In t koffie en theehuisje: "Carpe Diem"
-
zonnebloemetje - Lid geworden op: 08 aug 2011, 22:36
hallooooo
voor iedereen nog een goede nachtrust en veel mooie dromen
en morgen ist alweer weekend en wasjes dag
slaapwel en tot morgen

voor iedereen nog een goede nachtrust en veel mooie dromen
en morgen ist alweer weekend en wasjes dag
slaapwel en tot morgen

*** Zie het leven van de zonnige kant ***-
Lenk - Lid geworden op: 02 nov 2017, 20:54
Awel zo voel ik me ook. Laat me in mijn bubbel. Ik voel me goed in mijn bubbel. Lang leven thuislevering, collect en go toestanden.Nonkel Bert schreef: ↑01 mei 2020, 16:37Hey leutertjes,
ja het is wat om hier binnen te raken. Dat blijft maar duren en duren en als men dan lang
genoeg wacht lukt het dan toch wel een keer.
Ze hebben me wat aangedaan om mij in mijn kot te doen blijven.
Ik wil er niet meer uit nu. Ben het al zo gewoon dat ik zelfs geen zin meer heb
om nog ergens te gaan. Heb er geen behoefte meer aan.
Gewoon thuis met de laptop of de tv en kan me gans de dag bezig houden.
De boodschappen, oké, en dat proberen we op 1 dag te doen en dan kom ik niet meer buiten.
En ik mis niets, ik heb hier alles wat ik nodig heb.
En een fiets heb ik toch niet.
Nog best dat ik regelmatig op mijn home trainer spring, anders zou ik wel helemaal lui worden.
Marietteke, Bibendum doet ook joga hoor, kijk maar eens....Ik zie jullie al bezig samen.
Jadi, Bloemeke, Ghyra, Marietteke, Sita, Lenk, Bekske, Miesje, Omadina, halloooooo.........
Allé, ben er mee weg. Tot latersss.
Ik wil niet meer fysiek meer naar mijn werk. Ik ga op pensioen op 1 sept 2022. Ik zal wel thuiswerken. Please laat me met rust
Mijn geregel wat make betreft komt alles oké. Oudste en ik wisselen af wat de boodschappen betreft en ik maakte een lijst moeder moet alleen maar aanduiden wie wat in zijn week moet brengen.
Ik kruip langzaam uit mijn diepte.
-
omadina - Lid geworden op: 11 dec 2005, 19:34
Hallo,
Goede morgen aan jullie allemaal. 1 mei is ook weer gepasseerd, stillekes, juist enkele telefoontjes en enkele messenger-berichtjes van de kinderen en van mijn beste vriendin.
Ik moet Bertje bijtreden, we passen ons stillekes aan en werken we doen wel meer online dan vroeger. Gisteren heb ik hier weer eens goed gepoetst, al zeggen de dochters dan: mama jij hebt toch de kuisziekte, je moet zeker met een vergrootglas op zoek naar stofjes... haha, ik zeg dan, zolang het dat maar is, daar ga je niet aan dood. Ik ben natuurlijk vlugger rond in mijn appartementje dan vroeger, toen ik in een huis met tuin(tje) woonde, en nog een gezin had.
Ik heb hier al mooie beestjes bewonderd, de kipjes van Zonnebloemetje en de poes Rostje, de hondjes, mooi, Marietteke is dat een golden redriver, dat zijn super lieve honden. Mijn dochter die in Herentals woont heeft zo één, gaat er mee wandelen langs de kleine Nete, na haar werk, als ontspanning, want ze is verpleegkundige en heeft het nu superdruk.
Jadi, ja ik ben van dezelfde generatie als jij, denk ik, ja zolang je met twee bent beslist de man meestal hé, het is mooi, als je dat in overleg kan doen. Ik ben West Vlaanderen, wel van Zuid West Vlaanderen, Tielt, maar kwam veel naar zee , en het onderhoud van het huis en de tuin zouden toch zwaar beginnen worden, zo heb ik mijn beslissing genomen, en ben er tevreden mee.
Vandaag wordt een rustige zaterdag. Misschien ook wel boodschappen doen, dat kan te voet met mijn winkelkarretje op 2 wieltjes; een goede aankoop sinds ik hier woon.
Aan alle lieve mensen van dit hoekje, wens ik een mooie zaterdag toe, in ons kot, of misschien wel een klein wandelingetje als de zon blijft schijnen zoals nu ! Ja, ik let wel een beetje op mijn lijn, die Michelinbandjes ....oei, oei !
Groetjes, omadina
Goede morgen aan jullie allemaal. 1 mei is ook weer gepasseerd, stillekes, juist enkele telefoontjes en enkele messenger-berichtjes van de kinderen en van mijn beste vriendin.
Ik moet Bertje bijtreden, we passen ons stillekes aan en werken we doen wel meer online dan vroeger. Gisteren heb ik hier weer eens goed gepoetst, al zeggen de dochters dan: mama jij hebt toch de kuisziekte, je moet zeker met een vergrootglas op zoek naar stofjes... haha, ik zeg dan, zolang het dat maar is, daar ga je niet aan dood. Ik ben natuurlijk vlugger rond in mijn appartementje dan vroeger, toen ik in een huis met tuin(tje) woonde, en nog een gezin had.
Ik heb hier al mooie beestjes bewonderd, de kipjes van Zonnebloemetje en de poes Rostje, de hondjes, mooi, Marietteke is dat een golden redriver, dat zijn super lieve honden. Mijn dochter die in Herentals woont heeft zo één, gaat er mee wandelen langs de kleine Nete, na haar werk, als ontspanning, want ze is verpleegkundige en heeft het nu superdruk.
Jadi, ja ik ben van dezelfde generatie als jij, denk ik, ja zolang je met twee bent beslist de man meestal hé, het is mooi, als je dat in overleg kan doen. Ik ben West Vlaanderen, wel van Zuid West Vlaanderen, Tielt, maar kwam veel naar zee , en het onderhoud van het huis en de tuin zouden toch zwaar beginnen worden, zo heb ik mijn beslissing genomen, en ben er tevreden mee.
Vandaag wordt een rustige zaterdag. Misschien ook wel boodschappen doen, dat kan te voet met mijn winkelkarretje op 2 wieltjes; een goede aankoop sinds ik hier woon.
Aan alle lieve mensen van dit hoekje, wens ik een mooie zaterdag toe, in ons kot, of misschien wel een klein wandelingetje als de zon blijft schijnen zoals nu ! Ja, ik let wel een beetje op mijn lijn, die Michelinbandjes ....oei, oei !
Groetjes, omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !
-
jadi - Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54
Ik ben uit Izegem dus niet zo ver van Tielt hé...En nu aangespoeld in de boterstad Diksmuideomadina schreef: ↑02 mei 2020, 09:07Hallo,
Mijn bouwjaar is 1950
Hier beslist de man altijd
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
-
jadi - Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54

Goede morgen, zon komt en gaat...Het is stil in ons doodlopend mini straatje. Op het einde is er een weide waar er koeien staan, alhoewel voor het ogenblik liggen ze er bij.Wat verder kijkt "ons" paard in de verte..En bij de buur kwam er net een klein zwarte vogeltje vanuit de tweede pan aan de dakgoot..Het ander kwam met wat er gaande is bij zijn buren de schapen.Daarnet kwam een zwart vogeltje aangevlogen met een pier in zijn bek, en kroop bij de buren onder de pannen,dus er zat daar een nestje jongskes...Op de nok van de school zitten houtduiven te verpozen..Het kwetteren van de vogels doet me denken aan ferme ruzie in het vogel gezin...En beide honden wat verder blaffen om het meest..Dat is voor het ogenblik het leven buiten..De klokken van de kerk heb ik ook al gehoord..En verder...niets speciaals...
Zal aan mijn mini strijkje beginnen sè
En even rondlopen met de swiffer al is het niet vuil...Maar een mens wil toch wat doen hé...
Ik wens iedereen een fijne dag toe
toedeloe
menu: gebakken patatjes met sla,witloof, rest puntpaprika, tomaatjes, komkommer en gemengd vis en vlees op het bord...Allemaal restjes= restjesdag
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
-
halloooo een goeie middag allemaal
efkes tussendoor sè want ik ben aan de wekelijkse wasjes bezig
en tis alweer tijd om aan 't middageten te beginnen ook
maar eerst nog de vers gewassen lakentjes weer op ons bed leggen en een nieuw wasje in de wasmachine steken
onze menu voor deze middag
kroketjes met kalkoenpavee in roomsaus en een slaatje
en bij onze koffie later in de namiddag een lekker stuk rijsttaart
voor iedereen straks SMAKELIJK
tot later

efkes tussendoor sè want ik ben aan de wekelijkse wasjes bezig
en tis alweer tijd om aan 't middageten te beginnen ook
maar eerst nog de vers gewassen lakentjes weer op ons bed leggen en een nieuw wasje in de wasmachine steken
onze menu voor deze middag
kroketjes met kalkoenpavee in roomsaus en een slaatje
en bij onze koffie later in de namiddag een lekker stuk rijsttaart
voor iedereen straks SMAKELIJK
tot later

marietteke - Lid geworden op: 26 mar 2006, 19:31
Bertje ...grandioos je plaatje ,Marietteke, Bibendum doet ook joga hoor, kijk maar eens....Ik zie jullie al bezig samen.![]()
tja ..ik zal maar wat gaan oppassen hé anders geraak ik niet meer aan m'n tenen ,
dan zitten mijn bibendums in de weg
haha jadi , zo is dat , ik ken dat ookGelukkig niet voor heel grote beslissingen..Alhoewel...hij draait en keert het zo , dat hij uiteindelijk toch zijn gedacht krijgt..Soit dat ben ik al in de veertig jaar gewoon...
omadina , ja ons sookie is 'n schatje , zijn echt lieve honden die golden retrievers ,
ik heb de fotoos ondertussen verwijderd ,
want die zijn alleen maar eens om aan jullie te laten zien
bloemeke hier ook van da ..wat wasjes en plasjes ,
en ook mijne koffiekoek tussendoor ,
Bertje , goed dat je je goed voelt thuis ,
dan ben je een tevreden man , zonder stressie hé , tof !
oh Lenk dat is super !Ik kruip langzaam uit mijn diepte.
ik ben echt blij dat je er terug boven op bent ,
moed houden lieveke , we komen er wel doorheen ,
bekske hallo
ghyta sita hallo
fijne dag allemaal
geluk vind je onverwacht
-
halloooo een goeie avond allemaal
ik kom nog efkes koekeloeren tussendoor
we hebben zojuist ons avond eten binnen en 't was lekker
ik heb eens een ander soort brood gebakken en het is superlekker
dus zijn we weer slimmer geworden hé
ik geraak vandaag precies niet door al mijn wasjes , maar tussen de gewone wasjes heb ik ook nog 3 machines extra wasjes gedaan en nu ben ik sinds deze morgen nog altijd aan 't wassen
en mijn droogkast staat ook nog altijd te draaien sinds deze morgen
allé en nu ga ik de potjes voor de egeltjes vullen en daarna nog eens met mijn borstel het terras achteraan in onze tuin afvegen , want er vallen nu hopen katjes van onze berkenbomen en ik heb graag dat het tuinpad en het terras achteraan er toch een beetje proper bij ligt
en daarna nog efkes een duik nemen in een warm badje sè zodat ik dan de rest van de avond kan relaxen in mijn zetel voor de tv
marietteke , ghyra , Bekske , omadina , Lenk , Bertje , miesje , jadi en sita
nog een gezellige avond verder
daaaaag

ik kom nog efkes koekeloeren tussendoor
we hebben zojuist ons avond eten binnen en 't was lekker
ik heb eens een ander soort brood gebakken en het is superlekker
dus zijn we weer slimmer geworden hé
ik geraak vandaag precies niet door al mijn wasjes , maar tussen de gewone wasjes heb ik ook nog 3 machines extra wasjes gedaan en nu ben ik sinds deze morgen nog altijd aan 't wassen
en mijn droogkast staat ook nog altijd te draaien sinds deze morgen
allé en nu ga ik de potjes voor de egeltjes vullen en daarna nog eens met mijn borstel het terras achteraan in onze tuin afvegen , want er vallen nu hopen katjes van onze berkenbomen en ik heb graag dat het tuinpad en het terras achteraan er toch een beetje proper bij ligt
en daarna nog efkes een duik nemen in een warm badje sè zodat ik dan de rest van de avond kan relaxen in mijn zetel voor de tv
marietteke , ghyra , Bekske , omadina , Lenk , Bertje , miesje , jadi en sita
nog een gezellige avond verder
daaaaag

miesmarpel - Lid geworden op: 28 dec 2006, 22:30

goede morgen, Bekske
iedereen nog in zondagmodus ?
kopje koffie?

of liever kopje thee ?

fijne dag allemaal !
-
Bert
Goede middag allemaal,
Miesje, ik was reeds volop aan de slag hoor. Wagentje gewassen tegen dat het
begint te regenen deze namiddag
.
Een mens kan het bijna niet geloven maar die zat volledig onder pikzwart stof. Waar dat vandaan
gekomen is, dat is voor mij een raadsel. Meestal is die gewoon vuil.
Binnen en buiten gekuist, ziet er weer als nieuw uit. Ook de bandjes geblazen en oliepeil nagezien,
sproeiers opgevuld en nu staat die weer tip top in orde.
Merci voor de lekkere koffie.
Hallo Bekske. Lukt het een beetje?
Bloemeke, nog een geluk dat er stofzuigers en wasmachines bestaan hé, wat zou jij anders
ganse dagen doen???

Marietteke, ik houd het nog steeds vol met mijn home trainer maar mijn gewicht blijft zowat op hetzelfde peil.
Maar ik ben toch reeds 10 kilootjes lichter. En eerlijk gezegd, ik voel dat ook dat ik minder gewicht
moet meedragen.
Lenk, super hoor. Doe zo verder. Beetje bij beetje en je zal er wel geraken. Niets forceren.
Komt wel goed maar is een kwestie van tijd en doorbijten. Goed bezig
Jadi, aan het genieten op uw terras nu? Alhoewel hier is geen zon, ik weet niet hoe het bij jullie is.
Dat zwart vogeltje was misschien een zwaluw?
Omadina, wij wonen ook op een appartement, op het gelijkvloers. Inderdaad veel minder werk
dan in een huis. Allé, binnen scheelt dat niet veel maar buiten wel. En huisdieren hebben we ook niet meer.
Maar ik woon hier niet zo graag. Zal er toch eens goed mijn zinnen moeten op zetten en de knoop doorhakken.
Ghyra, Sita, hallokes......
Tot latersss...
Miesje, ik was reeds volop aan de slag hoor. Wagentje gewassen tegen dat het
begint te regenen deze namiddag
Een mens kan het bijna niet geloven maar die zat volledig onder pikzwart stof. Waar dat vandaan
gekomen is, dat is voor mij een raadsel. Meestal is die gewoon vuil.
Binnen en buiten gekuist, ziet er weer als nieuw uit. Ook de bandjes geblazen en oliepeil nagezien,
sproeiers opgevuld en nu staat die weer tip top in orde.
Merci voor de lekkere koffie.
Hallo Bekske. Lukt het een beetje?
Bloemeke, nog een geluk dat er stofzuigers en wasmachines bestaan hé, wat zou jij anders
ganse dagen doen???
Marietteke, ik houd het nog steeds vol met mijn home trainer maar mijn gewicht blijft zowat op hetzelfde peil.
Maar ik ben toch reeds 10 kilootjes lichter. En eerlijk gezegd, ik voel dat ook dat ik minder gewicht
moet meedragen.
Lenk, super hoor. Doe zo verder. Beetje bij beetje en je zal er wel geraken. Niets forceren.
Komt wel goed maar is een kwestie van tijd en doorbijten. Goed bezig
Jadi, aan het genieten op uw terras nu? Alhoewel hier is geen zon, ik weet niet hoe het bij jullie is.
Dat zwart vogeltje was misschien een zwaluw?
Omadina, wij wonen ook op een appartement, op het gelijkvloers. Inderdaad veel minder werk
dan in een huis. Allé, binnen scheelt dat niet veel maar buiten wel. En huisdieren hebben we ook niet meer.
Maar ik woon hier niet zo graag. Zal er toch eens goed mijn zinnen moeten op zetten en de knoop doorhakken.
Ghyra, Sita, hallokes......
Tot latersss...
-
Sita

Hallo iedereen,
Lenk, soms heeft men wat tijd nodig om alles eens op een rijtje te zetten.
Zolang je maar niet in negatieve gedachten blijft hangen is dat ok.
Moed houden, elke dag opnieuw
Omadina, het zal overal wat rustiger zijn nu en ook wat minder vuil en stof overal.
Je moet je ergens mee bezighouden en als je graag kuist, daar is niets mis mee
Toch nog genoeg afwisseling, zo te lezen.
Jadi, zelfs op je appartement heb je koeien, een paard, honden en vogels.
Je kan er naar kijken en hoeft er niet voor te zorgen. Hoe fijn is dat
Bloemeke, hier ook veel katjes van de berkenbomen. Ik ben er allergisch voor.
Alle dagen loop ik te niezen. Zeker wanneer ik een beetje geveegd heb buiten.
Hopelijk wat minder pollen in de lucht binnenkort.
Marietteke, ik heb de tekening van Sookie dan ook maar weer verwijderd.marietteke schreef: ↑02 mei 2020, 17:41omadina , ja ons sookie is 'n schatje , zijn echt lieve honden die golden retrievers ,
ik heb de fotoos ondertussen verwijderd ,
want die zijn alleen maar eens om aan jullie te laten zien![]()
![]()
miesmarpel, 's morgens kan ik altijd een lekkere tas koffie gebruiken, merci
Bert, hier is het ook erg gesteld met het pikzwarte stof.
Wel veel industrie in de buurt en een heel drukke baan en een snelweg.
Maar ik woon hier wel graag
Nog een fijne zondag verder, hier zon nu.
-
marietteke - Lid geworden op: 26 mar 2006, 19:31
hallo goeienamiddag
vanmorgen al naar de bakker geweest , en ook voor de middag naar tuincenter gefietst in Kontich ,
want na de middag is het daar te druk , nu kon ik binnen zonder aanschuiven ,
en alles was goed geregeld voor de nodige afstand , tja ...er zitten er altijd tussen ,
die ge gewoon een draai om hun oren wil geven ..mag niet hé ..
maar dan ben ik wel de slimste en ga achteruit of opzij ,
maar die andere fotoos staan mijn schoondochterje op en ook mijn zoon , daarom hé ,
maar ons Sookie , dat mag hoor
Bertje je autootje staat er weeral te blinken ,
en goed hoor , 10 kilo , daar ben ik nu jaloers om sé
Miesje ik was ook al op hoor ,
en heb zelfs mijn kilometerkens al gedaan ,
bloemeke ons bezig bijtje ,
ja altijd plezant als alles netjes is hé ,
en een goed gevoel als je zo voor de diertjes zorgt ,
heb ik hier ook met mijn 3 rosse katten buiten ,
bekske hallo
leuk prentje ,
jadi ghyra lenk omadina ,
fijne zondag allemaal
vanmorgen al naar de bakker geweest , en ook voor de middag naar tuincenter gefietst in Kontich ,
want na de middag is het daar te druk , nu kon ik binnen zonder aanschuiven ,
en alles was goed geregeld voor de nodige afstand , tja ...er zitten er altijd tussen ,
die ge gewoon een draai om hun oren wil geven ..mag niet hé ..
maar dan ben ik wel de slimste en ga achteruit of opzij ,
Sita , jou bewerkte foto kan geen kwaad hoor , ik was er heel blij mee ,Marietteke, ik heb de tekening van Sookie dan ook maar weer verwijderd.
maar die andere fotoos staan mijn schoondochterje op en ook mijn zoon , daarom hé ,
maar ons Sookie , dat mag hoor
Bertje je autootje staat er weeral te blinken ,
en goed hoor , 10 kilo , daar ben ik nu jaloers om sé
Miesje ik was ook al op hoor ,
en heb zelfs mijn kilometerkens al gedaan ,
bloemeke ons bezig bijtje ,
ja altijd plezant als alles netjes is hé ,
en een goed gevoel als je zo voor de diertjes zorgt ,
heb ik hier ook met mijn 3 rosse katten buiten ,
bekske hallo
leuk prentje ,
jadi ghyra lenk omadina ,
fijne zondag allemaal
geluk vind je onverwacht
-
halloooo een goeie namiddag allemaal
ik heb het vandaag al redelijk druk gehad en dat voor een zondag dan nog
deze voormiddag aan de voorkant van ons huis alles afgewassen en daarna heeft mijn ventje gans onze oprit en die is de breedte van ons huis afgespoten met de tuinslang , want door die wind van de laatste dagen was er van alles op onze oprit gewaaid en ook heel veel zand
en na de middag hebben we dan naar een film gekeken die ik opgenomen had op de digicorder
en na de film was het dan tijd voor een koffietje met een stuk lekkere frangipanne er bij
en ik heb al een lekker broodje ook gebakken om vanavond vers van te eten
Sita oei das niet zo goed als je allergisch bent aan de berkenbomen en zo te horen zijn er nog veel mensen die daar allergisch aan zijn , en dat droog weer doet er ook geen goed aan hé want er word weer warmer en droger weer voorspeld vanaf halverwege de week
Bertje awel ik vind dat de persoon die de stofzuiger uitgevonden heeft een dikke pluim verdient en een droogkast dat kan ik ook niet missen , wat zijn we toch verwend hé
miesje ik heb al goed gewerkt hoor deze voormiddag , maar ik ben nu toch blij dat het weer proper is buiten
marietteke allé de wasjes zijn weer gedaan sè tot zaterdag en dan vliegen we er weer in op nachttarief
jadi jullie zullen daar wel een goed zicht hebben zo hoog
omadina jij bent nu toch wel gemakkelijk zeker dat je geen buitenwerk meer moet doen nu je op een appartement woont , want met een huis is er natuurlijk veel meer werk hé en doordat wij ook ouder worden word dat toch soms een beetje lastig
Lenk wij voelen ons ook goed hoor in ons kot , en 't zal wel eens beter worden zeker
Bekske hopelijk kan jij je ook bezig houden thuis met je beestjes
ghyra nog altijd geen hondentraining zeker daar bij jou ????
allé voor alle leutertjes geniet nog van jullie zondag
en ik denk dat ik nog een beetje strijkwerk ga doen sè
daaaag

ik heb het vandaag al redelijk druk gehad en dat voor een zondag dan nog
deze voormiddag aan de voorkant van ons huis alles afgewassen en daarna heeft mijn ventje gans onze oprit en die is de breedte van ons huis afgespoten met de tuinslang , want door die wind van de laatste dagen was er van alles op onze oprit gewaaid en ook heel veel zand
en na de middag hebben we dan naar een film gekeken die ik opgenomen had op de digicorder
en na de film was het dan tijd voor een koffietje met een stuk lekkere frangipanne er bij
en ik heb al een lekker broodje ook gebakken om vanavond vers van te eten
Sita oei das niet zo goed als je allergisch bent aan de berkenbomen en zo te horen zijn er nog veel mensen die daar allergisch aan zijn , en dat droog weer doet er ook geen goed aan hé want er word weer warmer en droger weer voorspeld vanaf halverwege de week
Bertje awel ik vind dat de persoon die de stofzuiger uitgevonden heeft een dikke pluim verdient en een droogkast dat kan ik ook niet missen , wat zijn we toch verwend hé
miesje ik heb al goed gewerkt hoor deze voormiddag , maar ik ben nu toch blij dat het weer proper is buiten
marietteke allé de wasjes zijn weer gedaan sè tot zaterdag en dan vliegen we er weer in op nachttarief
jadi jullie zullen daar wel een goed zicht hebben zo hoog
omadina jij bent nu toch wel gemakkelijk zeker dat je geen buitenwerk meer moet doen nu je op een appartement woont , want met een huis is er natuurlijk veel meer werk hé en doordat wij ook ouder worden word dat toch soms een beetje lastig
Lenk wij voelen ons ook goed hoor in ons kot , en 't zal wel eens beter worden zeker
Bekske hopelijk kan jij je ook bezig houden thuis met je beestjes
ghyra nog altijd geen hondentraining zeker daar bij jou ????
allé voor alle leutertjes geniet nog van jullie zondag
en ik denk dat ik nog een beetje strijkwerk ga doen sè
daaaag

*** Zie het leven van de zonnige kant ***