In de Vier Seizoenen reeks 18 Lente 2020
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Aan alle dames een fijne dag verder...
groetjes en tot morgen...
En ja de waarheid komt uit een kindermond:
De kleine Amelie is kwaad en dat zullen we geweten hebben.
In een filmpje dat circuleert op facebook is te zien hoe ze iedereen
op de vingers tikt die zich niet houdt aan social distancing.
“Is dat nu zo moeilijk?!”, klinkt het.
https://www.gva.be/cnt/dmf20200413_04921205/
kleine-amelie-gaat-viraal-dat-maakt-mij-kwaad-en-verdrietig-
is-dat-nu-zo-moeilijk-om-in-uw-kot-te-blijven
groetjes en tot morgen...
En ja de waarheid komt uit een kindermond:
De kleine Amelie is kwaad en dat zullen we geweten hebben.
In een filmpje dat circuleert op facebook is te zien hoe ze iedereen
op de vingers tikt die zich niet houdt aan social distancing.
“Is dat nu zo moeilijk?!”, klinkt het.
https://www.gva.be/cnt/dmf20200413_04921205/
kleine-amelie-gaat-viraal-dat-maakt-mij-kwaad-en-verdrietig-
is-dat-nu-zo-moeilijk-om-in-uw-kot-te-blijven
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Als d mensen hun voeten blijven van aan de maatregelen zijn we er tegen de winter nog niet van af.
Uit welingelichte bron vernomen dat we in december een opflakkering mogen verwachten.
Ik ga me strategisch gaan bevoorraden denk ik.
Rationeel invriezen, terwijl ik dat nu maar op goed vallen het uit doe.
Hier schijnt de zon à volonté, maar het waait serieus.
Uit welingelichte bron vernomen dat we in december een opflakkering mogen verwachten.
Ik ga me strategisch gaan bevoorraden denk ik.
Rationeel invriezen, terwijl ik dat nu maar op goed vallen het uit doe.
Hier schijnt de zon à volonté, maar het waait serieus.
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Ik heb het filmpje ook al gezien. ze heeft groot gelijk die kleine. als zij het kan, waarom de groten niet?
Vandaag gaan we de spaghetti met krulletjes verder opeten. wij hadden nl een potje vanille ijs soldaat gemaakt en bij beide is die op de maag blijven liggen. Zonder dat de ander er van wist. een van Gimly's placemats is door kokend water gekrompen, allez, gerommpeld. Mocht de action weer open gaan, dan place-mats gaan halen.
Gisteren heb ik alleen de oude man die zijn hondjes uitliet en iemand die een broodje was gaan halen gezien. Wel, de wegrijdende auto van een van de buurvrouwen gezien, maar zij moest waarschijnlijk werken.
Ze had de kinderen toen de crisis uitbrak, maar die mogen mits gezondheidsattest toch terug naar de vader. ze heeft ze maar 1 keer per maand.
HVT, ventje is nu de diepvries strategisch aan het uit kuisen. ( vandaar dat potje vanille ijs)
Er is al 1 schuif ( de kleinste) leeg. En hij heeft hier alles gedaan wat moest, helaas rolt de kabel van de stofzuiger niet meer op, dus die staat nu onder de trap. Kunnen we ook niet vallen over die draad en staat ze niet geparkeerd in de living.
Gisteren twee kaartjes gebust, die moeten met de nieuwe regels van de post en een dag bijgeteld normaal op het juiste moment toekomen.
ik heb gisteren een wel heel heftige aanval van opvliegers gehad. das nu al de tweede keer dat die een paar keer 's nachts komen.
Vandaag werkdag voor ventje, die tijdens de 'break' op boodschap gaat.
ik ga me vandaag bezig houden met het schoonmaken van de keuken met de nodige pauze.
( is gewoon alles afvegen en kruiden terug op hun plaats)
Clive: dat was dan een aardige vent. normaal zijn het die die het eerst klagen over geblaf. maar je krullenbol zal hem vertederd hebben. dat Matic waakt is wel een goed feit, buiten een kat die schrikt van zijn eigen schaduw.
Zo, dat was alles.
Fijne dag seizoentjes en Keep Safe.
Ik heb het filmpje ook al gezien. ze heeft groot gelijk die kleine. als zij het kan, waarom de groten niet?
Vandaag gaan we de spaghetti met krulletjes verder opeten. wij hadden nl een potje vanille ijs soldaat gemaakt en bij beide is die op de maag blijven liggen. Zonder dat de ander er van wist. een van Gimly's placemats is door kokend water gekrompen, allez, gerommpeld. Mocht de action weer open gaan, dan place-mats gaan halen.
Gisteren heb ik alleen de oude man die zijn hondjes uitliet en iemand die een broodje was gaan halen gezien. Wel, de wegrijdende auto van een van de buurvrouwen gezien, maar zij moest waarschijnlijk werken.
Ze had de kinderen toen de crisis uitbrak, maar die mogen mits gezondheidsattest toch terug naar de vader. ze heeft ze maar 1 keer per maand.
HVT, ventje is nu de diepvries strategisch aan het uit kuisen. ( vandaar dat potje vanille ijs)
Er is al 1 schuif ( de kleinste) leeg. En hij heeft hier alles gedaan wat moest, helaas rolt de kabel van de stofzuiger niet meer op, dus die staat nu onder de trap. Kunnen we ook niet vallen over die draad en staat ze niet geparkeerd in de living.
Gisteren twee kaartjes gebust, die moeten met de nieuwe regels van de post en een dag bijgeteld normaal op het juiste moment toekomen.
ik heb gisteren een wel heel heftige aanval van opvliegers gehad. das nu al de tweede keer dat die een paar keer 's nachts komen.
Vandaag werkdag voor ventje, die tijdens de 'break' op boodschap gaat.
ik ga me vandaag bezig houden met het schoonmaken van de keuken met de nodige pauze.
( is gewoon alles afvegen en kruiden terug op hun plaats)
Clive: dat was dan een aardige vent. normaal zijn het die die het eerst klagen over geblaf. maar je krullenbol zal hem vertederd hebben. dat Matic waakt is wel een goed feit, buiten een kat die schrikt van zijn eigen schaduw.
Zo, dat was alles.
Cats Rule!
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Weer een nieuwe dag, weer een dag korter bij de tijd dat het virus bedwongen is alhoewel we nog veel geduld moeten hebben. Kan me net als Oma-C en andere Seizoentjes ontzettend ergeren aan dat hoopje mensen die zich niets van de maatregelen aantrekken. Manlief hoorde of las vandaag dat er iemand uit Deurne er niet beter op gevonden had een zwembad op zijn oprit te plaatsen en de hele buurt uit te nodigen
Gisteren gaan wandelen met Matice, met een jasje aan, want er stond een hele gure wind. En gisteren stond POST NL hier plots voor de deur met een pakje verzorgingsproducten en een grote geurkaars die ik besteld had, maar dat vandaag pas zou aankomen. Was blij verrast. En donderdag komt er nog een pakje aan. Want heb nu met het betere weer flip flops aan. Manlief ziet sowieso niet graag, maar gisteren schoof ik plots uit op de trap en kon me juist nog vasthouden aan de leuning en dat kwam door de platte flip flops. Manlief was zich geschrokken en was vervolgens lastig op die slippers. Hij vroeg mij of ik nu echt niets veiliger had om binnen aan te doen als pantoffel. Maar dat heb ik echt niet. Dus gekeken op het net naar veilige zomerpantoffels voor mij en tenslotte uitgekomen op een paar UGGS. Degelijke kwaliteit, niet te plat, met een rubberen zool en met een enkelbandje zodat ze niet kunnen uitschuiven op de trap. Dus heeft hij deze besteld en die zouden dan donderdag aankomen.
Gisterennamiddag eindelijk begonnen te kleuren in mijn nieuwe kleurboek. Tot dat we moesten eten. Vind dat zo ontzettend ontspannend en doe dat echt wel heel graag.
Vandaag boven poetsen en nieuwe dekbedden leggen en de oude wassen en strijken. Living is al gedaan, want manlief is al ingelogd. Morgen doordoen aan de dressing . En zo houden we ons bezig.
Namiddag met Matice gaan wandelen zolang we dat nog mogen.
Matice had gisteren heel goed gegeten. Had pasta over ( zonder saus) en had hem die gegeven samen met zijn brokjes, zijn vlees en zijn boontjes en bijna alles was op. Dus dat weet ik ook al weer.
Zo, ga niet alle namen noemen, maar wens iedereen een mooie dinsdag. Een extra sterkteknuffel voor hen die het extra moeilijk hebben. Hou het veilig en probeer van de kleine dingen te genieten. Liefs aan jullie allemaal.
-

Goede morgen alle seizoentjes
grijs voorlopig nog maar de zon zal wel komen denk ik
we zien het wel, en zoniet dan pakken we het
maar zoals het komt we beginnen stilaan
gewoon te worden dat we alles moeten pakken
zoals het komt
Als je de vooruitzichten hoort... dan wordt het
een trieste zomer...
aan kunnen veranderen...
Dank aan wie de regels aan hun laars lappen...
want zij zorgen dat we nog langer en misschien
nog strenger gestraft blijven...
Discipline wat is dat de dag van vandaag??
Ik wens jullie allen een fijne dinsdag... maak er het beste van
en niet wanhopig worden.... er is nog nooit iets "blijven" duren...
Goede moed!!
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
Hallo iedereen,
Manlief is het gras aan het afrijden, het stond droog.s'Morgens staat het meestal nat, maar nu niet.
Straks naar vader met de propere was.Ga eens vragen of ze de telefoon in vaders kamer willen aansluiten , dan kunnen we toch elkaar eens spreken.Vroeger hadden we die laten afsluiten omdat vader niet belt en we daar toch regelmatig zijn, maar nu met deze toestand.En wie weet hoelang gaat het nog duren.
Verder ook niet veel te vertellen.Ik moet s'morgens ook al denken welke dag het is, alle dagen lijken op elkaar.
Dames, tot morgen allemaal.
Manlief is het gras aan het afrijden, het stond droog.s'Morgens staat het meestal nat, maar nu niet.
Straks naar vader met de propere was.Ga eens vragen of ze de telefoon in vaders kamer willen aansluiten , dan kunnen we toch elkaar eens spreken.Vroeger hadden we die laten afsluiten omdat vader niet belt en we daar toch regelmatig zijn, maar nu met deze toestand.En wie weet hoelang gaat het nog duren.
Verder ook niet veel te vertellen.Ik moet s'morgens ook al denken welke dag het is, alle dagen lijken op elkaar.
-
Goede namiddag seizoentjes,....
raar weer, niet meer zo koud en minder wind
maar best thuisblijven en doen wat moet...
schoondochter belde voor de boodschappenlijst
ik heb niet veel nodig en het heeft tijd, ze moet voor mij niet
al direct naar de winkel gaan...zoon zit in bed met 38,5 gr koorts
voelde zich al van gisteren niet goed.... hij zou het aanzien
en morgen als het erger is de dokter bellen...
Hij is al 3 weken niet buiten geweest , is altijd met de schilderwerken
bezig geweest, maar ja schoondochter doet de boodschappen
voor hunzelf, voor haar ma en voor mij... bij de laatste 2 komt ze niet binnen,
maar je weet nooit dat ze het in de winkel heeft opgedaan,
zij voelt zich goed, dus hoop ik maar dat zoon morgen ook beter is...
hij heeft wel veel last van z'n jaarlijkse hooikoorts....
maar je denkt toch altijd.......
Voor allen een aangename dag verder en later een fijne nacht...
raar weer, niet meer zo koud en minder wind
maar best thuisblijven en doen wat moet...
schoondochter belde voor de boodschappenlijst
ik heb niet veel nodig en het heeft tijd, ze moet voor mij niet
al direct naar de winkel gaan...zoon zit in bed met 38,5 gr koorts
voelde zich al van gisteren niet goed.... hij zou het aanzien
en morgen als het erger is de dokter bellen...
Hij is al 3 weken niet buiten geweest , is altijd met de schilderwerken
bezig geweest, maar ja schoondochter doet de boodschappen
voor hunzelf, voor haar ma en voor mij... bij de laatste 2 komt ze niet binnen,
maar je weet nooit dat ze het in de winkel heeft opgedaan,
zij voelt zich goed, dus hoop ik maar dat zoon morgen ook beter is...
hij heeft wel veel last van z'n jaarlijkse hooikoorts....
maar je denkt toch altijd.......
Voor allen een aangename dag verder en later een fijne nacht...
-
mariajohanna - Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49
Dag dames,
Daarstraks naar de glasbol en in het terugkomen naar de Okay. Iedereen ontsmet nu goed de karretjes, daar niet van, maar nu was ik er ... 'vies' van
. Het voelde al raar van in begin als ik het 'in ontvangst ' nam van 1 van hun medewzeksters. Het was heel 'vettig', en er werd niet op uitgewreven, enkel op gespoten. Bij het naar binnen gaan dacht ik er aan dat ik brood moest meebrengen, en daar moet je het zelf snijden en in de zak steken. Heb nogal moeten handen afwrijven , met dettoldoekjes, dat heb ik tegenwoordig altijd bij in mijn jaszak, en nu kwam het goed van pas, bij het binnengaan al.... Jakkes .....
Moet nu direct niet meer naar de winkel, dus hoop ik dat het volgende keer terug dat jong gastje is, dat ze er aan zetten, en indien niet, en de kar is 'vettig ' ga ik direct vragen om hun product open te wrijven..... Vragen staat vrij, zo is dat... .
Oei, omaC, zoon in bed met koorts. Normaal dat je dan 'verder denkt ', en die hooikoorts zal er ook wel voor iets tussen zitten. Dat ze maar niet te lang wachten om de dokter te consulteren......
Het zal wel meevallen, je zal wel zien.
Wens hem van ons een snelle beterschap.....
Oei, moet gaan kijken, Brofost (diepvries) is hier, ga mijn bestelling eens doorgeven, en hopen dat hij het gevraagde bij heeft....
Dames, hou het goed en warm en tot ... de volgende.
Daarstraks naar de glasbol en in het terugkomen naar de Okay. Iedereen ontsmet nu goed de karretjes, daar niet van, maar nu was ik er ... 'vies' van
Moet nu direct niet meer naar de winkel, dus hoop ik dat het volgende keer terug dat jong gastje is, dat ze er aan zetten, en indien niet, en de kar is 'vettig ' ga ik direct vragen om hun product open te wrijven..... Vragen staat vrij, zo is dat... .
Oei, omaC, zoon in bed met koorts. Normaal dat je dan 'verder denkt ', en die hooikoorts zal er ook wel voor iets tussen zitten. Dat ze maar niet te lang wachten om de dokter te consulteren......
Het zal wel meevallen, je zal wel zien.
Wens hem van ons een snelle beterschap.....
Oei, moet gaan kijken, Brofost (diepvries) is hier, ga mijn bestelling eens doorgeven, en hopen dat hij het gevraagde bij heeft....
Dames, hou het goed en warm en tot ... de volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen
-
Laat ons met mijn allen het beste hopen voor je zoon oma-C
Onze jongste overleeft voorlopig zijn allergie met de nodige medicatie.
Schoonzoon heeft e rook veel last van.
Jongste is de enige die nooit oorontstekingen heeft gehad, maar die allergie daar zit hij wel mee.
Ik heb ook last van niezen en prikkende ogen.
Jaren geen problemen gehad, vroeger hing ik aaneen van de neusdruppels en de pilletjes tegen allergie.
De laatste jaren is het terug erger. Raar beestje.
Morgen terug warmer, zullen we maar de gordijnen van de blauwe kamer onder handen nemen.
Zoon vroeg ik me verveelde dat ik aan zulke klussen begonnen was.
Neen, maar nu kan ik dat fatsoenlijk afwerken op één maximum twee dagen.
Opname elektriciteit is uit de voeten idem watermeter.
Onze maandelijkse som is weer aangepast.
Het was ferm koud buiten vond ik.
Ofwel ben ik een kasplantje aan het worden.
Nog een fijne avond, want het kook wekkertje loopt af van mijn aardappelen.
Onze jongste overleeft voorlopig zijn allergie met de nodige medicatie.
Schoonzoon heeft e rook veel last van.
Jongste is de enige die nooit oorontstekingen heeft gehad, maar die allergie daar zit hij wel mee.
Ik heb ook last van niezen en prikkende ogen.
Jaren geen problemen gehad, vroeger hing ik aaneen van de neusdruppels en de pilletjes tegen allergie.
De laatste jaren is het terug erger. Raar beestje.
Morgen terug warmer, zullen we maar de gordijnen van de blauwe kamer onder handen nemen.
Zoon vroeg ik me verveelde dat ik aan zulke klussen begonnen was.
Neen, maar nu kan ik dat fatsoenlijk afwerken op één maximum twee dagen.
Opname elektriciteit is uit de voeten idem watermeter.
Onze maandelijkse som is weer aangepast.
Het was ferm koud buiten vond ik.
Ofwel ben ik een kasplantje aan het worden.
Nog een fijne avond, want het kook wekkertje loopt af van mijn aardappelen.
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Oei, Oma C, de zoon aan het ziek worden. Hopelijk is het allergie. ik zit hier ook met berkenstuifmeel en dan nog een boom en daarna: graspollen! alle dagen een pilletje en af en toe neusdruppels.
Onze Koning verjaart vandaag. idem 100 Belgen die op de receptie gingen mogen gaan. Dat is dus afgelast. Koop dan een nieuw kleed. Of een deftig pak.
Bon, ventje moet ook vandaag niet werken, tenzij thuis in huis. aangezien ik geen licht onder m'n aanrecht heb, daar in der tijd van die op AAA- werkende batterijen lichtjes geplakt onder de kast. door de vettigheid van de oude dampkap krijg je ze ten eerste niet open en ten tweede zijn die batterijen door de hitte uitgelopen.
Tijd voor iets nieuws: een led- lichtsnoer met pries. koud- wit licht en lang genoeg. dat wordt vandaag gedaan. ten minste reeds al. zal het wel weer 2 à 3 keer moeten vragen. Pak waarin snoer zit staat al 2 weken in de keuken op een strategische plaats.
vandaag brochettes. met spek. en DS9. Gisteren ook begonnen omdat er weer niks was op tv.
zijn vroeg naar boven gegaan en ik heb nog wat gelezen. 1 keer moeten opstaan maar weet van geen uur want ik heb niet gekeken naar de horloge die daar hangt. waarom? omdat Ir. soms durft vergeten dat ze pauze heeft. Moet ook 1 in de keuken, zo'n kat die met de ogen en staart beweegt. ( uit "back to the future".) ventje las gisteren een oproep van een jongen van 15 die leukemie heeft en in totale isolatie zit. als ik het kan schreef hij, jullie dan ook.
ik ben sinds ventje begonnen thuis te werken ook minder uit mijn kot geweest. En daarna? voor die 2 dagjes meer? Bovendien met een uitgewerkte denervatie boodschappen gaan doen is gelijk aan uitbrekend zweet, bevende benen en een bleek gezicht. Hopelijk, hopelijk kan ik op 30 april naar de pijnkliniek.
Mag van moeder niet naar de spoed want zie dat ik het daar oploop? Ventje praatte gisteren met collega en ze zijn allebei niet op hun gemak als ze boodschappen doen. er moet maar zo een in de rij staan die de regels aan zijn/haar bottin heeft gelapt. Las gisteren ook dat de politie een feest heeft moeten opdoeken: 30 man waaronder de kinderen niet meegerekend: een bbq in teken van pasen. hebben bestuurlijke boetes gekregen. in de commentaren las ik: waar blijft het leger. Tsja.
die moet de regels van de veiligheidsraad opvolgen. Die zijn gisteren samen gekomen maar ik heb nog geen nieuws gezien.
ik ga op mijn kap gezeten worden als ik zeg dat ze die mensen die het verbod overtreden een verklaring zouden moeten laten ondertekenen dat als ze ziek vallen, ze hun behandeling afzeggen in lieu voor een ander die zich wel aan de regelmenten heeft gehouden. Of zoals collega zei ( haar man is agent, 8 mnd voor pensioen) een paar dagen meedraaien op zo'n afdeling. Ondervinden en zien.
MJ: bofrost is hier ook geweest. onze vaste verkoper zei tegen ventje dat er een rij aan de lidl stond tot aan de hoek. ( is midden maand: de uitkeringen zijn gestort) hij was hier rond 3 uur! Als ventje gaat is het vroeg of onder de middag. het lijstje is gisteren al gedaan. ondertussen vraag ik mij af of ik met mosterdpoeder en water ook mosterd ga hebben? want de pot is bijna leeg. Verkoper droeg mondmasker en handschoenen.
politie krijgt nu ook mondmaskers. 50 stuks en elke dag een verse.
heb glitterlijm besteld via een knutselsite. de iets grotere flesjes waren redelijk goedkoop en je kon kiezen tussen pastel en neon. heb een assorti- pak besteld. ben benieuwd wanneer die gaan toekomen.
Clive: dat kleuren dat zou ik waarschijnlijk ook wel kunnen als het hier stil en rustig is. vroeger schilderde ik op nummer. alleen op mijn kamertje zonder verwarming en een karton voor een van de ruiten waar geen ruit in zat, alleen overgeplakt met behang. Geen wonder dat ik astma en allergie, eczeem kreeg want we hadden ook schimmel en als het vroor ijsbloemen. Lter zat ik daar te typen met handschoenen aan in de winter want naast die knoppen kloppen deed zeer en met handschoenen minder.
Ik wil niet stoefen met mezelf maar op mijn 17 de was er een boek van mij bijna uitgegeven. Helaas was het publibudget op, het scheelde een zier. Ik zou het kunnen herschrijven maar ik denk niet dat 1 uitgever zich er nog aan waagt. Fantasie en SF te samen zijn geen goede genre's meer.
Geld in eigen beheer heb ik niet.
ik moet blij zijn met wat ik heb zou mijn moedr zeggen.
Gimly was vanmorgen verbaasd dat ik als eerste op was. Zijn gemank is zo goed als over. Ventje had mijn canvas schoenen gestofzuigd en toch moet hij op mammie's schoenen gaan liggen. als kitten zat hij in mijn ballerinna's. if it fits, i sits. ( denk dat het iets te maken heeft met de geur van mijn sholl inlegzolen)
ik hoor ventje naar beneden komen. dan zal Gimly uit de zetel springen en een tweede ontbijt eisen.
Oei, Oma C, de zoon aan het ziek worden. Hopelijk is het allergie. ik zit hier ook met berkenstuifmeel en dan nog een boom en daarna: graspollen! alle dagen een pilletje en af en toe neusdruppels.
Onze Koning verjaart vandaag. idem 100 Belgen die op de receptie gingen mogen gaan. Dat is dus afgelast. Koop dan een nieuw kleed. Of een deftig pak.
Bon, ventje moet ook vandaag niet werken, tenzij thuis in huis. aangezien ik geen licht onder m'n aanrecht heb, daar in der tijd van die op AAA- werkende batterijen lichtjes geplakt onder de kast. door de vettigheid van de oude dampkap krijg je ze ten eerste niet open en ten tweede zijn die batterijen door de hitte uitgelopen.
Tijd voor iets nieuws: een led- lichtsnoer met pries. koud- wit licht en lang genoeg. dat wordt vandaag gedaan. ten minste reeds al. zal het wel weer 2 à 3 keer moeten vragen. Pak waarin snoer zit staat al 2 weken in de keuken op een strategische plaats.
vandaag brochettes. met spek. en DS9. Gisteren ook begonnen omdat er weer niks was op tv.
zijn vroeg naar boven gegaan en ik heb nog wat gelezen. 1 keer moeten opstaan maar weet van geen uur want ik heb niet gekeken naar de horloge die daar hangt. waarom? omdat Ir. soms durft vergeten dat ze pauze heeft. Moet ook 1 in de keuken, zo'n kat die met de ogen en staart beweegt. ( uit "back to the future".) ventje las gisteren een oproep van een jongen van 15 die leukemie heeft en in totale isolatie zit. als ik het kan schreef hij, jullie dan ook.
ik ben sinds ventje begonnen thuis te werken ook minder uit mijn kot geweest. En daarna? voor die 2 dagjes meer? Bovendien met een uitgewerkte denervatie boodschappen gaan doen is gelijk aan uitbrekend zweet, bevende benen en een bleek gezicht. Hopelijk, hopelijk kan ik op 30 april naar de pijnkliniek.
Mag van moeder niet naar de spoed want zie dat ik het daar oploop? Ventje praatte gisteren met collega en ze zijn allebei niet op hun gemak als ze boodschappen doen. er moet maar zo een in de rij staan die de regels aan zijn/haar bottin heeft gelapt. Las gisteren ook dat de politie een feest heeft moeten opdoeken: 30 man waaronder de kinderen niet meegerekend: een bbq in teken van pasen. hebben bestuurlijke boetes gekregen. in de commentaren las ik: waar blijft het leger. Tsja.
die moet de regels van de veiligheidsraad opvolgen. Die zijn gisteren samen gekomen maar ik heb nog geen nieuws gezien.
ik ga op mijn kap gezeten worden als ik zeg dat ze die mensen die het verbod overtreden een verklaring zouden moeten laten ondertekenen dat als ze ziek vallen, ze hun behandeling afzeggen in lieu voor een ander die zich wel aan de regelmenten heeft gehouden. Of zoals collega zei ( haar man is agent, 8 mnd voor pensioen) een paar dagen meedraaien op zo'n afdeling. Ondervinden en zien.
MJ: bofrost is hier ook geweest. onze vaste verkoper zei tegen ventje dat er een rij aan de lidl stond tot aan de hoek. ( is midden maand: de uitkeringen zijn gestort) hij was hier rond 3 uur! Als ventje gaat is het vroeg of onder de middag. het lijstje is gisteren al gedaan. ondertussen vraag ik mij af of ik met mosterdpoeder en water ook mosterd ga hebben? want de pot is bijna leeg. Verkoper droeg mondmasker en handschoenen.
politie krijgt nu ook mondmaskers. 50 stuks en elke dag een verse.
heb glitterlijm besteld via een knutselsite. de iets grotere flesjes waren redelijk goedkoop en je kon kiezen tussen pastel en neon. heb een assorti- pak besteld. ben benieuwd wanneer die gaan toekomen.
Clive: dat kleuren dat zou ik waarschijnlijk ook wel kunnen als het hier stil en rustig is. vroeger schilderde ik op nummer. alleen op mijn kamertje zonder verwarming en een karton voor een van de ruiten waar geen ruit in zat, alleen overgeplakt met behang. Geen wonder dat ik astma en allergie, eczeem kreeg want we hadden ook schimmel en als het vroor ijsbloemen. Lter zat ik daar te typen met handschoenen aan in de winter want naast die knoppen kloppen deed zeer en met handschoenen minder.
Ik wil niet stoefen met mezelf maar op mijn 17 de was er een boek van mij bijna uitgegeven. Helaas was het publibudget op, het scheelde een zier. Ik zou het kunnen herschrijven maar ik denk niet dat 1 uitgever zich er nog aan waagt. Fantasie en SF te samen zijn geen goede genre's meer.
Geld in eigen beheer heb ik niet.
ik moet blij zijn met wat ik heb zou mijn moedr zeggen.
Gimly was vanmorgen verbaasd dat ik als eerste op was. Zijn gemank is zo goed als over. Ventje had mijn canvas schoenen gestofzuigd en toch moet hij op mammie's schoenen gaan liggen. als kitten zat hij in mijn ballerinna's. if it fits, i sits. ( denk dat het iets te maken heeft met de geur van mijn sholl inlegzolen)
ik hoor ventje naar beneden komen. dan zal Gimly uit de zetel springen en een tweede ontbijt eisen.
Cats Rule!
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Oma-C, Ledkaarsje brandt hier al voor zoon, dat het iets anders mag zijn dan corona. Niet te vlug in paniek geraken, maar toch zeer zeker de dokter raadplegen de koorts niet daalt. Sorry voor het bemoeien.
Muddy Maddy, jij schreef dan ook graag, doe ik ook heel graag. En een matje van Gimly miswassen, kan de beste overkomen en dat is vlug bijgekocht. Gelukkig is zijn pootje beter, heeft toch lang geduurd ,dacht ik.
Anjelier, is het in orde gekomen met de telefoon op jouw vaders kamer ?
HVT, volop gordijnen aan het wassen. Komt Poesiekat nog op bezoek ? Of heeft hij ook een lockdown.
MJ, alles nog oké met jullie ?
Wilde eend, gaat het al wat beter met jou ondanks de buren hun lawaai. Je had onlangs verteld over jouw mooi nieuw kleedje dat nu werkloos in de kast hangt omdat alle concerten allemaal zijn afgelast. Dat heb ik ook aan de hand. Had een volledige nieuwe lente-outfit hangen voor het concert in maart en dat gaat nu door in januari. Dus daar zal ik tegen dan iets anders op moeten vinden. Is een luxeprobleem natuurlijk, maar het moeten niet altijd drama's zijn waarover we schrijven. Manlief heeft tegen me gezegd het te dragen na het coronatijdperk als we terug veilig ergens iets kunnen gaan eten.
Gisteren gewoon gaan wandelen met Matice, maar blijkbaar had hij zijn dagje niet. Hij was minder vrolijk dan anders. Koorts genomen, niets aan de hand, hij at gewoon en toch zagen we dat er iets was. Tenslotte zijn we met hem in de tuin geweest en hebben we met hem gespeeld met zijn nieuwe speeltjes. En toen ging het beter met hem. Een tekort aan aandacht dus. En nu is hij weer zijn eigen vrolijke zelf.
Zou deze week telefoon moeten krijgen van de dierenspeciaalzaak dat zijn tunnel is aangekomen. Dat doet hij graag op de hondenschool waar hij , ook zonder commando, in en uitloopt wat hem daar de naam clown heeft opgeleverd. Dat is ook welk grappig om zien. Had ook een overspringrekje gezien, maar we gaan eerst eens kijken of hij zijn tunnel hier gebruikt als die hier is. Want het is echt wel een speelvogel.
Zo, ik ga beginnen aan het HH. Merk dat toch hoor, dat manlief nu elke dag thuis is. Moet ook nog naar de apotheek.
Ik hoop niemand vergeten te zijn en wens jullie allemaal een mooie woensdag en heel veel sterkte aan diegenen die het kunnen gebruiken. Liefs aan jullie allen.
-

Hallo, goede morgen alle seizoentjes,
een zonnige groet.... vanuit mijn kot
ik heb een sms gestuurd naar schoondochter
en een antwoord gekregen
zoon had gisternamiddag 2 dafalgans genomen
en hij had gisteravond geen koorts meer, hij slaapt nog
schoondochter laat iets weten als hij wakker is...
hopelijk is alles goed en gaat het over met wat bijslapen
toch raar zo ineens...
M-M Hij moet het hele jaar door medicatie nemen tegen allergie
berken graspollen en zo meer...
en dat is al een gewoonte geworden na zoveel jaren
Ander nieuws heb ik niet ...
Ik wens alle seizoentjes een fijne dag en sterkte
voor wie het nodig heeft...
Clive, je was over mij gesprongen... dank voor je kaarsje
ik ga eerst lezen wat je schreef
-
Fijne avond alle dames..
Koorts bij zoon is weg maar hij is wel heel moe...
en slaapt veel...
rusten dus nu hij heeft er tijd voor nu we nog
in ons kot moeten blijven hé
Slaapwel allen en tot morgen...
Koorts bij zoon is weg maar hij is wel heel moe...
en slaapt veel...
rusten dus nu hij heeft er tijd voor nu we nog
in ons kot moeten blijven hé
Slaapwel allen en tot morgen...
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
Hallo iedereen,
Clive: met de telefoon van vader is het in orde gekomen.Had dat gisteren gevraagd .Had ook een nummer gekregen en dat doorgegeven aan zus.Die had deze namiddag al eens gebeld en het lukte.Natuurlijk moet je zelf veel babbelen want vader zegt niet veel meer.Maar was toch heel blij om zus te horen.We hebben afgesproken dat er elke dag iemand gaat bellen naar vader, zowel de kleinkinderen als de schoonzonen.We hebben elk onze dag
.Vind dat wel een goed idee.
Oma-C: gelukkig is de koorts van zoon over.Met voldoende rust is hij binnenkort terug de oude.
Natuurlijk maak je je nu direct zorgen in deze tijden.
Clive: met de telefoon van vader is het in orde gekomen.Had dat gisteren gevraagd .Had ook een nummer gekregen en dat doorgegeven aan zus.Die had deze namiddag al eens gebeld en het lukte.Natuurlijk moet je zelf veel babbelen want vader zegt niet veel meer.Maar was toch heel blij om zus te horen.We hebben afgesproken dat er elke dag iemand gaat bellen naar vader, zowel de kleinkinderen als de schoonzonen.We hebben elk onze dag
Oma-C: gelukkig is de koorts van zoon over.Met voldoende rust is hij binnenkort terug de oude.
Natuurlijk maak je je nu direct zorgen in deze tijden.
-
De nachtuil komt voorbij gevlogen.
Zondag nog vertelde een kennis dat hij en zijn broer naar hun moeder bellen in het rustoord.
De ene de pare dagen, de andere de onpare.
Ik vind dat wel een goed idee.
Behalve dat ik dat tof zou vinden als ons kinderen dat ook zouden doen...
Vandaag niemand gezien en niemand gehoord.
Of Poessiekat nog komt vroeg je Clive.
Die komt nog wel eens over het terras gecrost.
En ze komt ook nog aan de venster krabbelen.
Ik kom er niet aan en ik laat ze niet binnen.
Gezien buurvrouw, die haar heeft geadopteerd, met Pasen vier man op bezoek had, hou ik me ver van daar.
We zullen doorgaan zeker en nog wat volhouden en dan met veel schrik terug buiten komen....
Zondag nog vertelde een kennis dat hij en zijn broer naar hun moeder bellen in het rustoord.
De ene de pare dagen, de andere de onpare.
Ik vind dat wel een goed idee.
Behalve dat ik dat tof zou vinden als ons kinderen dat ook zouden doen...
Vandaag niemand gezien en niemand gehoord.
Of Poessiekat nog komt vroeg je Clive.
Die komt nog wel eens over het terras gecrost.
En ze komt ook nog aan de venster krabbelen.
Ik kom er niet aan en ik laat ze niet binnen.
Gezien buurvrouw, die haar heeft geadopteerd, met Pasen vier man op bezoek had, hou ik me ver van daar.
We zullen doorgaan zeker en nog wat volhouden en dan met veel schrik terug buiten komen....