Corona virus

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

gast43

28 apr 2020, 12:24

Voorn : As mijn zoon die kan bestellen voor het bedrijf gisteren al geleverd plus handschoenen.
Waarom moeten wij dan naaien?
Denk dat ze beter een bedrijfsleider ter hand nemen i.p.v ambtenaren.

Al wat je zelf doet doe je beter voorn . Zo simpel is het .
Dat is ook zo die zijn ondernemend die moeten vooruit .
Wij blijven niet bij de pakken zitten .
Als je dat graag zelf doet heb ik niks op tegen .
Als je gezin hebt met kinderen en kleinkinderen , heb je snel grote hoeveelheid nodig .
Ik ben nog altijd voorstander voor echte katoen maar dat moet ieder voor zich uitmaken .

En in Brussel is wachten wanneer ze toelating krijgen
en tijd en goesting :) en euro's :)

Fazal

28 apr 2020, 13:06

Ik heb gisteren bij een apotheek 2 pakjes van 10 chirurgische maskers gekocht, alles samen voor 15 Euro.

gast43

28 apr 2020, 13:15

Fazal : herbruikbare mondmaskers die je hebt aangekocht ?
Zijn er veel die je na één keer mag wegwerpen .

De kannibaal

28 apr 2020, 13:20

Fazal schreef:
Ik heb gisteren bij een apotheek 2 pakjes van 10 chirurgische maskers gekocht, alles samen voor 15 Euro.
Waarschijnlijk om chirurgische ingrepen te doen op aan wanden of meubilair. Ik dacht eerst dierengeneeskunde, maar bij nader toezien denk ik dat die professioneler materiaal gebruiken. :D :D

Fred1950

28 apr 2020, 13:51

De kannibaal schreef:
28 apr 2020, 13:20
Fazal schreef:
Waarschijnlijk om chirurgische ingrepen te doen op aan wanden of meubilair. Ik dacht eerst dierengeneeskunde, maar bij nader toezien denk ik dat die professioneler materiaal gebruiken. :D :D
Als je chirurgische maskers na gebruik 4 dagen lang opzij legt zijn de virussen in principe dood ( maar niet de bacteriën ). Je kan ze ook in een bad van ontsmettingsalcohol dompelen en dan laten drogen ( uiteraard als ze er tegen kunnen ). Op werkenmetmerken.nl kan je zelfs meteen 1000 liter alcohol kopen :lol: ( wordt geleverd in een plastic tank op een pallet -- kostprijs € 9074,95 :D ) Je kan die ook in bussen van 1 , 5 of 25 liter krijgen. :wink:

De kannibaal

28 apr 2020, 13:57

Fred1950 schreef:
28 apr 2020, 09:31
Ice schreef:
28 apr 2020, 02:26
.....
En dit zijn FEITEN:
Dat vergelijk werd al gemaakt met de conclusie dat quarantaine en lockdown volstrekt nutteloos zijn want het corona virus vertoont in alle getroffen landen hetzelfde infectiepatroon.
In week 6 piekt het aantal besmettingen waarna het virus in week 8 snel op retour gaat....de verspreiding van het virus wordt dus NIET beïnvloed door quarantaine maatregelen.
‘Zelfs in landen waar geen lockdowns zijn neemt het aantal besmettingen af, op dezelfde wijze als in landen waar wel lockdowns zijn.’
FEITEN, Fred, FEITEN die gij negeert en blijft afstrijden.
.....
En DIT ZIJN OOK FEITEN :

De besmetting is in Oostenrijk ook midden maart snel beginnen te stijgen , net zoals bij ons, maar de besmettingscurve van nieuwe gevallen is er reeds een week lang bijna zo goed als vlak. Bij ons is er nog helemaal geen vervlakking van de curve te bespeuren. Dat strookt dus niet met wat jij beweert over identiek infectiepatroon. Bekijk nog maar eens https://gisanddata.maps.arcgis.com/apps ... 7b48e9ecf6 en vergelijk de curves van Oostenrijk en België.

Mijn voorbeeld van die ene besmette persoon was er één om duidelijk te maken dat ge de virusbesmetting door quarantaine kunt stoppen, zelfs er voor zorgen dat het virus niet meer bestaat.

En nu heeft Oostenrijk nogmaals de maatregelen versoepeld : iedereen mag zich terug verplaatsen naar waar hij wil , en samenkomsten tot 10 personen zijn terug toegelaten ( waarschijnlijk nog steeds mits het dragen van een mondmasker ). Binnenkort gaan wij hier ook beginnen te bleiten in stijl van "zij mogen wel en wij niet" .... Men had hier maar even streng moeten zijn geweest, dan had het nu al ook gemogen en ging de economie zich al veel vlugger terug kunnen herstellen.
Ik heb het nog eens geschreven, Uw lofzang over Oostenrijk klinkt in mijn oren, als een loflied voor de Duitse bezetter destijds. Dank zij Ischgl werden duizenden mensen besmet in Europa. Een epicentrum van Corona. En de Oostenrijkers, zij vulden hun kassa's en toen zij de ernst van de situatie eindelijk doorhadden werden de zieken op transport gezet om te herstellen of te sterven in hun land van herkomst.
In België beleven wij sinds 2 dagen de miraculeuze genezingen of de ondergang van het virus Wij worden voor de Katholieken het nieuwe Lourdes van Europa of wel worden de gebeden van de islamitische gelovigen tijdens deze Ramadan speciaal beloond door Allah ? Ik heb er geen idee van, maar als de cijfers kloppen, dan mogen wij ons verwachten aan een stormloop van virologen vanuit de ganse wereld om zich te herbronnen.
Mijnheer De Wever & Co hebben waarschijnlijk ook hun steentje bijgedragen: Beati pauperes spiritu, quoniam ipsorum est regnum caelorum

Wil.

28 apr 2020, 13:58

Fred1950 schreef:
28 apr 2020, 10:37
Nederland doet het evenmin goed als wij. Hun curve van dagelijkse besmettingen vertoont ook nog geen afplatting.
Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950

28 apr 2020, 14:19

De kannibaal schreef:
28 apr 2020, 13:57
.....
Ik heb het nog eens geschreven, Uw lofzang over Oostenrijk klinkt in mijn oren, als een loflied voor de Duitse bezetter destijds. Dank zij Ischgl werden duizenden mensen besmet in Europa. Een epicentrum van Corona
.....
Ik haal steeds Oostenrijk aan omdat dit het enige West Europese land is met uitstekende resultaten qua bestrijding. Ik kan evengoed Griekenland, Zuid-Korea , Australië aanhalen, maar dat zijn landen met andere gedragspatronen in de bevolking. Oostenrijk klopt zich zelfs nog op de borst dat ze te traag in Ischgl zijn opgetreden. Of verwijt je de Oostenrijkers dat Belgische en Nederlandse parvenu's ( met hun Tesla's ) persé naar daar en naar Italië van après-ski's wilden "genieten" ?
Wil. schreef:
Fred1950 schreef:
Nederland doet het evenmin goed als wij. Hun curve van dagelijkse besmettingen vertoont ook nog geen afplatting.
Afbeelding
Ik ken en geloof maar één curve , en dat is deze :

nederland.png
nederland.png (17.24 KiB) 632 keer bekeken
En IK doe aan bronvermelding : https://gisanddata.maps.arcgis.com/apps ... 7b48e9ecf6

Wil.

28 apr 2020, 14:30

Als je in die grafiek die je laat zien eens klikt op "daily cases", dan krijg je dit:

Afbeelding

Dat is dezelfde curve als degene die je hogerop ziet.
Conclusie over die 'onzichtbare afplatting' ?
Laatst gewijzigd door Wil. op 28 apr 2020, 14:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Dicksy

28 apr 2020, 14:36

De Kannibaal schreef:
Mijnheer De Wever & Co hebben waarschijnlijk ook hun steentje bijgedragen: Beati pauperes spiritu, quoniam ipsorum est regnum caelorum
Alzo sprak het groot licht vanop zijn kansel in zijne grote hof. 'Beati pauperes spiritu, quoniam ipsorum est regnum caelorum,' inderdaad.

De kannibaal

28 apr 2020, 14:40

Wil. schreef:
Fred1950 schreef:
Afbeelding
De graffiti kunstenaar van het forum of één van zijn volgelingen heeft steeds de spuitbus in aanslag om de woorden van een collega om te zetten in een spotprent. Het moet wel iedereen opvallen dat de Hollanders nog een hele weg te gaan hebben alvorens er sprake kan zijn van het opheffen van de lock down maatregelen, maar het kan snel verkeren in de beeldende kunst. Getuige hiervan zijn de graffiti tekeningen van onze landgenoten. Zondag nog steeds een monotone stabiliteit, maar plotseling geen afvlakking, maar een vrije val.
Het punt achter de nick van onze collega duidt erop dat er geen verzet meer mogelijk is.......er volgt waarschijnlijk een nieuwe graffiti spotprent.

Wil.

28 apr 2020, 15:00

Ga gewoon efkes voor uw spiegel staan, kannibaal. Fun gegarandeerd!
Laatst gewijzigd door Wil. op 28 apr 2020, 15:02, 1 keer totaal gewijzigd.

De kannibaal

28 apr 2020, 15:01

Dicksy schreef:
28 apr 2020, 14:36
De Kannibaal schreef:
Alzo sprak het groot licht vanop zijn kansel in zijne grote hof. 'Beati pauperes spiritu, quoniam ipsorum est regnum caelorum,' inderdaad.
Amai, van een nijdige jaloerse mens gesproken, dat kan tellen. Om U helemaal pis nijdig te maken, ik heb hier een paar tuinpaviljoenen staan, waar ik een aantal bekrompen zielen kan ontvangen, met in acht name van de opgelegde veiligheidsafstanden. Wifi is aanwezig om te lullen met Uw politieke collega's. Belangrijk is, dat gij eens "gelucht", kunt worden, om de yin en yang terug in evenwicht te krijgen.

Fred1950

28 apr 2020, 15:05

Wil. schreef:
28 apr 2020, 14:30
......
Dat is dezelfde curve als degene die je hogerop ziet.
Conclusie over die 'onzichtbare afplatting' ?
Vergelijk jouw Nederlandse staafgrafiek curve ( of de Belgische ) eens met de Oostenrijkse en trek dan je conclusies over "afplatting" .

De kannibaal

28 apr 2020, 15:07

Wil. schreef:
28 apr 2020, 15:00
Ga gewoon efkes voor uw spiegel staan, kannibaal. Fun gegarandeerd!
Het zal spijtig genoeg niet gaan man. In het licht van stage blinders ziet gij niks.