In de Vier Seizoenen reeks 18 Lente 2020
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Anjelier, je moet niet triest zijn dat jouw prachtig kaartje gisteren pas is aangekomen. Integendeel, ik vond het een echt leuke verrassing het te vinden in mijn brievenbus. Het hangt te fonkelen aan mijn kaartenlint in de traphal. Heb alle kerstkaarten daarvan afgehaald en keurig in de box gestopt en nu is er dus plaats voor al die mooie verjaardagskaarten en de " zo maar " kaarten. Gooi nooit kaartjes weg.
Muddy Maddy, ik kan ook niets vragen aan manlief iets te doen hoor als hij aan het werken is. Hij logt in voor 08.00H en logt uit rond 19.30H. Het enige waar hij even pauze voor neemt = de wandeling met Matice, dan is hij eens buiten geweest en heeft hij weer voldoende energie om door te werken.
Ik zal nog een tijdje bezig zijn aan mijn dressing ( ben wel ook alle wollen pulls aan het wassen) en heb gisteren alle poloshirts van manlief opgestreken en leg opzij wat naar de droogkuis moet, dat is niet zoveel, maar kan niet alle kleedjes zelf wassen. De pulls die ik gisteren gewassen heb, waren deze ochtend droog en heb ik al netjes terug weggelegd en ook nu is de machine volop aan het draaien.
Heb al veel kunnen wegdoen van manlief. Met mijn kleding is dat moeilijker, daar scheelt totaal niets aan, is niet uit de mode en alles past me nog als gegoten. Heb nu de 2 benedenverdiepingen al volledig gestofzuigd en opgeruimd, moet ik manlief niet storen en kan ik ook vandaag rustig doorwerken aan de dressing.
Buurvrouw belde gisteren en zei dat ze al 3Kg was bijgekomen met dat virus. Weeg me ook alle dagen, maar zorg ervoor dat ik niets bijkom. Maar moet toegeven dat ik soms iets wil eten, maar als ik dan nadenk is het geen honger dat ik heb, maar gewoon zin in iets. En daar geef ik zo weinig mogelijk aan toe.
Het zou warm worden vandaag, ben aan het nadenken wat ik ga aantrekken. Probleem van de eeuw
Zo, ga niet alle namen noemen, maar wens ieder van jullie een mooie woensdag. Probeer vol te houden, hoe moeilijk het ook is. Maar denk aan het einde van de dag dat we weer een beetje korter bij zijn gekomen dat deze bizarre tijd voorbij zal zijn.
LIefs en een dikke knuffel voor jullie allemaal.
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Goede morgen alle dames
we moeten nog steeds braaf thuisblijven, dus brengt schoondochter
straks de boodschappen tot in de lift...
Ik zal toch blij zijn als ik zelf weer mijn eigen boodschappen kan doen...
t is ontzettend lief dat ze willen helpen...maar ooit zal het wel eens
echt nodig zijn, en ze heeft al veel werk met haar eigen mama
Maar ik ben dankbaar dat ze willen helpen, ze belt
elke dag of ik iets nodig heb en met de vraag hoe het is
Ik wens alle thuiswerkers en werksters het allerbeste, maak het maar zo
aangenaam mogelijk want we zijn er nog niet vanaf...
fijn dat we toch nog even buiten kunnen en dat het zonnig is
hopelijk is het na deze mooie periode niet op en hebben we
de zomer al niet gehad..
Nog een fijne dag allemaal en tot.....
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Mijn fiets vraagt zich waarschijnlijk af wat er gebeurt.
Stel dat het me niet meer lukt na al die dagen stilstand?
Zorgen voor morgen.Ik kan moeilijk in de tuin proberen...
Dat doen de groten bij ons dochter: die hebben een hindernissenparcours gebouwd in de tuin.
Ik denk dat ik vandaag toch heel even een blokje rond ga doen met de wagen.
Die gaat ook al niet meer starten vrees ik.
Seffens naar het hol van de leeuw bellen.
Ik ben niet zinnens mijn afspraak voor het lazeren van mijn ogen na te komen volgende dinsdag.
Ik vond als ik op controle ging, dat ze heel nonchalant te werk ging en toen was er al sprake van het virus...
De enige reden waarom ik daar blijf gaan is dat het te voet te bereiken is.
Iets meer wolken dan gisteren. Alles wordt groener en groener. Het mag van mij eens een mals lenteregentje regenen want de aarde is alweer veel te droog.
Iedereen een prettige dag nog.
Stel dat het me niet meer lukt na al die dagen stilstand?
Zorgen voor morgen.Ik kan moeilijk in de tuin proberen...
Dat doen de groten bij ons dochter: die hebben een hindernissenparcours gebouwd in de tuin.
Ik denk dat ik vandaag toch heel even een blokje rond ga doen met de wagen.
Die gaat ook al niet meer starten vrees ik.
Seffens naar het hol van de leeuw bellen.
Ik ben niet zinnens mijn afspraak voor het lazeren van mijn ogen na te komen volgende dinsdag.
Ik vond als ik op controle ging, dat ze heel nonchalant te werk ging en toen was er al sprake van het virus...
De enige reden waarom ik daar blijf gaan is dat het te voet te bereiken is.
Iets meer wolken dan gisteren. Alles wordt groener en groener. Het mag van mij eens een mals lenteregentje regenen want de aarde is alweer veel te droog.
Iedereen een prettige dag nog.
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
Hallo iedereen,
Vanmorgen manlief zijn haar geknipt, begon een beetje lang te worden.Is redelijk goed gelukt, al zeg ik het zelf
.Heb er wel niet te veel afgeknipt.Manlief is er tevreden over.
Gisteren bericht gekregen dat in het wzc waar schoonouders verblijven het coronavirus is.Iedereen moet op de kamer blijven.
Ga straks mijn tuinornamenten buiten zetten, het zal nu niet meer vriezen , denk ik.Dan kan de tuinberging ook gekuist worden.De klaprozen , die ik enkele jaren geleden gemaakt heb, zien er nog redelijk goed uit.Wel een beetje afgebleekt door de zon, maar voor de rest nog in orde.
Dames, tot morgen allemaal.
Vanmorgen manlief zijn haar geknipt, begon een beetje lang te worden.Is redelijk goed gelukt, al zeg ik het zelf
Gisteren bericht gekregen dat in het wzc waar schoonouders verblijven het coronavirus is.Iedereen moet op de kamer blijven.
Ga straks mijn tuinornamenten buiten zetten, het zal nu niet meer vriezen , denk ik.Dan kan de tuinberging ook gekuist worden.De klaprozen , die ik enkele jaren geleden gemaakt heb, zien er nog redelijk goed uit.Wel een beetje afgebleekt door de zon, maar voor de rest nog in orde.
-
Goede namiddag alle seizoentjes
heerlijk buiten ... ik heb wat zitten lezen buiten
en ik heb een kleurtje gekregen hoewel ik goed
"ingepapt" was, ik hou niet van dat smeren
maar het moet wel als de zon zo z'n best doet
ik wil niet verbranden...
Anjelierken ik duim dat je vader niet ziek wordt want
in die home's gaat het snel rond.... en dat de verzorgers
gespaard blijven...gelukkig beseft hij het nog wel
als het goed uitgelegd wordt.... bbrrr dat vreselijke beest
Sterkte voor jou en de familie.. toch maar uitkijken met dat vriezen
zolang de ijsheiligen niet voorbij zijn...
Helena, hier zijn alle afspraken met dokters afgelast
(uitgesteld tot er een nieuwe afspraak komt)
de voetverzorgster zou morgen komen die heeft ook afgebeld
en wacht tot wanneer ze een nieuwe afspraak kan maken...
Alles loopt in 't honderd zo hé... maar er zijn ergere dingen natuurlijk
ik hoop toch dit jaar nog van die cyste in mijn pols vanaf te geraken
want die stoort me wel..
Alle dames een fijne dag verder, ik ga een kopje thee maken
en terug nog even buiten zitten... voorzichtig allemaal
heerlijk buiten ... ik heb wat zitten lezen buiten
en ik heb een kleurtje gekregen hoewel ik goed
"ingepapt" was, ik hou niet van dat smeren
maar het moet wel als de zon zo z'n best doet
ik wil niet verbranden...
Anjelierken ik duim dat je vader niet ziek wordt want
in die home's gaat het snel rond.... en dat de verzorgers
gespaard blijven...gelukkig beseft hij het nog wel
als het goed uitgelegd wordt.... bbrrr dat vreselijke beest
Sterkte voor jou en de familie.. toch maar uitkijken met dat vriezen
zolang de ijsheiligen niet voorbij zijn...
Helena, hier zijn alle afspraken met dokters afgelast
(uitgesteld tot er een nieuwe afspraak komt)
de voetverzorgster zou morgen komen die heeft ook afgebeld
en wacht tot wanneer ze een nieuwe afspraak kan maken...
Alles loopt in 't honderd zo hé... maar er zijn ergere dingen natuurlijk
ik hoop toch dit jaar nog van die cyste in mijn pols vanaf te geraken
want die stoort me wel..
Alle dames een fijne dag verder, ik ga een kopje thee maken
en terug nog even buiten zitten... voorzichtig allemaal
-
Hé hé de oogarts heeft zelf gebeld.
Ze verstond dat ik liever niet behandeld werd.
Ook gezien de hoge bloeddruk en de druppeltjes die die boekdruk verhogen...
Oef!
Ik sta nu op de wachtlijst en ze gaat me zelf contacteren.
Een telefoon tje van en uur met d dochter die dus aan het werk is terug.
Buiten en met de nodige maatregelen.
Toffe collega's, allemaal tegen hun pensioen aan.
Ik ga proberen buiten t zitten, tenzij ik weer begin te snotteren en te niezen van de berkenpollen.
Dat was gisteren wel het geval en brandende ogen en tranen.
Gek dat zoiets heel lang kan wegblijven en dan weer in alle hevigheid na jaren terug de kop opsteekt.
tot in den draai!
Ze verstond dat ik liever niet behandeld werd.
Ook gezien de hoge bloeddruk en de druppeltjes die die boekdruk verhogen...
Oef!
Ik sta nu op de wachtlijst en ze gaat me zelf contacteren.
Een telefoon tje van en uur met d dochter die dus aan het werk is terug.
Buiten en met de nodige maatregelen.
Toffe collega's, allemaal tegen hun pensioen aan.
Ik ga proberen buiten t zitten, tenzij ik weer begin te snotteren en te niezen van de berkenpollen.
Dat was gisteren wel het geval en brandende ogen en tranen.
Gek dat zoiets heel lang kan wegblijven en dan weer in alle hevigheid na jaren terug de kop opsteekt.
tot in den draai!
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Oma-C, fijn genoten van het zonnetje gisteren en je hebt al een kleurtje.
HVT, denk niet dat je fietsen verleerd. Misschien is het angst om te vallen als je fietst. Hoop dat je geraakt waar je moet zijn. En liefst in 1 stuk
Anjelier, spijtig dat het coronavirus ook in het WZC waar jouw vader is, is aangetroffen. En nu moeten ze op hun kamer blijven, niet leuk, maar wel nodig als de bewoners daar gezond willen blijven. Sterkte voor jouw vader en voor jezelf en jouw zus. En jij hebt de haren van jouw manlief geknipt en het is dan nog geslaagd ook. Proficiat. Daar durf ik met manlief niet aan beginnen en die zijn haar groeit dan nog zelfs zo snel.
Ik zet toch sinds vorige zaterdag een LED kaars voor het raam voor iedereen in deze zware tijden en gisterenavond zag ik dat enkele buren mijn voorbeeld volgen, mooi om te zien.
Heb nog wel wat werk aan mijn dressing, ook door het feit dat ik veel was en / of opstrijk. Vandaag kan ik nadat ik de 2 benedenverdiepingen dweilklaar heb gemaakt, daar nog doordoen en dan moet ik ophouden want moet morgen dan dweilen en dan heb ik geen tijd om door te doen aan de dressing Dat zal dan voor maandag zijn. Ze loopt niet weg.
Gisteren een mooie wandeling gedaan met Matice, alle regels respecterend natuurlijk. We waren laat, het was al na 17.00H, maar pas toen had manlief een uurtje tijd om een frisse neus te gaan halen. En daarna is hij terug beginnen te werken. Hij had geen last van mij, want ik was boven bezig. Matice was gisteren naar boven ontsnapt en het eerste wat hij deed, was op het bed springen. Ging daar onmiddellijk op liggen , was echt wel grappig en heb er een foto van genomen. Hem daarna naar beneden gesommeerd. Maar hij is nu eens altijd vrolijk en zich van geen kwaad bewust. We zouden nog veel van onze viervoeters kunnen leren.
Zo, ik ga plaats maken voor Muddy Maddy.
Ik wens iedereen een zonnige dag en sterkte . Liefs.
-

Goede zonnige donderdagmorgen alle seizoentjes
Ik zie hier ook in de tuin beneden dat alles weer poederzand is
dus de vers aangeplante bloemetjes hebben dorst
ze zouden blij zijn met een regenbui...
maar dan liefst 's nachts hé
clive je moet niet spoeden met je dressing...
we zullen nog een hele tijd in ons kot moeten blijven
want het is nog niet voorbij allemaal...en alle
warme spulletjes nog maar niet te rap wegleggen...
't is niet omdat we nu zomertemperaturen krijgen
dat het nog eens niet zou omslaan
Helena, een uitgestelde ingreep, ja misschien
maar best voorlopig...ik heb vandaag ook geen
voetverzorging, die zou net voor de middag komen
maar ze heeft het ook afgezegd.... ze zal
een nieuwe afspraak maken als alles weer
een beetje normaal is...'t is nu wat behelpen maar
dat lukt ook wel voor een keer...hopelijk heb je geen pijn...
en sterkte met je allergie...
anjelierken, ik hoop dat het voor jouw vader niet te erg
wordt in het WZC...en dat hij gezond mag blijven...
Alle dames een fijne dag... de vuilkar is er en dat hoor je dan wel
groetjes allen en tot....
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Gisteren hebben de "opex- girls" waar ik ook toe hoor, beslist onze wijkbbq niet te laten doorgaan.
't was zelfs afgeraden door "uit", de verenging voor buurtactiviteiten. We vinden het allemaal nog tè vroeg zelfs al zitten we in open lucht op 2 meter van elkaar. Niet leuk natuurlijk. ( was voor eind augustus)
Ventjes nicht laat nog niets weten, maar ik ben er zeker van dat die trouw ook niet gaat doorgaan met een groot feest. Als ze al een zaal hadden, dan zijn ze hun geld kwijt.
Moeder komt zaterdag niet op het scherm, ze vind zoiets niet echt leuk en het is de laatste dag van haar navelbehandeling. Hoop dat steffie zelf haar kan overhalen, maar anders is het gewone telefoon.
Gisteren een luchtje geschept op de koer. buurman zijn windzeil staat nog steeds open.
ventje is een kopje koffie aan het maken.
ik zal hem er moeten aan herinneren dat er maandag geen beenhouwer of lidl open is en hij doet sinds de maatregelen ook niet graag boodschappen in de carref.
hij mag vandaag ook een tripje doen naar de apotheek.
Is nu bezig het boodschappenlijstje voor deze middag.
Gisteren kregen we de cataloog van Large en er stond een toepasselijke deurmat in: You shall not pass!( leg dat voor je voordeur en hij is 's anderdaags weg: 't kan hen hier al dienen) tegen dat virus.
zouden vanavond weer eens frietjes eten, maar ventje zei: als er een lange rij staat, eten we brood.
Gisteren spieringen gegeten en ventje denkt dat de beenhouwer een verkleinend scherm aan zijn toog heeft want de lappen vlees waren groot.
Anjelier: wat jammer dat het virus nu ook toegeslagen is in het rusthuis van je vader. dat van schoonouders ook, dacht ik gelezen te hebben? De twee oudste ukjes hun verjaardag valt ook in het water?
Oma C: ik mag bellen voor voorschriften, ik hoef fysiek niet aanwezig te zijn tenzij het om iets anders gaat dan pijn. zal mijn vriendin eens messengen voor de datum dat mijn dokter in zwangerschapsverlof gaat. want dan krijgt een ander mijn dossier en ik wil weten wie.
HVT: toen mijn vaders tante naar de oogartse ging kreeg die druppels die haar vel knalgeel maakten. er moest ook altijd begeleiding bij haar zijn. die was zo altijd nerveus. Als tiener moest ik eens met haar met de bus naar de kliniek en bij het opstappen kreeg ze zo'n appelflauwten, viel achterover van de bus, richting mij, maar haperde met haar been aan zijn klinknagel. bloed spoot eruit, de chauffeur was in schock, niemand van de passagiers die mij een vrouw van over de 90 kilo probeerde tegen te houden van de grond, kwam helpen. ( ik woog amper 40) Met veel moeite heb ik ze naar de dicht bij zijnde praktijk van mijn dokter gesleurd, weet ook niet hoe, pas toen ze binnen was, vertrok die bus! En geen excuses van de lijn ook nadat er toch een klacht was ingedien , maar ik weet niet meer door wie ( kon iedereen zijn)
Dokter onmiddelijk noodverband aangebracht en ambulance gebeld. Op spoed uitgelegd wat er gebeurd was, de oogarts in het zelfde ziekenhuis belde naar de spoed ( zij hadden haar gebeld dat madam bij hen lag) dat ze een andere afspraak moest maken als ze weer mocht lopen. denk niet dat groottante per bed naar de afdeling oogheelkunde kon. ze mocht een nacht blijven en 's anderen daags naar huis met liggend vervoer omdat ze familie had. Moeder en groottante maakten weer een reis door amerika en het wit-gele kruis mocht 14 dagen komen.
Er lag redelijk veel bloed op de eerste trede van de bus, dus hoe hij het uitgelegd heeft aan de opstappende passagiers en zijn oversten, weet ik niet. sindsdien kan ik geen bloed zien, ook niet van mijn eigen.
Op spoed vonden ze groottante hysterisch, maar niemand vroeg hoe het met mij was. ( rug en armen+ benen waren nog dagenlang stijf)
Het is hier nu bewolkt. Gimly kwam me halen toen ventje zich ging aankleden. ligt nu op zijn dweil.
Gisteren avond zag hij een paar vogeltjes en maar èkkèke doen
ik denk dat er een koppel merels met een nest in de buurt zit.
ventje is op "jacht". we hebben al brood. er stond veel volk. ventje heeft genoeg afstand genomen.
bij de beenhouwer staat er nu ook een plexi scherm aan de betaaltoog. die hebben twee kleine kindjes.
Straks zal ik wel weer horen dat alles weer duurder is geworden. verleden week ook.
Nu zelf een tweede kopje koffie maken, daarna de mail doen en de boerderij want gisteren niet gedaan. 't is nu een paasderby.
Fijne dag seizoentjes en keep safe!
Gisteren hebben de "opex- girls" waar ik ook toe hoor, beslist onze wijkbbq niet te laten doorgaan.
't was zelfs afgeraden door "uit", de verenging voor buurtactiviteiten. We vinden het allemaal nog tè vroeg zelfs al zitten we in open lucht op 2 meter van elkaar. Niet leuk natuurlijk. ( was voor eind augustus)
Ventjes nicht laat nog niets weten, maar ik ben er zeker van dat die trouw ook niet gaat doorgaan met een groot feest. Als ze al een zaal hadden, dan zijn ze hun geld kwijt.
Moeder komt zaterdag niet op het scherm, ze vind zoiets niet echt leuk en het is de laatste dag van haar navelbehandeling. Hoop dat steffie zelf haar kan overhalen, maar anders is het gewone telefoon.
Gisteren een luchtje geschept op de koer. buurman zijn windzeil staat nog steeds open.
ventje is een kopje koffie aan het maken.
ik zal hem er moeten aan herinneren dat er maandag geen beenhouwer of lidl open is en hij doet sinds de maatregelen ook niet graag boodschappen in de carref.
hij mag vandaag ook een tripje doen naar de apotheek.
Is nu bezig het boodschappenlijstje voor deze middag.
Gisteren kregen we de cataloog van Large en er stond een toepasselijke deurmat in: You shall not pass!( leg dat voor je voordeur en hij is 's anderdaags weg: 't kan hen hier al dienen) tegen dat virus.
zouden vanavond weer eens frietjes eten, maar ventje zei: als er een lange rij staat, eten we brood.
Gisteren spieringen gegeten en ventje denkt dat de beenhouwer een verkleinend scherm aan zijn toog heeft want de lappen vlees waren groot.
Anjelier: wat jammer dat het virus nu ook toegeslagen is in het rusthuis van je vader. dat van schoonouders ook, dacht ik gelezen te hebben? De twee oudste ukjes hun verjaardag valt ook in het water?
Oma C: ik mag bellen voor voorschriften, ik hoef fysiek niet aanwezig te zijn tenzij het om iets anders gaat dan pijn. zal mijn vriendin eens messengen voor de datum dat mijn dokter in zwangerschapsverlof gaat. want dan krijgt een ander mijn dossier en ik wil weten wie.
HVT: toen mijn vaders tante naar de oogartse ging kreeg die druppels die haar vel knalgeel maakten. er moest ook altijd begeleiding bij haar zijn. die was zo altijd nerveus. Als tiener moest ik eens met haar met de bus naar de kliniek en bij het opstappen kreeg ze zo'n appelflauwten, viel achterover van de bus, richting mij, maar haperde met haar been aan zijn klinknagel. bloed spoot eruit, de chauffeur was in schock, niemand van de passagiers die mij een vrouw van over de 90 kilo probeerde tegen te houden van de grond, kwam helpen. ( ik woog amper 40) Met veel moeite heb ik ze naar de dicht bij zijnde praktijk van mijn dokter gesleurd, weet ook niet hoe, pas toen ze binnen was, vertrok die bus! En geen excuses van de lijn ook nadat er toch een klacht was ingedien , maar ik weet niet meer door wie ( kon iedereen zijn)
Dokter onmiddelijk noodverband aangebracht en ambulance gebeld. Op spoed uitgelegd wat er gebeurd was, de oogarts in het zelfde ziekenhuis belde naar de spoed ( zij hadden haar gebeld dat madam bij hen lag) dat ze een andere afspraak moest maken als ze weer mocht lopen. denk niet dat groottante per bed naar de afdeling oogheelkunde kon. ze mocht een nacht blijven en 's anderen daags naar huis met liggend vervoer omdat ze familie had. Moeder en groottante maakten weer een reis door amerika en het wit-gele kruis mocht 14 dagen komen.
Er lag redelijk veel bloed op de eerste trede van de bus, dus hoe hij het uitgelegd heeft aan de opstappende passagiers en zijn oversten, weet ik niet. sindsdien kan ik geen bloed zien, ook niet van mijn eigen.
Op spoed vonden ze groottante hysterisch, maar niemand vroeg hoe het met mij was. ( rug en armen+ benen waren nog dagenlang stijf)
Het is hier nu bewolkt. Gimly kwam me halen toen ventje zich ging aankleden. ligt nu op zijn dweil.
Gisteren avond zag hij een paar vogeltjes en maar èkkèke doen
ventje is op "jacht". we hebben al brood. er stond veel volk. ventje heeft genoeg afstand genomen.
bij de beenhouwer staat er nu ook een plexi scherm aan de betaaltoog. die hebben twee kleine kindjes.
Straks zal ik wel weer horen dat alles weer duurder is geworden. verleden week ook.
Nu zelf een tweede kopje koffie maken, daarna de mail doen en de boerderij want gisteren niet gedaan. 't is nu een paasderby.
Fijne dag seizoentjes en keep safe!
Cats Rule!
-
Goede morgen allemaal!
Straks goed nadenken over het boodschappenlijstje voor de jongste die morgen op jacht gaat, zoals MM zegt.
Gordijn zit in de wasmachine.
Gisteravond twee uur gebeld met jongste...die gewoon belde om te zeggen dat hij pas vrijdag op jacht ging.
Wij hebben een logistiek probleem.
De cursussen van de student liggen nog hier.
Ik zou ze opsturen, maar dat gaat ons veel centen kosten.
Het is nogal een zwaar pak.
Ja, hij is toen holderdebolder naar huis vertrokken met het gedacht: ik kom na het weekend terug...
Dochter heeft een pasje tot aan haar werk hier in de stad, maar dat is op Noord en ik woon op Zuid, dus dat gaat niet lukken vrees ik...
En ze heeft al een aanmaning gekregen omdat ze naar Aveve geweest was om grondverbeteraar.
Alhoewel dat dat mag, want dat is om uw tuin met groenten in te planten en dat is eten tegen de zomer...
Volgens de jongste hebben ze instructies gekregen op het werk om tegen de 27ste april klaar te staan om weer op te starten.
Als ze nu hun gezond verstand gebruiken dan houden ze de maatregelen nog een beetje aan tot na de grote vakantie. Als nu iedereen gelijk lemmingen aan landverhuis gaat doen zitten we in september met de tweede golf.
Heu keep on smiling, look at the bright side of life...
Straks goed nadenken over het boodschappenlijstje voor de jongste die morgen op jacht gaat, zoals MM zegt.
Gordijn zit in de wasmachine.
Gisteravond twee uur gebeld met jongste...die gewoon belde om te zeggen dat hij pas vrijdag op jacht ging.
Wij hebben een logistiek probleem.
De cursussen van de student liggen nog hier.
Ik zou ze opsturen, maar dat gaat ons veel centen kosten.
Het is nogal een zwaar pak.
Ja, hij is toen holderdebolder naar huis vertrokken met het gedacht: ik kom na het weekend terug...
Dochter heeft een pasje tot aan haar werk hier in de stad, maar dat is op Noord en ik woon op Zuid, dus dat gaat niet lukken vrees ik...
En ze heeft al een aanmaning gekregen omdat ze naar Aveve geweest was om grondverbeteraar.
Alhoewel dat dat mag, want dat is om uw tuin met groenten in te planten en dat is eten tegen de zomer...
Volgens de jongste hebben ze instructies gekregen op het werk om tegen de 27ste april klaar te staan om weer op te starten.
Als ze nu hun gezond verstand gebruiken dan houden ze de maatregelen nog een beetje aan tot na de grote vakantie. Als nu iedereen gelijk lemmingen aan landverhuis gaat doen zitten we in september met de tweede golf.
Heu keep on smiling, look at the bright side of life...
-
wilde eend 2 - Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40
Anjelierken : duimen omhoog dat alles goed mag blijven gaan met jullie en de familie in het rusthuis ...
Clive : wat een gekke Matice : het is een vreugde en grote troost een huisdier te hebben . In normale tijden ook , maar nu toch zéker ...
Poes heeft me hier gewezen dat er 2 tortelduiven een nest aan het bouwen waren boven het balkon op de lamp met sensor die daar hangt .. Ze bleef daar heel lang naar omhoog zitten staren
: tot ik merkte wat er gaande was . Jammer voor de duifjes, ze moeten maar een boom kiezen , die zijn hier genoeg . ik heb vroeger al zo'n lamp kapot gehad om dezelfde reden ...
Vandaag ga ik verder opruimen in de buiten berging . als de auto vol is, kan ik eindelijk naar het containerpark ... hoop ik ...
Voor iedereen nog een fijne dag en groetjes!!
Clive : wat een gekke Matice : het is een vreugde en grote troost een huisdier te hebben . In normale tijden ook , maar nu toch zéker ...
Poes heeft me hier gewezen dat er 2 tortelduiven een nest aan het bouwen waren boven het balkon op de lamp met sensor die daar hangt .. Ze bleef daar heel lang naar omhoog zitten staren
Vandaag ga ik verder opruimen in de buiten berging . als de auto vol is, kan ik eindelijk naar het containerpark ... hoop ik ...
Voor iedereen nog een fijne dag en groetjes!!
-
mariajohanna - Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49
Goede middag iedereen,
Mijn duimen staan ook omhoog, Anjelierken, voor je familie in het rusthuis. En voor iedereen die te maken heeft met deze miserie......
Het is me allemaal wat ..... En heb juist gehoord dat het verlengd wordt......
Allemaal zo goed als kan dus binnenblijven, met een wandelingetje in de buurt als tussendoortje. Deze regel volgen we ook goed op, uitgezonderd de wandelingskes voor manlief, die is al blij dat hij mij naar de winkels kan voeren en meegaan naar binnen, met de kar als steun. En zijn stoeltjesstok heeft hij ook steeds mee, dan kan hij zitten als er moet aangeschoven worden. Dat is een 'goede koop' geweest, echt aan te raden voor mensen die moeilijker te been zijn. Als iets niet goed is zeg ik het, en bij wel goed zeg ik het ook...
Na het nieuws schiet ik terug in gang : houten tuintafel en stoelen moeten nog afgewassen worden en nog zo van die dingen. Morgen is er een mini-BBQ , met de familie (wij 2 dus
), we hebben zo'n toestelletjes die we eens gekocht hebben , voor eenmalig gebruik, maar wij doen het er 2 x mee, mits wat bijvoegen van houtskool. Ons vlees hebben we deze voormiddag ook al meegebracht en morgenvroeg ga ik nog een stokbroodje halen, de rest is allemaal voorradig in de kasten. Morgenvoormiddag ook nog het gras maaien, dan is dat ook al gedaan. Ook goed dat ik dat nu kan doen, weliswaar met batterie, want manlief is daar niet meer toe in staat, hoe graag hij het ook zou doen. Ja, hier is heel wat verandert met de 'rolverdeling' in ons huishoudinkje van 2 !
Maar we zijn er nog, he !
Als ik echt moe ben, ga ik toch nog wat aan de kaartjes 'frutselen'
, dat zou een straf zijn moest dat niet meer kunnen..... 
.
Het journaal zit er op, ga afsluiten dan en doen wat moet gedaan worden vandaag !
Dames, geniet van het zonnetje, en insmeren is de boodschap, anders moet je misschien 'op de blaren' zitten !
Tot .... de volgende ...
Mijn duimen staan ook omhoog, Anjelierken, voor je familie in het rusthuis. En voor iedereen die te maken heeft met deze miserie......
Het is me allemaal wat ..... En heb juist gehoord dat het verlengd wordt......
Allemaal zo goed als kan dus binnenblijven, met een wandelingetje in de buurt als tussendoortje. Deze regel volgen we ook goed op, uitgezonderd de wandelingskes voor manlief, die is al blij dat hij mij naar de winkels kan voeren en meegaan naar binnen, met de kar als steun. En zijn stoeltjesstok heeft hij ook steeds mee, dan kan hij zitten als er moet aangeschoven worden. Dat is een 'goede koop' geweest, echt aan te raden voor mensen die moeilijker te been zijn. Als iets niet goed is zeg ik het, en bij wel goed zeg ik het ook...
Na het nieuws schiet ik terug in gang : houten tuintafel en stoelen moeten nog afgewassen worden en nog zo van die dingen. Morgen is er een mini-BBQ , met de familie (wij 2 dus
Als ik echt moe ben, ga ik toch nog wat aan de kaartjes 'frutselen'
Het journaal zit er op, ga afsluiten dan en doen wat moet gedaan worden vandaag !
Dames, geniet van het zonnetje, en insmeren is de boodschap, anders moet je misschien 'op de blaren' zitten !
Tot .... de volgende ...
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen
-
Goede middag allemaal,
zopas efkes de betaling gedaan van mijn alarmknop
dat kan niet automatisch heel raar, en jammer,
't kan alleen met de rekening die om de 3 maanden gestuurd wordt
kan ik het storten via PC banking... dat is nu ook gedaan
kan ik niet meer vergeten, ik heb verder allemaal
automatische betalingen dat is gemakkelijk en daar
moet ik niet aan denken... ik krijg via mail ruim op voorhand
een bericht op welke datum het afgehaald wordt en alles is oké
Ik heb zopas een loodgieter gebeld want de kraan in
de keuken is losgekomen en ik denk dat ik die een van de dagen
in mijn handen heb... hij belt terug voor een afspraak
want hij was nu met de auto onderweg...
Hier kruipt de zon af en toe weg maar het is heerlijk buiten
ik ga nog wat puzzelen op het terras....
Allen een fijne dag verder.... en tot....
zopas efkes de betaling gedaan van mijn alarmknop
dat kan niet automatisch heel raar, en jammer,
't kan alleen met de rekening die om de 3 maanden gestuurd wordt
kan ik het storten via PC banking... dat is nu ook gedaan
kan ik niet meer vergeten, ik heb verder allemaal
automatische betalingen dat is gemakkelijk en daar
moet ik niet aan denken... ik krijg via mail ruim op voorhand
een bericht op welke datum het afgehaald wordt en alles is oké
Ik heb zopas een loodgieter gebeld want de kraan in
de keuken is losgekomen en ik denk dat ik die een van de dagen
in mijn handen heb... hij belt terug voor een afspraak
want hij was nu met de auto onderweg...
Hier kruipt de zon af en toe weg maar het is heerlijk buiten
ik ga nog wat puzzelen op het terras....
Allen een fijne dag verder.... en tot....
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
Hallo iedereen,
Het is in het wzc waar schoonouders verblijven dat er corona is.Bij vader is alles nog oké.Die mogen nog samen eten in de zaal.
MM: de verjaardag van de ukjes zal in het water vallen.Heb er al met zoon over gesproken.Waarschijnlijk wordt er een feestje gegeven na de crisis.We zien wel.Ukkemeisje zal het wel niet beseffen, maar ukkepuk wordt al 4 die zal het wel weten, denk ik.
Vriendin haar oudste kleinzoontje verjaarde deze week en die had het geschenkje aan de voordeur gehangen, aangebeld en dan van op afstand kusjes" gegooid".Wel origineel.
Het is in het wzc waar schoonouders verblijven dat er corona is.Bij vader is alles nog oké.Die mogen nog samen eten in de zaal.
MM: de verjaardag van de ukjes zal in het water vallen.Heb er al met zoon over gesproken.Waarschijnlijk wordt er een feestje gegeven na de crisis.We zien wel.Ukkemeisje zal het wel niet beseffen, maar ukkepuk wordt al 4 die zal het wel weten, denk ik.
Vriendin haar oudste kleinzoontje verjaarde deze week en die had het geschenkje aan de voordeur gehangen, aangebeld en dan van op afstand kusjes" gegooid".Wel origineel.
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Ventje wou gisteren naar de frituur, maar ze stonden in een lange rij te wachten, tot op het fietspad, no social distancing en de politie er rond rijdend op de velo.
hebben dan maar chips gegeten.
ja, ik weet het, maar ik was gefrustreerd. en later nog meer toen messenger heel de tijd piepte, nu de wijkbbq niet doorgaat willen ze wel een op straat en ieder voor zich. met eigen bbq, tafel en stoelen! wij gaan er hopelijk niet bij zijn en willen op 29 augustus liever naar onze nederlandse vrienden. Ventje wilde het paasweekend daar ook doorbrengen maar omdat hij nooit in de paasvakantie vakantie neemt, zou dat voor de anderen schipperen zijn. Maar bon. ik zal wel weten straks wat ze beslist hebben.
Door de frustratie en de chips maaglast gehad maar ik zie rond me overal dat het verbod op 1, 5 meter blijven hier echt hard geschonden wordt.
voor de frituur ook zei ventje, zeker niet op 1 meter afstand. en maar keuvelen.
misschien als ventje zijn hoofd er vandaag naar staat, deze middag frietjes eten, maar ik vrees er voor.
Anjelier: dat is handig. kadootje aan de deur en kushandjes!
MJ: huishouden omgekeerd. ik denk er sterk over na ook zo'n stok met stoeltje te kopen. het duurt nog tot 30 april eer ik in de pijnkliniek terecht kan, als dit ook niet weer verzet wordt.
Gimly heeft de "kozijntjes". pikkelt op drie pootjes. straks eens info vragen via messenger aan zijn dierenartse.
Ventje is weer bezig "corona- nieuws"
op de nuchter maag is dat heel vervelend. je mag je tv niet aanzetten of er valt ergens het woordje corona.
Ga koffie drinken. dan naar de boerderij. fb doe ik soms nog als er een reactie opgetekend staat.
Fijne dag seizoentjes, Keep safe!
Ventje wou gisteren naar de frituur, maar ze stonden in een lange rij te wachten, tot op het fietspad, no social distancing en de politie er rond rijdend op de velo.
hebben dan maar chips gegeten.
Door de frustratie en de chips maaglast gehad maar ik zie rond me overal dat het verbod op 1, 5 meter blijven hier echt hard geschonden wordt.
misschien als ventje zijn hoofd er vandaag naar staat, deze middag frietjes eten, maar ik vrees er voor.
Anjelier: dat is handig. kadootje aan de deur en kushandjes!
MJ: huishouden omgekeerd. ik denk er sterk over na ook zo'n stok met stoeltje te kopen. het duurt nog tot 30 april eer ik in de pijnkliniek terecht kan, als dit ook niet weer verzet wordt.
Gimly heeft de "kozijntjes". pikkelt op drie pootjes. straks eens info vragen via messenger aan zijn dierenartse.
Ventje is weer bezig "corona- nieuws"
Ga koffie drinken. dan naar de boerderij. fb doe ik soms nog als er een reactie opgetekend staat.
Fijne dag seizoentjes, Keep safe!
Cats Rule!