Terrorisme en geplande terreurdaden in Europa

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Wil.

06 apr 2020, 10:55

Lars schreef:
06 apr 2020, 10:48
Wil. schreef:
06 apr 2020, 10:20
Lars, wanneer ik hier een idee omtrent de islamideologie naar voor schuif en je betrapt me op een verkeerde interpretatie of op een fout, zeg het me dan. Dat is het principe van een discussieforum.

De terreuraanslag in Romans sur Isère van zaterdag is een voorbeeld van terrorisme dat zijn basis vindt in de islamideologie. Daarom heb ik het hier gepost, want anders werd er nauwelijks aandacht aan besteed.

Sinds het begin van 2017 heeft Frankrijk 30 dergelijke aanslagen te verwerken gekregen. Slechts in 2 van die aanslagen door moslimterroristen vielen geen doden of gewonden.
Serieus??
Was het echt niet omdat hij een hekel aan roomsoezen had??

Al de rest is copy/paste bedoeld voor 4 man en juist ja...
4 man die het bericht waarschijnlijk al eerder in de media hadden opgepikt...
Zie je wat ik bedoel, Lars? Je brengt niets maar dan ook niets aan als argumentatie tegen de feiten die ik geef. Je mist basiskennis.

En nogmaals ( djziezus :roll: ) kom je aandraven met 'het is maar voor 4 man' . Moet ik dat nóg eens uitleggen? Neen, toch? Je overtreft jezelf.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Lars

06 apr 2020, 11:26

Wil. schreef:
06 apr 2020, 10:55
Lars schreef:
06 apr 2020, 10:48
Wil. schreef:
06 apr 2020, 10:20
Lars, wanneer ik hier een idee omtrent de islamideologie naar voor schuif en je betrapt me op een verkeerde interpretatie of op een fout, zeg het me dan. Dat is het principe van een discussieforum.

De terreuraanslag in Romans sur Isère van zaterdag is een voorbeeld van terrorisme dat zijn basis vindt in de islamideologie. Daarom heb ik het hier gepost, want anders werd er nauwelijks aandacht aan besteed.

Sinds het begin van 2017 heeft Frankrijk 30 dergelijke aanslagen te verwerken gekregen. Slechts in 2 van die aanslagen door moslimterroristen vielen geen doden of gewonden.
Serieus??
Was het echt niet omdat hij een hekel aan roomsoezen had??

Al de rest is copy/paste bedoeld voor 4 man en juist ja...
4 man die het bericht waarschijnlijk al eerder in de media hadden opgepikt...
Zie je wat ik bedoel, Lars? Je brengt niets maar dan ook niets aan als argumentatie tegen de feiten die ik geef. Je mist basiskennis.

En nogmaals ( djziezus :roll: ) kom je aandraven met 'het is maar voor 4 man' . Moet ik dat nóg eens uitleggen? Neen, toch? Je overtreft jezelf.
Waarom zou ik argumenteren tegen iets dat ik totaal niet betwist?
>"Er is in ergens in F. een aanslag gepleegd door een moslimterrorist!!"

> Jaaa, inderdaad, iedereen kan dat in de kranten lezen, Captain Obvious.
Niemand die dat betwist. Niemand.

E.T.

06 apr 2020, 11:34

Lars schreef:
05 apr 2020, 21:42
… leraar met een door de overheid erkend diploma ...
Echt Lars, meen je dat? Das stoute taal hier op seniorennet waar haast iedereen uit ervaring weet dat een diploma hebben vaak niet veel voorstelt in het echte leven ...

Vaak hebben wij ons beroepsleven meer dan voldoende kennis mogen/moeten maken met gediplomeerden die soms ronduit gevaarlijk waren of op z'n minst geen enkele realiteitszin hadden.

Een paardenkop.
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

Lars

06 apr 2020, 11:41

E.T. schreef:
Lars schreef:
Echt Lars, meen je dat? Das stoute taal hier op seniorennet waar haast iedereen uit ervaring weet dat een diploma hebben vaak niet veel voorstelt in het echte leven ...

Vaak hebben wij ons beroepsleven meer dan voldoende kennis mogen/moeten maken met gediplomeerden die soms ronduit gevaarlijk waren of op z'n minst geen enkele realiteitszin hadden.

Een paardenkop.
Ja, alleen werd je betaald voor wat je deed, dus zal je er wel goed in zijn geweest, diploma of niet.
Dat is het grote verschil met Wil zijn zelfverklaarde expertise.

Wil.

06 apr 2020, 12:19

Lars schreef:
E.T. schreef:
Lars schreef:

Een paardenkop.
Ja, alleen werd je betaald voor wat je deed, dus zal je er wel goed in zijn geweest, diploma of niet.
Krachtig argument. Alweer! Als je er niet voor betaald wordt, dan kun je geen expertise hebben.

"Geschoold in het debatteren over ethische en levensbeschouwelijke aangelegenheden"

Wil.

06 apr 2020, 12:24

Lars schreef:
06 apr 2020, 11:26
Waarom zou ik argumenteren tegen iets dat ik totaal niet betwist?
>"Er is in ergens in F. een aanslag gepleegd door een moslimterrorist!!"

> Jaaa, inderdaad, iedereen kan dat in de kranten lezen, Captain Obvious.
Niemand die dat betwist. Niemand.
Dat is niet mijn stelling; een stroman redenering van jouw kant dus.

Ik leg hier het verband tussen terreuraanslagen plegen en de achterliggende ideologie die daarom vraagt. Dát wordt door heel wat mensen betwist. Bv. Obama, Th. May, Cameron enz.

Lars

06 apr 2020, 12:48

Wil. schreef:
06 apr 2020, 12:19
Lars schreef:
E.T. schreef:

Een paardenkop.
Krachtig argument. Alweer! Als je er niet voor betaald wordt, dan kun je geen expertise hebben.

"Geschoold in het debatteren over ethische en levensbeschouwelijke aangelegenheden"
Vergeet ook "betaald" niet.
Volgens mij een goede graadmeter om expertise te meten!

En wat stellen we vast bij Wil:
Bedrag dat mensen betalen voor zijn expertise: €0
Aantal mensen dat bereid is iets daarvoor te betalen: 0.

Horus1

06 apr 2020, 13:00

Kleutertuin toch niet gesloten tijdens de Paasvakantie? Blijkbaar niet ...

Lars

06 apr 2020, 13:13

Horus1 schreef:
06 apr 2020, 13:00
Kleutertuin toch niet gesloten tijdens de Paasvakantie? Blijkbaar niet ...
Dat was op het nieuws, Horus...
Maar als je wil, maken we van je de "kleutertuin expert".
Schrik niet, dat houdt niet zoveel in.
Je googelt alleen maar wat en dumpt het dan op een willekeurig forum.

Wil.

06 apr 2020, 13:49

Lars schreef:
Ja, je hoeft maar te kijken naar de expertise van die dik betaalde jongens van Dexia zaliger.
Zo kan ik er direct 10 opnoemen uit de business wereld.

En Ben Weyts wordt ook goed betaald: 10.000 netto per maand. → "Een goede graadmeter voor expertise"

Lars toch, je schiet jezelf om de haverklap in de voet. Maar een goed argument op dit draadje binnenbrengen, daar wachten we nog op. Familienaam? Lars Godot?

Lars

06 apr 2020, 13:59

Wil. schreef:
06 apr 2020, 13:49
Lars schreef:
Ja, je hoeft maar te kijken naar de expertise van die dik betaalde jongens van Dexia zaliger.
Zo kan ik er direct 10 opnoemen uit de business wereld.

En Ben Weyts wordt ook goed betaald: 10.000 netto per maand. → "Een goede graadmeter voor expertise"

Lars toch, je schiet jezelf om de haverklap in de voet. Maar een goed argument op dit draadje binnenbrengen, daar wachten we nog op. Familienaam? Lars Godot?
Binnen de selecte kring van experten zijn er inderdaad grote verschillen...
Nu, een expert heeft ook een beperkte houdbaarheidsdatum, zoals bij de Dexia-mannen...
Wie er te dikwijls naast slaat, komt moeilijker aan de bak..
Gelukkig hebben de meeste zo goed gecasht, dat het hen niet meer kan schelen en ze kunnen rentenieren!

Elk goed politicus laat zich omringen door experten, men noemt dit ook soms ook een kabinet.
Ben Weyts zelf is geen expert, en hij weet dat.
Gisteren minister van infrastructuur, vandaag van onderwijs en morgen van wie weet wet, dat lukt niet zonder experten.

Aantal ministers die Wil vroegen om in hun kabinet te zitten: 0.

Lars

06 apr 2020, 14:04

Onderschat ook niet wat Ben Weyts heeft moeten doen om die €10.000 te verdienen.
Politiek is een stiel, vergis u niet.
Verkozen raken is niet zo simpel als het lijkt, men moet daar enorm veel tijd, geld en energie steken voor dat het lukt, zijn gezinsleven voor opofferen, privé-leven ligt op straat, enorm veel sociale verplichtingen...

Ben mag het hebben.

Horus1

06 apr 2020, 14:07

Naar ik begrepen heb Lars sta jij in het onderwijs. 'Niet verwonderlijk dat de kwaliteit van het onderwijs ondermaats scoort.

Wil.

06 apr 2020, 14:08

Je blijft zielig naast de kwestie emmeren, Lars.

- Als je goed betaald wordt, dan getuigt dat van expertise. Quod Non!

- Het omgekeerde zou dan moeten zijn, zo is de suggestie: wie niet betaald wordt, heeft geen expertise. Logische fout. Er is helemaal geen bewijs voor. Er zijn tal van perfect geschoolde musici die het zout op hun aardappelen niet verdienen. Er zijn topturnsters die absoluut niet vergoed worden om de expertise die ze in huis hebben. Ik kan wel blijven doorgaan ....

Ik herhaal het, want het gaat er écht moeilijk in: ik poneer in dit draadje een bepaalde visie. Ik merk nl. op dat islamterreur niet zomaar uit de lucht komt vallen; die vindt zijn oorsprong in de bronteksten van de islamideologie. Ik laat daarvan geregeld voorbeelden zien.

Sommige grote namen zoals May, Obama en co - goed betaald bovendien :lol: - spreken een heel andere taal en noemen de islamideologie een 'religie van de vrede'. Ik betwijfel dat ten allersterkste en ik leg bewijsmateriaal voor. Wie mijn beweringen onzin vindt, mag daar gerust bewijsmateriaal voor aandragen.

Dat komt voorlopig niet van jou Lars. Ik weet ook waarom.

Lars

06 apr 2020, 14:14

Horus1 schreef:
06 apr 2020, 14:07
Naar ik begrepen heb Lars sta jij in het onderwijs. 'Niet verwonderlijk dat de kwaliteit van het onderwijs ondermaats scoort.
Naar ik begrepen heb zijn persoonlijke aanvallen hier verboden.