In t koffie en theehuisje: "Carpe Diem"
-
marietteke - Lid geworden op: 26 mar 2006, 19:31

hallo
niemand ni thuis zie ik ,
allee dan ga ik maar wat op m'n terrasje zitten ,
geluk vind je onverwacht
-
zonnebloemetje - Lid geworden op: 08 aug 2011, 22:36
halloooo een goeie avond allemaal
vandaag een drukke dag met veel boodschappen , want we waren al van vorige donderdag in ons kot gebleven en nu moesten er toch dringend wat boodschappen gedaan worden
en dus heb ik vandaag geen tijd gehad om mijn laptop open te doen
maar morgen zal ik wel op iedereen antwoorden , want nu is het al laat
voor alle leutertjes nog een goede nachtrust
en tot morgen
slaapwel iedereen

vandaag een drukke dag met veel boodschappen , want we waren al van vorige donderdag in ons kot gebleven en nu moesten er toch dringend wat boodschappen gedaan worden
en dus heb ik vandaag geen tijd gehad om mijn laptop open te doen
maar morgen zal ik wel op iedereen antwoorden , want nu is het al laat
voor alle leutertjes nog een goede nachtrust
en tot morgen
slaapwel iedereen

*** Zie het leven van de zonnige kant ***-
halloooo een goeie morgen iedereen
het zonnetje is er al weer en het beloofd een mooie dag te worden
we hebben zojuist onze koffie gedronken sè en het heeft gesmaakt
vandaag komt mijn schoonvader naar huis uit het ziekenhuis na veel over en weer getelefoneer van uit het ziekenhuis naar ons en naar mijn schoonmoeder , om te zeggen dat mijn schoonvader niet meer in staat is om weer naar huis te komen en dat ze daar vonden dat hij naar een rusthuis moest omdat hij zwaar hulpbehoevend is en veel valt maar daar moest mijn schoonmoeder niks van weten en van haar moest hij terug naar huis komen en dus word hij vandaag terug naar huis gebracht met het ziekenvervoer en verder zullen we wel zien hoe het afloopt zeker
allé ik ga nu vlug nog voor de middag wat kuiswerk doen boven
maar ik kom later nog wel terug hoor , want nu heb ik nie veel tijd
daaaaaag

het zonnetje is er al weer en het beloofd een mooie dag te worden
we hebben zojuist onze koffie gedronken sè en het heeft gesmaakt
vandaag komt mijn schoonvader naar huis uit het ziekenhuis na veel over en weer getelefoneer van uit het ziekenhuis naar ons en naar mijn schoonmoeder , om te zeggen dat mijn schoonvader niet meer in staat is om weer naar huis te komen en dat ze daar vonden dat hij naar een rusthuis moest omdat hij zwaar hulpbehoevend is en veel valt maar daar moest mijn schoonmoeder niks van weten en van haar moest hij terug naar huis komen en dus word hij vandaag terug naar huis gebracht met het ziekenvervoer en verder zullen we wel zien hoe het afloopt zeker
allé ik ga nu vlug nog voor de middag wat kuiswerk doen boven
maar ik kom later nog wel terug hoor , want nu heb ik nie veel tijd
daaaaaag

marietteke - Lid geworden op: 26 mar 2006, 19:31

hallo goeienamiddag
wat 'n weertje hé ,
vandenamiddag effe naar delhaize geweest ,
en er was veel volk op straat , ni te doen ,
hoe is het toch mogelijk , voor mij mag het str;;t regenen ,
dan blijven ze mischien in hun kot ,
bloemeke moet 'n sterke man zijn je schoonvader ,
maar zal ni simpel zijn dat hij terug thuis is ,
zeker als hij zo gemakkelijk valt , maar ja , het beste maar hopen hé
Bekske ook voor jou een fijne donderdag ,
allee seffens mijn petatjes eens opzetten ,
fijne dag allemaal
geluk vind je onverwacht
-
halloooo een goeie namiddag allemaal
zojuist onze koffie gedronken op ons overdekt terras en het was er heerlijk
en mijn ventje kon daar wel in slaap vallen zei hij omdat het daar zo goed was
ik heb al enkele dagen last van mijn ogen en ik denk dat ik een oogontsteking heb
dus deze voormiddag bij de dokter een afspraak gemaakt en morgennamiddag mag ik gaan
marietteke ja tis erg hé hoeveel mensen die regeltjes aan hun laars lappen en toen wij gisteren boodschappen deden vonden we ook dat er veel volk langs de baan was zowel met de auto als met de fiets , en wij doen maar onze boodschappen als het echt nodig is en das nu maar zo'n 2x per week
Bekske ook voor jou een fijne donderdag verder
jadi nu je op een appartement woont zou je toch tijd moeten over hebben denk ik , want er is buiten ook geen werk meer
Bertje het woordje "erpel" gebruiken wij hier ook maar dan meer als een scheldwoord maar het wil zeggen " aardappel of patat "
oeps en nu kan ik niet meer verder scrollen om te zien wie er nog iets geschreven heeft
ghyra , miesje , omadina , Lenk en Sita
hallooooo
allé ik ga nog wat verder doen sè
en ik heb dan ook nog een buitenwerkje te doen terwijl het mooi weer is
daaaaag

zojuist onze koffie gedronken op ons overdekt terras en het was er heerlijk
en mijn ventje kon daar wel in slaap vallen zei hij omdat het daar zo goed was
ik heb al enkele dagen last van mijn ogen en ik denk dat ik een oogontsteking heb
dus deze voormiddag bij de dokter een afspraak gemaakt en morgennamiddag mag ik gaan
marietteke ja tis erg hé hoeveel mensen die regeltjes aan hun laars lappen en toen wij gisteren boodschappen deden vonden we ook dat er veel volk langs de baan was zowel met de auto als met de fiets , en wij doen maar onze boodschappen als het echt nodig is en das nu maar zo'n 2x per week
Bekske ook voor jou een fijne donderdag verder
jadi nu je op een appartement woont zou je toch tijd moeten over hebben denk ik , want er is buiten ook geen werk meer
Bertje het woordje "erpel" gebruiken wij hier ook maar dan meer als een scheldwoord maar het wil zeggen " aardappel of patat "
oeps en nu kan ik niet meer verder scrollen om te zien wie er nog iets geschreven heeft
ghyra , miesje , omadina , Lenk en Sita
hallooooo
allé ik ga nog wat verder doen sè
en ik heb dan ook nog een buitenwerkje te doen terwijl het mooi weer is
daaaaag

Bert
Marietteke, Bloemeke, Miesje, Sita, Lenk, Ghyra, Omadina, Bekske, Jadi,
Allen nog een prettige namiddag.
Allen nog een prettige namiddag.
-
hey Bertje
ook voor jou een prettige dag verder en geniet er van op je terrasje
daaaaag

ook voor jou een prettige dag verder en geniet er van op je terrasje
daaaaag

halloooo een goeie avond alweer
het zonnetje is er nog steeds maar het begint toch al wat frisser te worden buiten
ik ga dadelijk alles toe doen buiten en het kippenhok afsluiten zodat ons Treesje vannacht veilig in haar kot zit , want hier lopen er 's nachts steenmarters rond en die lusten maar al te graag een kippetje als hoofdgerecht en als je beestjes hebt dan moet je er goed voor zorgen hé
en ondanks dat het nog niet donker is zal ons Treesje wel al binnen zitten want tegen de avond zit ze graag in haar veranda om nog een zandbadje te pakken
allé voor iedereen nog een gezellige avond verder
en ik ga dadelijk ook nog een warm badje pakken sè
daaaaag

het zonnetje is er nog steeds maar het begint toch al wat frisser te worden buiten
ik ga dadelijk alles toe doen buiten en het kippenhok afsluiten zodat ons Treesje vannacht veilig in haar kot zit , want hier lopen er 's nachts steenmarters rond en die lusten maar al te graag een kippetje als hoofdgerecht en als je beestjes hebt dan moet je er goed voor zorgen hé
en ondanks dat het nog niet donker is zal ons Treesje wel al binnen zitten want tegen de avond zit ze graag in haar veranda om nog een zandbadje te pakken
allé voor iedereen nog een gezellige avond verder
en ik ga dadelijk ook nog een warm badje pakken sè
daaaaag

halloooo
voor iedereen straks een rustige nacht
slaapwel en tot morgen

voor iedereen straks een rustige nacht
slaapwel en tot morgen

halloooo een goeie morgen allemaal
tis alweer vrijdag en het weekend staat voor de deur
het zonnetje is er ook al en tis aangenaam buiten vind ik
wij gaan deze voormiddag enkele boodschappen doen zodat we voorraad genoeg hebben voor het weekend , want vlees heb ik graag vers en ik steek niet graag veel vlees in mijn diepvries en ook niet lang en tis nog maar de 2de dag sinds een week geleden dat we boodschappen doen en al die andere dagen zijn we braafjes in ons kot gebleven , dus van voorbeeldige burgers gesproken
en deze namiddag heb ik dan nog een afspraak bij de dokter en daarna blijven we terug in ons kot tot halverwege volgende week
allé ik ben er mee weg sè
voor iedereen nog een aangename vrijdag
daaaag

tis alweer vrijdag en het weekend staat voor de deur
het zonnetje is er ook al en tis aangenaam buiten vind ik
wij gaan deze voormiddag enkele boodschappen doen zodat we voorraad genoeg hebben voor het weekend , want vlees heb ik graag vers en ik steek niet graag veel vlees in mijn diepvries en ook niet lang en tis nog maar de 2de dag sinds een week geleden dat we boodschappen doen en al die andere dagen zijn we braafjes in ons kot gebleven , dus van voorbeeldige burgers gesproken
en deze namiddag heb ik dan nog een afspraak bij de dokter en daarna blijven we terug in ons kot tot halverwege volgende week
allé ik ben er mee weg sè
voor iedereen nog een aangename vrijdag
daaaag

Bert
Goede morgen leutertjes,

ik kom jullie allen een fijn en zonnig weekend wensen.
Veel weet ik niet te vertellen, want als men ganse dagen moet thuis blijven
is er ook niet veel te beleven hé.
Maandag of dinsdag zal ik eens gaan kijken voor een nieuwe plant om in de pot te plaatsen
aan de voordeur.
Het is maar kaal zo'n lege pot die daar staat.
Zal seffens beginnen aan mijn toer met de hometrainer. Jaja, ik houd het nog
steeds vol hoor.
De kilootjes die er af vlogen zijn veranderd naar grammen, maar allé het gaat nog steeds goed.
Binnenkort mag ik nieuwe kleren gaan kopen.
Nu ja, geld moet rollen zeggen ze.
Leutertjes, tot nog eens hé......

ik kom jullie allen een fijn en zonnig weekend wensen.
Veel weet ik niet te vertellen, want als men ganse dagen moet thuis blijven
is er ook niet veel te beleven hé.
Maandag of dinsdag zal ik eens gaan kijken voor een nieuwe plant om in de pot te plaatsen
aan de voordeur.
Het is maar kaal zo'n lege pot die daar staat.
Zal seffens beginnen aan mijn toer met de hometrainer. Jaja, ik houd het nog
steeds vol hoor.
De kilootjes die er af vlogen zijn veranderd naar grammen, maar allé het gaat nog steeds goed.
Binnenkort mag ik nieuwe kleren gaan kopen.
Nu ja, geld moet rollen zeggen ze.
Leutertjes, tot nog eens hé......
-
jadi - Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54

Goede morgen iedereen
De zon is er, achter glas is het fijn
Maar die koude wind is er te veel aan voor mij
Straks de garagepoort gaan afwassen, na mijn colaatje zero
De vogels laten er een kwak achter...bwueek vies
Straks ga ik nog aan de vorm en kleur kunnen uitmaken welke vogels
het zijn die altijd als komt bekladden...
Veel weet ik eigenlijk niet te vertellen
Ik ben intussen al begonnen en grote en kleine wasjes
En ook aan het "teeten"
*onderbuurvrouw is haar mama gisteren ook verloren in het zorgcentrum en ook aan Corona
Zonnebloemetje oma viel en nog veel , schijnt dat dit ook een symptoom is bij dementerende mensen
Hoe dat je schoonma daar nog kan/wil voor zorgen..Dat is heel lastig, nooit geen minuut rust meer. En automatisch ook naar jullie toe is het lastig...De tijd zal het uitwijzen...Hopelijk komt ze nog tot andere gedachten, want dat is toch veiliger in een wooncenter..Hopelijk geeft je schoonpa geen wegloop gedrag.
Oma wel , ze moet altijd gaan shoppen, en haar snoep is altijd gepakt..Dus moet ze vers snoep gaan halen..
Hallo Bertje straks kunnen we u door het sleutelgat trekken...Waar rij je naar toe toch niet de Mont Ventoux zekersss....
Menu:Het wordt koude kip escalope met sla en tomaatjes en brokjes patat in de air fryer klaargemaakt.
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
-
omadina - Lid geworden op: 11 dec 2005, 19:34
Goede middag aan jullie allemaal !
Deze morgen mijn "kotje" weer netjes gemaakt. Het heeft nochtans niet geregend, maar toch waren de vensters vuil, maar eens vlug met spons en aftrekkertje en zeemvel erover, en nu blinken ze weer. En ja al de rest hé, ik ben toch rap enkele uurtjes bezig, maar dat weten jullie zeker allemaal ook wel. De rest van de voormiddag heb ik de rest van de strijk gedaan, want gisteren zag ik het echt niet meer zitten, om die volledig af te werken.
Ik lees hier graag dat jullie allemaal de maatregelen goed opvolgen. Ik doe dat ook, ja, boodschappen doen, en in de namiddag ga ik in mijn eentje wandelen, in de duinen of op het eenzame strand. Als je een paar mensen tegenkomt, blijven die ver uit je buurt, en raar, alhoewel we elkaar niet kennen, zwaaien de mensen naar elkaar. Dat vind ik wel mooi.
De gezonde zeelucht doet me goed, en dan kan ik 's avonds goed in slaap vallen.
Wat ik vandaag op het nieuws hoorde voor de kusttoerisme deze zomer, daar heb ik toch ook mijn vraagtekens bij...Ik vraag me af hoe onze burgemeester erover denkt ???
Maatjes, ik wens jullie allemaal een mooie zonnige namiddag ! Hou jullie allemaal gezond.
Las daarnet dat de franse zanger Christophe(74) jaar, ook overleden is aan corona, Als wij jong waren was het Franse chançon "in", dat liedje Aline, heb ik veel gehoord en ook nog op gedanst.
Groetjes aan jullie allemaal ! omadina
Deze morgen mijn "kotje" weer netjes gemaakt. Het heeft nochtans niet geregend, maar toch waren de vensters vuil, maar eens vlug met spons en aftrekkertje en zeemvel erover, en nu blinken ze weer. En ja al de rest hé, ik ben toch rap enkele uurtjes bezig, maar dat weten jullie zeker allemaal ook wel. De rest van de voormiddag heb ik de rest van de strijk gedaan, want gisteren zag ik het echt niet meer zitten, om die volledig af te werken.
Ik lees hier graag dat jullie allemaal de maatregelen goed opvolgen. Ik doe dat ook, ja, boodschappen doen, en in de namiddag ga ik in mijn eentje wandelen, in de duinen of op het eenzame strand. Als je een paar mensen tegenkomt, blijven die ver uit je buurt, en raar, alhoewel we elkaar niet kennen, zwaaien de mensen naar elkaar. Dat vind ik wel mooi.
De gezonde zeelucht doet me goed, en dan kan ik 's avonds goed in slaap vallen.
Wat ik vandaag op het nieuws hoorde voor de kusttoerisme deze zomer, daar heb ik toch ook mijn vraagtekens bij...Ik vraag me af hoe onze burgemeester erover denkt ???
Maatjes, ik wens jullie allemaal een mooie zonnige namiddag ! Hou jullie allemaal gezond.
Las daarnet dat de franse zanger Christophe(74) jaar, ook overleden is aan corona, Als wij jong waren was het Franse chançon "in", dat liedje Aline, heb ik veel gehoord en ook nog op gedanst.
Groetjes aan jullie allemaal ! omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !