Terrorisme en geplande terreurdaden in Europa

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Wil.

04 apr 2020, 22:20

Lars schreef:
30 mar 2020, 12:46
Ik acht mezelf wel geschoold om met kennis van zaken mee te praten over ethische, levensbeschouwelijke en theologische thema's.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.

05 apr 2020, 12:14

Wil. schreef:
04 apr 2020, 19:51
Lars schreef:
04 apr 2020, 13:17
Wil. schreef:
04 apr 2020, 12:10
Ja. We zullen dán nog wel 'es klappen! 8)

Ja, ik wacht wel...
Zoals ik al jaren wacht op de Vlaamse onafhankelijkheid, het afschaffen van mijn statuut....

Om 11u vanmorgen is een asielzoeker uit Soedan met een mes op mensen beginnen in te hakken in een winkel in Frankrijk. 2 doden en een zevental gewonden.
De naam van de moordenaar is Abdallah A.-O. . Abdallah betekent 'slaaf van Allah' ...

De reden van zijn daad is nog niet bekend. Of het terreur is, dient nog bevestigd te worden. Hij kan ook in het rijtje van 'verwarde mannen' passen, natuurlijk.

Het Franse parket dat zich bezighoudt met terrorismebestrijding heeft een verklaring afgelegd.

De eerste elementen van het onderzoek "wezen op een vastberaden moorddadige koers die de openbare orde door intimidatie of terreur ernstig zou kunnen verstoren", aldus het parket.

Men herkent het typisch patroon van de terrorist en in dit geval van de moslimterrorist: met kleine, gerichte aanvallen de openbare orde ernstig verstoren.

De 'slaaf van Allah' vroeg aan de agenten die hem overmeesterd hebben om hem dood te schieten. Wat is de bonus voor hem? Hij wordt dan een martelaar, want hij is gestorven "op de weg van Allah" . Martelaren doden en worden gedood. Zo hoort het.

Lars

05 apr 2020, 12:53

Ja, vakmanschap...
Het is een eigenschap die ik graag bij mensen zie.

Wil.

05 apr 2020, 14:08

Graag gedaan. :D

Lars

05 apr 2020, 14:26

Wil. schreef:
05 apr 2020, 14:08
Graag gedaan. :D
Helaas heb ik dat bij u in deze draad nog niet gemerkt.
Maar waarschijnlijk waart ge vroeger een topper in "mooie stempels" zetten.

Wil.

05 apr 2020, 14:35

Aah, nu begrijp ik het: je was onder de indruk van het vakwerk van 'de slaaf van Allah' ? Nochtans heeft hij zijn dubbel doel niet bereikt: doden en gedood worden.

Lars

05 apr 2020, 14:45

Wil. schreef:
05 apr 2020, 14:35
Aah, nu begrijp ik het: je was onder de indruk van het vakwerk van 'de slaaf van Allah' ? Nochtans heeft hij zijn dubbel doel niet bereikt: doden en gedood worden.
Neen, gij begrijpt niks.
Dat is dan ook de reden dat ge nergens in uitblinkt...
Die terrorist, dat was ongeïnspireerd bandwerk...
Mohammed Atta, dat was vakwerk.

Wil.

05 apr 2020, 18:33

Abdallah uit Soedan heeft in enkele schrijfsels die men bij hem thuis heeft gevonden, neergeschreven dat hij spijt heeft te moeten leven "dans un pays de mécréants" - in een land van ongelovigen.

Ik vind het erg dat men iemand uit het verre Afrika dwingt om hier te komen wonen tussen zoveel ongelovigen, terwijl hij thuis in vrede met de natuur en zijn vrienden zou kunnen samenleven. Iemand heeft bloed aan de handen, en het is niet enkel den Abdallah.

Fazal

05 apr 2020, 19:00

Met Lars erbij, dreigt het forum erger te worden dan de gevolgen van het coronavirus.
De sfeer wordt hier langsom grimmiger, en escaleert voortdurend verder.
Misschien beter eerst een vaccin zoeken tegen 'zulke' gasten.
Het coronavirus zal mettertijd (hopelijk) afzwakken, maar tegen 'zulke' mensen, is er niets te doen.
Uitlokken werkt verweer in de hand Lars?
Als je dat doorhebt en toch verder doet, dan zal dat wel uw meest favoriete bezigheid zijn.
Een vraagje: hou jij soms van oorlog Lars, of beter gezegd, kàn je niet zònder? :?

Lars

05 apr 2020, 19:26

Fazal schreef:
05 apr 2020, 19:00
Met Lars erbij, dreigt het forum erger te worden dan de gevolgen van het coronavirus.
De sfeer wordt hier langsom grimmiger, en escaleert voortdurend verder.
Misschien beter eerst een vaccin zoeken tegen 'zulke' gasten.
Het coronavirus zal mettertijd (hopelijk) afzwakken, maar tegen 'zulke' mensen, is er niets te doen.
Uitlokken werkt verweer in de hand Lars?
Als je dat doorhebt en toch verder doet, dan zal dat wel uw meest favoriete bezigheid zijn.
Een vraagje: hou jij soms van oorlog Lars, of beter gezegd, kàn je niet zònder? :?
Altijd de moeite wanneer zelfbenoemde Vrijheidsstrijders en Verdedigers van de Westerse Waarden een ander de mond willen snoeren...

Lars

05 apr 2020, 19:30

Wil. schreef:
05 apr 2020, 18:33
Abdallah uit Soedan heeft in enkele schrijfsels die men bij hem thuis heeft gevonden, neergeschreven dat hij spijt heeft te moeten leven "dans un pays de mécréants" - in een land van ongelovigen.

Ik vind het erg dat men iemand uit het verre Afrika dwingt om hier te komen wonen tussen zoveel ongelovigen, terwijl hij thuis in vrede met de natuur en zijn vrienden zou kunnen samenleven. Iemand heeft bloed aan de handen, en het is niet enkel den Abdallah.
Ja, er zijn er nog...
Alleen achteraf erover zagen en copy/pasten gaat niet helpen.

Wil.

05 apr 2020, 20:07

Eerst moet je je bewust worden van de grond van de problematiek. Daarvan heb je nog geen blijk gegeven, Lars.

Eigenlijk ben je nog niet genoeg geschoold om over deze feiten met kennis van zaken mee te praten. Maar kom, 't is een vrij land, hé, en ratel dus maar los.

Lars

05 apr 2020, 20:36

Wil. schreef:
05 apr 2020, 20:07
Eerst moet je je bewust worden van de grond van de problematiek. Daarvan heb je nog geen blijk gegeven, Lars.

Eigenlijk ben je nog niet genoeg geschoold om over deze feiten met kennis van zaken mee te praten. Maar kom, 't is een vrij land, hé, en ratel dus maar los.
De grond van de problematiek is dat jij wil 'sensibiliseren' of aan 'influencing' wil doen, en dat niemand u durft te zeggen hoe je daar compleet in faalt.

Daar is sinds kort verandering in gekomen! (in het tweede deel dan toch :lol: )

voorn

05 apr 2020, 20:43

Lars; is er iets anders waar je kunt over praten?
Buiten de kennis van de Koran; en het terrorisme dat je blijkbaar verheerlijkt.
Wat heeft U gestudeerd en waar geef je les in islam ?

Lars

05 apr 2020, 20:59

voorn schreef:
05 apr 2020, 20:43
Lars; is er iets anders waar je kunt over praten?
Buiten de kennis van de Koran; en het terrorisme dat je blijkbaar verheerlijkt.
Wat heeft U gestudeerd en waar geef je les in islam ?

Op uw eerste vraag kan ik "ja" antwoorden.
De rest vind ik een beetje persoonlijk eigenlijk...