Hoekje: "De oase van rust" 2020

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

vera-maria

28 apr 2020, 13:20

Goede middag allemaal!
Het regent hier al de ganse dag...ja de natuur smeekte om water hé!
Rita wat een mooie omgeving zijn jullie gaan wandelen, is dat in Boezinge dan?
Ook je schoonzoon heeft een prachtig talent, heel mooi! Ik versta wel niet goed hoe waarom hij of zij in het water haar short uitdoet :D
Bambi een prachtige meid, en ook de poes is mooi!
En wat doen we vandaag...beetje photoshoppen denk ik en wat zingen en werken voor school, ja met zo een weer is het beter binnen nu!
Heb een foto bij, kwestie van het hier in ons hoekje wat op te fleuren...Enja zijn geen mooie natuurfoto’s zoals van Rita maar gewoon een foto van een jaar of 8 geleden genomen op oudejaarsavond bij de zoon en zijn keppe, zij had een dalmatiër maar die is jammer genoeg ziek geworden en een paar jaar geleden hebben ze hem moeten laten inslapen!
Afbeelding
En nu ga ik mij een tas koffie zetten, wens jullie nog een fijne dag daag...
You only have one life...live it!

meme-rietje

28 apr 2020, 20:51

mooie foto
20-04-28 goedenavond148.gif
20-04-28 goedenavond148.gif (41.56 KiB) 713 keer bekeken
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Michelly

28 apr 2020, 22:30

Ik geraakte niet binnen bij sennet. Bij facebook geen probleem. Dus waaraan ligt het dan?
Hier is net een goede regenbui gevallen en een paar donderslagen en bliksemflitsen , en dan was weer alles stil. Overdag heeft het een paar maal een beetje geregend maar niet de moeite. Hopelijk is toch wel iets van de droogte weg.
IK kom nergens en zie niemand. Alleen om de twee dagen facetimen met onze zoon en zijn gezin. Zij zitten in Nederland en wij hier en het begint stilaan te wegen. Heb al twee dikke boeken met kruiswoordraadsels volgeschreven en opgelost en weer een voorraad van 7 dikke boeken uit de bib en daar moeten we het mee doen. Hoop dat het toch gauw een beetje teruggeschroefd wordt maar veel hoop heb ik er niet op. Heb ook geen poetshulp sinds einde februari en moet het samen met mijn man zelf doen. Achteraf lig ik dan natuurlijk
op apegapen naar adem te happen. Maar goed, ik wil niet klagen maar stilaan wordt het toch zwaar. Hoop dat jullie allemaal nog in goeden doen zijn en geen klachten hebben qua corona. Mijn goede vriendin die zowat mijn buddy is, heeft corona en haar man, een huisarts heeft het ook gehad. Niet zo erg dat ze naar het zienhuis moesten maar wel in quarantaine thuis. En zo hobbelen we maar verder en hopen voor alles dat iedereen gezond blijft en veilig door deze periode komt.
Michelly
De sterren zijn niet bang vuurvliegjes te lijken
(Rabindranath Tagore.)

Ivette

28 apr 2020, 22:32

Afbeelding
Ben ik hier niet schattig, met mijn zuster die 161/2 jaar ouder was dan ik, groot verschil hé.
Ik heb alleen deze oude foto want alleen één zuster van mijn moeder had een fototoestel
Ik had nog een zuster die 3 jaar ouder was dan ik en het is altijd geweest alsof ik maar één zuster had want wij zijn samen opgegroeid!
Hier samen met mijn zuster:

Afbeelding
Terwijl ik in de heel oude doos aan 't duiken ben: hier samen met mijn ouders vlak na mijn 1e communie:

Afbeelding
Goeienavond
Ivette

Ritavdm

29 apr 2020, 09:49

Goeiemorgen ...

Leuk hé Ivette zo eens in een oude fotodoos gaan snuisteren.
Hebben wij gisteren hier ook gedaan, een oude fotodoos van bomma die hier beland is. Er kwamen af en toe traantjes bij te pas bij het doorsnuisteren.

Michelly, je bent niet alleen hoor die het spuugzat is dat sociale contact te missen maar we moeten volhouden. Goed dat er nog boeken zijn :roll:

Ik kreeg gisteren een telefoontje van de kine dat ze volgende week terug mag beginnen, 't zal goed doen terug eens onder handen genomen te worden. Ze heeft er wel goed de nadruk opgelegd dat ik zeer stipt moet zijn (ben ik altijd) en een mondmasker moet aanhebben en dat er alleen individueel gemasseerd wordt, geen oefeningen in het zaaltje.

Menu : worst met worteltjes, chocomousse
Oud maar niet Out

Ivette

29 apr 2020, 10:11

Jawel Rietjes leuk die oude foto's maar soms ook triestig in mijn geval (natuurlijk niet die heel oude!)
Ik heb gisteren ook gekuist en geëindigd met een zere onderrug, ik merk aan alles dat ik oud word maar aan leeftijd kunnen wij ook niets veranderen dus positief blijven!
Michelly, ik vind het straf in uw geval dat ge geen poetshulp kunt krijgen!

Ik heb nog geen mondmasker, zie er geen beginnen aan om er een te naaien!
Ik weet ook niet waar ik dat zou nodig hebben? Op de bus maar waar moet ik naartoe met de bus? Markt is er nog niet, in Brugge is alles gesloten, we kunnen er niet naar de WC, ik heb het er niet voor over om daarvoor 11/4u op de bus te zitten met een masker aan.
Ik word niet gestraft met "in mijn kot" te blijven. Ik heb laatst weer een ontspannend boek gelezen:van Sophie Kinsella ; de vraagprijs.
Van het volgende (ik heb er een heel pak!) :Bella Andre, sprong in het diepe ben ik halverwege nog aan 't zoeken naar het verhaal!!!dus: ik zal het met overslaan uitlezen want het is me niet meer waard!

Ik heb gisterenavond mijn accumulatie stoof laten vullen, het was te koud. Het ziet er nu naar uit dat het zonnetje me knipoogt in de veranda dus ik zal het in elk geval gezellig warm hebben!
Nu ben ik er vandoor, tot later doeiiii!
Ivette

omadina

29 apr 2020, 10:41

Dag jullie allemaal !

Ik begrijp er echt niks meer van, al dagen kan ik hier niks meer schrijven op seniorennet, ja facebook , dat is geen probleem, hier was ik zogezegd afgemeld.... en nu gaat het plots terug, ik had ondertussen al een nieuw pasnummer aangevraagd... begrijpe wie kan.

Ik moet nog alles lezen, hier en dus hoop ik dat alles goed blijft gaan met jullie allemaal ! Ik doe ook mijn best, gelukkig lees ik graag, ben nu mijn hersenen aan het oefenen met een boek van Oscar Wilde,"het portret van Dorian Gray".

Iedere dag maak ik ook wel eens een wandeling, alleen, door de duinen of op het strand. Ik leer nu nog meer van alles in onze mooie natuur te genieten, nu en dan kom ik eens een andere wandelaar tegen of een koppel met een hond, of hondje. Dat is wel plezant.

Toch verlang ik ook naar een beetje meer versoepeling, mis mijn dochters en kleinkinderen, al facetimen we vaak en moet ik ook soms lachen wat ze allemaal in hun groepje op messenger vertellen, zo blijven we toch nog een beetje in contact, want we wonen niet dicht bijeen...

Hopelijk kan ik hier verder binnen, en ik wens jullie allemaal, een mooie woensdag !
omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

corry

29 apr 2020, 11:03

Kreeg deze foto’s van overbuur
Laatste nest van Nora hebben ze deze puppy Tess bijgehouden.
Afbeelding
Afbeelding
Rhune vorig jaar met Nora.
Afbeelding

Hallo allemaal, verder komen we niet.
De dagen glijden voorbij, ook een deel van ons leven waardoor de afzondering het meeste weegt.
Michelly, geen poetshulp, al kan deze taak zonder risico uitgevoerd worden.
Het is maar hoe je het overlegt.
Vandaag eens naar de duinbosjes , moet een andere omgeving hebben.
Meer bewegen om dikte voet en been te beperken . Wordt alsmaar erger

Na een malse regenbui is de zon er weer.

Een zucht ontsnapt me.

Toch de moed erin houden en er het beste van maken.

Corry

Daisy was maar even bij ons.

Afbeelding
ik tel alleen de zonnige dagen.

Ivette

29 apr 2020, 13:37

Rita, ik ben echt lui qua naaien de laatste tijd. Er ligt nog een bloes waarvan ik de schouders moet optrekken in de kast maar vermits er nu toch geen haast bij is om die aan te doen blijft die nog in diepe rust!
Eigenlijk is ook het "opkleden" anders: ik moet nergens naartoe dus kan ik dagen naeen hetzelfde aantrekken want ik zie toch niemand! Oorringen enz, doe ik geen moeite voor.

Ik hoorde deze middag op R2 dat eind mei er in Oostenrijk al hotels weer openen maar daarmee zijn we er nog lang niet naartoe: hoe gaan we 1,5m van mekaar in de bus zitten? gaan de grenzen open zijn en de restaurants onderweg?
Eerlijk: dit jaar gaan we mogen "in ons kot blijven" wat voor mij geen probleem is al had ik het liever anders gewild want als die reis tot volgend jaar wordt uitgesteld ben ik ook weer één jaar ouder en misschien kan ik het dan niet meer aan: het is niet altijd meer van willen maar ook van kunnen!!!
Maar allez, de zon is er door gepriemd, ik zal maar een klein tourke doen, primo halen!
doeiii tot later...
Ivette

Ritavdm

30 apr 2020, 10:56

Goeievoormiddag

Tuintjes en landbouwgewassen worden vandaag ff verwend; voor ons mensen minder goed weer.

Menu : kippeblokjes in zoetzuur met rijst. Erika :P :lol:

Namiddagactiviteit : euh...... 'k zal eens diep moeten nadenken ????

Denk erom oaserkes morgen 1 mei, alles gesloten, zorg er dus voor dat je mondvoorraad in huis hebt.
Je zou het haast vergeten welke dag het is :roll:
Oud maar niet Out

vera-maria

30 apr 2020, 11:12

Goedemorgen allemaal!
Hier is het wisselvallig zon en wolken wisselen mekaar af, normaal weer voor de tijd van het jaar denk ik!
Mooi die hele oude foto’s!
Mooie honden Corry, ik ben een poezenmadam maar wat honden betreft hou ik het liefst van grote honden dus zoals labradors Duitse of Mechelse herder enz.
Rita mijn man heeft gisteren al boodschappen gedaan dus we zitten safe wat dat betreft!
Ik heb weer eens lang geslapen was al een tijdje geleden, normaal slaap ik tot 8u30 in deze coronatijden maar heb gisterenavond gebingewatch dwz. heb een hele serie na mekaar uitgekeken op VRTNu, 8 afleveringen na mekaar van het eerste seizoen en was pas 2u30 als ik ging slapen!
Mijn man heeft niet meegekeken ja die moet nog gaan werken!
Anders in normale tijden doe ik dat niet want heb een druk bestaan en moet eten koken ‘s middags en in de namiddag en sommige avonden avond naar activiteiten, maarja nu zijn het geen normale tijden en de enige activiteiten bestaan uit huishoudelijk werk en eens wandelen of fietsen.
En nu ga ik verder doen aan mijn eten, mijn tomaten liggen al uit te lekken...op het menu: gevulde tomaten met rundergehakt, een slaatje en krielpatatjes uit de oven!
Wens jullie nog een aangename donderdag daag...
You only have one life...live it!

omadina

30 apr 2020, 14:09

Hallo maatjes,

Dank je wel Rietjes, om te herinneren, ik had er ook al aan gedacht hoor, morgen 1 mei, dus alle winkels gesloten.... dus vanmiddag maar eens tot aan de clrt. Het is maar 5 minuten stappen, en je vindt er gewoonlijk wel wat je zoekt. Ik heb ook al een lijstje gemaakt.

Aan de westkust heeft het deze morgen ook al geregend, maar nu is het zonnig, wolken en zon, en nu en dan een bui. De natuur zal content zijn dat ze wat water krijgt.

Hier in een restaurantje dichtbij maken ze nu ook "take-away"- schotels. Voor morgenmiddag zal ik iets bestellen denk ik, er is keuze tussen een 5-tal gerechtjes, heb nog niet beslist, heb wel eens zin in paling à la Provençale, we zullen wel zien of het lekker is.

Maatjes, en toch luister ik nog altijd naar het nieuws, al denk ik vaak, ik zou beter niet kijken, maar ja...de kinderen en kleinkinderen missen, dat is wel het lastigste, ze souden zo graag eens komen, of ik bij hen gaan...
Enfin, beste Oaserkes, hou jullie allemaal gezond en hou de moed erin !
Vele groeten, omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

Ritavdm

30 apr 2020, 16:40

Weer of geen weer, ik wil naar buiten.
Kort na de middag de fiets op en weg..... felle wind en een nog fellere bui, niets kon me tegenhouden.
't heeft deugd gedaan :roll:

Hier doen de meeste restaurants nu ook mee met die afhaal rage, misschien wel leuk, lekker en makkelijk maar geef me toch maar een restaurantbezoek hoor met alles erop en eraan; ik smacht ernaar :oops:
Oud maar niet Out

meme-rietje

01 mei 2020, 08:46

goeie morgen allemaal
nog altijd dezelfde problemen om hier
iets te plaatsen
mijn laatste tante langs mijn vaders kant overleden
en mag niet naar de begraving
ze was 82 j.
Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Ritavdm

01 mei 2020, 09:24

Goeiemorgen

1 mei,
een dag die me doet terugdenken aan mijn kindertijd.

Niet zo heel ver van mijn ouderlijk huis was een Mariagrot waar de mensen van de omringende dorpjes op 1 mei in bedevaart naartoe kwamen, te voet, zingend naar de mis om 10u.
Van diegenen die van iets verder kwamen met de fiets dan waren er veel die hun fiets bij ons stalden om de laatste km dan te voet te doen.
Na de mis was het dan meestal "den zoeten inval" bij ons als ze hun fiets kwamen afhalen, sommigen direct na de mis, anderen pas uren later... dat waren diegenen die al een paar andere kapelletjes gedaan hadden onderweg.
Ik vraag me af of er vandaag nog iemand aan de Mariagrot zou zijn, 'k zou graag eens gaan kijken maar... 't mag niet !

Geen Mariagrot dus vandaag maar toch naar buiten hoor deze namiddag, een bui zoals we die gisteren gehad hebben schrikt me niet af.

Meme-Rietje, laatste tante overleden, het doet ons meer en meer beseffen dat wij nu de oudste generatie zijn. Sterkte en inderdaad 't is intriest dat we niet samen kunnen zijn als familie om afscheid te nemen hé.

Menu : tomaat garnaal met friet !

Voor alle oaserkes : een geluksbrengertje, we kunnen het gebruiken, de geur kan ik helaas niet meesturen.

Afbeelding
Oud maar niet Out