In t koffie en theehuisje: "Carpe Diem"
-
zonnebloemetje - Lid geworden op: 08 aug 2011, 22:36
halloooo een goeie avond alweer
voila sè de vuilzak en de pmd zak staan buiten om morgen opgehaald te worden
ons Treesje zit al in haar kot en ik heb het al toe gedaan , maar ze kan wel nog in haar veranda en daar zit ze graag als het nog niet donker is
ik ga dadelijk een duik nemen in een warm badje sè want we hebben hier vandaag geen zon gezien en het is echt maar frisjes buiten vind ik , maar binnen staat de verwarming al gans de dag aan en die doet deugd
en morgen ist alweer maandag en in de namiddag heb ik een afspraak bij de dokter
voor alle leutertjes nog een gezellige avond
daaaaag

voila sè de vuilzak en de pmd zak staan buiten om morgen opgehaald te worden
ons Treesje zit al in haar kot en ik heb het al toe gedaan , maar ze kan wel nog in haar veranda en daar zit ze graag als het nog niet donker is
ik ga dadelijk een duik nemen in een warm badje sè want we hebben hier vandaag geen zon gezien en het is echt maar frisjes buiten vind ik , maar binnen staat de verwarming al gans de dag aan en die doet deugd
en morgen ist alweer maandag en in de namiddag heb ik een afspraak bij de dokter
voor alle leutertjes nog een gezellige avond
daaaaag

*** Zie het leven van de zonnige kant ***-
hallooooo
voor iedereen nog een goede nachtrust
slaapwel en tot morgen

voor iedereen nog een goede nachtrust
slaapwel en tot morgen

Lenk - Lid geworden op: 02 nov 2017, 20:54
hier dag 48 of zo ben de tel kwijt in mijn quarantaine. Heerlijk dagje toch.
- lekker geslapen tot 5 uur. blaffende honden, kraaiende hanen, fluitende mussen en merels. Effe een plasje gaan doen. Raam dicht. En terug bedje in tot 9 uur geslapen
- ontbijt met koffiekoek, 1 rozijnen en pudding, 1 pudding en chocoladekoek. Lekker Lenka geniet mee van de pudding. Zondag hè ook voor hondjes
- wat administratie, betalingen, en was plooien
- rustig middagmaal met een lekker biertje
- gezellig legpuzzel gedaan
- rundsfondue onder ons beide, met een lekker wijntje
- rustige wandeling met lenka. Snuffel snuffel snuffel en snuffel om te eindigen met snuffel.
- een docu over de 3 tenoren. Placido, Pavarotti, en Callas. Heerlijk ik hou van tenoren en opera. Zalig genieten
- en nu staat een docu op van francoise hardy.
zeg eens waarom moet ik uit mijn bubbel komen. Ik had een heerlijke dag.
- lekker geslapen tot 5 uur. blaffende honden, kraaiende hanen, fluitende mussen en merels. Effe een plasje gaan doen. Raam dicht. En terug bedje in tot 9 uur geslapen
- ontbijt met koffiekoek, 1 rozijnen en pudding, 1 pudding en chocoladekoek. Lekker Lenka geniet mee van de pudding. Zondag hè ook voor hondjes
- wat administratie, betalingen, en was plooien
- rustig middagmaal met een lekker biertje
- gezellig legpuzzel gedaan
- rundsfondue onder ons beide, met een lekker wijntje
- rustige wandeling met lenka. Snuffel snuffel snuffel en snuffel om te eindigen met snuffel.
- een docu over de 3 tenoren. Placido, Pavarotti, en Callas. Heerlijk ik hou van tenoren en opera. Zalig genieten
- en nu staat een docu op van francoise hardy.
zeg eens waarom moet ik uit mijn bubbel komen. Ik had een heerlijke dag.
-
jadi - Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54

Goede morgen iedereen, ik vind het maar frisjes
Ik weet niks te vertellen
Ik muis er van onder en een beetje HH verder doen
Fijne dag allen
toedeloe
menu: filetkoteletjes met gestoofde prei (ventje een hamburger)
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
-
omadina - Lid geworden op: 11 dec 2005, 19:34
Goede morgen, voor jullie allemaal een goed begin van de week, veel "courage", zeggen wij dan als West Vlamingen !
Jadi, ik heb ook niet veel te vertellen. Gisteren namiddag, nadat ik een paar uur gelezen had, ben ik dan toch nog eens een wandelingetje gaan maken. Maar o wee, dikke wolken en plots een plensbui.... en mijne paraplu... die had ik natuurlijk thuis gelaten, eigen schuld , dikke bult. Gelukkig had ik nog een kapje aan mijn jas. Maar toch ben ik content dat ik toch een uurtje gestapt heb. Als ik thuis kwam heb ik maar andere kleren aangetrokken en mijn haar gedroogd, en ondertussen was het tv-tijd.
Zou ik dat vertellen als één van mijn dochters belt ?... ja hé, ze zullen wel weer zeggen : mamaatje toch !
Allez , ik ben ermee weg. Hou jullie goed en tot de volgende.
omadina
Jadi, ik heb ook niet veel te vertellen. Gisteren namiddag, nadat ik een paar uur gelezen had, ben ik dan toch nog eens een wandelingetje gaan maken. Maar o wee, dikke wolken en plots een plensbui.... en mijne paraplu... die had ik natuurlijk thuis gelaten, eigen schuld , dikke bult. Gelukkig had ik nog een kapje aan mijn jas. Maar toch ben ik content dat ik toch een uurtje gestapt heb. Als ik thuis kwam heb ik maar andere kleren aangetrokken en mijn haar gedroogd, en ondertussen was het tv-tijd.
Zou ik dat vertellen als één van mijn dochters belt ?... ja hé, ze zullen wel weer zeggen : mamaatje toch !
Allez , ik ben ermee weg. Hou jullie goed en tot de volgende.
omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !
-
marietteke - Lid geworden op: 26 mar 2006, 19:31

ons Louiseke gisteravond , ze zit graag aan open venster ,
en zeker 's avonds ,
een heel ander weertje , frisjes , en nu is het hier aan 't regenen ,
maar dat moet ook al eens h" ,
vandaag zo een drukkend gevoel op m'n borst ,
ben terug wat gaan liggen en is beter nu ,
seffens wat ontspanning doen ,
omadina , ja zo een onverwachte regenbui ,
gelukkig had je nog 'n kapje
jadi , ni veel te vertellen ,
kan ook al eens hoor ,
als we je maar eens gezien hebben hé , altijd leuk
bekske hallo
fijne dag allemaal
geluk vind je onverwacht
-
halloooo een late goeie morgen allemaal
tis efkes in de rapte want ik ga dadelijk de patatjes opzetten en mijn pot soep mixen die al een tijdje staat te koken
tis hier al gans de voormiddag bewolkt maar droog en er is ook bijna geen wind
marietteke mooie foto van Louizeke , ons Rostje zat ook graag voor het venster te kijken en als die kat van de buren op straat liep dan kwam die langs de buitenkant voor ons venster zitten en begon te slaan met haar poot tegen de ruit omdat ze dacht dat ze zo aan ons Rostje zou kunnen
omadina oeps gisteren kletsnat thuisgekomen , das nie plezant hé
wij hebben hier in de late namiddag ook een regenbui gekregen
jadi jullie zullen het zeker al afgeleerd zijn om wekelijks naar de markt te gaan met dat corona gedoe ??
Bekske ook voor jou en je beestjes een fijne week
lenk gisteren een ontspannende dag gehad , awel groot gelijk hoor en laat het niet aan je hart komen
Bertje , ghyra , Sita en miesje
hallooooo
allé en nu vlug verder doen zodat we niet te laat eten deze middag
daaaaaag

tis efkes in de rapte want ik ga dadelijk de patatjes opzetten en mijn pot soep mixen die al een tijdje staat te koken
tis hier al gans de voormiddag bewolkt maar droog en er is ook bijna geen wind
marietteke mooie foto van Louizeke , ons Rostje zat ook graag voor het venster te kijken en als die kat van de buren op straat liep dan kwam die langs de buitenkant voor ons venster zitten en begon te slaan met haar poot tegen de ruit omdat ze dacht dat ze zo aan ons Rostje zou kunnen
omadina oeps gisteren kletsnat thuisgekomen , das nie plezant hé
wij hebben hier in de late namiddag ook een regenbui gekregen
jadi jullie zullen het zeker al afgeleerd zijn om wekelijks naar de markt te gaan met dat corona gedoe ??
Bekske ook voor jou en je beestjes een fijne week
lenk gisteren een ontspannende dag gehad , awel groot gelijk hoor en laat het niet aan je hart komen
Bertje , ghyra , Sita en miesje
hallooooo
allé en nu vlug verder doen zodat we niet te laat eten deze middag
daaaaaag

halloooo een goeie avond allemaal
deze namiddag naar de dokter geweest en zoals verwacht nog een pilletje er bij omdat ik vochtophoping heb in mijn voeten en onderbenen en hopelijk helpt dat en ik moet ook een afspraak maken in het ziekenhuis voor een echo duplex om te controleren of er niks mis is met mijn diepe aders in mijn benen
en zo is er altijd iets als je ouder word hé , maar soit zolang het maar dat is
mijn schoonmoeder heeft al enkele keren aan de telefoon gehangen vandaag om te zeggen dat mijn schoonvader ( die nu 2 weken thuis is uit het ziekenhuis ) rap achteruit gaat en hij is in het weekend nog maar eens gevallen en hij is erg verward en dement en sinds hij terug thuis is weet hij nu ook niet meer wanneer hij naar het toilet moet doordat hij sinds die vorige val nog maar eens een beroerte gehad heeft , en ze wil hem nog steeds niet naar het rusthuis laten gaan en volgens de huisarts kan hij in zijn toestand niet meer thuis zijn , maar ze doet wel haar beklag dat ze het bijna niet aan kan om voor hem te zorgen , en wat wij ook zeggen ze doet toch altijd haar gedacht
allé nu nog efkes naar buiten en daarna nog een duik nemen in een warm badje sè
voor iedereen nog een gezellige avond verder
daaaaag

deze namiddag naar de dokter geweest en zoals verwacht nog een pilletje er bij omdat ik vochtophoping heb in mijn voeten en onderbenen en hopelijk helpt dat en ik moet ook een afspraak maken in het ziekenhuis voor een echo duplex om te controleren of er niks mis is met mijn diepe aders in mijn benen
en zo is er altijd iets als je ouder word hé , maar soit zolang het maar dat is
mijn schoonmoeder heeft al enkele keren aan de telefoon gehangen vandaag om te zeggen dat mijn schoonvader ( die nu 2 weken thuis is uit het ziekenhuis ) rap achteruit gaat en hij is in het weekend nog maar eens gevallen en hij is erg verward en dement en sinds hij terug thuis is weet hij nu ook niet meer wanneer hij naar het toilet moet doordat hij sinds die vorige val nog maar eens een beroerte gehad heeft , en ze wil hem nog steeds niet naar het rusthuis laten gaan en volgens de huisarts kan hij in zijn toestand niet meer thuis zijn , maar ze doet wel haar beklag dat ze het bijna niet aan kan om voor hem te zorgen , en wat wij ook zeggen ze doet toch altijd haar gedacht
allé nu nog efkes naar buiten en daarna nog een duik nemen in een warm badje sè
voor iedereen nog een gezellige avond verder
daaaaag

Lenk - Lid geworden op: 02 nov 2017, 20:54
ik dacht plots aan een song van de zanger Willem Vermandere over de oorlog. Altijd iemands vader altijd iemands kind. Hier moet je gewoon moeder aan toevoegen en je verwoord de onzichtbare vijand van 2020.
https://www.youtube.com/watch?v=j6RYxmy0Jv4
https://www.youtube.com/watch?v=j6RYxmy0Jv4
-
halloooo een goeie morgen allemaal
het zonnetje is er weer vandaag en er word voor de volgende dagen nog warmer weer voorspeld
mijn patatjes zijn al gekookt om deze middag te bakken en we hebben daarjuist ook al onze koffie gedronken en dat kan smaken in de voormiddag vind ik
gisteren zijn we na ons bezoek aan de dokter nog doorgereden naar den Aldi en er was niet veel volk meer in de late namiddag en we moesten zelfs niet aanschuiven buiten zoals de vorige keer
allé ik ga dadelijk mijn visjes een vers badje geven sè en daarna nog eens met mijn stofzuiger rondvliegen zodat onze vloer weer stofvrij is , en zo heb ik het graag
Bekske , Lenk , marietteke , Bertje , jadi , ghyra , Sita , miesje en omadina
nog een aangename dinsdag verder
daaaaag

het zonnetje is er weer vandaag en er word voor de volgende dagen nog warmer weer voorspeld
mijn patatjes zijn al gekookt om deze middag te bakken en we hebben daarjuist ook al onze koffie gedronken en dat kan smaken in de voormiddag vind ik
gisteren zijn we na ons bezoek aan de dokter nog doorgereden naar den Aldi en er was niet veel volk meer in de late namiddag en we moesten zelfs niet aanschuiven buiten zoals de vorige keer
allé ik ga dadelijk mijn visjes een vers badje geven sè en daarna nog eens met mijn stofzuiger rondvliegen zodat onze vloer weer stofvrij is , en zo heb ik het graag
Bekske , Lenk , marietteke , Bertje , jadi , ghyra , Sita , miesje en omadina
nog een aangename dinsdag verder
daaaaag

marietteke - Lid geworden op: 26 mar 2006, 19:31

hallo goeiemiddag ,
het zonneke schijnt maar het is wel een frisse wind ,
ik kom iedereen een fijne dag wensen ,
en ben niet veel van zeggen , ik zit effe in 'n dipje ,
maar het komt wel weer goed denk ik ,
als ik me beter voel zal ik het wel vertellen ,
veel liefs en een dikke afstandsknuffel
geluk vind je onverwacht
-
Bert
Hallo leutertjes,
ik kom even uit mijn cocon.
Een matig zonnetje maar niet koud. En een licht windje.
Het word tijd dat de scholen terug open zijn. Het is nodig, de kinderen worden hier met de dag lastiger.
Marietteke, u bent toch niet ziek hé? Hopelijk niet.
Even goed uitrusten en proberen alles van u af te zetten om uit het dipje te geraken.
Bloemeke ook alweer aan de slag. Zoals gewoonlijk hé.

Hallo Bekske.
Lenk, interessant liedje. Kende ik niet.
Allé, tot latersss...
ik kom even uit mijn cocon.
Een matig zonnetje maar niet koud. En een licht windje.
Het word tijd dat de scholen terug open zijn. Het is nodig, de kinderen worden hier met de dag lastiger.
Marietteke, u bent toch niet ziek hé? Hopelijk niet.
Even goed uitrusten en proberen alles van u af te zetten om uit het dipje te geraken.
Bloemeke ook alweer aan de slag. Zoals gewoonlijk hé.
Hallo Bekske.
Lenk, interessant liedje. Kende ik niet.
Allé, tot latersss...
-
jadi - Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54

Joehoe,....!!!! ben hier
Ja deze voormiddag was precies zo rap voorbij dus nu eventjes langskomen
Naar de Bib op afspraak de gevraagde boeken afgehaald.
Ventje las er 5 in veertien dagen..Ik één, en nu heb ik nog ééntje liggen waar ik zeker vandaag zou willen aan beginnen..
Op zoek geweest om een bloemetje voor oma...
Morgen mogen we het binnenbrengen en op moederdag krijg ze dan haar pakje..Buiten bloemen zoveel je wilt maar binnen bloemen niet te doen...
Uiteindelijk een kalanchoë gevonden in de Colruyt (kan binnen en buiten)
en een dozeke pralientjes in een schoon papiertje en dan alles samen met een schat van een kaartje in een geschenkenzak...
Hopelijk is ze tevreden.
Menu deze middag was:tomaat/garnaal, gerookte zalm, sla, en gebakken patatjes..
Omadina dat zijn zo van die dagen dat je u af vraagt, of je vandaag uw mond hebt open gedaan hé...Enfin passeert allemaal. En volgende dag is een andere dag..
Jij moest geen douche meer nemen als je thuis kwam je stond onder de regendouche in de natuur.
Oesje Marietteke ik zie dat je niet op gelijkvloers woont, durf jij dat riskeren Louizeke op de vensterbank. Ben je niet bang dat ze naar beneden valt?
Zonnebloemetje neeje zulle, van als er weer markt is zijn we weg..Alhoewel ik gisteren verschoot mij een bult..Ik hoorde zeggen op de regionale zender dat de café's maar open gaan in september...Daar gaat onze koffie momenten...pfff...Hopelijk is het echt niet zo....
Ja vocht ophouden is niet aangenaam..Je hebt er zo'n zware benen van..Ik zeg dan altijd ik heb weer olifantenbenen..Ik slaap 's nachts met mijn benen hoger, en als ik tv kijk leg ik mijn voeten op de salontafel stttt....aan niemand zeggen
Lenk mooi liedje hé van Willem, zijn zoon zingt ook hé wist je dat..Maar ik ben zijn naam vergeten sorryyyyyy...
Dag Bekske alles ok hoop ik
Wablief Bert hebben jullie maar een licht windje...ja...als ik het bedenkt is het hier ook een licht windje maar een koud windje..brr..
Zo mijn colaatje zero is leeg, en mijn appelflap uit de Lidl is op..Wat zijn die lekker er zit heel veel appels in
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.