In t koffie en theehuisje: "Carpe Diem"
-
Bert
Goede morgen leutertjes,
leuk zo wakker worden met het zonnetje die schijnt.
Het zal terug een mooie dag worden. Geniet er allemaal van, elk op zijn manier.
Daar heb ik nu echt zin in vandaag, helaas kan het niet.

En dit zou een perfecte oplossing zijn. Vroeger zaten de niet rokers buiten op de terrasjes,
nu zitten de rokers op de terrasjes en moet je al geluk hebben om een plaatsje te vinden.

See you.....
leuk zo wakker worden met het zonnetje die schijnt.
Het zal terug een mooie dag worden. Geniet er allemaal van, elk op zijn manier.
Daar heb ik nu echt zin in vandaag, helaas kan het niet.

En dit zou een perfecte oplossing zijn. Vroeger zaten de niet rokers buiten op de terrasjes,
nu zitten de rokers op de terrasjes en moet je al geluk hebben om een plaatsje te vinden.

See you.....
-
jadi - Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54

Goede morgen iedereen, tja madam Corona is een nukkig ding.De Duitse viroloog de topman van de virologen staat er in de krant.Spreekt van een tweede golf in het najaar..Laat ons hopen van niet.
En hou jullie maar vast aan de bretellen, schijnt dat de lockdown heel weinig zal versoepelen..Dat beloofd allemaal niet veel goeds..Maar we gaan de dagen nemen zoals ze komen en vooral VOORZICHTIG blijven
Hier is HH al gedaan, ik zit al kant en klaar om in mijn boek te lezen Van de zeven zussen Parel ben ik aan het lezen..spannend
Verder kan ik jullie een super mooie dag toewensen
Hou jullie goed, hou jullie gezond
toedeloe
menu: ovenschotel van gehakt,tomaat, en patatjes..Laagjes eten dus
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
-
zonnebloemetje - Lid geworden op: 08 aug 2011, 22:36
hallooooo een goeie morgen iedereen
hier staat alles alweer open want het zonnetje is er ook al weer
deze voormiddag gaan we enkele nodige boodschappen doen en dan kunnen we weer in ons kot blijven tot halverwege volgende week
ons vers gebakken koekebroodje was heel lekker deze morgen , mjammie dat kan smaken zo vers
jadi wij denken soms dat mijn schoonmoeder niet echt beseft wat dementie is want zij laat mijn schoonvader maar zijn plan trekken en een tijdje geleden was hij de straat overgestoken en stond hij 's morgens om 7u voor de deur van de supermarkt terwijl zij tot na 10u in haar bed ligt
Bertje kan jij niet op je terras zitten ???? of heb je er geen
wij genieten hier van ons overdekt terras en het is er zaaaalig
Bekske ook voor jou een fijne vrijdag
allé eerst nog genieten van een lekker koffietje sè en daarna de boodschappen doen
voor iedereen nog een aangename vrijdag
daaaaag

hier enkele fotootjes uit onze tuin
hier staat alles alweer open want het zonnetje is er ook al weer
deze voormiddag gaan we enkele nodige boodschappen doen en dan kunnen we weer in ons kot blijven tot halverwege volgende week
ons vers gebakken koekebroodje was heel lekker deze morgen , mjammie dat kan smaken zo vers
jadi wij denken soms dat mijn schoonmoeder niet echt beseft wat dementie is want zij laat mijn schoonvader maar zijn plan trekken en een tijdje geleden was hij de straat overgestoken en stond hij 's morgens om 7u voor de deur van de supermarkt terwijl zij tot na 10u in haar bed ligt
Bertje kan jij niet op je terras zitten ???? of heb je er geen
wij genieten hier van ons overdekt terras en het is er zaaaalig
Bekske ook voor jou een fijne vrijdag
allé eerst nog genieten van een lekker koffietje sè en daarna de boodschappen doen
voor iedereen nog een aangename vrijdag
daaaaag

hier enkele fotootjes uit onze tuin
*** Zie het leven van de zonnige kant ***-
halloooo een goeie namiddag allemaal
deze voormiddag dus onze boodschappen gedaan en het waren er veel en dus zijn we een beetje laat thuis gekomen deze middag en hebben we ook laat gegeten en daarjuist hebben we onze koffie gedronken op ons overdekt terras en het was er aangenaam
morgen is het alweer weekend en wasjes dag aan nachttarief en voor het weekend word er ook nog mooi weer voorspeld
allé ik ga nog efkes met mijn stofzuiger rondgaan sè zodat alles weer proper is
voor iedereen nog een fijne vrijdag verder
daaaaag

deze voormiddag dus onze boodschappen gedaan en het waren er veel en dus zijn we een beetje laat thuis gekomen deze middag en hebben we ook laat gegeten en daarjuist hebben we onze koffie gedronken op ons overdekt terras en het was er aangenaam
morgen is het alweer weekend en wasjes dag aan nachttarief en voor het weekend word er ook nog mooi weer voorspeld
allé ik ga nog efkes met mijn stofzuiger rondgaan sè zodat alles weer proper is
voor iedereen nog een fijne vrijdag verder
daaaaag

marietteke - Lid geworden op: 26 mar 2006, 19:31
hallo goeienamiddag ,
kijk ons sookie is al 'n flinke meid hé ,
heb foto doorgestuurd gekregen van schoondochter ,
vandaag was het hier poetsdag , ook al strijk gedaan ,
en wat boodschappen , ja "n mens moet wat bezig blijven hé ,
Bertje , bloemeke ,
ik heb maar een klein terrasje ,
maar gelukkig kan ik nu toch ook wat buiten zitten ,
bloemeke , mooie fotoos van je bloemen in je tuin ,
jadi , ik hoop ook van niet hoor ,
zo'n tweede golf maakt me echt angstig ,
ik ben aan de boek van de zeven zussen bezig aan "ZON"
de parel is dan nog de enigste die ik nog moet lezen ,
Bertje , ja ik zal ook blij zijn ,
dat we nog eens een terrasje kunnen gaan doen ,
bekske hallo
kijk ons sookie is al 'n flinke meid hé ,
heb foto doorgestuurd gekregen van schoondochter ,
vandaag was het hier poetsdag , ook al strijk gedaan ,
en wat boodschappen , ja "n mens moet wat bezig blijven hé ,
Bertje , bloemeke ,
ik heb maar een klein terrasje ,
maar gelukkig kan ik nu toch ook wat buiten zitten ,
bloemeke , mooie fotoos van je bloemen in je tuin ,
jadi , ik hoop ook van niet hoor ,
zo'n tweede golf maakt me echt angstig ,
ik ben aan de boek van de zeven zussen bezig aan "ZON"
de parel is dan nog de enigste die ik nog moet lezen ,
Bertje , ja ik zal ook blij zijn ,
dat we nog eens een terrasje kunnen gaan doen ,
bekske hallo
Laatst gewijzigd door marietteke op 01 mei 2020, 14:49, 1 keer totaal gewijzigd.
geluk vind je onverwacht
-
halloooo een goeie avond allemaal
voila sè we hebben juist ons avondeten binnen en het heeft gesmaakt
ik had deze voormiddag lekkere aardbeien gekocht waar ik nu van gegeten heb met wat slagroom er op , mjammie
het zonnetje is er nog maar ik vind dat het toch al begint af te koelen buiten , dus zullen we dadelijk alles toedoen en ons Treesje zal ondertussen ook wel al in haar kot zitten zodat ik het ook kan toedoen , en daarna ga ik nog efkes relaxen in een warm badje sè
marietteke wat een mooie foto van de kleine Sookie die ondertussen al groot geworden is en hopelijk kent hij jou nog nu je hem zolang niet meer gezien hebt
marietteke , Bertje , jadi , Bekske , ghyra , omadina , Sita , miesje en lenk
nog een gezellige avond voor jullie allemaal
daaaaag

voila sè we hebben juist ons avondeten binnen en het heeft gesmaakt
ik had deze voormiddag lekkere aardbeien gekocht waar ik nu van gegeten heb met wat slagroom er op , mjammie
het zonnetje is er nog maar ik vind dat het toch al begint af te koelen buiten , dus zullen we dadelijk alles toedoen en ons Treesje zal ondertussen ook wel al in haar kot zitten zodat ik het ook kan toedoen , en daarna ga ik nog efkes relaxen in een warm badje sè
marietteke wat een mooie foto van de kleine Sookie die ondertussen al groot geworden is en hopelijk kent hij jou nog nu je hem zolang niet meer gezien hebt
marietteke , Bertje , jadi , Bekske , ghyra , omadina , Sita , miesje en lenk
nog een gezellige avond voor jullie allemaal
daaaaag

halloooo een goeie morgen allemaal
tis hier al gans de voormiddag bewolkt maar we zullen wel zien als het zonnetje zich nog zal laten zien vandaag en ik denk van wel als ik zo naar buiten kijk
ik ben ook al aan de wasjes bezig en verder doen we vandaag alleen maar waar we goesting voor hebben en dat kan van het ene moment op het andere veranderen
en tis weekend , dus alles mag en niks moet
onze menu voor deze middag
verse worteltjes met blinde vinken en puree voor mij , en gekookte patatjes met saus voor mijn ventje want ik lust geen gekookte patatjes
en deze namiddag bij onze koffie een stuk lekkere frangipanne
oeps mijn droogkast roept , dus nu de vers gewassen lakentjes weer op ons bed leggen sè
daaaaaag

tis hier al gans de voormiddag bewolkt maar we zullen wel zien als het zonnetje zich nog zal laten zien vandaag en ik denk van wel als ik zo naar buiten kijk
ik ben ook al aan de wasjes bezig en verder doen we vandaag alleen maar waar we goesting voor hebben en dat kan van het ene moment op het andere veranderen
en tis weekend , dus alles mag en niks moet
onze menu voor deze middag
verse worteltjes met blinde vinken en puree voor mij , en gekookte patatjes met saus voor mijn ventje want ik lust geen gekookte patatjes
en deze namiddag bij onze koffie een stuk lekkere frangipanne
oeps mijn droogkast roept , dus nu de vers gewassen lakentjes weer op ons bed leggen sè
daaaaaag

jadi - Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54

Goede morgen iedereen, lap veel veranderen zal het de komende dagen niet gebeuren..Zolang vergaderen om dit te moeten horen. En toppunt is ik geraak er nog altijd niet wijs uit..
MIjn vraag is o.a. wzc open of nog altijd achter de vitrine..
En nog tot Juni voor we een terraske kunnen doen...zucht....
Wat een muppetshow gans die vergadering....
Pffff...ons familie etentje gaat ook niet door op 10mei dus...
Enfin het is voor iedereen hetzelfde en verre van aangenaam
Ik stoppen ben aan het muggenziften en 't zagen, en klagen..
Sorryyyyyyyyyyyyyyyyyy.....
Fijne dag allen
Hier zal het mijn boek uitlezen worden
toedeloe
menu: biefstuk met worteltjes en patatjes..
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
-
Bert
Hey leutertjes,
het weekend is gestart met heel wat verwarring en vragen onder onze bevolking.
Eén ding hebben we gemeen, het is voor iedereen zo.
Zagen en klagen heeft geen zin en daar kikker je zelf ook niet van op.
Dus positief blijven, het zal wel eens beteren. Anders geraken we nog depressief ook.
Het is wel allemaal in ons eigen belang en niet om ons te pesten.
Ik mag er niet aan denken dat mijn vrouwtje of ik ziek worden door onvoorzichtigheid!!!
Aan de andere kant, ik verveel mij geen moment thuis, al heb ik geen tuin en geen terras.
Ik geniet van de kleine dingen die het leven ons bied. Maar ik mis wel de terrasjes met het mooie weer.
Nog wat wachten, als het goed gaat zal dat in juni zijn.
Met de fiets op de auto er op uit trekken mag dus ook nog niet. Dit is geen essentiële verplaatsing
en er hangt een flinke boete aan vast.
Fietsen in de omgeving mag nu ook met een vriend, wat voorheen ook niet mocht.
Jadi, de wzc blijven nog dicht. Er mag nog niemand binnen. Dus nog vitrine kijken.
Bloemeke, aan dieren mishandeling bezig???? Vogels zonder kop

Smakelijk alvast. En geniet van de koffie met frangipanne.
Het is niet zo warm vandaag als in de afgelopen dagen. We zijn de warmte reeds weer gewoon.
Maar het is nog geen zomer hé. De maand mei is nog niet eens begonnen.
Allé, ik zal mijn ritje gaan doen.....
Tot latersss....
het weekend is gestart met heel wat verwarring en vragen onder onze bevolking.
Eén ding hebben we gemeen, het is voor iedereen zo.
Zagen en klagen heeft geen zin en daar kikker je zelf ook niet van op.
Dus positief blijven, het zal wel eens beteren. Anders geraken we nog depressief ook.
Het is wel allemaal in ons eigen belang en niet om ons te pesten.
Ik mag er niet aan denken dat mijn vrouwtje of ik ziek worden door onvoorzichtigheid!!!
Aan de andere kant, ik verveel mij geen moment thuis, al heb ik geen tuin en geen terras.
Ik geniet van de kleine dingen die het leven ons bied. Maar ik mis wel de terrasjes met het mooie weer.
Nog wat wachten, als het goed gaat zal dat in juni zijn.
Met de fiets op de auto er op uit trekken mag dus ook nog niet. Dit is geen essentiële verplaatsing
en er hangt een flinke boete aan vast.
Fietsen in de omgeving mag nu ook met een vriend, wat voorheen ook niet mocht.
Jadi, de wzc blijven nog dicht. Er mag nog niemand binnen. Dus nog vitrine kijken.
Bloemeke, aan dieren mishandeling bezig???? Vogels zonder kop
Smakelijk alvast. En geniet van de koffie met frangipanne.
Het is niet zo warm vandaag als in de afgelopen dagen. We zijn de warmte reeds weer gewoon.
Maar het is nog geen zomer hé. De maand mei is nog niet eens begonnen.
Allé, ik zal mijn ritje gaan doen.....
Tot latersss....
-
Bert
Nog wat vergeten
Het gedrag van sommigen laat veel te wensen over. Dan denken ze ook dat ze goed bezig zijn.
Het gedrag van sommigen laat veel te wensen over. Dan denken ze ook dat ze goed bezig zijn.
-
halloooo een goeie namiddag iedereen
juist onze koffie gedronken sè , en het zonnetje is er hier toch nog doorgekomen van rond de middag
Bertje de frangipanne was weer superlekker bij onze koffie
en ik doe echt niet aan dierenmishandeling hoor , en die vogels zonder kop noem ik eigenlijk liever blinde vinken omdat ik dat niet zo wreed vind als vogels zonder kop en ik zou echt niet graag Gaja op mijn dak krijgen hoor
allé nu ga ik buiten nog een werkje doen sè
daaaaag

juist onze koffie gedronken sè , en het zonnetje is er hier toch nog doorgekomen van rond de middag
Bertje de frangipanne was weer superlekker bij onze koffie
en ik doe echt niet aan dierenmishandeling hoor , en die vogels zonder kop noem ik eigenlijk liever blinde vinken omdat ik dat niet zo wreed vind als vogels zonder kop en ik zou echt niet graag Gaja op mijn dak krijgen hoor
allé nu ga ik buiten nog een werkje doen sè
daaaaag

marietteke - Lid geworden op: 26 mar 2006, 19:31

hallo goeienamiddag ,
nog eens een leuk fotootje , toen bloemeke haar ventje , mijn nieuwe wasmand ,
gewoon in de zee had gezet , ha,ha ,
ietsjes frisser vandaag , maar na de middag is het al wat opgewarmd ,
en heb ik 'n klein fietstochtje gedaan ,
bloemeke , haha , ja vogels zonder kop ,
og blinde vinken , ik vind het alle twee zo'n rare namen ,
en het heeft dan nog absoluut niks met "vogels " te maken hé
Bertje , ja onze grootste wens , is om zelf gezond te blijven ,
en daarom doen we best allemaal ons best hé ,
jadi , je prentje ...geweldig ,
en ja het was nogal een soep die uitleg van de veiligheidsraad
geef mij maar Marc van Gucht , die geeft tenminste een duidelijke uitleg ,
Bekske fijne dag
sita miesje , lenk omadina halloooooo
fijne avond allemaal
geluk vind je onverwacht
-
nog vlug efkes door sè
marietteke ik weet begot niet waar ze die namen uitgehaald hebben zoals blinde vinken en vogels zonder kop maar ze hebben toch goed gesmaakt hoor
en de saus die je er van maakt is ook nog lekker , en gelukkig zijn het geen echte vogels want dan zou ik dat zeker niet eten
en ik zie dat jou wasmand weer aangespoeld is die mijn ventje voor jou te water heeft gelaten
allé en nu nog een beetje verder doen aan mijn buitenwerkje terwijl het mooi weer is
daaaaag

marietteke ik weet begot niet waar ze die namen uitgehaald hebben zoals blinde vinken en vogels zonder kop maar ze hebben toch goed gesmaakt hoor
en ik zie dat jou wasmand weer aangespoeld is die mijn ventje voor jou te water heeft gelaten
allé en nu nog een beetje verder doen aan mijn buitenwerkje terwijl het mooi weer is
daaaaag

miesmarpel - Lid geworden op: 28 dec 2006, 22:30
hallokes allemaal;

nog eens op t fietske gesprongen, mooi weer , ni te warm ,ni te koud, en vooral niet te veel wind ..
gisteravond ook opgebleven om de persconferentie te volgen, .. was weer voor verbetering vatbaar , , helemaal ni duidelijk .. en er zullen ook weer veel mensen teleurgesteld zijn …wel winkels open , maar nog altijd geen ( beperkt )contact met familie ..
enfin, mij zullen ze nog ni direct in een shoppingcentrum of op de Meir tegenkomen …. nog genoeg in mijn kleerkast hangen
blinde vinken, vogels zonder kop, ..... bij ons zeggen ze ' loze vinken ', zal wel een Antwerpse uitdrukking zijn zeker ... en t is da dat er morgen bij mij op het menu staat, met kroketjes, en idd bloemeke, ge kunt er zo'n lekkere saus van maken !!
Jadi, Mr Bean , ben er fan van , heb er verschillende dvd's van !
marietteke, amaai, Soukie is idd al een flinke meid, ze zullen er nog hun werk mee hebben, maar je krijgt er ook zoveel voor terug, hé
Nonkeltje, marietteke, bloemeke, jadi, Ghyra, Omadina, Bekske, Sita, Lenk
nog een fijne avond allemaal !
ps nog iets helemaal anders
een paar dagen geleden hoorde ik een liedje van Françoise Hardy op de radio ,en t blijft in mijn gehoor hangen …
ni erg, zooo mooi
nog fans hier ? geniet ervan !!
https://www.youtube.com/watch?v=Oj0sOJ4BVJ0

nog eens op t fietske gesprongen, mooi weer , ni te warm ,ni te koud, en vooral niet te veel wind ..
gisteravond ook opgebleven om de persconferentie te volgen, .. was weer voor verbetering vatbaar , , helemaal ni duidelijk .. en er zullen ook weer veel mensen teleurgesteld zijn …wel winkels open , maar nog altijd geen ( beperkt )contact met familie ..
enfin, mij zullen ze nog ni direct in een shoppingcentrum of op de Meir tegenkomen …. nog genoeg in mijn kleerkast hangen
blinde vinken, vogels zonder kop, ..... bij ons zeggen ze ' loze vinken ', zal wel een Antwerpse uitdrukking zijn zeker ... en t is da dat er morgen bij mij op het menu staat, met kroketjes, en idd bloemeke, ge kunt er zo'n lekkere saus van maken !!
Jadi, Mr Bean , ben er fan van , heb er verschillende dvd's van !
marietteke, amaai, Soukie is idd al een flinke meid, ze zullen er nog hun werk mee hebben, maar je krijgt er ook zoveel voor terug, hé
Nonkeltje, marietteke, bloemeke, jadi, Ghyra, Omadina, Bekske, Sita, Lenk
nog een fijne avond allemaal !
ps nog iets helemaal anders
een paar dagen geleden hoorde ik een liedje van Françoise Hardy op de radio ,en t blijft in mijn gehoor hangen …
ni erg, zooo mooi
nog fans hier ? geniet ervan !!
https://www.youtube.com/watch?v=Oj0sOJ4BVJ0