Corona virus

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Wil.

28 apr 2020, 15:09

Fred1950 schreef:
28 apr 2020, 15:05
Wil. schreef:
28 apr 2020, 14:30
......
Dat is dezelfde curve als degene die je hogerop ziet.
Conclusie over die 'onzichtbare afplatting' ?
Vergelijk jouw Nederlandse staafgrafiek curve ( of de Belgische ) eens met de Oostenrijkse en trek dan je conclusies over "afplatting" .
Fred, JIJ kwam hierboven nog vertellen dat je maar één bron gelooft. Ik heb die bron genomen en je de grafiek laten zien.
Ik vraag niet naar vergelijking met Oostenrijk.

Vertel me wat je conclusie is nadat je die grafiek hebt bekeken die ik je liet zien, aub?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Dicksy

28 apr 2020, 15:14

De Kannibaal schreef:
Amai, van een nijdige jaloerse mens gesproken, dat kan tellen. Om U helemaal pis nijdig te maken, ik heb hier een paar tuinpaviljoenen staan, waar ik een aantal bekrompen zielen kan ontvangen, met in acht name van de opgelegde veiligheidsafstanden. Wifi is aanwezig om te lullen met Uw politieke collega's. Belangrijk is, dat gij eens "gelucht", kunt worden, om de yin en yang terug in evenwicht te krijgen.
Ik heb meer leute in het feit dat u ondanks uw grote hof en paviljoenen toch nog met dichtgeknepen billen zit. Zoals ik al naar Fred1950 toe schreef, het zal niet de corona zijn die u te pakken krijgt maar uw eigen stress. U bent een echte 'stoere bink.' :P :P
.

tokkio

28 apr 2020, 15:20

De soap van maatregelen, hele en halve waarheden, leugens en veronderstellingen en de miskleunen van de politieker,virologen, dokters,en wetenschappers,men kan er een boek over schrijven.
de fout van de toenmalige minister van gezondheid Magie De Blok,(nadien aangevuld met 8 andere ministers van gezondheid)die verzweeg dat de mondmaskers vernietigd waren, die samen met viroloog Van Ranst het dragen van mondmaskers weg lacht,maar wel voluit voor een lockdown gaan heeft meer kwaad dan goed gedaan.
De onkunde van de zoektocht week na week nadien ,en steeds de slechte keuze, bij malafide verkopers duwde ze zo snel mogelijk in de donkerste hoek, maar schaamte daarvoor kennen ze niet,maar wel blijven volhouden dat mondmaskers niet helpen om het virus te bestrijden,maar nu draaien ze de kar, en gaan ze die verplichten,als ze er aan geraken, want dat is in België het grote probleem,maar ze vinden dat de mensen die maar zelf moeten maken,zo probleem opgelost.......
Dan de soap van de RVT's kledij bescherming is er niet,de verzorgers moeten maar hun handen wassen,en mondmaskers waren er ook niet,ze moesten die maar zelf maken, maar de ministers en virologen waren verbaast dat er zoveel oude mensen besmet waren,of was dat hun doel?
Nu komt de soap van de testers, tja er zijn er niet genoeg, er is moeilijk om aan de juiste aan geraken, er zijn niet genoeg labo's om al die testen te onderzoeken,er is te weinig personeel om de testen af te nemen,dus moet men al zwaar in ademnood zitten, en bijna half dood zijn ,voor ze willen testen of het van het covid 19 is of niet, de rest kan maar beter met de dokter bellen, die zal wel onderzoeken via de telefoon,voila probleem opgelost.
Dan de soap van de winkels, wie mag open en wie niet, daarvoor moet men weten welke aandelen de ministers hebben, vermoedelijk hebben ze er allemaal van de grote voeding winkels,want anders is het niet uit te leggen, waarom die wel mogen opengaan, en een doe het zelf zaak niet, waarom een plantenkweker zijn planten moet vernietigen, maar men in den avve wel plantjes mag verkopen, men de fietswinkel moet sluiten maar in de carrefour
wel een fiets kan kopen, de lijst van wat niet open mag van winkels en bedrijven is eindeloos, maar een degelijke uitleg hebben ze er niet voor, dus dat is sabotage van de economie,dus strafbaar,en ze zijn niet verantwoordelijk, maar daarmee is dat probleem niet opgelost maar erger geworden...
Dan de soap van de scholen,eerst moesten ze thuis blijven en kregen ze les op afstand,bleek dat er vele kinderen nog geen laptop of internet hebben,dus doen ze een actie om overal PC's of laptops te gaan bedelen, en dan valt het internet plat bij de eerste poging om de lessen te hervatten,dan denken ze jonge kinderen kunnen bijna niet besmet worden orakelen ze ,maar ze verplichten wel om niet meer dan 10 leerlingen in een klas te hebben, en mondmaskers op...
Heel de flut-nood regering is zwaar gebuisd ,maar dat willen ze niet geweten hebben......
Wat wij wel al weten, alhoewel alles al flink duurder is geworden,gaan we nog meer moeten betalen ,want hoor ik daar niet op de radio dat de tandarts voor het trekken van een tand 95€ +50€ corona taks vraagt.........
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

voorn

28 apr 2020, 15:25

Nu beweren biologen weer dat het verschil mannen vrouwen die besmet wordt ;komt omdat veel vrouwen de pil pakken.

tokkio

28 apr 2020, 15:58

voorn schreef:
Nu beweren biologen weer dat het verschil mannen vrouwen die besmet wordt ;komt omdat veel vrouwen de pil pakken.
Ook een reuma middel zou goed zijn ,ik moet mij al geen zorgen meer maken :D
https://www.hln.be/wetenschap-planeet/m ... ~a2ec68b6/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

voorn

28 apr 2020, 16:26

Zouden hier nu ook gekken rondlopen zoals in Amerika waar de antigifcentra velen over de vloer krijgen die TRUMP geloofd hebben; En javel en de rest dronken.
Ice

28 apr 2020, 17:23

Aelbrecht schreef:
28 apr 2020, 12:21
U begrijpt dus écht niet waar Ice het over heeft.
Wel, Aelbrecht
Mijn broek zakt af hoe het gezond verstand en begripsvermogen helemaal verdwenen blijkt te zijn en plaats heeft gemaakt voor verlammende angst en apathie in die mate dat ze zichzelf censuur opleggen, lockdown en afbraak van hun eigen rechten staan te verdedigen. 8O
Blijkbaar willen ze geen terugkeer naar een normaal leven maar vrijwillig als gemuilkorfde hondjes aan de leiband in hun hok blijven zitten volgens het china-model van de kwijlende eu/politici.

JMDD komt met onthullingen over corona waarvan je nekharen overeind gaan staan maar dan gaan ze de man afschieten over zijn beleid als burgemeester... en wát hij ontmaskert wordt straal genegeerd, ongelooflijk. 8O

Als vroeger ene van ranst openlijk bekend zou hebben dat met de cijfers geknoeid wordt om de situatie erger voor te stellen dan ze is, dan zou zn leugenachtige kop nergens nog in een studio te zien zijn en mensen zouden niks meer geloven van wat hij allemaal uitkraamt.....ze zouden meteen door hebben dat het gaat om angst aan te jagen zodat iedereen van schrik vooral in zn kot zou blijven en door de maatregelen in het gareel blijft lopen,
Nu blijft de leugenpers die leugenaar tot in den treure opvoeren, nu wordt de leugenaar zelfs nog geloofd ondanks dat hij het bedrog openlijk onder hun neus wreef en hij zelfs bekénde dat wij belogen worden....angst maakt hersendood?! 8O

De farce met mondmaskers: eerst heet het dat ze niet beschermen, dan wordt ontmaskerd dat dit door de regering en de 'experts' verspreid werd omdat er geen voldoende mondmaskers zijn, die werden met de miljoenen vernietigd om plaats te maken voor asielzoekers..
En wéér wordt het bedrog ópenlijk onder de neus gewreven en NOG blijven de schapen volgen... 8O
Ze gaan zelfs de mondmaskers zélf maken om zichzelf de mond te snoeren, ze gaan kibbelen over welk materiaal voor de muilband moet gebruikt worden om een chirurgisch masker te benaderen voor bescherming terwijl hesp openlijk komt vertellen dat een sjaaltje, dat geen énkele bescherming kan bieden, ook mag..?!!!! 8O
Wát zegt dat?
Dat mondmaskers nutteloos zijn en het enkel gaat om angsthazen voor de kar te spannen om zo de hele maatschappij verplicht het mondmasker te kunnen opleggen.
De angstige dummies wordt gebruikt als sociaal drukkingsmiddel om iedereen te verplichten en ons áller zelfbeschikking te ontnemen. 8O
Vroeger zou iedereen dat meteen begrepen hebben en de verplichting van mondmaskers massaal weígeren, nu vallen ze uit schrik iedereen aan die het waagt dit ópenlijke bedrog aan te kaarten en ons áller recht op zelfbeschikking te verdedigen.
Wáár is het gezond verstand en normaal denkvermogen gebleven?! 8O

Intussen is er nog steeds geen regering, eigent de regering van lopende zaken zich onrechtmatig bevoegdheden toe om wetten en verplichtingen op te leggen en ook dat wordt straal genegeerd...elke illegale handeling wordt als legitiem aanvaard.

Nogmaals: waar is het normale denkvermogen gebleven om deze corona waanzin met gezond verstand en zonder angst te zien voor wat het is? 8O
Elke seizoensgriep eist dodelijke slachtoffers, corona eist minder slachtoffers en is in wezen volgens artsen ook een griep...nog nooit werden zulke overdreven maatregelen genomen voor een griep...dat alleen moet al vragen doen rijzen :roll: over het doel achter deze volksverlakkerij en dat komt uit door naar de gevolgen te kijken:
Aantasting van onze vrijheden door onnodige verplichtingen, verwoesting van onze economie, verarming==>machtsmisbruik om controle te krijgen over de bevolking en een terugkeer naar een normaal leven te verhinderen om van onze en elke eu-maatschappij een communistische, totalitaire dictatuur te maken.
Eenieder die zich hersenloos door angst blijft verzetten tegen de terugkeer naar een normale maatschappij door opheffing van lockdown werkt mee aan zijn/haar eigen ondergang en slavernij voor volgende generaties. :evil:

Je kunt maar moeilijk de hele bevolking de daver op het lijf jagen met de werkelijke cijfertjes over dodelijke corona-slachtoffers als die minder zijn dan de jaarlijks wederkerende griepdoden..
Wie zou dan nog in paniek slaan? Wie zou zich dan vrijwillig in zn kot opsluiten? Wie laat zich dan smetvrees en een mondmasker aanpraten, social distancing, contact-big brother-tracing/pre-chipping en de hele economie lam leggen?
Niemand, toch?!! 8O
Dat alleen al bewijst toch dat het gaat om paniek zaaien en angst aanjagen voor politieke doeleinden want onze gezondheid zal dat politiek crapuul worst wezen.
En dat is geen bagatelliseren van corona want het is ernstig, maar het is waanzin en misdadig om corona dan zo buiten proportie op te blazen om ons onder de knoet te krijgen, ons normaal leven te ontwrichten en de economie te verwoesten.

Contact tracing: verplichte app, een big brother, met de smoes om contacten van een geïnfecteerde persoon op te sporen. Niet haalbaar in de praktijk want veel mensen bezitten geen smartphone én schending van onze privacy.
Ook hier wordt het bedrog weer openlijk toegegeven: "er worden geen namen gebruikt om mensen op te sporen"...huh? Hoe kun je iemand opsporen zonder de naam te kennen? Iemand? 8O
Bovendien weigerde jambon, wéér jambon, om informatie te geven hoe contact tracing in zn werk zou gaan..dat zegt genoeg? :evil:

Dood gaan we allemaal maar willen we de tijd die ons rest nog eens doorbrengen in stress, in blinde angst, zonder levensvreugde, zonder gemoedsrust voor een potentieel dodelijk griepvirus waarvoor reeds een medicijn bestaat met een micro kans van 0,2% om tot de dodelijke slachtoffers te behoren?
Als je werkelijk zo dol van angst bent en jezelf een normaal leven ontzegt omdat je gelooft besmet te kunnen worden, dan is het leven haast niet meer de moeite waard en kun je misschien beter een stukje touw nemen?
De korte pijn ipv corona, zeg maar? :twisted:

Dát is mijn mening, ik vind het monsterachtig om mensen onnodig door misleiding zo gek van angst te maken zodat ze zich vrijwillig zouden onderwerpen aan staatsterreur en dictatuur - de angst en paniek laten overheersen over gezond verstand en normaal denkvermogen is uiterst teleurstellend en bedroevend te noemen want dat leidt naar zelfdestructie en slavernij voor ons allemaal.

@tokkio: jij en sommige andere forumleden gebruiken nog het gezond verstand en normaal denkvermogen...... :wink:

gast43

28 apr 2020, 17:30

https://www.tijd.be/dossiers/coronaviru ... source=SIM

Ontslagrondes op til

Personeelsdienstbedrijven als SD Worx en Acerta krijgen van bedrijfsleiders veel vragen over hoe ze werknemers kunnen ontslaan. 'We verwachten voor de zomer de eerste aankondigingen voor herstructureringen in het najaar.'

Geen goeie vooruitzichten . :evil:

Dicksy

28 apr 2020, 17:46

gast43 schreef:
Ontslagrondes op til

Personeelsdienstbedrijven als SD Worx en Acerta krijgen van bedrijfsleiders veel vragen over hoe ze werknemers kunnen ontslaan. 'We verwachten voor de zomer de eerste aankondigingen voor herstructureringen in het najaar.'

Geen goeie vooruitzichten . :evil:
Had ge nu echt anders verwacht?

tokkio

28 apr 2020, 18:01

Zo is het Ice,gezond boeren verstand,en ik ben niet tegen mondmaskers, wie ze wil dragen ,voor mij geen probleem, en als ze het advies geven dat men daardoor minder kans heeft op een besmetting is dat meegenomen, dat kan dan ook voor een "gewone griep" zijn, maar iedereen zijn keuze,maar eens ze er zijn, ze er genoeg hebben gaan ze het verplichten,zoals ze het nu gaan doen op het openbaar vervoer,en het zal boeten regenen,want ze gaan ze keuren, en een sjaal zal al niet meer goed zijn ondanks dat de hesp het heeft gezegd,misschien zal er een "benor" merk moeten instaan, zeg nooit nooit,mensen pesten onder het mom van "de gezondheid"maar dat ze de economie plat slaan ,dat raakt hun koude kleren niet, we zijn in oorlog, het zijn collaborateurs die meezeulen met het virus om op grote schaal sabotage te plegen,en dat gaan we zeker nog 10 jaar voelen. :(

Fred1950

28 apr 2020, 18:10

Wil. schreef:
Fred1950 schreef:
Wil. schreef:
28 apr 2020, 14:30
......
Dat is dezelfde curve als degene die je hogerop ziet.
Conclusie over die 'onzichtbare afplatting' ?
Vergelijk jouw Nederlandse staafgrafiek curve ( of de Belgische ) eens met de Oostenrijkse en trek dan je conclusies over "afplatting" .
Fred, JIJ kwam hierboven nog vertellen dat je maar één bron gelooft. Ik heb die bron genomen en je de grafiek laten zien.

Vertel me wat je conclusie is nadat je die grafiek hebt bekeken die ik je liet zien, aub?
JIJ hebt mij de staafdiagram grafiek van Nederland getoond, niet die van Oostenrijk. Punt. IK VRAAG naar JOUW conclusie over je vergelijk met Oostenrijk, JIJ hebt mij niets te vragen. Speel verder met je "watergeheugen" ( dikke ambtenaren nek ).
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 28 apr 2020, 18:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Fred1950

28 apr 2020, 18:18

voorn schreef:
:lol: :lol: The 80-89 jarige vrouwen pakken dus terug nog allemaal de pil

Untitled.png
Untitled.png (30.02 KiB) 640 keer bekeken
akken

Fred1950

28 apr 2020, 18:24

Ice schreef:
....
JMDD komt met onthullingen over corona waarvan je nekharen overeind gaan staan maar dan gaan ze de man afschieten over zijn beleid als burgemeester... en wát hij ontmaskert wordt straal genegeerd, ongelooflijk. 8O
...
Den Jean-Marie is nu niet bepaald een persoon waar je kan op betrouwen. :lol: Die heeft over elektrische wagens destijds ook de meest waanzinnige fantasieën verteld. Sindsdien is dat voor mij een auteur van de roddelblaadjes. :mrgreen:
Ice schreef:
....
Elke seizoensgriep eist dodelijke slachtoffers, corona eist minder slachtoffers en is in wezen volgens artsen ook een griep...nog nooit werden zulke overdreven maatregelen genomen voor een griep...dat alleen moet al vragen doen rijzen :roll:
....
Maar ik ben wel gevaccineerd geweest tegen de griep, en niet tegen dat corona "griepje" van Bart De Wever. Weet je wat, laat je eens besmetten ..... :twisted:

boeffer

28 apr 2020, 19:54

Hier komt de police kijken in de winkels op afstand houden, en betalen desnoods. Zijn er dan toch koppigaards ipv abuis te kl afstand?
Ge zult toch burgerzin moeten tonen, ge zijt niet alleen op de deze wereldbol.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

Wil.

28 apr 2020, 21:14

Fred1950 schreef:
28 apr 2020, 18:10
Wil. schreef:
Fred1950 schreef:

JIJ hebt mij de staafdiagram grafiek van Nederland getoond, niet die van Oostenrijk. Punt. IK VRAAG naar JOUW conclusie over je vergelijk met Oostenrijk, JIJ hebt mij niets te vragen. Speel verder met je "watergeheugen" ( dikke ambtenaren nek ).
"Dikke ambtenaren nek" :lol:
Elke keer dat ik Sof in een hoekje zet waar hij niet meer uit kan, wordt het bazeke een beetje giftig.

Wij hadden het over Nederland en dat land heeft al lang een dalende curve. Een blinde kan het zien. En nog wel op de geliefde website van Sof: https://coronavirus.jhu.edu/map.html

Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.