mag het even iets luchter zijn, namelijk een onbenullig nieuwsfeit

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Wil.

15 apr 2020, 12:50

Er is een schrijver in u aan het ontwaken. :!:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

werewoef

15 apr 2020, 20:50

Tis momjedju allemaal zo geMAKkelijk niet, Figaretto . Misschien krijg je er ooit nog eens de "prutzillger prijs" voor .

mvg-werewoef
AMEN en AUM

gast43

22 apr 2020, 10:42

https://www.youtube.com/watch?time_cont ... e=emb_logo

Sam & Twan ft. Gerard - Komen België Niet In :D :D :D

Grensverleggende Corona-Activiteit: zonder België geen Nederland
- Credits to: Marie Verhulst, Koning Willem I, Suske, Karen Damen, Urbanus, Wiske,, Lucky Luke, Kristel Verbeke, Jaques Brel, Sinterklaas, Pattateke Met, Kathleen Aerts, Stromae, Kuifje, Belgisch Voetbalelftal, Trappisten, Goedele Liekens, Jupiler, Kabouter Plop, Affligem, Samson, Leffe en Manneke Pis.

Sill

23 apr 2020, 11:34

De ezel van mijn broer moet 14 dagen op stal blijven .
De wijkagent heeft vastgesteld dat buurtkinderen met hem speelden op de boerderij en hem zelfs bereden . Oom agent zegt dat de ezel nu kan besmet zijn met het gevaarlijke virus en het kan overdragen .
Enkel en alleen mijn broer mag de ezel nog voederen in zijn stal en tijdens het voederen moet hij verplicht een mondmasker dragen ( mijn broer hé , niet de ezel ) .

Wil.

23 apr 2020, 11:43

:lol:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Jockey

23 apr 2020, 21:57

Hobo schreef:
12 mar 2020, 17:22
Mijn buurvrouw zweert bij "puur natuur" en voor haar vit. C eet ze dagelijks 12 kiwi's.
Doordat iemand haar had gezegd, dat onder de schil de meeste vitamines zitten,
had ze de kiwi's met schil en al binnen gespeeld.... :idea:

Gisteren kwam ze wel mijn scheerapparaat lenen,
omdat ze nu baardgroei krijgt. :mrgreen:
:lol: :lol: :lol:
Weet je,je kan perfect ruzie maken en toch vrienden blijven...

URSULAMI

24 apr 2020, 06:03

20 KINDERPUZZELS VOOR VOLWASSENEN.

Het ding is dat kinderen de wereld om hen heen totaal anders ervaren dan volwassenen. Ze kijken vanuit een heel andere hoek over hoe het probleem waarmee ze geconfronteerd worden, kan worden opgelost. Kinderen zoeken niet naar speciale schema's, patronen, ze zijn niet sterk in complexe berekeningen, ze zijn niet bekend met veel wetten, stellingen en axioma's. Misschien kloppen ze daarom de raadsels waarover volwassenen vaak een uur zitten.

• 1. Wat is er eens in de minuut, twee keer in een moment en niet eens in de duizend jaar?

• 2. Welk wiel draait niet in een juiste bocht?

• 3. Dit is geen levend wezen, maar het heeft 5 vingers.

• 4. Welk woord begint met de drie letters "G" en eindigt met de drie letters "I"?

• 5. Welk woord is verkeerd gespeld in het woordenboek?

• 6. De vrachtwagen reed naar het dorp. Onderweg ontmoette hij 4 auto's. Hoeveel auto's gingen naar het dorp?

• 7. We verwonden zonder te bewegen, we vergiftigen zonder aan te raken. We kunnen zowel leugens als waarheid brengen, we worden nooit beoordeeld op grootte. Wie zijn wij

• 8. Welke hand is het beste om de thee te roeren?

• 9. Geef mij te eten en ik zal leven, maar geef mij te drinken - ik zal sterven. Wie ben ik

• 10. Wie loopt er zittend?

• 11. Ze worden geboren - ze vliegen, ze leven - ze liegen, ze sterven - ze drijven weg.

• 12. Wat wordt nat tijdens het drogen?

• 13. Hoe meer je ervan afneemt, hoe meer het wordt ... Wat is het?

• 14. Ik ben altijd ergens tussen hemel en aarde, altijd op een afstand. Als je me probeert te besluipen, ga ik met pensioen.

• 15. Er waren een man en een vrouw, broer en zus, zwager en zwager. Hoeveel iedereen

• 16. Ik leef alleen waar er licht is, maar zodra het direct op mij schijnt, sterf ik.

• 17. Wat kan de wereld rondreizen en in dezelfde hoek blijven?

• 18. Welke olifant heeft geen slurf?

• 19. 's Avonds geven ze me de volgende ochtend een taak. Ik voer het altijd uit, maar ze schelden me nog steeds. Wie ben ik

• 20. Wat neemt altijd toe en neemt nooit af?

De antwoorden
1. De letter "M"
2. Reserveonderdelen
3. Handschoen
4. Trigonometrie
5. Fout
6. een
7. Woorden
8. Het beste per lepel
9. Vuur
10. De schaker
11. Sneeuwvlokken
12. Handdoek
13. De put
14. De horizon
15. Drie
16. Schaduw
17. Postzegel
18. Bij schaken
19. Wekker
20. Leeftijd van de mens

URSULAMI

24 apr 2020, 06:06

Herinneringen aan Wim Kan

-Gaan de Russen komen ? ( Koude oorlog )
Ja , maar één voor één ( Kasparov , wereldkampioen schaken op bezoek in Nederland )

-2 hondjes op het strand . Een heeft zand in de ogen gekregen en de andere duwt hem nu naar huis ( seksuele voorlichting is moeilijk )

-Politici zijn ZEER BEKWAME mensen

-Joop de Uyl ( Pvda ) en Dries Vanagt ( CDA ) GAAN nog eens praten met elkaar ( regeringsvorming )
Is dat GAAN praten toekomende tijd of tegenwoordige tijd ?
Nee , dat is verloren tijd

-Als alle mannen , zolang zouden nadenken , over alles wat ze gaan doen , zoals Vanagt , dan hadden we helemaal geen abortusklinieken meer nodig

URSULAMI

24 apr 2020, 06:10

Joodse humor/wijsheid van het net

In het midden van de jaren '20 kwam er een jonge Jood bij een beroemde New Yorkse rabbi en zei dat hij de Talmoed wilde bestuderen.
Ken je Aramees ? ,vroeg de rabbijn. No.
Een Hebreeuws ? No.
De Thora geleerd in de kindertijd ? - Nee, rabbi.
Maar je hoeft geen zorgen te maken . Ik ben afgestudeerd aan de Faculteit Wijsbegeerte in Berkeley, en heb net mijn proefschrift verdedigd over de logica in de filosofie van Socrates . En nu, om lege plekken in mijn kennis aan te vullen, wil ik de Talmoed bestuderen
Je bent niet klaar om de Talmoed te leren , zei de Rabbi
Dit is het meest diepgaand boek ooit door de mens geschreven . Maar als je erop staat, zal ik u een test geven

Twee mannen komen naar beneden in een schoorsteen. Een heeft een schoon gezicht, de andere , een vuil . Wie gaat zich wassen?
De jonge filosoof zet grote ogen . Is dit is een test van de logica?
De rabbi knikte.
Nou ja, natuurlijk, de een met het vuile gezicht!
Verkeerd . Denk logisch : die met het vuile gezicht kijkt naar degene met een schoon gezicht , en besluit dat zijn gezicht ook schoon is. En degene die een schoon gezicht heeft, kijk naar het vuile gezicht en besluit hij ook vies is en gaat zich wassen.
Wow heel knap zei de student . Kom op, Rabbi, geef me nog een test
&
&
Goed zo. Twee mannen komen naar beneden in een schoorsteen . Een heeft een schoon gezicht, de andere een vuil . Wie van hen zal zich wassen ?
Maar dat we hebben we al ontdekt : degene met het schone gezicht
Verkeerd . Beide zullen zich gaan wassen . Denk logisch: die met een schoon gezicht, kijkt naar degene die een vies gezicht en besluit zich te gaan wassen . En die met een vies gezicht , zal zien dat de tweede zich gaat wassen, hij beseft dat hij ook een vies gezicht heeft en gaat zich ook maar wassen,

Ik had er niet aan gedacht ! Zei de student Het is geweldig - ik maakte een denkfout ! Rabbi, nog een andere test!

Oké .Twee mannen komen naar beneden komen in een schoorsteen . Een heeft een schoon gezicht, de andere , een vuil . Wie van hen zal zich wassen?
Nou ... Beide gaan zich wassen.
Verkeerd . Geen van beide . Denk logisch : die met een vies gezicht, kijkt naar de andere met een schoon gezicht, en zal zich niet gaan wassen. En degene met een schoon gezicht zal zien dat degene met het vuile gezicht, zich niet gaat wassen , realiseert zich dat zijn gezicht ook schoon is , en zal zich ook niet gaan wassen.
De jonge man was in wanhoop.
Nou, geloof me, ik ben in staat om de Talmoed te leren ! Vraag naar iets anders

Oké .Twee mannen naar beneden komen een schoorsteen …

Oh, mijn God ! Geen van beide zal zich gaan wassen

Verkeerd. Ben je er nu van overtuigd dat de socratische logica van kennis niet genoeg is om de Talmoed te leren ? Vertel me, hoe kan het , dat de twee mannen door dezelfde pijp gingen en een van hen een besmeurd gezicht heeft, en de andere niet ?

Begrijp je het niet ? Deze hele kwestie is nonsens, net als het leven . Tijd besteden aan het beantwoorden van zinloze vragen, is onzin want al uw antwoorden zullen ook zinloos zijn !

SOLLICITEREN

Een man wil solliciteren naar de job van conciërge in het bedrijf «Microsoft».
Hij wordt getest en goed bevonden
Gefeliciteerd, u bent aanvaard . Laat uw e-mail achter , wij zullen u informeren over het werkschema
Eigenlijk heb ik niet eens een computer bekent de man en ook geen e-mail
- Helaas, we nemen je dus niet in dienst. Virtuele en operationele communicatie met alle medewerkers «Microsoft» via e-mail en de coördinatie is essentieel.
Niets te doen persoon verlaat en begint na te denken over hoe hij geld kan verdienen zonder computer. Hij heeft enkel 30 $ Hij koopt van de boer 10 kg appels, kijkt uit op de drukke straat en verkoopt "smakelijke en gezonde milieuvriendelijke producten."
In slechts een paar uur na de start-up is het kapitaal verdubbeld en na 6 uur vertienvoudigd . Dan beseft hij dat hij zelfstandig kan worden en geen werkgever nodig heeft

Na een tijdje koopt hij een auto, opent een klein stalletje , en na 5 jaar is hijde eigenaar van en supermarktketen. En als het er op aankomt zijn bedrijf te laten verzekeren, en verzekeringsagent vraagt hem om zijn e-mail te geven moet onze zakenman, net als vele jaren geleden, zeggen dat hij geen e-mail, en geencomputer heeft.

- Het is verbazingwekkend , zegt de verzekeraar een enorme business , maar geen computer!Wat zou u hebben gedaan als je er een had gehad?!

Waarop de zakenman antwoordde:
- Dan zou ik conciërge van het bedrijf «Microsoft» zijn.

Moraal : als je doorzet , heb je niet alles nodig wat anderen hebben

EEN JOODSE DOKTER

Een Joodse dokter kon geen werk vinden in de Amerikaanse ziekenhuizen , dus besloot hij een kleine privé-kliniek te openen.
Vooraf plaatste hij een poster met het opschrift: "Behandeling voor $ 200, en we geven je $ 1000 als je geen beterschap hebt."
Amerikaanse advocaat besloot dat het een goede gelegenheid was om geld te verdienen $ 1000, en ging naar de kliniek.

Advocaat: "Ik heb de smaak verloren."
Dokter: "Zuster, breng het medicijn van №22 doos en druppelen 3 druppels in de mond."
Advocaat: "TFU! Het is kerosine! "
Dokter:" Gefeliciteerd, je gevoel van smaak terug. Dat is dan $ 200. "
Riley advocaat betaalt, maar keerde terug in een paar dagen om het geld terug te krijgen.
Advocaat: "Ik verloor mijn geheugen. Ik kan me niets herinneren. "
Dokter: "Zuster, breng het medicijn van №22 doos en druppelen 3 druppels in de mond."
Advocaat (geïrriteerd): "Maar dat is kerosine. Je gaf het aan mij toen ik de vorige keer kwam. "
Dokter: "Gefeliciteerd, je geheugen terug. Dat is dan $ 200. "
De advocaat gaf hem geld, maar hij keerde een week later om te proberen om 1000 dollar te krijgen.
Advocaat: "Ik heb een zeer verslechterde visie. Ik kan bijna niets zien. "
Dokter: "Helaas, ik heb geen medicijnen voor de behandeling van deze ziekte. Hier, neem uw $ 1000. "
Advocaat (staart naar het biljet): "Maar het is $ 200, niet 1000".
Dokter: "Gefeliciteerd, uw visie terug. Dat is dan $ 200. "

URSULAMI

24 apr 2020, 06:38

Over Cyril in het ziekenhuis Cyril bracht drie dagen in het ziekenhuis door. Hij was niet ziek en was niet gewond, maar hij moest tijdens ontslag worden gedragen. Waarom?

Over Cyril in het ziekenhuis Hij is net in dit ziekenhuis geboren.

URSULAMI

24 apr 2020, 08:45

Blijf jij in uw kot ?
Ik ook

Maar dit is toch verleidelijk

https://www.opvakantienaartoscane.info/ ... -de-gucht/

E.T.

24 apr 2020, 12:01

Of we doen als Trump, we snuiven wat Isopropanol 8)
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

Dicksy

25 apr 2020, 12:22

Powerpoint presentatie van de veiligheidsraad liep gisteren in het honderd, dit systeem van communiceren is duidelijk een maatje te groot voor hen.
Misschien is het toch beter om terug te vallen op gekende systemen die ze beter onder de knie hebben.

Afbeelding

URSULAMI

27 apr 2020, 14:04

Even ernstig

Geklap voor de zorgsector
Allemaal goed en wel

Maar zijn we Maggie niet vergeten ?

Lilly the pink
https://www.youtube.com/watch?v=2x8D4T--0v4

En die onvervangbare poltici

Thank you very much
https://www.youtube.com/watch?v=MjnkmNyArNg

voorn

30 apr 2020, 08:00

We drinken te veel alcohol nu we in ons kot zitten
Er is nu een verbod op promoties en prijs verminderingen.
Zelfs dat pleziertje pakken ze ons af. :lol: