NACHTUILTJES (2) 2020
-
Michelly - Lid geworden op: 03 feb 2005, 19:05
Rietjes mijn oprechte deelneming bij het overlijden van de bomma. Woorden kunnen verdriet niet lenigen maar weet dat ik aan jullie denk en dat geeft misschien een beetje troost.
Michelly
Michelly
De sterren zijn niet bang vuurvliegjes te lijken
(Rabindranath Tagore.)
jadi - Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54

Rietjes, mijn oprechte deelneming...het moet moeilijk zijn zo afscheid te nemen
Ik wens jullie beiden veel sterkte
*Net vandaag ook bericht van onze onder buurvrouw haar moeder ook gestorven op 92j leeftijd en ook aan corvid 19. Het blijft wel aan de ribben hangen..
Sterkte
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
-
greetie - Lid geworden op: 08 jan 2007, 18:17

Ik heb echt niet veel te vertellen
Stofzuiger de darm is losgeschoten, hopelijk kan buur hem repareren, maar eerst hem twee dagen laten staan voor de besmetting.
Heb wel een draadloze gekocht !
Verschiet van mijn eigen
Deze namiddag misschien een fietstocht (klein)
Toch vliegen die dagen!
Groetjes
Greetie
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Rietjes, veel sterkte in deze moeilijke dagen
triest als je op deze manier iemand moet afgeven
het is zwaar,... heel veel sterkte voor jullie en de familie
Laatst gewijzigd door Oma-C op 17 apr 2020, 10:13, 1 keer totaal gewijzigd.
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
meme-rietje - Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
goeie morgen iedereen

Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan
-
jadi - Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54

Goede morgen iedereen
De zon is er, achter glas is het fijn
Maar die koude wind is er te veel aan voor mij
Straks de garagepoort gaan afwassen, na mijn colaatje zero
De vogels laten er een kwak achter...bwueek vies
Straks ga ik nog aan de vorm en kleur kunnen uitmaken welke vogels
het zijn die altijd als komt bekladden...
Veel weet ik eigenlijk niet te vertellen
Ik ben intussen al begonnen en grote en kleine wasjes
En ook aan het "teeten"
*onderbuurvrouw is haar mama gisteren ook verloren in het zorgcentrum en ook aan Corona
Menu:Het wordt koude kip escalope met sla en tomaatjes en brokjes patat in de air fryer klaargemaakt.
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
-
Ivette - Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Kijk ne keer wat een prachtige, sublieme, humoristische maar ware tekst ik vanmorgen van mijn zoon kreeg:
Groetjes, Yvette
Goede morgen iedereen
Heeft iemand al zijn toelatingspasje voor het strand van Oostende aangevraagd ? Of een digitale afstandshouder voor op de trein besteld ? Zijn er al die hun plooibaar privé-terrasje klaar hebben staan om straks in alle rust ergens een koffie te gaan drinken ? En voorzie ook je eigen mobiel toiletje, liefst op wieltjes, voor als je straks een wandeling in de bossen van Beernem wil gaan maken…
Misschien moet je ook al denken aan je coronavrije abonnement voor het voetbal, in een stadion waar ze de helft van de zitjes hebben weggenomen. Bestel ook maar je tickets voor Bart Peeters in een Lotto Arena-light, nu een zaaltje van 995 man, allemaal op 2 m van elkaar.
Voor de burgemeester van Middelkerke hoeft het allemaal niet, hij vindt eerder dat ‘gebruik je verstand’ de regel moet worden. Teveel regelgeving is inderdaad onhoudbaar, als je ziet wat er de voorbije weken gebeurd is. Maar het wordt er niet beter op.
De vastberadenheid en de eensgezindheid waarmee een maand geleden de lock-down werd afgekondigd is intussen terug tot kakafonie en dubbelzinnigheid vervaagd. Het zou utopisch geweest zijn om te denken dat we in België eindelijk tot een eenheid van beslissing zouden zijn gekomen. We hebben nu een dozijn adviesraden en beslissingscomités die op het einde van de vergadering de hete aardappel aan elkaar doorschuiven. België ten top.
Erger is nog dat de profileringsdrang het zelfs in deze crisistijd nog haalt van het gezond verstand. Zo zat woensdagavond Elio Di Rupo met een uitgestreken wetenschappelijk gezicht de speech van Sophie Wilmès te beamen, nota bene over informatie die hij zes uur tevoren al aan de pers had gelekt. Kwestie van de grote tovenaar te zijn.
Het leven nu is een voltijds herschikken van het jaarprogramma, het proberen van zoveel mogelijk schade te recupereren en het likken van de reeds geslagen wonden. Intussen verslapt de aandacht voor het virus, terwijl er nog steeds elke dag zeer veel doden vallen. We beleven nu een strijd tussen economie en gezondheid en we zien dat diegenen die er moeten over beslissen het ook niet zo goed meer weten of minstens elkaar tegenspreken.
Het ‘gebruik je verstand’ van Jean-Marie Dedecker staat waarschijnlijk het dichtste bij de waarheid over hoe je dit allemaal aanpakt. Maar dan begint de interpretatie : over wat ‘verstand’ is, hoe je het moet gebruiken en uiteindelijk het allerbelangrijkste, wie er verstand hééft.
Groetjes en laat het aan jullie hart niet komen hé.
Met nog steeds ontsmette groeten,
Nik
Groetjes, Yvette
Goede morgen iedereen
Heeft iemand al zijn toelatingspasje voor het strand van Oostende aangevraagd ? Of een digitale afstandshouder voor op de trein besteld ? Zijn er al die hun plooibaar privé-terrasje klaar hebben staan om straks in alle rust ergens een koffie te gaan drinken ? En voorzie ook je eigen mobiel toiletje, liefst op wieltjes, voor als je straks een wandeling in de bossen van Beernem wil gaan maken…
Misschien moet je ook al denken aan je coronavrije abonnement voor het voetbal, in een stadion waar ze de helft van de zitjes hebben weggenomen. Bestel ook maar je tickets voor Bart Peeters in een Lotto Arena-light, nu een zaaltje van 995 man, allemaal op 2 m van elkaar.
Voor de burgemeester van Middelkerke hoeft het allemaal niet, hij vindt eerder dat ‘gebruik je verstand’ de regel moet worden. Teveel regelgeving is inderdaad onhoudbaar, als je ziet wat er de voorbije weken gebeurd is. Maar het wordt er niet beter op.
De vastberadenheid en de eensgezindheid waarmee een maand geleden de lock-down werd afgekondigd is intussen terug tot kakafonie en dubbelzinnigheid vervaagd. Het zou utopisch geweest zijn om te denken dat we in België eindelijk tot een eenheid van beslissing zouden zijn gekomen. We hebben nu een dozijn adviesraden en beslissingscomités die op het einde van de vergadering de hete aardappel aan elkaar doorschuiven. België ten top.
Erger is nog dat de profileringsdrang het zelfs in deze crisistijd nog haalt van het gezond verstand. Zo zat woensdagavond Elio Di Rupo met een uitgestreken wetenschappelijk gezicht de speech van Sophie Wilmès te beamen, nota bene over informatie die hij zes uur tevoren al aan de pers had gelekt. Kwestie van de grote tovenaar te zijn.
Het leven nu is een voltijds herschikken van het jaarprogramma, het proberen van zoveel mogelijk schade te recupereren en het likken van de reeds geslagen wonden. Intussen verslapt de aandacht voor het virus, terwijl er nog steeds elke dag zeer veel doden vallen. We beleven nu een strijd tussen economie en gezondheid en we zien dat diegenen die er moeten over beslissen het ook niet zo goed meer weten of minstens elkaar tegenspreken.
Het ‘gebruik je verstand’ van Jean-Marie Dedecker staat waarschijnlijk het dichtste bij de waarheid over hoe je dit allemaal aanpakt. Maar dan begint de interpretatie : over wat ‘verstand’ is, hoe je het moet gebruiken en uiteindelijk het allerbelangrijkste, wie er verstand hééft.
Groetjes en laat het aan jullie hart niet komen hé.
Met nog steeds ontsmette groeten,
Nik
Ivette
-
Assa - Lid geworden op: 30 okt 2007, 15:29
Goede middag allen
Met mij gaat het niet zo goed, niets met mijn gezondheid die is tot nu toe oké
maar kan zeer moeilijk stappen, mijn knie doet verschrikkelijk pijn, is ook stijf
seffens naar een van de dochters bellen, heb boodschappen nodig kan het niet zelf doen
Rietjes mijn oprechte deelneming, wens jou en de familie veel moed
Ivette denk dat je niet moet dromen om uitstapjes te doen
wij zijn er nog niet vanaf,
Ik wens aan allen veel moed in deze moeilijke tijd, blijf voorzichtig
Liefs assa
Met mij gaat het niet zo goed, niets met mijn gezondheid die is tot nu toe oké
maar kan zeer moeilijk stappen, mijn knie doet verschrikkelijk pijn, is ook stijf
seffens naar een van de dochters bellen, heb boodschappen nodig kan het niet zelf doen
Rietjes mijn oprechte deelneming, wens jou en de familie veel moed
Ivette denk dat je niet moet dromen om uitstapjes te doen
wij zijn er nog niet vanaf,
Ik wens aan allen veel moed in deze moeilijke tijd, blijf voorzichtig
Liefs assa
Groetjes van assa
-
Ritavdm - Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Goeiemiddag
Dank voor jullie medeleven.
Het leven gaat door ....
Na het slechte nieuws gisteren zijn we toch nog ff op stap geweest, de vrije natuur in; een vorm van verwerking vóór het praktische werk nl de organisatie en papierwinkel.
Aangezien W de oudste is, dichtbij woont en er met de familie niet mag/kan samen gekomen worden komt alles op zijn schouders neer.
Enkele mooie beelden van de wandeling:

Menu : vogelnestjes, tomatensaus met champignons, puree
Ivette, Nick kent er wat van
Dank voor jullie medeleven.
Het leven gaat door ....
Na het slechte nieuws gisteren zijn we toch nog ff op stap geweest, de vrije natuur in; een vorm van verwerking vóór het praktische werk nl de organisatie en papierwinkel.
Aangezien W de oudste is, dichtbij woont en er met de familie niet mag/kan samen gekomen worden komt alles op zijn schouders neer.
Enkele mooie beelden van de wandeling:

Menu : vogelnestjes, tomatensaus met champignons, puree
Ivette, Nick kent er wat van
Oud maar niet Out
-
meme-rietje - Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
goeie morgen iedereen

Groetjes van meme-rietje,
-
corry - Lid geworden op: 08 mar 2005, 10:15

De tijd tikt door, afscheid nemen van je moeder in beperkte kring , een moeilijk iets. Sterkte !
Hierbij ook mijn oprechte deelneming.
Heb enkele dagen geen internet verbinding, ze zouden maandag komen, ondertussen vanop afstand geregeld.
Het regent, welgekomen !
Ga later alles lezen .
Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.