Wanneer denken jullie dat het openbare leven in België enigszins terug normaal plaatsvindt?

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Wanneer denken jullie dat het openbare leven in België enigszins terug normaal plaatsvindt?

Peiling eindigde op 11 jul 2020, 13:29

Vanaf mei
0
Geen stemmen
De late zomer of vroege herfst
14
44%
Ergens in 2021
12
38%
Later
6
19%

Totaal aantal stemmen: 32

De kannibaal

09 apr 2020, 14:54

Wil. schreef:
08 apr 2020, 12:26
Zodra men er hier zeker van is dat de intensieve zorgen afdeling de piek goed heeft kunnen verwerken, zal men beginnen voorbereidselen treffen om de regels te versoepelen.

We gaan daarna weer wat bijkomende gevallen krijgen, maar minder. De mensen zijn voorbereid. En de IZ afdeling kan het aan.
Wij hebben ongeveer de hoogste besmettingsgraad van Europa per 1000 inwoners na Spanje, met ons dodencijfer hebben wij reeds een ereplaats op de tribune bereikt en als de echte cijfers worden weergegeven, behalen wij zeker een tweede plaats, en gestoorde geesten, dromen nu reeds van een versoepeling van de maatregelen. Versoepelt de maatregelen en wij worden volgende maand het land met de meeste besmettingen en het grootste aantal doden per 100.000 inwoners, van het Europese en Aziatische continent. De predikanten van een versoepeling, kunnen wij als verplichte vrijwilligers naar buiten sturen bij wijze van proefproject om na te gaan hoeveel sneller ze op de ic afdelingen terecht komen. Voor de verplichte vrijwilligers, kan men best beroep doen uit financieel oogpunt op de burgers die het meest kosten aan de gemeenschap.Wij hangen speciaal voor U een gele vlag uit, om U te steunen in Uw project.
dejules

09 apr 2020, 15:05

Ik hoor net op BNR dat het niet eens zeker is dat de curve in Europa na de top een daling inzet.
Het is mogelijk dat wij gedurende een langere periode een plateau aanhouden. Dit komt omdat wij niet in volledige lockdown zijn gegaan (in Wuhan sloot men zelfs alle fabrieken en bleef iedereen verplicht thuis) en in Europa hebben wij een semi-lockdown.

Wil.

09 apr 2020, 15:30

De kannibaal schreef:
Wil. schreef:
Zodra men er hier zeker van is dat de intensieve zorgen afdeling de piek goed heeft kunnen verwerken, zal men beginnen voorbereidselen treffen om de regels te versoepelen.

We gaan daarna weer wat bijkomende gevallen krijgen, maar minder. De mensen zijn voorbereid. En de IZ afdeling kan het aan.
Wij hebben ongeveer de hoogste besmettingsgraad van Europa per 1000 inwoners na Spanje, met ons dodencijfer hebben wij reeds een ereplaats op de tribune bereikt en als de echte cijfers worden weergegeven, behalen wij zeker een tweede plaats
Onze besmettingsgraad zou uiteindelijk nog een positief punt kunnen blijken te zijn: hoe meer mensen besmet zijn, hoe hoger de immuniteitsgraad bij de volgende opstoot van corona. Ik zou hopen dat we snel 70% tot 80% besmettingen hebben maar met weinig slachtoffers. Dan maakt dat virus eigenlijk geen kans meer.

Voorlopig is het aantal overlijdens in dit land 0,022% . Dat is 22 duizendsten van één procent, kannibaal.

Gisteren heb ik in mijn FACT CHECK het worst case scenario voor Spanje uitgetekend.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.

09 apr 2020, 15:35

De kannibaal schreef:
gestoorde geesten, dromen nu reeds van een versoepeling van de maatregelen.
(...)
De predikanten van een versoepeling, kunnen wij als verplichte vrijwilligers naar buiten sturen bij wijze van proefproject om na te gaan hoeveel sneller ze op de ic afdelingen terecht komen.
'Gestoorde geesten' , wie zegt het ...

Afbeelding

Fred1950

09 apr 2020, 16:05

"Internationaal houdt men ook rekening met ...." blabla. Dat spruit uit zijn fantasie, er is niets internationaal bepaald of vastgelegd. Zo'n uitspraken doe ik 's nachts als ik droom ..... En dergelijke heren bepalen ons leven en zeggen ons wat er te doen staat ..... Wat voor een maatschappij in afgang , nog nooit meegemaakt.

Wil.

09 apr 2020, 16:11

Natuurlijk heb jij dat nog nooit meegemaakt. Wie wel?

De kannibaal

09 apr 2020, 16:23

Wil. schreef:
09 apr 2020, 15:35
De kannibaal schreef:
gestoorde geesten, dromen nu reeds van een versoepeling van de maatregelen.
(...)
De predikanten van een versoepeling, kunnen wij als verplichte vrijwilligers naar buiten sturen bij wijze van proefproject om na te gaan hoeveel sneller ze op de ic afdelingen terecht komen.
'Gestoorde geesten' , wie zegt het ...

Afbeelding
Ik hoor persoonlijk liever het gezang van een viroloog, want met Ivan Van der Cloot als econoom zou het wel eens letterlijk naar de kl^^ten, kunnen gaan. :D :D

De kannibaal

09 apr 2020, 16:36

Wil. schreef:
De kannibaal schreef:
Wil. schreef:

Wij hebben ongeveer de hoogste besmettingsgraad van Europa per 1000 inwoners na Spanje, met ons dodencijfer hebben wij reeds een ereplaats op de tribune bereikt en als de echte cijfers worden weergegeven, behalen wij zeker een tweede plaats
Onze besmettingsgraad zou uiteindelijk nog een positief punt kunnen blijken te zijn: hoe meer mensen besmet zijn, hoe hoger de immuniteitsgraad bij de volgende opstoot van corona. Ik zou hopen dat we snel 70% tot 80% besmettingen hebben maar met weinig slachtoffers. Dan maakt dat virus eigenlijk geen kans meer.

Voorlopig is het aantal overlijdens in dit land 0,022% . Dat is 22 duizendsten van één procent, kannibaal.

Gisteren heb ik in mijn FACT CHECK het worst case scenario voor Spanje uitgetekend.
Bij het opstellen van Uw fact check van volgende week, bent U en Uw dame misschien inbegrepen in het tienduizendsten procent meer geregistreerde positieve gevallen. Wij zullen dan een verschillend relaas van de feiten krijgen. De immuniteitsbuffer wordt voor ons dan weeral verhoogd met 2 eenheden, als gij het ten minste beiden kunt overleven, maar niemand weet voor hoe lang, want het virus heeft nog weinig van zijn persoonlijkheid prijs gegeven, om zekerheden te kunnen opbouwen.

Fred1950

09 apr 2020, 16:40

Wil. schreef:
09 apr 2020, 16:11
Natuurlijk heb jij dat nog nooit meegemaakt. Wie wel?
Ik heb het over dergelijke nonsense fantasie uitspraken ( behalve de De Wever'se toekomstvoorspellingen , maar die zijn we al gewoon )

Ik hou me in elk geval aan de quarantaine regels zolang dat er nieuwe gevallen in het ziekenhuis worden opgenomen, EN niet alle zieken het ziekenhuis hebben verlaten. Als de maatregelen versoepelen loop ik op straat continu met een masker rond zoals de Chinezen ( en wees gerust, ik zal als voorbeeld strekken als er nadien ook nog maar iemand terug in het ziekenhuis zou belanden ).

Wil.

09 apr 2020, 17:20

Ik heb Ivan VDC al heel veel zinvolle zaken horen zeggen en ik heb een paar van zijn boeken gelezen. Wanneer die mens iets gaat zeggen, dan onderbreek ik hem niet.
dejules

09 apr 2020, 18:38

Wil. schreef:
09 apr 2020, 17:20
Ik heb Ivan VDC al heel veel zinvolle zaken horen zeggen en ik heb een paar van zijn boeken gelezen. Wanneer die mens iets gaat zeggen, dan onderbreek ik hem niet.
De politieke wereld durft er niet aan te raken, maar als we willen voorkomen dat ons land bezwijkt onder de enorme pensioenenlast, moeten we komaf maken met de al te gulle pensioenen voor de ambtenaren. Dat zegt Ivan Van de Cloot, hoofdeconoom van de denktank Itinera.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170615_02926664
dejules

09 apr 2020, 18:41

Wil. schreef:

Onze besmettingsgraad zou uiteindelijk nog een positief punt kunnen blijken te zijn: hoe meer mensen besmet zijn, hoe hoger de immuniteitsgraad bij de volgende opstoot van corona. I
Er wordt onderzoek gedaan naar de precieze immuniteit bij mensen die al besmet zijn geweest door het coronavirus. RIVM-directeur Van Dissel zei in de Tweede Kamer dat hoe heftiger de infectie is, hoe hoger het aantal antistoffen.
Bij mensen met milde klachten, treffen we minder antistoffen aan, voegde hij eraan toe.
Daardoor is er grote twijfel over of mensen met milde klachten wel immuniteit hebben opgebouwd en het virus dus niet meer kunnen krijgen en dan overdragen.
dejules

21 apr 2020, 10:05

Wil. schreef:

Onze besmettingsgraad zou uiteindelijk nog een positief punt kunnen blijken te zijn: hoe meer mensen besmet zijn, hoe hoger de immuniteitsgraad bij de volgende opstoot van corona. Ik zou hopen dat we snel 70% tot 80% besmettingen hebben maar met weinig slachtoffers.
Het percentage Belgen dat immuun is, is heel laag. Later deze week zal daar een cijfer op kunnen worden geplakt, maar men vermoedt dat het niet veel zal afwijken van de cijfers van Duitsland of Frankrijk, waar een kleine drie procent van de bevolking immuun is. “Om groepsimmuniteit optimaal zijn werk te laten doen om het virus in te dammen, moet minstens de helft van de bevolking immuun zijn. Dat is op dit moment absoluut niet het geval.”
hbvl

Een openbaar leven dit jaar, ONMOGELIJK!

Wil.

21 apr 2020, 10:32

dejules schreef:
Ik moet je gelijk geven want Tomorrowland en Pukkelpop gaan niet door dit jaar. :cry:
dejules

21 apr 2020, 10:45

Wil. schreef:
21 apr 2020, 10:32
dejules schreef:
Ik moet je gelijk geven want Tomorrowland en Pukkelpop gaan niet door dit jaar.
Er gaat veel niet door, toch?
Of ben jij nu een terrasje aan het doen?
Hebt ge uw reis al geboekt?
Het tuincentrum bij ons in de buurt waar zaterdag 50 ingehuurde medewerksters de "stormloop" moesten opvangen ... daar zitten nu nog alleen de vrouw en de dochter aan de kassa. Ge gaat faillissementen, sluitingen, werkloosheid, ... zien dat je er niet goed van wordt.