In de Vier Seizoenen reeks 18 Lente 2020
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Hier roept het onkruid,
de strijk wordt ongeduldig,
de groentjes willen in de kookpot,
de planten in huis hebben dorst en ik,
ik heb absoluut geen goesting om naar gelijk wie te luisteren.
We zien wel, als we een keer in gang schieten zou het kunnen vooruitgaan.
Tiens ik dacht dat ik gisteravond nog een parolleke was komen placeren.
Onverwacht de oudste met de fiets van Brussel aan de garagepoort.
Hij kwam boeken brengen en wou zijn moeder nog eens zien in real life.
Van op 1,5 meter afstand dus.
Ondertussen was ook mijn coronabuddy aangekomen met mijn boodschappen.
Twee vliegen in één klap: oudste en jongste die mekaar ook al meer dan een maand niet gezien hadden.
Jongste was naar middelste de tent gaan terugbrengen.
Schoondochter had het goede idee om die in de tuin op te stellen.
Zo kunnen de twee kleinkinderen in de tuin op kamp.
Onder verstaan even gelucht worden in het voordeel van mama en papa hun oren...
Ze kunnen daar dan ook in spelen met hun speelgoed of boeken van binnen.
Ik denk dat veel mensen vindingrijk beginnen te worden.
Ik zal eens gaan kijken of die groentjes mee willen werken.
De krant ligt in quarantaine op het kastje in de hall tot morgen.
Hier geen druppel regen gezien vannacht.
De lichtstraat ligt vol stuifmeel.
De auto die buiten staat, daar heeft een mens een garage voor hé, ziet e niet uit.
Die wacht heel geduldig op een wasbeurt.
Heel lief van hem, maar hij is de meest geduldige medebewoner in mijn huis...
Tja, terwijl ze hier steen en been kloegen indertijd dat ze hun peren niet verkocht kregen, lagen in de Coltuyt peren uit Nieuw Zeeland! Begrijpe wie kan!
Dames wees zelf de zon in huis, want ze begint achter de wolken verstoppertje te spelen.
de strijk wordt ongeduldig,
de groentjes willen in de kookpot,
de planten in huis hebben dorst en ik,
ik heb absoluut geen goesting om naar gelijk wie te luisteren.
We zien wel, als we een keer in gang schieten zou het kunnen vooruitgaan.
Tiens ik dacht dat ik gisteravond nog een parolleke was komen placeren.
Onverwacht de oudste met de fiets van Brussel aan de garagepoort.
Hij kwam boeken brengen en wou zijn moeder nog eens zien in real life.
Van op 1,5 meter afstand dus.
Ondertussen was ook mijn coronabuddy aangekomen met mijn boodschappen.
Twee vliegen in één klap: oudste en jongste die mekaar ook al meer dan een maand niet gezien hadden.
Jongste was naar middelste de tent gaan terugbrengen.
Schoondochter had het goede idee om die in de tuin op te stellen.
Zo kunnen de twee kleinkinderen in de tuin op kamp.
Onder verstaan even gelucht worden in het voordeel van mama en papa hun oren...
Ze kunnen daar dan ook in spelen met hun speelgoed of boeken van binnen.
Ik denk dat veel mensen vindingrijk beginnen te worden.
Ik zal eens gaan kijken of die groentjes mee willen werken.
De krant ligt in quarantaine op het kastje in de hall tot morgen.
Hier geen druppel regen gezien vannacht.
De lichtstraat ligt vol stuifmeel.
De auto die buiten staat, daar heeft een mens een garage voor hé, ziet e niet uit.
Die wacht heel geduldig op een wasbeurt.
Heel lief van hem, maar hij is de meest geduldige medebewoner in mijn huis...
Tja, terwijl ze hier steen en been kloegen indertijd dat ze hun peren niet verkocht kregen, lagen in de Coltuyt peren uit Nieuw Zeeland! Begrijpe wie kan!
Dames wees zelf de zon in huis, want ze begint achter de wolken verstoppertje te spelen.
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Twee wassen hangen al buiten en de witte was
zit te draaien in de machine...
daar is geen plaats meer voor buiten dus een
of ander zal voor de linnendroger zijn...
waarschijnlijk de flanellen lakens die buiten
toch niet droog zullen zijn... broodje is ook bijna gebakken
en de vaatwasser is voor morgen, die is nog niet vol
Alles moet niet vandaag maar als het goed gaat dan
doet men door hé
maar ja dat zien we dan wel weer.... de zon kruipt weg
en dat is niet de bedoeling...
Helena, er komen nog dagen na vandaag, alles moet niet ineens
eens je begint dan volgt het een na het ander
ik ga wel in 't oog houden wat het weer gaat doen, want ik
heb geen zin om steeds heen en weer te lopen en de was
binnen en buiten te brengen...
Dat fruit uit New Zeeland zal voor de winkels goedkoper zijn
dan het fruit van hier denk ik.... en dat telt voor de leveranciers
goedkoop aankopen en duur verkopen...
seffens een boke met wat snippertjes mager spek en een eitje
in de pan...en vanavond ... dat weet ik nog niet
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
wilde eend 2 - Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40
HVT : hier nog iemand die niet op gang geraakt om iets te doen ........
Zojuist zijn er 3 druppels regen gevallen, hopelijk komt er iets méér ..... alles is kurkdroog ..
Voorlopig is het betrekkelijk rustig hiernaast .....
Maar je weet dat iedereen maar ééns om de twee weken naar het containerpark mag ... Raad eens wie vandaag voor de tweede keer op één week zijn lading is gaan afleveren ???? Juist ...... de ***gebuur ... Toch handig hé als de reglementen alleen voor andere mensen gelden en sommigen toch juist doen waar ze zin in hebben ... Enfin ..
Net nog getelefoneerd met een vriendin die sinds kort in een service flat woont . Ze vraagt om tot daar te komen om samen te gaan wandelen , maar helaas is dat ook verboden ... of heb ik het mis ????
Clive : Matice zal kunnen genieten van zijn canvas tunnel .... ik zie hem in gedachten al bezig
Aan alle seizoentjes : nog een fijne dag ... ik ga ook proberen wat op te ruimen ...

Zojuist zijn er 3 druppels regen gevallen, hopelijk komt er iets méér ..... alles is kurkdroog ..
Voorlopig is het betrekkelijk rustig hiernaast .....
Net nog getelefoneerd met een vriendin die sinds kort in een service flat woont . Ze vraagt om tot daar te komen om samen te gaan wandelen , maar helaas is dat ook verboden ... of heb ik het mis ????
Clive : Matice zal kunnen genieten van zijn canvas tunnel .... ik zie hem in gedachten al bezig
Aan alle seizoentjes : nog een fijne dag ... ik ga ook proberen wat op te ruimen ...
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
Hallo iedereen,
Ik had net de was opgehangen toen het stilaan donker werd en begon te regenen.Hier heeft het eens goed geregend.Het stof is weggespoeld.Deze week had manlief de auto gekuist, die nog even laten buiten staan, tot de boer van hier rechtover aankwam en het veld "omwoelde", met grote stofwolken tot gevolg.De auto lag onder een fijn laagje stof.
Vandaag is ukkemeisje jarig, heb al gebeld deze ochtend.In de namiddag gaan we videochatten en zullen we eens zingen en handkusjes gooien, is het enige dat we kunnen doen.
Ja, de jonge ouders met kleine kinderen thuis, is soms niet gemakkelijk.Bij zoonlief is de living herschapen tot mini- speeltuin , maar ze amuseren zich goed.Buiten hebben ze een klein zwembadje waarin ze deze week ook al vaak in gezeten hebben.Ja, je moet een beetje creatief zijn.En ukkemeisje 2 ligt alles rustig af te kijken vanuit de babysitter.Volgens zoon en schoondochter is het een heel rustig kind.Bij ons is het al 5 weken geleden dat we ze in levende lijve hebben gezien en ja, dat begint door te wegen.
Dames, tot morgen allemaal.
Ik had net de was opgehangen toen het stilaan donker werd en begon te regenen.Hier heeft het eens goed geregend.Het stof is weggespoeld.Deze week had manlief de auto gekuist, die nog even laten buiten staan, tot de boer van hier rechtover aankwam en het veld "omwoelde", met grote stofwolken tot gevolg.De auto lag onder een fijn laagje stof.
Vandaag is ukkemeisje jarig, heb al gebeld deze ochtend.In de namiddag gaan we videochatten en zullen we eens zingen en handkusjes gooien, is het enige dat we kunnen doen.
Ja, de jonge ouders met kleine kinderen thuis, is soms niet gemakkelijk.Bij zoonlief is de living herschapen tot mini- speeltuin , maar ze amuseren zich goed.Buiten hebben ze een klein zwembadje waarin ze deze week ook al vaak in gezeten hebben.Ja, je moet een beetje creatief zijn.En ukkemeisje 2 ligt alles rustig af te kijken vanuit de babysitter.Volgens zoon en schoondochter is het een heel rustig kind.Bij ons is het al 5 weken geleden dat we ze in levende lijve hebben gezien en ja, dat begint door te wegen.
-
Oef, raar weer..
ik had alles buiten
gehangen en toen werd het donker
ik alles weer afgehaald en net op tijd want
toen begon het te regenen...
alles dan maar in de linnendroger gedaan
en nu staat het laatste van de witte was te draaien
Het beetje strijk is voor morgen, dan is alles opgeruimd
Het winterdekbed is verwisseld voor een
tussenseizoen dekbed en het was beter vannacht...
Heb niet liggen zweten
veel aangenamer om te slapen.
Nu is het precies wat koeler, maar dan doe ik
wel een fleeceke aan als het te fris is, stoken doe ik
voorlopig niet meer het is 23° in de living en dat is genoeg
anjelierken, die gastjes zullen veel gegroeid en
veranderd zijn als je ze in levende lijve terugziet
skypen is leuk maar in 't echt is toch nog anders hé,
Ik ben blij dat ik nog gewacht heb met de ramen te wassen
en wacht tot er weer minder kans is op regen
dan was ik ineens de gordijnen ook..
wilde eend ik heb zo'n dagelijkse huistaken-regeling
en ik hou me daaraan.... alleen als er iets tussenkomt dan
verdeel ik de taken over de andere dagen... ik voel me zo beter
en blijf ik rondkomen...
goesting of niet,ik begin eraan
en eens bezig gaat het vanzelf beter
de laatste droog roept... alles uit de machine en opvouwen
bij die witte was zit niet veel strijk en die is voor morgen
Voor allen een fijne zaterdag verder, en nu komt de zon terug
nu alles droog is
Groetjes en tot later of tot morgen...
gehangen en toen werd het donker
ik alles weer afgehaald en net op tijd want
toen begon het te regenen...
alles dan maar in de linnendroger gedaan
en nu staat het laatste van de witte was te draaien
Het beetje strijk is voor morgen, dan is alles opgeruimd
Het winterdekbed is verwisseld voor een
tussenseizoen dekbed en het was beter vannacht...
Heb niet liggen zweten
Nu is het precies wat koeler, maar dan doe ik
wel een fleeceke aan als het te fris is, stoken doe ik
voorlopig niet meer het is 23° in de living en dat is genoeg
anjelierken, die gastjes zullen veel gegroeid en
veranderd zijn als je ze in levende lijve terugziet
skypen is leuk maar in 't echt is toch nog anders hé,
Ik ben blij dat ik nog gewacht heb met de ramen te wassen
en wacht tot er weer minder kans is op regen
dan was ik ineens de gordijnen ook..
wilde eend ik heb zo'n dagelijkse huistaken-regeling
en ik hou me daaraan.... alleen als er iets tussenkomt dan
verdeel ik de taken over de andere dagen... ik voel me zo beter
en blijf ik rondkomen...
en eens bezig gaat het vanzelf beter
de laatste droog roept... alles uit de machine en opvouwen
bij die witte was zit niet veel strijk en die is voor morgen
Voor allen een fijne zaterdag verder, en nu komt de zon terug
nu alles droog is
Groetjes en tot later of tot morgen...
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Dank je wel voor alle overzichtjes. Leuk om lezen.
Gisteren heeft manlief ( en de dame in kwestie) geluk gehad. Manlief ging de tunnel van Matice halen en op het einde van de straat moet hij rechts afslaan. Ik stond op de oprit en zag plots 2 fietsers voor zijn auto die op het verkeerde fietspad reden, dus in verkeerde richting, en tot mijn grote schrik, zie ik één van de dames van haar fiets tuimelen. Ik zie manlief meteen uitstappen en zie dat hij zijn 4 richtingsaanwijzers aan doet. Dus ren ik als een gek naar daar, maar de fietsster is al terug aan het recht krabbelen. Manlief had ze niet gezien omdat ze uit de verkeerde richting kwamen en vlak voor de auto overstaken. En manlief had haar dus omver getikt.
Maar gelukkig had ze niets, geen enkel schrammetje en ook de fiets heeft de tuimeling doorstaan. Toch maar gegevens uitgewisseld, want je weet nooit. De dame in kwestie wist wel dat ze eigenlijk in fout was, want ik vroeg hen of ze liever hadden dat ik de politie verwittigde, maar dat vond ze niet nodig.
Hebben hen een fijne en veilige dag verder gewenst en nogmaals gezegd dat ze contact moesten opnemen als er toch iets was. Manlief was ook geschrokken, maar is dan toch de tunnel van Matice gaan halen. Eind goed, al goed.
Hier is een machine 95°C aan het draaien, de keukenhanddoeken, die doe ik altijd op zondag want dat is een programma dat 2 uur duurt.
Gisteren door de regen, de tunnel, die keurig ingepakt is in een canvas hoes en zo totaal geen plaats inneemt als hij wordt opgeborgen, dan niet kunnen zetten, maar vandaag zou dat wel moeten lukken. Ben benieuwd.
Vandaag enkel licht HH en dan maak ik er een rustige zondag van, ga kleuren want dat is er gisteren niet van gekomen. Was gisteren plots heel erg moe en heb een ferme dut gedaan.
Zo, ik ga douchen en dan meteen boven al alles doen en dan de 2 benedenverdiepingen stofzuigen en de vaatwasser leegmaken.
Ik ga niet alle namen noemen, maar ik wens elkeen een hopelijk zonnige zondag.
Liefs aan jullie allemaal en een sterkteknuffel voor ieder die er eentje nodig heeft.
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Gimly had zich verstopt in de slaapkamer want ventje kreeg een concertje toen die naar de wc ging.
Natuurlijk had poezebeest honger!
Ik ook wakker natuurlijk maar probeerde te blijven liggen en verder te dromen. Dat lukte niet. Intussen probeerde ventje hetzelfde wat ook niet lukte. Ik ben dan maar naar beneden gegaan, trok de gordijnen open en zag een blauw zakje op het tv-kastje liggen. Heb Gimly gevraagd wat dat daar lag te doen, gesnor voor antwoord en dan moest ik het wegsmijten. nu ligt hij op zijn dweil.
Vanaf morgen gaan we de diepvries leeg moeten eten want volgens ventje is dien over zijn tarief gegaan. anders is het kinnekloppen.
vandaag lasagne. Is bijna een kilo en dat krijgen we met twee niet op. de helft dan maar in de diepvries voor volgende week.
morgen waarschijnlijk mergeuze want ventje had die meegebracht voor het geval de frietjes niet zouden doorgaan. hij zal wel weer zijn pantomed moeten nemen want hij blijft pikant eten.
Moet blijkbaar een geseling waard zijn.
Straks eens kijken of de aardappelen nog goed zijn anders gaat ventje door naar de lidl als hij me begeleid heeft naar de dokter.
Moeder had al een pak mondmaskers besteld en had van een kennis handschoenen gekregen.
Ik ga een pak XXL nodig hebben want ventje heeft natuurlijk brede handen. ik gebruik L en kan er soms met moeite in, vooral als mijn handen gezwollen zijn.
En mondmaskers natuurlijk zodra dat verplicht wordt. hoor al in mijn gedachten gezucht want dat wordt natuurlijk niet gratis weggegevn.
Clive: is de tunnel een groot succes of een flop zoals het scenario van de buurtpolitie? Gisteren hier ook een politie wagen zien voorbij rijden. Er staat daar een omgebouwde camper op het hoekje geparkeerd en het is al draaien van kant geweest, dus boete, waarschijnlijk van een bewoner van het gerestaureerde flatgebouw, maar 't kan ook van een tweede verblijver zijn die hier in het holst van de nacht toegekomen is. HON melde al dat er 's nachts voertuigen toekomen op de H. Baals kaai, waar die luxe appartementen zijn. dat zijn de die die de Lange Nelle weg willen omdat ze in hun living/slaapkamer schijnt.
Gimly's pootje is nu helemaal genezen.
HVT en Wilde Eend, ik merk hier ook op dat ventje voor niets goesting heeft, zuchtend op boodschap vertrekt. Jou, ***gebuur zal wel connecties hebben want wat hij doet is normaal strafbaar maar ex- vrienden van ons gaven ook steekpenningen aan dien van het containerpark.
(Een kratje van 6 pils) Dat was ook een raar affair toen die stierf. Hij ging naar de kliniek voor routine onderzoek en in de wachtkamer viel die morsdood!
Zijn weduwe ligt ook in ruzie met cezar want zij kwam daar met haar vriendin van het buurthuis enkele uren zitten, koffie's of iets anders te drinken en cezar maakte vaak eten voor hun klaar dat niet op de kaart stond. Tot cezar na de dood zei dat hij geen dranken meer verkocht zonder iets te eten erbij. Annie zat er weer als standbeeld bij. las op traveladvisor dat verleden jaar iemand daar geweest was en het ongepast vond dat 1) dat "rond" ( in alle twee de betekenissen) vrouwmens daar zat te zitten en 2) dat hij turks praatte tegen zijn personeel en 3) ook nog eens in het turks op zijn gsm. Persoon vond de pizza rap koud worden en nauwelijks smaak. Ik heb hem gelijk gegeven.
Moest daar nog 1 revieuw zetten en dacht de rode kaars te nemen , maar die blaasde hem uit voor ik er geweest was. Staat weer te huur. Er is hier een groep bekend die "ons kent ons" noemt en op zoek gaat naar horeca zaken die hun wensen bedienen. val je eenmaal in ongenade bij een van die bende "gastronomen", dan kan je het schudden. Is zo ook vergaan met de wijnbar 6 jaar geleden.
Die was 3 jaar open, elke zaterdag redelijk veel goedgekleed volk en ineens "pats". Dicht en nooit meer open. woont nu op een studio-ke en te zeggen dat de vent die dat openhield ooit de conciërge van de schouwburg in brugge was. Zo zie je maar weer.
Gimly heeft eten gehad van mij. we wilden weer zijn eten bestellen bij de blauwe bol maar ze waren uitverkocht. Moet nog aan een doosje van 100 postzegels zien te geraken want de mijn zijn bijna op.
Zo, een fijne dag voor allen, en keep safe.
Gimly had zich verstopt in de slaapkamer want ventje kreeg een concertje toen die naar de wc ging.
Natuurlijk had poezebeest honger!
Ik ook wakker natuurlijk maar probeerde te blijven liggen en verder te dromen. Dat lukte niet. Intussen probeerde ventje hetzelfde wat ook niet lukte. Ik ben dan maar naar beneden gegaan, trok de gordijnen open en zag een blauw zakje op het tv-kastje liggen. Heb Gimly gevraagd wat dat daar lag te doen, gesnor voor antwoord en dan moest ik het wegsmijten. nu ligt hij op zijn dweil.
Vanaf morgen gaan we de diepvries leeg moeten eten want volgens ventje is dien over zijn tarief gegaan. anders is het kinnekloppen.
vandaag lasagne. Is bijna een kilo en dat krijgen we met twee niet op. de helft dan maar in de diepvries voor volgende week.
morgen waarschijnlijk mergeuze want ventje had die meegebracht voor het geval de frietjes niet zouden doorgaan. hij zal wel weer zijn pantomed moeten nemen want hij blijft pikant eten.
Moet blijkbaar een geseling waard zijn.
Straks eens kijken of de aardappelen nog goed zijn anders gaat ventje door naar de lidl als hij me begeleid heeft naar de dokter.
Moeder had al een pak mondmaskers besteld en had van een kennis handschoenen gekregen.
Ik ga een pak XXL nodig hebben want ventje heeft natuurlijk brede handen. ik gebruik L en kan er soms met moeite in, vooral als mijn handen gezwollen zijn.
En mondmaskers natuurlijk zodra dat verplicht wordt. hoor al in mijn gedachten gezucht want dat wordt natuurlijk niet gratis weggegevn.
Clive: is de tunnel een groot succes of een flop zoals het scenario van de buurtpolitie? Gisteren hier ook een politie wagen zien voorbij rijden. Er staat daar een omgebouwde camper op het hoekje geparkeerd en het is al draaien van kant geweest, dus boete, waarschijnlijk van een bewoner van het gerestaureerde flatgebouw, maar 't kan ook van een tweede verblijver zijn die hier in het holst van de nacht toegekomen is. HON melde al dat er 's nachts voertuigen toekomen op de H. Baals kaai, waar die luxe appartementen zijn. dat zijn de die die de Lange Nelle weg willen omdat ze in hun living/slaapkamer schijnt.
HVT en Wilde Eend, ik merk hier ook op dat ventje voor niets goesting heeft, zuchtend op boodschap vertrekt. Jou, ***gebuur zal wel connecties hebben want wat hij doet is normaal strafbaar maar ex- vrienden van ons gaven ook steekpenningen aan dien van het containerpark.
(Een kratje van 6 pils) Dat was ook een raar affair toen die stierf. Hij ging naar de kliniek voor routine onderzoek en in de wachtkamer viel die morsdood!
Zijn weduwe ligt ook in ruzie met cezar want zij kwam daar met haar vriendin van het buurthuis enkele uren zitten, koffie's of iets anders te drinken en cezar maakte vaak eten voor hun klaar dat niet op de kaart stond. Tot cezar na de dood zei dat hij geen dranken meer verkocht zonder iets te eten erbij. Annie zat er weer als standbeeld bij. las op traveladvisor dat verleden jaar iemand daar geweest was en het ongepast vond dat 1) dat "rond" ( in alle twee de betekenissen) vrouwmens daar zat te zitten en 2) dat hij turks praatte tegen zijn personeel en 3) ook nog eens in het turks op zijn gsm. Persoon vond de pizza rap koud worden en nauwelijks smaak. Ik heb hem gelijk gegeven.
Moest daar nog 1 revieuw zetten en dacht de rode kaars te nemen , maar die blaasde hem uit voor ik er geweest was. Staat weer te huur. Er is hier een groep bekend die "ons kent ons" noemt en op zoek gaat naar horeca zaken die hun wensen bedienen. val je eenmaal in ongenade bij een van die bende "gastronomen", dan kan je het schudden. Is zo ook vergaan met de wijnbar 6 jaar geleden.
Die was 3 jaar open, elke zaterdag redelijk veel goedgekleed volk en ineens "pats". Dicht en nooit meer open. woont nu op een studio-ke en te zeggen dat de vent die dat openhield ooit de conciërge van de schouwburg in brugge was. Zo zie je maar weer.
Gimly heeft eten gehad van mij. we wilden weer zijn eten bestellen bij de blauwe bol maar ze waren uitverkocht. Moet nog aan een doosje van 100 postzegels zien te geraken want de mijn zijn bijna op.
Zo, een fijne dag voor allen, en keep safe.
Cats Rule!
-

Goede morgen alle seizoentjes
af en toe grijze lucht en af en toe zon...
we zien wel wat het wordt
Mijn strijk is gedaan en opgeruimd
verder nog me wat bezig houden, 't is zondag...
Ik wens jullie allen een gezonde en fijne dag
maak het gezellig en "Stay Home , Stay Safe"
Groetjes allen en tot....
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Hallo iedereen,
Zal ik ergens nog een hoedje met voile moeten gaan opdiepen, wil ik in de stijl van die poes zondag vieren.
Niet veel tevertellen en de dga ligt nog blank voor mij.
Het is inderdaad zondag en ik ga dat eens rustig houden deze keer.
Alleen dingen doen die ik echt graag doe.
Prettige dag iedereen.
Zal ik ergens nog een hoedje met voile moeten gaan opdiepen, wil ik in de stijl van die poes zondag vieren.
Niet veel tevertellen en de dga ligt nog blank voor mij.
Het is inderdaad zondag en ik ga dat eens rustig houden deze keer.
Alleen dingen doen die ik echt graag doe.
Prettige dag iedereen.
-
Hallo iedereen,
Oma-C: wij slapen sinds vorige week ook onder een fleece-deken, het donsdeken was te warm .Deze zomer als het warm is, wordt het gewassen, dan kan het in de zon drogen.Die fleece-dekens zijn ideaal voor het tussenseizoen.
Clive: manlief zal wel geschrokken zijn, zoiets verwacht je niet.Wij hebben ook al zoiets voorgehad, en het gebeurt vaker dan je denkt.Ik zie vaak fietsers langs de verkeerde kant.Weet je wat ik ook gevaarlijk vind, en dat zijn die spiegels om "beter te zien".De auto's zie je duidelijk, maar fietsers, en zeker die snelle wielertoeristen zie je vaak niet.Heb het vorige week nog voorgehad, er was geen auto, dus ik rij door , en tijdens het doorrijden zie ik een snelle fietser aankomen.Ik was nog juist op de baan.Die man stak boos zijn hand in de lucht.In de spiegel was de fietser niet te zien, wegens overhangende takken ( er staan daar veel bomen) en ook de snelheid.Heb me voorgenomen niet meer in die spiegel te kijken , da's veiliger.Gelukkig is er niks gebeurt, maar toch, je schrik ervan.
Oma-C: wij slapen sinds vorige week ook onder een fleece-deken, het donsdeken was te warm .Deze zomer als het warm is, wordt het gewassen, dan kan het in de zon drogen.Die fleece-dekens zijn ideaal voor het tussenseizoen.
Clive: manlief zal wel geschrokken zijn, zoiets verwacht je niet.Wij hebben ook al zoiets voorgehad, en het gebeurt vaker dan je denkt.Ik zie vaak fietsers langs de verkeerde kant.Weet je wat ik ook gevaarlijk vind, en dat zijn die spiegels om "beter te zien".De auto's zie je duidelijk, maar fietsers, en zeker die snelle wielertoeristen zie je vaak niet.Heb het vorige week nog voorgehad, er was geen auto, dus ik rij door , en tijdens het doorrijden zie ik een snelle fietser aankomen.Ik was nog juist op de baan.Die man stak boos zijn hand in de lucht.In de spiegel was de fietser niet te zien, wegens overhangende takken ( er staan daar veel bomen) en ook de snelheid.Heb me voorgenomen niet meer in die spiegel te kijken , da's veiliger.Gelukkig is er niks gebeurt, maar toch, je schrik ervan.
-

Goede avond alle seizoentjes,
pas in de namiddag is de zon er
beter doorgekomen maar er zat
een koude wind, niet aangenaam
maar we doen het ermee....
anjelierken, ik gebruik ook die fleece
dekens, geeft toch veel warmte maar
't is niet als een dekbed ... veel aangenamer
om te slapen
Alle seizoentjes nog een fijne avond en straks
een goeie nacht... ik ga bankhangen,
slaapwel en tot morgen
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Anjelier, manlief was inderdaad serieus geschrokken. En die snelle fietsen zijn inderdaad gevaarlijk, want die staan bij jou voor het beseft. Als ze dan ook nog eens op het verkeerde fietspad rijden, wordt het helemaal gevaarlijk. Hebben niets meer gehoord van de dame in kwestie, dus alles zal wel in orde zijn. Ze verloor meer haar evenwicht dan dat ze echt zwaar viel. Manlief zei dat hij het nooit zou willen meemaken een fietser of voetganger omrijden tegen een normale snelheid.
Is de trampoline al aangekomen voor de Ukjes ? Daar gaan ze zich echt mee amuseren.
Hoe is het met de allergie van Spaanse woef ? Hopelijk beter of liefst nog volledig weg.
Ik weet nimmer wie het me vroeg
Zo, ik ga niet alle namen noemen en ga plaats maken voor de andere Seizoentjes. Ik wens ieder een mooie maandag. Liefs aan jullie allen.
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
weer een dag gepasseerd. alle lasagna is toch op. ventje heeft 2 x een pantomed moeten nemen, had den dunne er van, maar ja. vandaag mergueze. moet nog kijken voor aardappelen.
Ventje was gisteren weer met zijn muziek bezig een iemand had en liedje op fb gezet. door zijn lawaai kon ik het niet horen en ik maakte daar een opmerking van. het is ook niet leuk als die heel een film naast je zit en op die telefoon bezig is. nu is het weer nieuwssite na nieuwssite met af en toe klank. en waarover hebben ze het? jaja. dat virus. Gisteren was er veel volk in de straat.
afstand houden? Ons gaat het niet overkomen want onze goden beschermen ons.
Had gisteren opgezwollen handen die ook nog eens pijn deden. best de kaartjes van mei maken.
Clive, dat was ik die vroeg over zijn tunnel.
Zo, ventje gaat me een kopje koffie maken, zich douchen en dan een broodje gaan halen.
dan zet hij zich aan het werk, er zal weer druk over en weer getelefoneerd worden en dat heeft Gimly niet graag. ik zelf moet zoeken naar een oplossing zodat onze nederlandse vrienden kunnen video bellen want onze toestellen zijn niet compatibel. ( zijn ei- phones- wij samsungs)
Fijne dag, keep safe.
weer een dag gepasseerd. alle lasagna is toch op. ventje heeft 2 x een pantomed moeten nemen, had den dunne er van, maar ja. vandaag mergueze. moet nog kijken voor aardappelen.
Ventje was gisteren weer met zijn muziek bezig een iemand had en liedje op fb gezet. door zijn lawaai kon ik het niet horen en ik maakte daar een opmerking van. het is ook niet leuk als die heel een film naast je zit en op die telefoon bezig is. nu is het weer nieuwssite na nieuwssite met af en toe klank. en waarover hebben ze het? jaja. dat virus. Gisteren was er veel volk in de straat.
afstand houden? Ons gaat het niet overkomen want onze goden beschermen ons.
Had gisteren opgezwollen handen die ook nog eens pijn deden. best de kaartjes van mei maken.
Clive, dat was ik die vroeg over zijn tunnel.
Zo, ventje gaat me een kopje koffie maken, zich douchen en dan een broodje gaan halen.
dan zet hij zich aan het werk, er zal weer druk over en weer getelefoneerd worden en dat heeft Gimly niet graag. ik zelf moet zoeken naar een oplossing zodat onze nederlandse vrienden kunnen video bellen want onze toestellen zijn niet compatibel. ( zijn ei- phones- wij samsungs)
Fijne dag, keep safe.
Cats Rule!
-

Een aangename maandag alle dames,
een stralende zon, dus genieten van wat kan en mag
Hier is geen nieuws, zoon voelt zich nog moe en slapjes
en schoondochter heeft voor ons allen mondmaskers gemaakt
want om daaraan te geraken... dat zal ook weer iets zijn
Dat men zoiets niet voorziet, dat virusspelletje is nu toch al
lang genoeg bezig...
Het is alleen goed om anderen te beschermen, oké,
dus als iedereen het dan gebruikt (op de goede manier)
en afstand houdt dan kan toch niemand het beestje nog doorgeven?
of ben ik naïef..
Fijn dat jullie allen nog gezond zijn, houden zo ....
en sterkte voor de familie dat die ook gezond mogen blijven...
Groetjes en tot later...
-
Hallo iedereen,
Clive: wonde op buik van Spaanse woef is volledig weg, denk toch dat het allergie was, ook het krabben is gedaan.Hij is terug de oude
De plannen waren verandert bij zoon, ze hebben een zwembadje gekregen ipv een trampoline.Hoorde het zelf pas eergisteren.Een zwembadje met een kleine glijbaan erin, zodat als ze eraf glijden in het water terecht komen.Heb het al gezien via videochat en ze hadden dolle pret.Is ook nog veilig , het glijbaantje is niet te hoog en het water niet te diep.
Matice is ook gelukkig met zijn tunnel, zal wel plezant zijn om dat af te kijken hoe hij heen en weer loopt
.
Ik ga eens kijken op internet hoe je mondmaskers moet maken, want eenmaal de maatregelen versoepelen mogen we terug de straat op met mondmasker.En ik denk dat je nergens mondmaskers gaat vinden.
Clive: wonde op buik van Spaanse woef is volledig weg, denk toch dat het allergie was, ook het krabben is gedaan.Hij is terug de oude
De plannen waren verandert bij zoon, ze hebben een zwembadje gekregen ipv een trampoline.Hoorde het zelf pas eergisteren.Een zwembadje met een kleine glijbaan erin, zodat als ze eraf glijden in het water terecht komen.Heb het al gezien via videochat en ze hadden dolle pret.Is ook nog veilig , het glijbaantje is niet te hoog en het water niet te diep.
Matice is ook gelukkig met zijn tunnel, zal wel plezant zijn om dat af te kijken hoe hij heen en weer loopt
Ik ga eens kijken op internet hoe je mondmaskers moet maken, want eenmaal de maatregelen versoepelen mogen we terug de straat op met mondmasker.En ik denk dat je nergens mondmaskers gaat vinden.