NACHTUILTJES (2) 2020

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Oma-C

20 apr 2020, 12:00

Goede middag alle uiltjes :wink:
Ja raar die leegtes... maar het laat de mensen
misschien eens nadenken hoe goed we het hadden
en dat we om niks eigenlijk altijd klagen en nooit tevreden zijn :roll:
Als je het Tsjernobyl ziet.... :roll: mensen maken de wereld kapot
en iedereen zit met de gevolgen ervan....
Ik denk dat het pas een begin is... :oops: :oops:
Geniet van wat kan en mag, en we moeten tevreden zijn...
We zijn teveel verwend... :oops: denk ik...
Fijne dag verder :)
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Ritavdm

20 apr 2020, 12:37

Goeiemiddag

Genieten van wat kan en mag;
van de zon
van de lente, vogeltjes, bloemen en struiken
van een lekker etentje ook al moet je het zelf bereiden
van een goed boek
van beweging, te voet of met de fiets
van elkaar
......

Niet geloven wat er bij een overlijden in Coronatijd allemaal op je afkomt als je voor alles alleen moet instaan en alles digitaal of telefonisch moet afgesproken worden.
W en ikzelf hebben er onze handen aan vol, misschien ook wel een manier om het te verwerken.

Menu : gebakken patatjes en vol au vent (leve de diepvries)
Oud maar niet Out

Ritavdm

20 apr 2020, 19:58

Volgens mijn agenda zou ik nu druk moeten bezig zijn mijn valies te vullen voor een weekje Griekenland.
Het Coronavirus heeft er anders over beslist; ik zit adressen te schrijven voor het overlijdensbericht en blijf in mijn kot .

Of toch niet helemaal, we zijn toch weer ff buiten geweest.
Noodzakelijke verplaatsing naar de fruit- en groentenboer en daar dan meteen een wandelingetje gemaakt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

deze wist nog niet dat vissen ook niet mag :wink:
Oud maar niet Out

greetie

21 apr 2020, 06:59

Afbeelding
Vandaag verder doen met de HH taken, vanaf nu mogen de poetshulpen terug komen pfff die ramen terug 8O
Gisteren namiddag naar apotheker om de bestelling en naar superettte en was blij dat ik terug thuis was zo opletten dat je niet te dicht komt :wink:
Ga in mijn haar krulspelden dóen, hoe gaat dit gaan als de kapster terug mogen werken!!!

Fijne dag
Greetie

Bekske

21 apr 2020, 07:49

Afbeelding

Ivette

21 apr 2020, 09:27

Dag allemaal,
Mijn zoon Nik is weer in zijn pen gedoken, plezant zoals we dat van hem gewoon zijn dus stuur ik het door.
De koe op de foto zit gewoonlijk in zijn auto en heeft nu dus ook een mondmasker aan!
Groetjes Yvette

Goede avond iedereen

Onze dagelijkse fiets- of wandeltochten leveren soms interessante of zelfs hilarische ontmoetingen op. Je komt nu mensen tegen die je anders nooit buiten ziet. Mensen met winterjassen en -handschoenen in blakend lenteweer. Een dame in een splinternieuw en flashy joggingpak, overdreven schmink en pompeuze hartslagmeter die kletsend voorbij slentert met een zielsverwante. Een heer in maatpak, broek strak in de plooi , maar met een fluo hesje en op een moderne koersfiets.

Ik zag ook een man met twee verschillende sokken en hoopte dat ie ze niet aanhad sinds 18 maart, dag van het syndroom van Down. In Kortrijk stopte een ouderling in het midden van de markt, nam zijn vals gebit uit zijn mond, blies er even op, stak ze terug in en reed door. Een vrouw met een gigantisch mondmasker en van die antiseptische rubberen handschoentjes ontsmette naarstig haar vinger nadat ze haar betaalcode bij de bakker had ingedrukt, maakte zich met een haastig sprongetje uit de voeten en vergat daarbij haar brood.
Een boom van een vent stond een sigaretje te roken onder zijn geopende garagepoort. Hij had een beetje rooddoorlopen ogen en zijn welvaartsbuikje puilde uit vanonder zijn T-shirt met het opschrift van een afgelast hardrockfestival. Zijn linkerarm stond vol tattoo’s en een slobberige short rekte het tot net boven zijn knieën. Maar wat hij aan zijn voeten had strookte echt niet met zijn Onslow-gehalte. Twee wollige kouspantoffels in de vorm van een lief struisvogeltje, rood bekje, meewarige oogjes en schattige vleugeltjes incluis.

De hoofdprijs gaat echter naar een overbuurman. Blitse kerel die altijd met zijn Tesla geruisloos door de straat scheurt, één handje bovenaan het stuur en een zonnebril uit een oude gangsterfilm.
Nu de sportgekte overal is toegeslagen zie ik hem van tijd tot tijd ook eens een loopnummer doen. Haren netjes in de gel, de gekende zonnebril en een keurig getrimd baardje, geen woord over zijn uiterlijk hoor.

Maar zijn loopstijl…

Ken je nog Michael Johnson, zeventien jaar wereldrecordhouder op de 400m ? Die man liep kaarsrecht zoals niemand dat kon en zijn houding droeg bij aan zijn prestaties, maar is bijna door niemand vol te houden.
Ken je nog Michael Jackson en zijn Moonwalk ? Die tred waarbij hij insinueert vooruit te gaan maar eigenlijk ter plaatse blijft ?

Wel, onze buurman loopt in een stijl die het midden houdt tussen de twee Michaels. Kaarsrechte rug, een grote foulé, maar als hij zijn voet neerzet duurt het een eeuwigheid tot de andere de grond verlaat en terug neerkomt. Als dat uiteindelijk gebeurt, lijkt de eerste voet hartsgrondig te twijfelen om opnieuw te vertrekken, en zo verder…. Precies slow-motion, maar het is echt live. Hij loopt als een lange geeuw, zo duurt het bijna een quarantaine tot hij de straat uit is.

Maar ja, hij heeft tijd hé.

AfbeeldingGroetjes,
Nik en De Koe
Ivette

jadi

21 apr 2020, 09:30

Afbeelding

Goede morgen iedereen, ik moest opeens aan Rietjes denken deze morgen..Ja nu zal ze veel werk hebben.Het zijn moeilijke dagen,momenten die terug komen van lang geleden enz...Sterkte aan gans de familie..Onze onderbuurvrouw haar mama is zaterdag begraven, er waren 15 pp..Ja ik weet het er mogen maar zoveel mensen er bij zijn..En daarna iedereen naar zijn kot....erg voor de familie..Momenten die niet rap zullen vergeten worden..

Prachtige foto's amai je zou zo op de bank gaan zitten zo rustig.Even de zinnen verzetten is goed voor de moraal..
Greetie hier nog geen weet wanneer de poetsdienst terug komt...
Frankje ik ben gaan zien naar je prentjes prachtig gewoon...chapeau man
Oma-c ik viel bijna van mijn stoel op de voorpagina van de krant staat er iets van de 65plussers tot volgende lente in lockdown...Ik heb al gans die serie gezien van Tsjernobyl erg hé...Maar zoals je zelf zegt geen goed moment om die nu uit te zenden
Ivette, vanaf nu doe ik een mondmaskertje aan als ik op boodschappen ga...De mensen zijn ongewild zelf aan het versoepelen wat afstand houden betreft vind ik.
Corry het doet raar Brugge zo leeg te zien...Zo'n dode stad geworden..
Yorkje hoe is het met de verstopping hopelijk is het al opgelost..Als ik men niet vergis is de boel al eens verstopt geweest..En die vieze reuk van de dampkap is dat nu al opgelost?
Hallo Bekske
Ik wens allen een fijne dag toe
Straks op de middag (afspraak) boeken afhalen in de bib..Online aangevraagd...ik ben benieuwd wat er beschikbaar is..Ik heb er een paar besteld van Nora Roberts en de zussen nog altijd niet beschikbaar..Maar ik verlies de moed niet....ooit kan ik die lezen..
Alle ik muis er van onder..Wat HH nog doen
toedeloe
menu: 'kweetnognie...ik heb goesting op friet van de frituur met stoverij njammie..Maar ik weet niet of die open is....wordt vervolgd.
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

Assa

21 apr 2020, 11:33

Goede morgen allen

Gisteren ben ik niet gekomen, samen met mijn dochters in de tuin gewerkt,
kreeg hevige buikpijn om 20 uur lag ik al in mijn bed, het is vandaag iets beter
straks brengt mijn zoon klaar gemaakt stoofvlees, zal het invriezen, vandaag nog dieet

Mooie foto's gezien, de natuur is toch wonder mooi

Ivette het schrijven van je zoon gelezen, mooi en toch grappig

Frankje de linken zijn voor zijn voor later op de dag,

Corry heb daar ook aan gedacht, het heeft niets met de bloedsomloop te maken,
die is in orde, kan je gemakkelijk zelf controleren, boven op je voet voelt men de hartklop
die is oké,

Oma-C kan niet he dat wij zolang binnen kunnen blijven, doe er niet aan mee,
ze moeten niet overdrijven, voorzichtig zijn en afstand houden
als het moet een mondmasker, daar heb ik niets tegen, binnen blijven no wee

Yorkske mijn oudste dochter heeft het zelfde probleem regelmatig verstoppingen,
zij moet er een loodgieter bij halen, die heeft zijn gerief voor leidingen in de diepte te ontstoppen

Jadi jou plaatje heb in het WK op fb rond laten gaan, grappig hé

Dag bekske

Wens aan iedereen een fijne dag, maak er beste van
liefs assa
Groetjes van assa

Ritavdm

21 apr 2020, 16:39

oef oef

Begrafenisondernemer
Adressen schrijven
en ondertussen nog een paar boodschappen

Vanavond gaan we dan eens lekker eten in de Ardennen :roll: :wink: :

Forel met amandelen, een fris slaatje en handgesneden frietjes met een lekker glaasje wijn

Tja de boog kan niet altijd gespannen zijn hé, we hebben dat wel verdiend zeker
Oud maar niet Out

Bekske

22 apr 2020, 07:36

Afbeelding

greetie

22 apr 2020, 08:05

Afbeelding
:lol: :lol:

Vanmorgen komt de pedicure voor A., eerst afgebeld had schrik, verpleegster hebben hem overtuigd dat het beter was anders een infectie is veel slechter.

Weet nog niet wat ik ga doen, eerlijk nu nog geen zin om de kuisen :oops: toch de zon op de ruiten pfff

Yvette, terug met een grote glimlach gelezen :lol:

Groetjes
Greetie

Oma-C

22 apr 2020, 08:15

Afbeelding

Goede woensdagmorgen aan alle uiltjes
geniet van 't zonnetje en de goede dingen
die nog mogen en kunnen :wink:
Loodgieter zou komen tussen 8 en 10 u
en stipt om 8 was hij daar, de keukenkraan stond heel los
en ik vertrouwde het niet goed...afstand gehouden met maskertje aan
en de man was op 5 minuten terug weg, stielmannen kennen hun job hé :wink:
Moeilijk werken onderin die kast....maar ik ben nu terug veilig in de keuken :oops:
Groetjes allen en geniet van 't zonnetje :lol:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

jadi

22 apr 2020, 09:07

Afbeelding
Goede morgen iedereen
Ik ben nog niet veel van zegs
Misschien deze namiddag een fietsritje maken om de batterijen wat op te laden
Fijne dag allen
toedeloe
menu: hamburger voor ventje met appelmoes en ik met bloemkool in witte saus..
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

meme-rietje

22 apr 2020, 09:50

goeie morgen iedereen
20-04-22 dinsdag.jpg
20-04-22 dinsdag.jpg (16.16 KiB) 328 keer bekeken
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Ivette

22 apr 2020, 10:08

Oei, het gaat hier precies traag vandaag.
Gisterenavond, na het weerbericht kondigde Sabien het liedje: oh island in the sun aan, Harry Belafonte zong dit liedje in de gelijknamige film, in 1958 toen ik de 1e keer met mijn man naar cinema Majestic trok in Harelbeke uitgebaat door de gekende familie Bert die later bioscoopgeschiedenis zou schrijven in de Kinopolis zalen. Ik had dat al zo lang niet meer gehoord , misschien ook ben ik eerder ontroerd in deze vreselijke Corona tijd
maar ik heb een traantje weggepinkt of hoe een liedje me met één klap jaren terug wierp in de tijd, naar de start van mijn hele verdere leven!

De Corona valt wel nu en dan goedkoop uit: gisteren heb ik in 't zonnetje mijn voeten in soda kristal geweekt opdat mijn teennagels wat zachter zouden worden. Ik ben ze dan te lijf gegaan met tang, speciale schaar, vijl en een mesje voor de eelt. Ze waren zeer lang en vermits Rita hier nog een hele tijd gesloten moet blijven, heb ik maar zelf aangevallen!
Ik ben content van mezelf, het is heel goed gelukt, ik loop weer met propere, korte teennagels rond!
Kuisen moet ik ook al zelf doen en straks ga ik mijn haar wassen, dus heel wat besparing!
Bovendien kan ik geen geld verteren, alles is gesloten, geen markt, geen koffietje drinken!
Wel wat drinkgeld overgeschreven naar ons Jolien die vandaag 26 lentes telt.
Ik heb haar al gebeld: memé rare verjaardag hoor, helemaal alleen, ik heb me opgekleed voor mijn verjaardag maar niemand die het ziet en ik mag niet gaan werken en nergens naartoe! Ja, dat ken ik natuurlijk allemaal maar we moeten met z'n allen blijven hopen in een weer normale wereld waarin we veel kunnen en vooral mogen!
Waar we niet meer in ons kot moeten blijven, mekaar een hand mogen geven, een tijd waarin we weer van alles te doen hebben, elkaar ontmoeten, zonder angst VRIJ kunnen leven!
Nu nog een wens maar misschien toch nog beloftevolle, gezonde jaren.....
Ivette