TRUMP wordt een goede president

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
dejules

11 apr 2020, 12:44

Wil. schreef:
11 apr 2020, 09:41

Als er daar 26 doden vallen, dan zijn er in tal van andere gemeentes nul doden te melden.
In Duitsland geeft men toe dat men de mortaliteit NIET kan berekenen omdat zij ook daar maatregelen genomen hebben zoals semi-lockdown, social distancing, ...
Als men iedereen terug in de normaliteit laat dan krijg je een film van het virus.
Dat is zoals met een voetbalmatch : als ge de ganse match op uw tv kunt zien kunt ge op het einde zeggen wat het resultaat was, wie goed gespeeld heeft en wie slecht, ...
Als ge een foto van die match ziet kun je niets zeggen.
We weten dat in oa Wuhan, Lombardije, ... men heel lang getalmd heeft en wat daar de gevolgen van waren.
En nergens heeft men die normaliteit kunnen behouden door niets te doen en eindigde het overal in een lockdown.
Er is niets bekend over het aantal mensen die immuun zijn en hoelang die immuniteit duurt.
Dit is heel belangrijk omdat er met zekerheid een tweede golf komt en een derde en een ...
Niet voor niets dat Trump zegt dat hij de moeilijkste beslissing uit zijn leven moet nemen nl het openbare leven terug loslaten (economie zijn U en ik dus iedereen) maar met de mogelijkheid dat dan miljoenen mensen sterven.
Ik probeer dit analytisch te benaderen en kijk naar waar het begon nl Wuhan.
Wuhan ligt in China en is het fabriek van de wereld. Economisch en financieel heeft China gigantisch veel te verliezen. China is ook een dictatuur en die zullen ten alle prijzen dit verdienmodel niet opofferen aan vele tienduizenden zieken en doden. China heeft nl onuitputtelijke reserves aan human resources. Toch heeft dat dictatoriaal regime de meest drastische maatregelen genomen. Daar is een reden voor. Voor een griepvirus zouden zij dat zelfs nooit overwogen hebben, toch?

Wil.

11 apr 2020, 12:49

Je begrijpt niks van statistiek. Je gebazel is kleuterpraat die naast de kwestie is.
Het is zo. Ik ga daar niet voor liegen, hé.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Dicksy

11 apr 2020, 12:51

Afbeelding
dejules

11 apr 2020, 12:56

Wil. schreef:
11 apr 2020, 12:49
Je begrijpt niks van statistiek. Je gebazel is kleuterpraat die naast de kwestie is.
Het is zo. Ik ga daar niet voor liegen, hé.
Na 1 week heb jij al een statistiek met grafiek gemaakt over hoe de hele pandemie ging verlopen met de mortaliteitsgraad en de immuniteitsgraad erbij. Ga met uw bevindingen naar Van Ranst of Johns Hopkins en ze jagen U weg. Gij zijt een kwakzalver.
Gij kijkt zelfs niet naar de invloed van de social distance maatregelen en de lockdown en gooit alles op 1 grote hoop.
Mensen die er toe doen die mogen niet op hun 50ste met vervroegd pensioen maar gaan in emeritaat en houden hun kennis beschikbaar voor de maatschappij totdat ze dood zijn.
U bent naast ayatollah ook kwakzalver.
dejules

11 apr 2020, 13:03

Dicksy schreef:
Afbeelding
En hij heeft geen woord gelogen en geen woord teruggenomen.
Tijdens de ebola epidemie die Congo in 1999-2000 trof, bedroeg de mortaliteit 70%.
U kunt dat niet vergelijken met covid 19.
Wat Van Ranst ook zei : "Dit is een nieuw virus en daarom weten wij daar NIETS van". Een killervirus heeft de eigenschap dat ze niet lang duurt. Het coronavirus is een PANDEMIE met de eigenschap dat ze zich veel sneller verspreidt dan men eerst aannam en dat het in cyclussen terugkomt. Het gevolg is dat er wereldwijd miljoenen mensen aan zullen overlijden ".

Fred1950

11 apr 2020, 13:47

dejules schreef:
11 apr 2020, 13:03
Dicksy schreef:
Afbeelding
En hij heeft geen woord gelogen en geen woord teruggenomen.
Tijdens de ebola epidemie die Congo in 1999-2000 trof, bedroeg de mortaliteit 70%.
U kunt dat niet vergelijken met covid 19.
Wat Van Ranst ook zei : "Dit is een nieuw virus en daarom weten wij daar NIETS van". Een killervirus heeft de eigenschap dat ze niet lang duurt. Het coronavirus is een PANDEMIE met de eigenschap dat ze zich veel sneller verspreidt dan men eerst aannam en dat het in cyclussen terugkomt. Het gevolg is dat er wereldwijd miljoenen mensen aan zullen overlijden ".
Allé, ik lees het goed. Dicksy heeft voor de zoveelste keer beweringen uit zijn context gehaald. Typisch voor de "onnozelen der aard... sorry, van de N-VA kliek".

Horus1

11 apr 2020, 15:20

kijk wie 't zegt "onnozele der aarde". Diep ademen en rustig afwachten of de klokken van Rome wel afkomen.

Wil.

11 apr 2020, 15:49

Fred1950 schreef:
11 apr 2020, 13:47
Allé, ik lees het goed. Dicksy heeft voor de zoveelste keer beweringen uit zijn context gehaald.
Dat snap ik niet. 8O
Kun jij die context eens juist expliqueren?

Dicksy

11 apr 2020, 17:13

Fred1950 schreef:
Allé, ik lees het goed. Dicksy heeft voor de zoveelste keer beweringen uit zijn context gehaald. Typisch voor de "onnozelen der aard... sorry, van de N-VA kliek".
Ik heb volledig respect voor deze reactie en is er een die is zoals het moet.
Communisten springen voor elkaar in bres zoals ambtenaren dat ook doen. Het solidariteitsgevoel onder gelijkgezinden kan ik alleen maar toejuichen.
dejules

11 apr 2020, 17:33

Dicksy schreef:
11 apr 2020, 17:13

Communisten springen voor elkaar in bres zoals ambtenaren dat ook doen.
Geen enkele contractueel zal voor een statutair in de bres springen! U zult ze niet vinden.

Dicksy

11 apr 2020, 17:50

dejules schreef:
Geen enkele contractueel zal voor een statutair in de bres springen! U zult ze niet vinden.
O, jawel Dagobert. Hierin vergist u zich. Net zoals u zich vergist in die statutaire pampervervangers.
dejules

11 apr 2020, 18:20

Dicksy schreef:
11 apr 2020, 17:50
Net zoals u zich vergist in die statutaire pampervervangers.
Die zijn niet statutair maar hebben een werknemerscontract en verdienen slechts 1.300 Euro.
Hoeveel bedraagt uw statutair pensioen, dikkie?

Wil.

11 apr 2020, 18:33

Wij hebben geen pensioen: het is uitgestelde wedde, zoals je weet.

voorn

11 apr 2020, 18:39

In Antwerpen bij uw vervloekte burgemeester hebben de contractuelen een groepsverzekering
Had u dat ook?

Wil.

11 apr 2020, 19:01

Neen. Ik alvast niet.

De tijden veranderen en ambtenaren zullen geleidelijk aan op gelijkaardige wijze als mensen in de privé worden verloond. Ze zullen dezelfde voordelen krijgen.

Misschien wordt het woord ambtenaren zelfs afgeschaft (zoals in Nederland en daar bestaan bijgevolg geen ambtenaren meer zegt julio. Helemaal géén, hé!)

Sorry, nog iets vergeten: :lol: :lol: