TRUMP wordt een goede president
-
dejules
Klopt niet : slechts 100 mensen van de 1.500!
En geen opstart productie maar onderhoudswerkzaamheden.
Het is volgens Picanol nog niet duidelijk wanneer de fabriek opnieuw volledig operationeel zal zijn.
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/pi ... ~a995f290/
Denkt U dat ge voor 2 tapijten 1.500 mensen kunt laten komen?
Als er te weinig orders zijn sluit de fabriek.
Het moet rendabel zijn, het gaat hier niet over ambtenaren!!
-
gast43 - Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50
Wil : Lees de titel van het krantenartikel: "Picanol start fabriek in Ieper weer op"
En dan op hoeveel bedrijven , we gaan zien hoeveel er nog gaan opstarten .
Heb nog niet veel gemerkt dat er opstarten oké bouw is in verlof op dit moment ;
We gaan zien hoeveel er gaan opstarten nu a.s. maandag 21 april of 22 april
En dan op hoeveel bedrijven , we gaan zien hoeveel er nog gaan opstarten .
Heb nog niet veel gemerkt dat er opstarten oké bouw is in verlof op dit moment ;
We gaan zien hoeveel er gaan opstarten nu a.s. maandag 21 april of 22 april
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Dan worden de overtollige werknemers ontslagen of, indien mogelijk, op economische werkloosheid gezet en nadien terug aangeworven als het bedrijf terug rendabel is.dejules schreef:
Totdat er te weinig orders zijn om rendabel te zijn. Iedereen uit het bedrijfsleven zal dat beamen.
Bedrijven zijn geen filantropische instellingen.
Bedrijven zijn inderdaad geen filantropische instellingen. Voor één van de heel weinige keren moet ik u gelijk geven.
-
E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
Om NIET meer herverkozen te raken
Hij begint door te draaien, het schuim stond hem vannacht net niet op de lippen …
CNN en CBS één strijd
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
-
Dan worden de overtollige werknemers ontslagen of, indien mogelijk, op economische werkloosheid gezet en nadien terug aangeworven als het bedrijf terug rendabel is.
Bedrijven zijn inderdaad geen filantropische instellingen. Voor één van de heel weinige keren moet ik u gelijk geven.
Wie ga ontslag vergoeding betalen Dicksy
Kun je tellen als je zoveel jaren in zelfde bedrijf hebt gewerkt .
Denk dat daar nog woorden gaan vallen onder de bedrijven en personeel . Ofwel gaan ze geste moeten doen
dat ze hun jaren dienst mogen blijven behouden , als ze terug zouden keren
Meeste doen hier uitspraken maar zonder nadenken
Zitten nu al met de handen in de haren teveel ziekenbriefjes
En komen niet overeen bedrijven met de vakbonden .
Gaat er super aan toe .
Wie gaat al achterstallige betalen ze mogen nog zoveel uitstel geven dat ze willen dat haal geen
enkele firma of kleine bedrijven op .
Wie ga ontslag vergoeding betalen Dicksy
Denk dat daar nog woorden gaan vallen onder de bedrijven en personeel . Ofwel gaan ze geste moeten doen
Zitten nu al met de handen in de haren teveel ziekenbriefjes
En komen niet overeen bedrijven met de vakbonden .
Gaat er super aan toe .
Wie gaat al achterstallige betalen ze mogen nog zoveel uitstel geven dat ze willen dat haal geen
enkele firma of kleine bedrijven op .
-
Gast, als ze sluiten is het boeken toe voor iedereen. Dan kunt ge blijven zagen en zeveren over ontslagvergoedingen, vakbonden enz...... zoveel ge wilt.gest43 schreef:
Wie ga ontslag vergoeding betalen DicksyKun je tellen als je zoveel jaren in zelfde bedrijf hebt gewerkt .
Voor het bedrijf is het dan gedaan, niks gepalaver meer.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Dwaas gepraat. De winkel start op maar vanzelfsprekend gaat dat stapsgewijs.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
dejules
Ik ben een man uit het bedrijfsleven, U bent een statutair.
Ik zeg U hier en nu : niet genoeg orders om rendabel te zijn dan sluiten ze. Dat is UNIVERSEEL.
Dus hoop ik voor Picanol dat ze veel orders hebben en dat hun productiemiddelen niet in een onderbroken ketting zitten want de economie ligt wereldwijd plat. Een goede indicator is de prijs van de olie.
-
dejules schreef:
Ik ben een man uit het bedrijfsleven, U bent een statutair.
Als picanol kan voldoen aan de orders die binnenkomen afhankelijk van deze wereldwijde economische crisis zal Piconol genoeg rendabel zijn. Zij zullen in afgeslankte vorm dus rendabel zijn voor de op dat moment geldende vraag.Ik zeg U hier en nu : niet genoeg orders om rendabel te zijn dan sluiten ze. Dat is UNIVERSEEL.
Dus hoop ik voor Picanol dat ze veel orders hebben en dat hun productiemiddelen niet in een onderbroken ketting zitten want de economie ligt wereldwijd plat. Een goede indicator is de prijs van de olie.
U denkt dat een bedrijf al zijn werknemers in dienst gaat houden als er geen/weinig orders binnenkomen. Minder orders die binnen komen, dus minder personeel. Aanpassen aan de marktomstandigheden noemt men dat.
En u komt uit het bedrijfsleven? Poetsman of koffieman?
Laatst gewijzigd door Dicksy op 14 apr 2020, 12:41, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Dejules Ik ben een man uit het bedrijfsleven , je zou niet zeggen wat je snapt maar de helft eraf .
Wat gebeurt met lopende opzeggingstermijnen ?
Tijdelijke werkloosheid wegens overmacht schorst de opzeggingstermijnen die betekend werden door de werkgever NIET. De opzeggingstermijn loopt verder gedurende de periode dat de uitvoering van de arbeidsovereenkomst geschorst is wegens overmacht. Dat is niet het geval in geval van tijdelijke werkloosheid wegens economische oorzaken. De opzeggingstermijn wordt geschorst – en dus verlengd - gedurende de periode dat de uitvoering van de arbeidsovereenkomst geschorst is wegens economische oorzaken.
https://www.groups.be/1_99159.htm?rdeLocaleAttr=nl
Wat gebeurt met lopende opzeggingstermijnen ?
Tijdelijke werkloosheid wegens overmacht schorst de opzeggingstermijnen die betekend werden door de werkgever NIET. De opzeggingstermijn loopt verder gedurende de periode dat de uitvoering van de arbeidsovereenkomst geschorst is wegens overmacht. Dat is niet het geval in geval van tijdelijke werkloosheid wegens economische oorzaken. De opzeggingstermijn wordt geschorst – en dus verlengd - gedurende de periode dat de uitvoering van de arbeidsovereenkomst geschorst is wegens economische oorzaken.
https://www.groups.be/1_99159.htm?rdeLocaleAttr=nl