Hoekje: "De oase van rust" 2020

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

meme-rietje

12 apr 2020, 10:15

goeie morgen allemaal
Bij deze wil ik jullie graag een
fijn Paasweekend toewensen!
Om de quarantaine iets makkelijker vol te houden, geef ik jullie nog een
pittige en prettige krachtoefening door.
Geniet ervan !
hopelijk kunnen jullie de link openen

VID-20200327-WA0023.mp4

nee het lukt niet, spijtig
kan er mij iemand leren
om dat hier te placeren ?
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Ritavdm

12 apr 2020, 10:39

Een paasdag met niets dan positieve wensen en toch voel ik me triest 😞 net zoals velen onder jullie denk ik.
Laten we elkaar eens virtueel knuffelen, hopen op betere tijden en volhouden !
Oud maar niet Out

omadina

12 apr 2020, 10:48

Hallo aan alle Oase-maatjes,

Op deze Paaszondag wil ik jullie allemaal toch een fijne Paasdag wensen.
Mooie geste VeraMaria, dat zal wel van je zoon, schoondochter en Eliseke komen, zo lief ! Ze waren wel blij dat jullie eens gepasseerd zijn met de fiets ! Je make zal ook wel content geweest zijn.

Mémérietje, ik zou het ook niet weten hoe je dat moet plaatsen, hou je maar goed, nu je ook niet meer kan bij je kleinkinderen komen, maar jullie zullen ook wel skypen zeker ? De jeugd doet dat graag hé !

Viv, nierpijn, kan heel pijnlijk zijn, lang geleden ook nog gehad, sedert drink ik regelmatig water, ook tijdens mijn werk, want vroeger had ik daar geen tijd voor, maar weet wel beter sinds ik nierstenen had gekweekt.
Hopelijk ben je nu genezen, en kan je geholpen worden.

Ritavdm, ik geniet van je mooie natuurfoto's, ja de natuur is nu heel mooi, zie dat hier ook in de duinen.

Yvette, bedankt voor het mooie plaatje en de mooie wensen. Ja, 't is nu eenmaal zo, we moeten de regels volgen, ik volg de regels zeker strikt, en als ik ga wandelen of fietsen is het alleen, in de natuur. Ik leef mee met al die mensen die er midden in staan, en dapper door werken. Ik denk zeker speciaal aan mijn dochter maar ook aan alle andere zorgverleners. We hopen dat het tij mag keren, ja houden de moed er in.

Maatjes, ik volg jullie allemaal, en dus ja, maak er toch maar een mooie pasen van !
Groetjes, omadina
Afbeelding
Eentje van al enkele jaren terug: eerste communie van mijn oudste kleindochter Dascha, nu een zelfstandige meid van 27 jaar.
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

vera-maria

12 apr 2020, 12:18

Afbeelding
Goedemorgen allemaal!
Geen zon meer te bespeuren hier, is helemaal bewolkt had gedacht om deze namiddag buiten te zitten om aan mijn trui te breien maar vrees dat ik zal binnen moeten breien!
Hebben deze morgen voor de eerste keer sedert de quarantaine weer eens verse pistolekes gegeten van bij de warme bakker, en ze hebben gesmaakt! We bakken om de andere dag zelf ons brood, maar aan pistolekes waag ik me niet!
Ventje is in de keuken bezig, hij maakt een trifle met rode vruchten, dus dat word weer smullen!
Omadina mooie foto van je kleindochter, en nu al 27 wat vliegt de tijd!
Michelly blij dat je hier langskwam met paaswensen!
Zijn jullie dat ook al zo beu die quarantaine? Ja natuurlijk hé...denk dat er veel relaties zijn waar er nu kleine of grote frustraties zijn! Ik mag mij gelukkig prijzen met mijn partner en onze relatie, raar om zeggen maar wij maken nooit ruzie, soms eens een discussie want we hebben ook elk onze eigen mening natuurlijk en ik haal graag mijn gelijk :D
En de oasemaatjes die alleen zijn ja die voelen zich nu nog eenzamer denk ik, dikke knuf voor jullie!
Wij zijn dan gisteren eens tot aan ons make gefietst, ze is naar beneden gekomen en op afstand van wel 3 meter hebben wij een kort babbeltje gemaakt!
En nu ga ik naar de badkamer ja loop hier weer nog in mijn slaapkleed, we hebben weer lang geslapen en dus ook laat ontbeten...nog een fijne zondag en tot later daag...
You only have one life...live it!

corry

12 apr 2020, 13:50

Afbeelding

Een heel prettige Paasdag, zo goed als het kan.

Vivke, het is me wat als je gezondheid een rem op je mogelijkheden zet. Leren mee leven , een schone gedachten. Soms is het meer dan dat.

Onderhand begint het missen wel zwaar door te wegen.
Kleinzoon papa van onze kindjes stuurde een mooie kaart ondertekend door hun zessen.

We hebben politie aan de deur gehad, iemand op fb zag tijdens een fietstocht onze auto’s aan de ingang van ons park staan, plaatste het op fb met de melding dat ze de politie op hoogte had gebracht
De antwoorden welke geplaatst werden waren niet mals voor deze persoon. Wees op verraders die in de tweede oorlog een bepaalde naam hadden. Ook grof natuurlijk .

Een strandwandeling zie ik wel zitten , via het strandcafé aan het staketsel raak ik nog makkelijk op het strand . Doe het niet , een besluit uit solidariteit naar mijn ventje toe.
Hij kan het nu niet, er komen betere dagen dat we samen gaan.

Vanuit een veilige plek wens ik jullie het allerbeste, en duim voor ons allen dat we het nog lang na kunnen vertellen wat ons overkwam.

Michelly , jij koestert deze bewerking, waarbij ik mooie herinneringen heb aan Tillie die de foto van deze rozen maakte. ❤️

Corry

,
ik tel alleen de zonnige dagen.

Ritavdm

12 apr 2020, 13:57

Wij hebben zonet een straatapertief gehouden elk met zijn eigen fles op zijn eigen oprit,
ruim anderhalve m van elkaar. Best leuk en voor herhaling vatbaar, zo houden we contact.

'k had er een paar fotootjes van genomen maar die per vergissing gewist :wink:
zou het door dat laatste glaasje komen ?
Oud maar niet Out

viv

12 apr 2020, 14:17

Afbeelding

Hier in mijn straat is het voor het eerst in dagen rustig, geen verkeer, een enkele voetganger... zouden ze het dan eindelijk leren?

Ondanks de vele en vrolijke Paaswensen voel ik me triest en ongelukkig... het begint te wegen. Mis de echte knuffels. Een mens is niet gemaakt om altijd alleen te zijn. Volhouden is de boodschap hé

Hier schijnt het zonnetje nog. Dus ga ik mij weer maar installeren in de tuin. Ga proberen een boek dat ik 15 jaar geleden opzij heb gelegd toch proberen lezen...
"Wilde Zwanen" drie dochter van China van Jung Chang. Zou ik nu de namen en de verhaallijnen beter kunnen onthouden?

Fijne Paasdag nog voor iedereen!
#houvol #blijfgezond

Afbeelding

Ritavdm

12 apr 2020, 20:00

Viv, Goed boek.
Gewoon een briefje bij je nemen met de namen, wie en wat van de hoofdpersonages .
Doe ik heel vaak.
Oud maar niet Out

meme-rietje

13 apr 2020, 09:08

goeie morgen allemaal

Afbeelding

Ivette

13 apr 2020, 17:29

We moeten langsom meer heel diep zoeken om nog ergens een positief lichtpuntje te vinden in deze corona crisis.
Buiten het heel goede weer was dat op Pasen 2020 ver te zoeken. Alhoewel: ik heb op mijn terras mijn spannend boek uitgelezen en ervan genoten!
Uit de dreigende donkere wolken vielen er hier maar een paar druppels dus heb ik Christa’s bloemenmanden toch nog moeten water geven.
Ik weet het, we moeten positief blijven maar als we elke dag het aantal doden erbij moet optellen wordt dat heel moeilijk, we kunnen maar ons best doen, binnen blijven en hopen dat we deze crisis toch overwinnen! maar Pasen 2020 zullen we nooit meer vergeten!

Met Pasen in coronatijd moeten we passen :

- voor de gezellige babbel met vrienden;
- voor een trip naar ... of een bezoekje van de kleinkinderen;
-voor het vieren van een belangrijke verjaardag
- voor ......

In de Paasdagen van 2020, in coronatijd hebben we tijd :
- voor de nu, dan en nooit uitgevoerde klussen;
- om elkaars gezelschap te waarderen;
- om creatief te zijn met letters en materialen;
- voor .....

Met Pasen in coronatijd kijken we uit :
- naar de bestemming van een geplande uitstap of weekend ;
- naar de aperitiefmomenten en plein air;
- naar het lekkers op ons bord;
- naar .....

Met Pasen in coronatijd hopen we :
- dat we dit niet nog eens moeten meemaken;
- dat niemand in je naaste omgeving besmet raakt;
- dat in ons kot blijven daadwerkelijk helpt;
- dat .....

Groeten,
Vanuit mijn ‘kot’ in Gits-city
Ivette

majoker

14 apr 2020, 10:26

Goedemorgen allemaal

Afbeelding
Positief in deze crisis, de rust , telefoontjes met de kinderen en ouders , we kunnen er niet naartoe ; maar we horen ze.
Natuurlijk missen we ze , al onze familie en vrienden , toch even egoist zijn en thuis blijven , onder huisgenoten buiten , afstand houden , risico verkleinen zowel voor ons als voor anderen.
Mooie dingen blijven bestaan ,de liefde die we elkaar toedragen ,de zorgzaamheid naar elkaar toe en zovele andere.

Verjaardag van pluspapa , gefeliciteerd op afstand (telefoon) 90 jaar ,feest uitgesteld.
Afbeelding
Zorg voor jezelf en je naaste .
groetjes joke
ken je zelf,deel je kennis.

omadina

14 apr 2020, 10:39

Goede morgen allemaal, We proberen allemaal positief te blijven !

Kom net terug van boodschappen doen, de bedoeling was, eens naar de Colrt, had mijn lijstje gemaakt met de dingen die ik nodig heb. Ik woon op 5 minuten stappen, dus had ik mijn boodschappenkarretje op wieltjes mee. Ik zag het al bij aankomst, een bijna volle parking, resultaat een rij wachtende mensen met hun kar, zou daar zeker een uur moeten staan wachten... heb rechtsomkeer gemaakt, en ben bij de plaatselijke bakker en slager geweest.
Ik zal na de middag nog eens proberen, misschien is er dan minder volk.

De Paasdagen zijn bij mij ook in alle rust verlopen, enkel telefonisch en digitaal contact met de dochters en de kleinkinderen, dat doet toch goed in deze rare tijd. Ik neem zeker alle regels strikt in acht, en ben ook binnenin kwaad op mensen die ze aan hun laars lappen, zonder enig verantwoordelijkheidsgevoel.
Gisteren namiddag heb ik weer heel alleen mijn gezondheidswandelingetje gemaakt door de duinen, alles ontluikt, de natuur komt tot leven, mooie bloemetjes gezien. Ik leer daar weer meer van te genieten.
Heb gisteren naar de toespraak van Macron geluisterd op de Franse tv, ik denk dat we woensdag ook zoiets zullen horen hier in België, het blijft toch ernstig over heel de wereld.
Maatjes, ik wens jullie allemaal een mooie dag toe, aan zee is het ook bewolkt, zelfs al enkele spatjes regen gezien, maar nu klaart het weeral op.
Hou jullie goed ! Groetjes, omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

Ritavdm

14 apr 2020, 13:08

Goeiemiddag

Hier ook niets positiefs te vertellen dus zwijg ik maar .

Gisteren toch een klein toertje gedaan, kort en kortbij al staat ons hoofd er niet naar. :evil:
Voor vandaag hetzelfde ....

Menu : gestoomde kabeljauw met witloofslaatje en gebakken aardappel en als toetje yoghurt met gestoofde peertjes.

Beelden van gisteren :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

IN mei legt elke vogel een ei maar deze heeft zich toch duidelijk van maand vergist :wink:
Oud maar niet Out

meme-rietje

14 apr 2020, 13:33

goeie namiddag iedereen
heb niks te vertellen
zie niemand
mooie foto's

Afbeelding

viv

14 apr 2020, 16:57

Het begint te wegen hé maatjes...
Maar als ik denk aan mijn (ex-)collega's in de zorg (met zo weinig hulpmiddelen)
dan kan ik het nog wel een tijdje uithouden hier alleen in mijn kot.

Morgen wordt mijn nonkel begraven. We hebben een link doorgekregen zodat we de afscheidsviering via livestream kunnen volgen. Vind dat zo intriest - we hebben al zo een kleine familie en kennen elkaar allemaal erg goed. Nog geen jaar na mijn moeder moeten we van haar broer afscheid nemen.
Heb nog maar twee tantes en één nonkel en vijftien neven en nichten langs moederskant en langs vaderskant twee neven. Ben stilaan de oudste van de familie...

Mijn zussen zijn terug aan het werk. De ene van thuis uit - zij is secretaresse op een bouwbedrijf dat de werkzaamheden toch terug opgestart heeft.
Mijn andere zus is wiskundelerares in het BuSo. Normaal zou ze vakantie hebben maar ze hebben op school een permanentieregeling moeten treffen. Haar leerlingen hebben een leerachterstand maar ze hebben daarnaast vaak ook emotionele en gedragsproblemen. Veel van de ouders zijn aan het einde van hun Latijn met die moeilijke gasten thuis. Dus zorgt de school voor opvang, ook onder de vakantie.

Mooie foto's alweer Rita!
De natuur is er vroeg bij dit jaar. Hier zijn de vogeltjes ook druk bezig met hun nageslacht.
Interessant om volgen.
Vooral de mannetjes zitten er nu op hun "Paasbest" bij...

Hou vol hé maatjes - ooit komt het weer goed.

Afbeelding

Afbeelding