In de Vier Seizoenen reeks 18 Lente 2020

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Muddy Maddy

16 apr 2020, 08:04

Goede morgen seizoentjes,

Ik ben maar opgestaan nadat ik uit een rare droom ontwaakte. ik was ergens met een hele boel mensen in het verzet maar zat ook nog eens in dienst en een agent moest mij geboeid naar huis brengen waar hij me dan in de gaten moest houden. ik moest stofzuigen en toen agent Jan en ik een paar dagen later terug naar dat huis gingen lag de boel er de boel bij en mijn vader zei dat moeder de jongste verzetstrijders niet aan het werk kon zetten....
Waar een mens toch al over droomt. :?
Ventje is vandaag aan het werk, later komt hij te weten of ze verlenging van het thuiswerk hebben.
Er moet eerst een mail komen van een commandant.
vandaag gaan we proberen in de frituur te geraken. "we" is ventje, want ik mag van hem niet buiten.
in geval van nood heeft hij mergeuzes mee. dan maar patatjes schillen en koken in de microgolf.
Moeder belde gisteren. ik lag boven en hoorde ventje praten. ik keek op mijn kleurenwekkertje en ja, het was na 5 uur dus kon ik raden wie het was. moeder had iemand naar de bank gestuurd om haar uittreksels. Alles is in orde, want moeder is niet gewent te betalen met kaart. vroeg of ze zaterdag wilde videochatten, maar ze wil weer niet, ze ziet, zei ze zelf en net zo uit als de keer ervoor. :?
Oma C: een geluk dat de zoon nu koortsvrij is, maar moe. was hij niet bezig met z'n trap te schilderen? Misschien een beetje overdaan? Ik moet je bedanken voor het mooie kaartje dat in de bus zat. echt tof!
HVT: Poesiekat geadopteerd door buurvrouw? Die zal dan meerdere adresjes hebben. dat je ze niet binnen laat omdat de buurvrouw de regels met de voeten trad, normaal kunnen katten het virus niet overbrengen maar ze zijn in nederland dat aan het onderzoeken want ze hebben daar met massale gedumpte katten te maken en dat in het paarseizoen! De kat van collega van ventje is namelijk na haar ontsnapping weer zwanger, maar ze kennen de vader niet. wat voor kleurtjes ( Mystique is siamees) er daar gaan uitkomen en hoeveel zal een raadsel zijn. Ze zou tegen volgende week kunnen bevallen.
Anjelier, wat leuk dat je je vader gehoord hebt, al zegt hij niet veel. mijn papa zei ook nooit veel als hij van moeder aan de telefoon moest komen en al veel minder als hij met zijn gsm belde want dat was met een kaart en dat is zo rap op hè. ( belde dikwijls zonder dat hij het besefte want zijn gsm zat in het borstzakje van zijn hemd boven zijn polo.)
Clive: nu eet Matice ook koude pasta? heeft zeker ook gisteren veel gespeeld met zijn nieuwe buit? alleen zijn tunnel is er nog niet. Onze nederlandse vrienden hadden ook zoiets voor de kittens. vonden ze ook leuk, maar de dames ( zijn al op leeftijd en Floortje is een kat van Stand zonder stamboom) vinden dat niet leuk. Lotte gaat dan maar de tuin in, blazen naar de buren als die in hun tuin zijn en tè dicht bij de hare vind Lotte. die tunnel is zoals het fushia muisje die ik ze gegeven had al in de vernieling geholpen. :D
Gimly speelt niet veel meer maar als hij het doet, het liefst met de blauwe badstof zakjes. 1 met valeriaan en de tweede met catnip. Zijn reuzenzakje met catnip is verdwenen, net als zijn rgenboogmuizen, zijn paarse muis, zijn groene vis en nog wat spullen.
Vinny had de rinkelende vis van Mies geërft en dat was leuk! zijn buit zat verstopt onder de kast met een opzetstuk voor koffieservies. ook nog afgeknaagde beentjes van ribben en grr- boutjes. Toen Arlette dat van onder veegde, kwamen mijn tranen weer boven. Mies speelde ook wel, maar apporteren zoals Gimly soms doet, neen. wij moesten er zelf achter en terug naar haar of een andere richting smijten. Het was boven haar stand dat ze dat dan nog eens moest terug brengen, wat dachten we eigenlijk wel? :D
Zo, Fijne dag seizoentjes en keep safe!
Cats Rule!

Oma-C

16 apr 2020, 09:25

Afbeelding

Goede donderdagmorgen alle seizoentjes :wink:
zonnig en mooi, minder wind zo te zien
maar ik ben nog niet buiten geweest :oops:

M-M je kaartje is veel te vroeg ik weet het maar
aangezien je niet op de post kan vertrouwen
had ik alle kaartjes van de jarigen meegegeven
met schoondochter om in de bus te droppen.
beter te vroeg dan te laat hé, fijn dat je 't leuk vond :lol:
en rare dromen, ook droom ook veel maar ik kan
ze me niet herinneren als ik opsta... :roll:
Zoon was alle binnendeuren aan 't schilderen
de trap had hij al laten bekleden vorig jaar... :)
en tapijten heeft hij niet in huis met z'n allergieën :?

anjelierken, fijn dat je de stem van je vader nog eens kan horen
het duurt allemaal lang voor die mensen , en ze zitten daar alleen :roll:

Helena, ik bel regelmatig zelf naar de kinderen en dan vraag ik
of ze toevallig niet aan 't eten zijn, en of ik stoor,
en zo ja dan bel ik nadien wel terug.... of ze bellen dan zelf :?

Alle seizoentjes, de vuilkarren zijn hier weer... en het papier
behalve de groene bakken is alles bijna gelijk weg...
Ik wens jullie een fijne dag...en ga de plaats ruimen
voor clive en de volgende :wink:

heb weer een bericht gekregen van "Be-Alert" dat ga ik nu lezen
dat is altijd een hele boterham in de mail :roll:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Helena van Troje

16 apr 2020, 10:35

Goede morgen nog voor mij,

Buren hebben Poessiekat helemaal geadopteerd.
Gechipt en al naar de dierenarts geweest en laten inenten.
Is gesteriliseerde kattin.
In haar oorspronkelijke huisje (och arme die mensen en maar zoeken naar hun kat)woont nog een poes.
Ik denk dat Poessiekat daar niet meer wilde zijn. Zo een klein appartementje en twee poezen...

Nog één paar gordijnen en ik ben ervan af voor dit jaar.
Vandaag die van gisteren strijken.
Niet teveel ineens willen doen.

Oma-C ik laat ze liever zelf bellen.
Oudste logeert bij vrienden
Dochter gaat terug werken
Middelste belt zelf regelmatig
Jongste zie ik dan wel met zijn boodschappen arriveren.

Ik snap niet dat die rekken nu nog altijd niet aangevuld zijn.
Mijn collega belde of ik iets nodig had uit een winkel waar jongste niet naartoe wil.
Het was weer niet in voorraad, al van voor de hamsterwoede was dat nooit aan gevuld, nergens.

Geniet allemaal met volle teugen van de zon.

clive

16 apr 2020, 10:55

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,
Oma-C en Muddy Maddy, dankjewel voor jullie mooie overzichtjes. Ga die niet herhalen.

Oma-C, ben opgelucht dat zoon weer beter is en de koorts geweken is.. Kaarsje heef geholpen

Muddy Maddy , Gimly heeft dan zijn lievelingsspeeltjes. Matice speelt echt met alles, zelf zijn puppyspeelgoed haalt hij nog regelmatig boven om mee spelen. Hij heeft in de living 2 stoffen boxen staan, beneden in de garage nog een box ,met speelgoed dat zowel binnen als buiten kan gebruikt worden. En dan buiten heeft in een kleine wasmand zijn echte buitenspeelgoed wat niet binnen mag. En hij speelt letterlijk met alles. Bijt ook zelden iets stuk. De bestelde tunnel is er eentje van vrij dik canvas, hoop dat dat stevig genoeg is.

Anejelier, nu zouden een beperkt aantal bezoekers toch het WCZ toelaten. Het is niet persoonlijk bedoeld, maar ik vind deze maatregel nog veel et vroeg.

MJ en Wilde eend , proberen vol te houden hoor, ooit komt hier een einde aan.

Gisteren een zware opstoot gehad , die kwam uit het niets. Ben uit ellende om 18.15H in bed gaan slapen en manlief is me om 09.00 komen wekken. Voel me stukken beter dan gisteren maar voel me zeker nog geen 100%/ Dat duurt aan paar dagen. Enfin, sorry voor mijn geklaag :oops:

Vandaag ga ik enkel het kleine HH doen en strijk en dan hou ik ermee op en " ziek" nog een beetje uit.

Liefs aan jullie.

Oma-C

16 apr 2020, 16:26

Afbeelding

Goede namiddag, het is nog vroeg
maar hier gaat het laptopke toe :wink:

Allen een fijne dag verder...
en geniet nog van het mooie weer :)

anjelierken

16 apr 2020, 23:01

Hallo iedereen,

Oma-C: ik had ook een bericht van Be-Alert, dezelfde info als op het nieuws.Wel goed dat ze de bevolking op deze manier kunnen informeren.

HVT: indertijd hebben wij de poes van overleden buurman ook "geadopteerd".Die liep hier al een tijdje rond, sterk vermagerd en schichtig.Niemand van de buren "trok" het zich aan.Ik kon het niet langer aanzien en ben hem beginnen voederen.Hij was al "geholpen" want hij had een knip in het oor.Het heeft lang geduurd eer hij ons vertrouwde, maar daarna hebben we er veel vriendschap van gehad.Hij vertrouwde enkel ons, niemand anders.Hij heeft hier nog 6 jaar bij ons gewoond, enkel buiten want manlief is allergisch voor katten.Maar hij had zijn plekjes waar hij veilig kon slapen.2 jaar geleden is hij overreden, hij lag aan de kant van de weg.Manlief is hem gaan halen , en hij is begraven in onze tuin.

Clive: in het wzc van vader is het bezoek verboden ook nu met die nieuwe maatregel.Heb vandaag een e-mail gekregen , waarin de directie vermeld dat ze geen bezoek toelaten.En eigenlijk hebben ze gelijk, ze doen alles om het virus buiten te houden.En met bezoekers , ja, dan zet je de deur open voor het virus.

Dames, tot morgen allemaal.

Muddy Maddy

17 apr 2020, 08:42

Gisteren eindelijk frietjes van de frituur kunnen eten, dat kan zo smaken, hè?
Onze chinees zijn leverancier wil niet leveren dus kunnen ze dan moeilijk open doen. Ze schreven dat ze al hun klanten misten.
Ventje heeft alles gehaald voor vandaag, morgen de kranten en brood, vlees en beleg.
Mijn afspraak voor de pijn kliniek is weer afgezegd. nu tot juni. :cry:
Dat wordt een doktersafspraak en zo'n mini- spuitje. heb vernomen dat mijn dokteres al in zwangerschapsverlof is. zal waarschijnlijk een mannelijk dokter zijn.
Ventje zou als Brussel vandaag niets beslist, dat ze 1 dag in de week een volle dag moeten gaan werken. moeten onderling bespreken want ze mogen niet alle 3 tegelijk op de buro zijn.
ze hebben net het karton en de blauwe zak meegenomen.
verder niets nieuws.
Fijne dag en Keep safe!
Cats Rule!

Oma-C

17 apr 2020, 09:39

Afbeelding

Goede morgen alle dames, :wink:
heerlijk weer en tot hiertoe geen wind
zalig zo en zolang het duurt ervan genieten
nu we toch niet ver weg kunnen :wink:

anjelierken ik vond dat een domme beslissing gisteren
van bezoek toe te laten in die verzorgingstehuizen
dat is vragen om ellende...ze kunnen het nu maar amper de baas :roll:

M-M fijn dat de frituurfrietjes je gesmaakt hebben
ik kan de jaren niet tellen dat ik dàt nog gegeten heb :lol:

Voor iedereen een fijne dag, en maak er het beste van
in uw quarantaine :oops:

mammyretro

17 apr 2020, 10:20

goede morgen, ,
ja ,is wel raar dat ik hier smorgens zit, maar vandaag wat in de lappen mand
ben een beetje gekneld in mijn bewegingen
linkerarm doet super pijn,kan hem niet bewegen,
dus rustig aan doen, ,
ik heb het gehoord op de radio dat ze mensen zullen toelaten
in rust huizen, ,is wel lang voor die mensen,
alleen en afgezondert :( :(
het is vandaag wat kouder vind ik, ,papy zegt van niet, ,
maar ik heb het koud , ,fijne dag
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi

Helena van Troje

17 apr 2020, 10:22

Voor vandaag heb ik snode plannen.
Het dakje van de keuken proper maken.
Is een laag dakje te bereiken met de grote trapladder.
Ik denk dat ik met water ga spelen voor ze ons dat weer gaan verbieden.

Poessiekat dartelt lustig rond in al onze tuinen.
Maar ze gaat nu toch altijd terug naar de adoptie-ouders.

Ik weet niet wat die omroepster erin gezien heeft om haar bindteksten zo melig te maken.
Ja, we zitten allemaal in hetzelfde schuitje
Ja, we vinden dat niet plezant, maar zanik dan niet en speel muziek.
Ik heb veel goesting om een mailtje te sturen om te vragen om niet meer zo te zemelen.
Liefst ook een beetje opgewekter en zo geen lijkbidderstoon.
Ik zal het maar laten. Ben precies een beetje vies gezind...

Hoor ik zo met een half oor dat de kustburgemeesters aan het vergaderen zijn.
Over hoe ze die social distancing op het strand gaan aan pakken deze zomer.
Wel, ik hoop dat het koud en nat gaat zijn, dan hebben ze vast geen probleem.
Met pasjes dacht er ene. Alleen voor degenen die gemeentebelasting betalen. Hallooooo....
Geen goed idee vond een andere. Toch ene met gezond verstand.
Enfin, ik zal tegen september mijn kasten al maar vullen met droge voeding, wc papier, papieren zakdoekjes, keukenpapier, kuisproducten, en zo nog wat.
Als die horde lemmingen naar de kust trekt, hebben we tegen dan de tweede vlaag.

Keep on smiling, ik ga met water spelen...

Oma-C

17 apr 2020, 10:45

@ mammyretro, ai pijn is niet leuk, ik hoop dat je er vanaf geraakt;
nog een fijne verjaardag voor papy gisteren
ik had er niet meer aan gedacht... :oops:
Hou je rustig zodat het niet erger wordt met die arm...
Sterkte en beterschap :)

Helena, een beetje kribbig door het opgesloten zijn?
kan gebeuren maar 't helpt niet hoor :wink:
Ik kan niet meepraten over de meligheid op de radio
ik heb die nooit aanstaan :oops:
als ik muziek wil dan leg ik C D 's in het toestel
dan hoor ik tenminste de muziek die ik graag hoor
zonder allerlei gezever ertussen :mrgreen:
spetter nog maar met water maar pas op als je op
een laddertje gaat staan, dat zijn gevaarlijke wapens

Groetjes allen en tot..... :wink:

anjelierken

17 apr 2020, 22:52

Hallo iedereen,

MM: nog tot juni wachten vooraleer je naar de pijnkliniek kan, da's nog een tijdje.Hopelijk is de pijn draaglijk.
Eigenlijk zouden ze mensen met chronische pijn hun afspraak moeten laten doorgaan.Dagelijks met pijn leven is geen lachertje.

Oma-C: heb e-mail gekregen van directie wzc vader, dat er geen bezoek wordt toegelaten.Van de regering was dit geen goed idee, da's de deur open zetten voor het virus.

Deze namiddag naar vader gebeld maar nam niet op, een tijdje later nog eens gebeld maar helaas .Misschien dat hij in de zaal was voor een activiteit.Morgen nog eens proberen.

Vanavond asperges gegeten, ik had die gekocht in de supermarkt.Die bleken afkomstig uit Nederland.Schrok daar eigenlijk van, want ik woon in de aspergestreek.Manlief zegt de volgende keer bij de aspergeboer zelf te gaan.

Dames, tot morgen allemaal.

clive

18 apr 2020, 07:45

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Muddy Maddy, frietjes uit de frituur gegeten ? Wij eten haast nooit frietjes. Misschien 1 keer om de 3 maanden en nemen dan een bakje voor ons 2.
Is het pootje van Gimly nu helemaal terug beter. En een nieuwe huisdokter, hoop dat hij meevalt.

Oma-C, hoe is het met zoon ? Voelt hij zich al terug wat beter ? Gisteren was het heerlijk weer, meer moet dat niet zijn. Het wielrennen zou dan toch doorgaan, zij het op latere datum.

Mammyretro, vind het spijtig te lezen dat je zo' n pijn hebt. Ik wens jou heel veel beterschap. De verjaardagswensen voor Papy zijn wat laat, maar welgemeend.

HVT, het begint een beetje door te wegen voor jou, heb ik zo de indruk. Kan er niets anders op zeggen dat we moeten volhouden, hoe moeilijk het ook is. En als je de kinderen mist, moet je ze bellen en niet wachten tot zij bellen. Die zijn allemaal druk bezig. Volhouden hoor.

Anjelier, spijtig dat jouw vader niet opnam, maar was dan inderdaad misschien ergens anders in het WZC. Ik wil jou niet plagen, maar de versoepeling van de regel van toch terug bezoek toe te laten in het WZC, vond ik een domme beslissing. Het is heel erg dat jij en jouw zus jullie vader zolang niet meer kunnen zien, maar de reële kans het virus binnen/ buiten te brengen is nog veel erger .
En in het vervolg dan asperges halen bij de lokale boer. Die hebben wat steun hard nodig.

MJ, hopelijk bij jullie ook nog alles oké.

Wilde eend, jij ook, proberen vol te houden ondanks de buren hun lawaai. Dat je niet in een dipje terecht komt. Je weet dat je hier alles mag komen schrijven, het is geen pasklare oplossing, maar het lucht misschien wat op.

Gisteren al telefoon gekregen van de dierenspeciaalzaak dat de tunnel voor Matice is aangekomen. Manlief gaat die straks halen, maar gaat eerst naar de slager en dan de tunnel halen, dan is het een halve essentiële verplaatsing. Alhoewel, de dierenzaak verkoopt ook voeding. Ben benieuwd als we hem in de tuin gaan opstellen, hij doet dat zo graag op de hondenschool zelfs zonder commando :D . Hij is ook gemakkelijk te zetten en ' s avonds gemakkelijk op te plooien. Daar hadden we wel op gelet en dat het een stevige was uit canvas. We gaan hem in het tweede deel van de tuin zetten, daar heeft hij meer dan plaats genoeg .

Gisteren alles gedaan gekregen wat ik wou doen, dus vandaag enkel licht HH. Met Matice spelen en gaan wandelen . En dan wat kleuren nog.

Ik hoop niemand vergeten te zijn, al dat wel zo is, was dat zeer zeker niet de bedoeling. Ik wens iedereen een fijne zaterdag. Liefs aan jullie allemaal.

Muddy Maddy

18 apr 2020, 08:43

De FOD Belastingen moest van mijn moeder een copy van haar ID hebben en enkele gegevens.
Ons moeder heeft geen pc. Daar de post nu niet stipt werkt, was haar brief die ze op een zaterdag in de bus gestoken had, hier op donderdag toegekomen en ventje die dacht dat er nog tijd was, leest de brief nu aandachtig en die moet ten laatste op 22/04 bij FOD Belastingen binnen zijn !
We hebben een oplossing gevonden, maar moeder moest weer bij iedereen gaan vragen of ze een scanner hadden en of een copymachine. De oudere generatie die niet PC minded is, is weer de dupe raasde ventje. Tsja, nu we niet uit onze zone mogen ( niet essentiële verplaatsing en risico op boete omdat moeder risciopatiënte is en ik geen wagen kan besturen) om dat blad te laten ondertekenen moeten we op de goedwill van de post rekenen en de collega van ventje die het dichtst bij de kazerne woont en toelating heeft de poststukken op te halen en op te zenden naar ventje en andere collega voor de copy van moeder haar ID die daar zal worden afgeprint. ( hehe, lange uitleg)
Bon, woensdag dan naar mijn nieuwe huisarts. Misschien kan die een brief opstellen dat ik naar mijn moeder kan. 't is nu wel te zien of die me kan helpen met pijnspuitjes, nu vandaag werkt mijn linkerschouder weer erg tegen. dat is contramal druppels nemen en regelmatig de warmte spuit spuiten. Meer kan er voorlopig niet gedaan worden. mijn arts in de pijnkliniek is tevens beademingsdeskundige dus die zit wel in de frontlinie, vandaar dat het telkens wordt uitgesteld. Maar leuk is inderdaad anders.
Ik verwacht weer een afzegging als onze burgemeester zijn maatregelen voor de kust gaat waarmaken, ik was niet in een fijne mood toen ik diens stierenkop op tv zag. ( op de fiets van zijn vrouw!- daar zit nog een heel verhaal achter) Net als HVT hoop ik dat het de hele zomer bewolkt is!
Voor de horeca weer wat hoop want die gaan achter de burgemeester staan en hopen dat hij gelijk krijgt al is Middelkerke er ferm tegen.
Er is meer volk op straat, ventje is naar de beenhouwer en om kranten, mijn moeder kan elk moment bellen.
Zo, Maak er een fijne dag van seizoentjes en Keep Safe
Cats Rule!

Oma-C

18 apr 2020, 09:35

Afbeelding

Goede morgen seizoentjes, de zon komt er al door :)
en mijn wasmachine roept , de eerste was hangt al op
en de tweede kan ook naar buiten... hopelijk droogt het ook wat

Vannacht hebben we een ferme donder en bliksembui
gehad met goed wat regen, de tuintjes hieronder zijn weer blij :wink:

clive dank voor je overzichtje, ik ga niet alles herhalen :oops:
Ik wens allen goede moed om deze periode door te komen
zonder schade of ziekte...koorts bij zoon is weg maar
hij heeft nog veel last van maag en darmen (diarree)
geduld hebben zoals met het virus zeker... :oops:

Alle seizoentjes een fijne zaterdag en blijf voorzichtig
in de buurt van je huis....daar is altijd wel iets te doen...
sterkte aan hen die oudere familie hebben en bang zijn
voor het onzichtbaar beestje...
hopelijk komen we er allemaal ongeschonden door :roll:
fijne dag, mijn 2e wasmachine roept :lol: