Hoekje: "De oase van rust" 2020

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

majoker

16 apr 2020, 22:52

Innige deelneming Rietje en familie.
Moeilijk tijd en nu nog meer
Joke
ken je zelf,deel je kennis.

viv

17 apr 2020, 01:22

Mijn oprechte deelneming Rita, voor jou en je familie.
Zoals Ivette schrijft, je vertelde vaak over de bomma, hoe jullie voor haar zorgden en bij haar op bezoek gingen.
Het is triest dat jullie niet op een normale manier kunnen afscheid nemen.
Viv

Afbeelding

meme-rietje

17 apr 2020, 09:59

goeie morgen iedereen

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Ivette

17 apr 2020, 11:19

Kijk ne keer wat een prachtige, sublieme, humoristische maar ware tekst ik vanmorgen van mijn zoon kreeg:
Groetjes, Yvette

Goede morgen iedereen

Heeft iemand al zijn toelatingspasje voor het strand van Oostende aangevraagd ? Of een digitale afstandshouder voor op de trein besteld ? Zijn er al die hun plooibaar privé-terrasje klaar hebben staan om straks in alle rust ergens een koffie te gaan drinken ? En voorzie ook je eigen mobiel toiletje, liefst op wieltjes, voor als je straks een wandeling in de bossen van Beernem wil gaan maken…
Misschien moet je ook al denken aan je coronavrije abonnement voor het voetbal, in een stadion waar ze de helft van de zitjes hebben weggenomen. Bestel ook maar je tickets voor Bart Peeters in een Lotto Arena-light, nu een zaaltje van 995 man, allemaal op 2 m van elkaar.

Voor de burgemeester van Middelkerke hoeft het allemaal niet, hij vindt eerder dat ‘gebruik je verstand’ de regel moet worden. Teveel regelgeving is inderdaad onhoudbaar, als je ziet wat er de voorbije weken gebeurd is. Maar het wordt er niet beter op.

De vastberadenheid en de eensgezindheid waarmee een maand geleden de lock-down werd afgekondigd is intussen terug tot kakafonie en dubbelzinnigheid vervaagd. Het zou utopisch geweest zijn om te denken dat we in België eindelijk tot een eenheid van beslissing zouden zijn gekomen. We hebben nu een dozijn adviesraden en beslissingscomités die op het einde van de vergadering de hete aardappel aan elkaar doorschuiven. België ten top.
Erger is nog dat de profileringsdrang het zelfs in deze crisistijd nog haalt van het gezond verstand. Zo zat woensdagavond Elio Di Rupo met een uitgestreken wetenschappelijk gezicht de speech van Sophie Wilmès te beamen, nota bene over informatie die hij zes uur tevoren al aan de pers had gelekt. Kwestie van de grote tovenaar te zijn.

Het leven nu is een voltijds herschikken van het jaarprogramma, het proberen van zoveel mogelijk schade te recupereren en het likken van de reeds geslagen wonden. Intussen verslapt de aandacht voor het virus, terwijl er nog steeds elke dag zeer veel doden vallen. We beleven nu een strijd tussen economie en gezondheid en we zien dat diegenen die er moeten over beslissen het ook niet zo goed meer weten of minstens elkaar tegenspreken.

Het ‘gebruik je verstand’ van Jean-Marie Dedecker staat waarschijnlijk het dichtste bij de waarheid over hoe je dit allemaal aanpakt. Maar dan begint de interpretatie : over wat ‘verstand’ is, hoe je het moet gebruiken en uiteindelijk het allerbelangrijkste, wie er verstand hééft.

Groetjes en laat het aan jullie hart niet komen hé.

Met nog steeds ontsmette groeten,

Nik
Ivette

omadina

17 apr 2020, 12:54

Goede middag aan jullie allemaal !

Ik kom er echt niet meer toe te komen schrijven... ja zou nochtans denken, nu tijd zat, maar het is een beetje zoals je zegt zeker Yvette, de fut is er een beetje uit.
Die tekst van je zoon, ja de nagel op de kop, ik heb ook eens horen opsommen hoeveel comités er opgericht zijn, ja veel te veel om tot een verstandige beslissing te komen.
Ik volg ook het nieuws, soms denk ik, best niet meer van zo dicht volgen.... 't wordt weer een politiek spel, tussen al het nieuws over de vele overlijdens, al die mensen en hun familie.

Mémérietje, te laat, maar heel gemeend, een heel gelukkige verjaardag, een goede gezondheid, en hopelijk kan je die samen met je familie vieren.

Rietjes, ik geniet altijd van je mooie foto's, één ding is zeker: de natuur is mooi en trekt er zich niks van aan. Mooi, de lammetjes, typisch deze tijd van het jaar. Dat zwartje is wel heel speciaal ! Geniet nog maar verder van jullie fietstochtjes.
Innige deelneming , toch altijd nog meer triest als je niet met de ganse familie afscheid kan nemen van een dierbaar familielid.

Corry, goed dat Stafke het toch goed doet. Ja zo een ingreep heeft wel zijn impact op een mens, zeker op een zekere leeftijd. Jullie kunnen nog samen gelukkig zijn. Zorg maar goed voor elkaar !
Michelly, jij kan het zo mooi omschrijven. Ja, boeken lezen, doe ik nu ook nog meer dan vroeger.
Ik duim voor een goede uitslag van de onderzoeken maandag ! Zorg maar goed voor jezelf en ja "nagelbijten", maar.... veel goede moed !

Viv en Majoker zijn hier ook langs gekomen, ik hoop dat jullie het ook verder goed maken.

Voor alle mensen van dit hoekje, hou jullie allemaal goed en gezond !

Straks ga ik ook een fietstochtje maken, en een wandeling in de zon.
omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

Ritavdm

17 apr 2020, 13:24

Goeiemiddag

Dank voor jullie medeleven.

Het leven gaat door ....

Na het slechte nieuws gisteren zijn we toch nog ff op stap geweest, de vrije natuur in; een vorm van verwerking vóór het praktische werk nl de organisatie en papierwinkel.
Aangezien W de oudste is, dichtbij woont en er met de familie niet mag/kan samen gekomen worden komt alles op zijn schouders neer.

Enkele mooie beelden van de wandeling:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Menu : vogelnestjes, tomatensaus met champignons, puree

Ivette, Nick kent er wat van :wink:

Corry, Stafke elke dag een beetje beter dat zal wel mede door jou goede zorgen komen.
Oud maar niet Out

vera-maria

17 apr 2020, 15:17

Goedenamiddag allemaal!
Net mijn wekelijkse zangles gehad via Skype, toch leuk om mijn lerares te horen en te zien!
Ik krijg dan stemoefeningen en ik had een nieuw lied moeten instuderen van Franz Schubert en ik deed het fantastisch zei ze, ikke blij natuurlijk!
Weer mooie foto’s Rita, en bijdeze mijn oprechte deelneming bij het overlijden van je schoonmoeder!
Mooie tekst Yvette!
Heb een foto doorgestuurd gekregen van Elise bij haar geboorteboom, zij is al veel gegroeid maar de perenboom ook...heb een collage gemaakt...
Afbeelding
Ik ga breien saai hé...maarja beter dit dan niks doen en ik jeun er mij mee!
Tot later daag...
You only have one life...live it!

meme-rietje

18 apr 2020, 09:42

goeie morgen iedereen
mooie foto's gezien

Afbeelding

Ritavdm

18 apr 2020, 10:17

Goeiemorgen

Tijd om de bloemetjes eens buiten te zetten :lol: :wink:

Afbeelding

eindelijk mag het weer eens :wink:
Oud maar niet Out

corry

18 apr 2020, 10:37

Afbeelding

De tijd tikt door, afscheid nemen van je moeder in beperkte kring , een moeilijk iets. Sterkte !
Hierbij ook mijn oprechte deelneming.

Heb enkele dagen geen internet verbinding, ze zouden maandag komen, ondertussen vanop afstand geregeld.

Het regent, welgekomen !

Ga later alles lezen .

Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.

meme-rietje

19 apr 2020, 09:14

goeie morgen iedereen
kan geen afbeeldingske plaatsen
ik weet niet, misschien is het mijn laptop die achter uit gaat
eigenlijk is het al een hele oude

Ritavdm

19 apr 2020, 10:02

Goeiemorgen

De zoveelste op een rij om binnen te blijven in ons kot !
We doen het voor onszelf en voor de medemens ook al is't potverdorie lastig.
Ik mag me nog gelukkig prijzen dat ik te voet of met de fiets weg kan, voor diegenen die ook dit niet meer kunnen/willen/durven moet het nog erger zijn.

Menu : varkenshaasje, schorseneren, aardappel
Oud maar niet Out

omadina

19 apr 2020, 10:45

Goede morgen aan jullie allemaal !

Ritavdm, ja dat is zo, ik trek me ook nog op aan mijn dagelijkse wandeling of fietstochtje.
Ik probeer ook meer te genieten van de mooie dingen van de natuur, de lente, de dieren, groot en klein. Jij helpt daar zeker een beetje bij met je mooie foto's.

Heb gisteren bij de lokale fruit-en groentenboer, lekkere asperges gekocht, voor vanmiddag.

Voor jullie allemaal, een zonnige dag, en ja we zullen doorgaan !!!
Hou jullie gezond !
En dikke (virtuele) knuffel !, omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

vera-maria

19 apr 2020, 13:27

Goedemorgen allemaal!
Raar om zeggen maar mijn echtgenoot en ik hebben niet zoveel last van in ons kot te blijven!
Ja wij hebben een tuin en terras en het is natuurlijk al een tijdje mooi weer zodat we kunnen fietsen of wandelen en we hebben uiteraard elkaar!
Mijn kleindochter zie ik dagelijks via FaceTime en we fietsen 2 x per week tot aan hun huis om dan op veilige afstand te babbelen aan hun hekken!
Ik kleed me elke dag mooi en doe mascara op zo voel ik me goed!
Ik bel elke week met mijn beste vriendinnen en straks als die hele Coronatoestanden voorbij zijn zien we mekaar weer fysiek en gaat alles weer zijn bijna gewone gang, al zullen we voorzichtiger zijn denk ik met handen geven enzo!
Is raar allemaal natuurlijk wij houden ons strikt aan de regels maar...het is wat het is en we moeten er het beste van maken!
Deze foto gekregen gisteren...
Afbeelding
Wij gaan fietsen, wens jullie allen nog een fijne zondag daag...
You only have one life...live it!

corry

20 apr 2020, 08:49

I

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Brugge ligt er verlaten bij, kleinzoon en Ineke genoten ervan.

NETFLIX uitgevallen, iPad doet het wel, mijn ventje is zijne dada kwijt. Proximus komt vandaag polshoogte nemen, hebben slechte verbinding. Eindelijk eens een dag bijna zonder TV 👍

Geen reden om te klagen, we zitten goed, wat gaat er gebeuren als iedereen naar zee wil komen. Ik gun het hen van harte en toch hou ik mijn hart vast.

Lieve mensen de eenzaamheid begint zwaar te wegen, wij hebben mekaar nodig om goed te functioneren .

Hoor verhalen van ons dochter, zij rijdt met de kusttram van De Panne naar Knokke . Heel veel controles richting Knokke, naar de Panne heel wat minder. Er gebeuren rare dingen op de tram in deze Corona tijd.

Veveke wat een lieve foto van Elise, ze word groot. Gaat veel te snel.
Al blijven wij ter plaatsen, fietsen niet, wandelen is voor Staf nog moeilijk. Genieten van ons tuintje en ik wandel tot aan de duinen en terug , kom niemand tegen. Kan er mee leven, is noodzakelijk.

Groetjes op afstand.

Corry .
ik tel alleen de zonnige dagen.