Wanneer denken jullie dat het openbare leven in België enigszins terug normaal plaatsvindt?

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Wanneer denken jullie dat het openbare leven in België enigszins terug normaal plaatsvindt?

Peiling eindigde op 11 jul 2020, 13:29

Vanaf mei
0
Geen stemmen
De late zomer of vroege herfst
14
44%
Ergens in 2021
12
38%
Later
6
19%

Totaal aantal stemmen: 32

gast43

23 apr 2020, 00:13

Paullamb

Gevolgen : Federale regering . Hij is er nog niet denkt eraan .
Schepke bovenop doen daar is hij als de beste in hebben we deze week ook gezien
en erna hoor je en zie hem niet meer . Dat is zijn strategie zo kennen we hem
Dat hij de man is ? zo lopen er veel rond en iedereen kan gemist worden denkt eraan .
Wacht binnen maand ( Stop regering Wilmes ) wat dan plus willen ze geen volmachten meer tekenen
allemaal goed en wel (is vergeten regering in lopende zaken ), en dat kan nog altijd kan verlengd worden voor drie maand .

Hij denkt misschien dat de covid - 19 al voorbij is :wink: Denk je nu echt dat de partijen staan te springen
op dit moment .

Rekening gaan ze verhalen op de burgers , dat is niks nieuws meer
dat heeft altijd bestaan .

gast43

23 apr 2020, 05:54

Trouwens zie naar de gelekte informatie .
Wat zegt de Heer van Ranst , binnen de politiek .
En dat nu net in deze week is gelekt :wink:
Wou dat morgen uitkwam wie dat heeft gedaan .

Fazal

24 apr 2020, 14:46

"Wanneer denken jullie dat het openbare leven in België enigszins terug normaal plaatsvindt?"

Binnen 2 à 3 jaar ..., als het al lukt. En niet enkel in België ...! Overal!
Maar ondertussen gaat ALLES om zeep, en dàt, zal geen 2 à 3 jaar duren..

Aelbrecht

24 apr 2020, 17:00

Fazal schreef:
"Wanneer denken jullie dat het openbare leven in België enigszins terug normaal plaatsvindt?"

Zo is het.

tokkio

24 apr 2020, 17:40

Fazal schreef:

Nee fazal, niet zwart kijken als ze de geldpersen ook met het week-end laten draaien zijn we er uit, toch volgens econoom Paul De Grauwe...... dus wat is het probleem, iedereen krijgt ne check van.........
https://www.hln.be/de-krant/econoom-pau ... ~a1f75abe/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

petrol

25 apr 2020, 09:36

Aan gloom and doom docs geen gebrek in deze corona tijd.

Fazal

25 apr 2020, 11:44

In het afgelopen etmaal werden 1.496 nieuwe besmettingen gerapporteerd. Dat is een plotse en forse stijging, nadat het aantal nieuwe besmettingen de afgelopen dagen gezakt was: dinsdag (973), woensdag (933) en donderdag (908). Het totale aantal besmettingen bedraagt 44.293.

Het is opvallend dat die stijging er komt twee weken na het paasweekend. Volgens viroloog Steven Van Gucht is er echter geen reden tot paniek. “De impact van het paasweekend is beperkt geweest. We zien de voorbije dagen vooral een dalende trend in de cijfers.(???) Dat is goed en wat we verwachtten. (???) We kunnen uiteraard niet 100% zeker zijn of, indien mensen tijdens het paasweekend meer thuis waren gebleven, de cijfers nu iets lager gelegen zouden hebben. Maar een stijging zien we in ieder geval niet(???), klinkt het.

https://nl.metrotime.be/2020/04/24/must ... mettingen/

Begrijpe wie begrijpen kan.
1500 Nieuwe besmettingen, dat is een plotse en forse stijging, maar een stijging ... ziet Van Gucht dus niet!???
Speelt die met ons voeten, of beseft hij de ernst van het verschil niet goed? 8O

flupke2

26 apr 2020, 11:18

Fazal schreef:
25 apr 2020, 11:44
In het afgelopen etmaal werden 1.496 nieuwe besmettingen gerapporteerd. Dat is een plotse en forse stijging, nadat het aantal nieuwe besmettingen de afgelopen dagen gezakt was: dinsdag (973), woensdag (933) en donderdag (908). Het totale aantal besmettingen bedraagt 44.293.

Het is opvallend dat die stijging er komt twee weken na het paasweekend. Volgens viroloog Steven Van Gucht is er echter geen reden tot paniek. “De impact van het paasweekend is beperkt geweest. We zien de voorbije dagen vooral een dalende trend in de cijfers.(???) Dat is goed en wat we verwachtten. (???) We kunnen uiteraard niet 100% zeker zijn of, indien mensen tijdens het paasweekend meer thuis waren gebleven, de cijfers nu iets lager gelegen zouden hebben. Maar een stijging zien we in ieder geval niet(???), klinkt het.

https://nl.metrotime.be/2020/04/24/must ... mettingen/

Begrijpe wie begrijpen kan.
1500 Nieuwe besmettingen, dat is een plotse en forse stijging, maar een stijging ... ziet Van Gucht dus niet!???
Speelt die met ons voeten, of beseft hij de ernst van het verschil niet goed? 8O
Het feit dat het aantal besmettingen stijgt zou OOK te maken hebben met het feit dat er nu dagelijks véél meer testen worden gedaan dan voordien. Het percentage besmettingen zou wel dalen ten opzichte van vroeger. Werd gezegd in het nieuws op VTM, maar ik weet niet meer of het Van Gucht was of Van ranst die het heeft gezegd.

Fred1950

26 apr 2020, 12:16

flupke2 schreef:
26 apr 2020, 11:18
.....
Het feit dat het aantal besmettingen stijgt zou OOK te maken hebben met het feit dat er nu dagelijks véél meer testen worden gedaan dan voordien. Het percentage besmettingen zou wel dalen ten opzichte van vroeger. Werd gezegd in het nieuws op VTM, maar ik weet niet meer of het Van Gucht was of Van ranst die het heeft gezegd.
Het gemiddeld aantal besmettingen per dag stijgt niet, maar daalt ook niet ! Die 1500 was een inhaalbeweging voor niet doorgegeven besmettingen. Dat is nog steeds gemiddeld 1000 per dag. Er wordt nu inderdaad meer getest, en hierdoor stijgt het aantal personen die negatief testen dus ook, maar in absolute cijfers maakt dit geen verschil. Procentueel daalt dus het aantal positieve tests ten opzichte van het totaal aantal geteste personen, maar dat geeft een vals beeld over het aantal besmettingen per dag. Foei VTM !

Dicksy

26 apr 2020, 12:32

Fred1950 schreef:
Het gemiddeld aantal besmettingen per dag stijgt niet, maar daalt ook niet ! Die 1500 was een inhaalbeweging voor niet doorgegeven besmettingen. Dat is nog steeds gemiddeld 1000 per dag. Er wordt nu inderdaad meer getest, en hierdoor stijgt het aantal personen die negatief testen dus ook, maar in absolute cijfers maakt dit geen verschil. Procentueel daalt dus het aantal positieve tests ten opzichte van het totaal aantal geteste personen, maar dat geeft een vals beeld over het aantal besmettingen per dag. Foei VTM !
Mocht gij vandaag sterven en wat ik niet hoop of toewens. Maar wat heeft bij u het meeste kans om als grafschrift op uw zerk te staan:

'Corona heeft deze goede man te pakken gekregen.' :cry: :cry:
of:
'Wat corona niet lukte, lukte de stress wel.' :cry: :cry:

Ik gok op het laatste :lol: :lol: tenzij u natuurlijk gecremeerd wordt maar dan staat het wel op uw doodsbrief. :P :P

Fred1950

26 apr 2020, 13:46

Dicksy schreef:
26 apr 2020, 12:32
.....
'Corona heeft deze goede man te pakken gekregen.' :cry: :cry:
of:
'Wat corona niet lukte, lukte de stress wel.' :cry: :cry:

Ik gok op het laatste :lol: :lol: tenzij u natuurlijk gecremeerd wordt maar dan staat het wel op uw doodsbrief. :P :P
Helemaal geen stress door het beestje , maar stress door de woede omwille van het bijzonder laks gedrag van onze politiekers en van de bevolking. Procentueel de hoogste sterftecijfers van Europa, procentueel de hoogste besmettingscijfers van Europa, en dan onder die geregistreerde besmette personen nog meer dan 15 % die er aan sterft ( het zgn. "case fatality ratio" ). Zoudt ge niet van minder woedend worden op de domheid en slordigheid van "het gezag" en van je medeburgers. Zelfs politiemensen zitten naast mekaar zonder mondmasker in hun combi. :evil:

Ik heb met de lockdown op zich geen probleem. Ik heb een groot grasveld in mijn tuin, en daar staat voor 't ogenblik mijn old-timer op die ik actueel aan 't herstellen ben. Heb voorts nog 8 liter ontsmettingsalcohol in huis, een pak plastic handschoenen, één zelfgemaakt masker en één FFP2 masker in bezit. Doe dat mij allemaal eens na , en binnen 3 maanden zou België een even vlakke besmettingscurve hebben als Oostenrijk. Nu ben ik er van overtuigd dat het aantal besmettingen en doden binnenkort terug gaat oplopen zoals dat nu ook gebeurt en zal gebeuren in vele landen.

Wil.

26 apr 2020, 14:05

Fred1950 schreef:
(...) daar staat voor 't ogenblik mijn old-timer op die ik actueel aan 't herstellen ben.
Wel Fred? Heb je die oldtimer overgenomen van de Sof? Die was er óók ene aan het herstellen. Waarschijnlijk heeft hij er de brui aan gegeven en pak jij het hier over? :lol: :lol:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950

26 apr 2020, 14:15

Wil. schreef:
26 apr 2020, 14:05
Fred1950 schreef:
(...) daar staat voor 't ogenblik mijn old-timer op die ik actueel aan 't herstellen ben.
Wel Fred? Heb je die oldtimer overgenomen van de Sof? Die was er óók ene aan het herstellen. Waarschijnlijk heeft hij er de brui aan gegeven en pak jij het hier over? :lol: :lol:
Waar en wanneer heeft Sof dat geschreven ? Hou jij je maar met je "watergeheugen" bezig in plaats van te fantaseren :lol:

Dicksy

26 apr 2020, 14:30

Fred1950 schreef:
Ik heb met de lockdown op zich geen probleem. Ik heb een groot grasveld in mijn tuin,
Gemakkelijk toeteren dan ‘blijf in uw kot.’ Hier op sennet komt bijwijlen ook zo’n sujet toeteren om in uw kot te blijven maar zelf in een grote tuin zitten en niet op een appartement zoals anderen.
En nee, ik woon niet in een appartement.
Heb voorts nog 8 liter ontsmettingsalcohol in huis, een pak plastic handschoenen, één zelfgemaakt masker en één FFP2 masker in bezit. Doe dat mij allemaal eens na , en binnen 3 maanden zou België een even vlakke besmettingscurve hebben als Oostenrijk.
Smetvrees of hamsterwoede? Hoeveel rollen toiletpapier?
Nu ben ik er van overtuigd dat het aantal besmettingen en doden binnenkort terug gaat oplopen zoals dat nu ook gebeurt en zal gebeuren in vele landen.
U zit toch safe? Geniet van het herstellen van Sof zijn oldtimer op uw groot grasveld, houdt u aan de regels en dat varkentje wordt wel gewassen. :P

Maar sta af en toe ook eens even stil bij diegene die dat allemaal niet hebben, hoe zij zich moeten voelen. Misschien dat u er dan wat minder aan denkt welk geluk u nog hebt gehad een groot grasveld te bezitten t.o.v anderen die deze dagen in een appartement moeten doorbrengen.

.

Fred1950

26 apr 2020, 14:48

Dicksy schreef:
26 apr 2020, 14:30
Fred1950 schreef:
Ik heb met de lockdown op zich geen probleem. Ik heb een groot grasveld in mijn tuin,
Gemakkelijk toeteren dan ‘blijf in uw kot.’ Hier op sennet komt bijwijlen ook zo’n sujet toeteren om in uw kot te blijven maar zelf in een grote tuin zitten en niet op een appartement zoals anderen.
En nee, ik woon niet in een appartement.
Heb voorts nog 8 liter ontsmettingsalcohol in huis, een pak plastic handschoenen, één zelfgemaakt masker en één FFP2 masker in bezit. Doe dat mij allemaal eens na , en binnen 3 maanden zou België een even vlakke besmettingscurve hebben als Oostenrijk.
Smetvrees of hamsterwoede? Hoeveel rollen toiletpapier?
Nu ben ik er van overtuigd dat het aantal besmettingen en doden binnenkort terug gaat oplopen zoals dat nu ook gebeurt en zal gebeuren in vele landen.
U zit toch safe? Geniet van het herstellen van Sof zijn oldtimer op uw groot grasveld, houdt u aan de regels en dat varkentje wordt wel gewassen.

Maar sta af en toe ook eens even stil bij diegene die dat allemaal niet hebben, hoe zij zich moeten voelen. Misschien dat u er dan wat minder aan denkt welk geluk u nog hebt gehad een groot grasveld te bezitten t.o.v anderen die deze dagen in een appartement moeten doorbrengen.

.
Ik sta daar bij stil. Ik moet echter ook niet de tuin in als het regent , en lang in de zon lopen is ook niet gezond wegens de veel sterkere UV straling dan vroeger. Zonnekloppen is niet aan mij besteed en zeker niet voor het bruine kleurtje. En waarom kunnen diegenen die op een appartement wonen niet eens buiten een wandeling maken ? Dat mag dacht ik toch ....

Hamsterwoede ? Nee hoor , ik ontsmet mijn maskers met die alcohol ( en nog andere dingen ook ). Denkt ge nu werkelijk dat ik gek ben om alle dagen een masker op 60°C te gaan wassen ? Goe zot zijn die die dat beweren. In 't VRT nieuws was er ene die in een container mondmaskers van Wit-Geel-Kruis personeel gaat ontsmetten met 6 uur lang in een "nevel" van waterstofperoxide ( zuurstofwater ) te hangen. Iemand moet me toch eens een link geven van een geloofwaardige instantie die beweert dat waterstofperoxide virussen doodt. In een badje van alcohol dompelen en daarna laten drogen, perfecter kan het niet.

( p.s. ondertussen is de verf uit de spuitbus op mij old-timer aan 't drogen in het zonnetje :P )
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 27 apr 2020, 01:45, 1 keer totaal gewijzigd.