In de Vier Seizoenen reeks 18 Lente 2020
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
Hallo iedereen,
Hier valt er lichte motregen, in de namiddag zou de zon komen volgens het weerbericht.
Ga straks nog wat in de serre werken , moet de tomaatplantjes nog planten.
Gisternamiddag hebben we gekaart, dat was lang geleden.Dat doen we eens graag.Manlief was ervoor eventjes met de fiets gaan rijden en overal zoveel wandelaars.
Hebben bericht gekregen van huisarts dat de praktijk terug open is , maar je mag enkel binnen met mondmasker en op afspraak.
Dames, tot morgen allemaal.
Hier valt er lichte motregen, in de namiddag zou de zon komen volgens het weerbericht.
Ga straks nog wat in de serre werken , moet de tomaatplantjes nog planten.
Gisternamiddag hebben we gekaart, dat was lang geleden.Dat doen we eens graag.Manlief was ervoor eventjes met de fiets gaan rijden en overal zoveel wandelaars.
Hebben bericht gekregen van huisarts dat de praktijk terug open is , maar je mag enkel binnen met mondmasker en op afspraak.
-
wilde eend 2 - Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40
Dag seizoentjes allemaal,
Ben vandaag naar de osteopate geweest : zij met dubbel mondmasker aan en ik met een enkel . Ik had de behandeling al een maand uitgesteld .. nu maar hopen dat het betert na een paar dagen .. Morgen en overmorgen mag ik dus nog geen gras maaien ... moet na een behandeling een paar dagen wachten met ongewoon werk ...
Clive : dank voor het mooie kaartje
... Ik hoop dat het met jou ook wat beter gaat ...
Verder blijven we allemaal braaf zo veel mogelijk binnen .... dat zal nog het verstandigste zijn ..
Voor iedereen goede moed en een goede nacht .. Plantjes binnen zetten : het wordt maar 3° ..
Ben vandaag naar de osteopate geweest : zij met dubbel mondmasker aan en ik met een enkel . Ik had de behandeling al een maand uitgesteld .. nu maar hopen dat het betert na een paar dagen .. Morgen en overmorgen mag ik dus nog geen gras maaien ... moet na een behandeling een paar dagen wachten met ongewoon werk ...
Clive : dank voor het mooie kaartje
Verder blijven we allemaal braaf zo veel mogelijk binnen .... dat zal nog het verstandigste zijn ..
Voor iedereen goede moed en een goede nacht .. Plantjes binnen zetten : het wordt maar 3° ..
Laatst gewijzigd door wilde eend 2 op 05 mei 2020, 10:57, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Goede morgen alle dames,
is iedereen nog in z'n warme bedje
de zon is er al...'t wordt een mooie dag hoop ik
wilde eend, ik hoop dat je geholpen bent dor de osteopate
als ze allemaal stilaan terug aan de slag gaan
kunnen we weer geholpen worden hé
Ook aan helena, clive, anjelierken, M-J,
M-M was er niet gisteren? hopelijk niet ziek...
Alle seizoentjes een mooie dag vandaag
en moed aan hen die het nodig hebben
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
vandaag komt de diepvries. ventje is om leesvoer en kippebillen.
volgende week gaan ze weer aan het werk met afspraken wie/wanneer, maar collega moet haar wijsheidstanden laten trekken en is 6 weken "out".
Vanmorgen wakker geworden met een opvlieger en dan maar besloten op te staan.
verder niet veel te vertellen dan dat buurman v vandaag 50 wordt. Er ging normaal een feestje zijn en een drink thuis voor enkele genodigden. dat valt nu allemaal weg. een zo en een keer anders zou mijn moeder zeggen.
Fijne dag en Keep Safe.
vandaag komt de diepvries. ventje is om leesvoer en kippebillen.
volgende week gaan ze weer aan het werk met afspraken wie/wanneer, maar collega moet haar wijsheidstanden laten trekken en is 6 weken "out".
Vanmorgen wakker geworden met een opvlieger en dan maar besloten op te staan.
verder niet veel te vertellen dan dat buurman v vandaag 50 wordt. Er ging normaal een feestje zijn en een drink thuis voor enkele genodigden. dat valt nu allemaal weg. een zo en een keer anders zou mijn moeder zeggen.
Fijne dag en Keep Safe.
Cats Rule!
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Muddy Maddy gisteren niet gezien, dat is niet van haar gewoonte, hopelijk is alles oké.
Wilde eend, dat kaartje is met heel veel plezier gedaan . De maatregelen beginnen door te wegen en dan heb jij nog zo'n vriendelijke buren die met alles rekening houden
Gisteren onverwacht bezoek gehad. Toch nog maar alle maatregelen toegepast . In open lucht, 1, 5 meter van elkaar en geen knuffel. Maar heb er wel van genoten. Miste de knuffel nog het meeste.
Matice is gisteren echt wel een ganse dag ondeugend geweest, spookte van alles uit. En om 20.30H was zijn lichtje uit en was hij aan het zeuren om te gaan slapen en dus heb ik hem maar slapen gelegd. En we hebben hem nimmer gehoord tot 08.00H deze ochtend.
Als het weer goed blijft vandaag, leg ik zijn tunnel terug in de tuin, kan hij daar wat energie kwijt.
Zo, ik ga starten, kan ik alles op mijn gemak doen.
Ik wens iedereen een mooie dinsdag. Liefs en een knuffel voor elkeen.
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Goede namiddag iedereen,
Dat bakske niet opendoen 's morgens en je hebt dubbel zoveel gedaan.
Alleen, gelijk wanneer, meer dan een beetje veel, gaat niet meer.
Even rust dus.
Bed verschoond.
Gele kamer maandelijkse beurt gegeven, Velux gewassen, alle ruiten langs binnen en langs buiten gewassen.
De cockpit helemaal afgewassen: ruiten, houtwerk, plant verzorgd.
Kortom ik ben content dat dat weeral voor een paar maanden uit de voeten is.
Wat je zelf doet doe je beter...Ik heb mijn vod te week gezet...
In de richeltjes kuisen is toch echt niet de fort van J.
Maar ondertussen was dat daar wel potgrond aan het worden...
Was twee hangt op, was drie steekt in.
Gelukkig zag ik het op tijd, maar er waren fijne spullen in de machine blijven steken en ik had een kook was opgezet. Dus alles er weer uit, die fijn spullen gespoeld, de kook was terug erin....
De meubelwinkel belde om te vragen of ik die zetel al wou laten brengen. Ze hadden er alle begrip voor als ik daar nog wat wou mee wachten. Wel, ik kijk de kat nog een beetje uit de boom. Ik ben benieuwd hoe hij eruit ziet, het is al van in januari geleden dat hij besteld is...
Nog een gezellige namiddag verder.
Dat bakske niet opendoen 's morgens en je hebt dubbel zoveel gedaan.
Alleen, gelijk wanneer, meer dan een beetje veel, gaat niet meer.
Even rust dus.
Bed verschoond.
Gele kamer maandelijkse beurt gegeven, Velux gewassen, alle ruiten langs binnen en langs buiten gewassen.
De cockpit helemaal afgewassen: ruiten, houtwerk, plant verzorgd.
Kortom ik ben content dat dat weeral voor een paar maanden uit de voeten is.
Wat je zelf doet doe je beter...Ik heb mijn vod te week gezet...
In de richeltjes kuisen is toch echt niet de fort van J.
Maar ondertussen was dat daar wel potgrond aan het worden...
Was twee hangt op, was drie steekt in.
Gelukkig zag ik het op tijd, maar er waren fijne spullen in de machine blijven steken en ik had een kook was opgezet. Dus alles er weer uit, die fijn spullen gespoeld, de kook was terug erin....
De meubelwinkel belde om te vragen of ik die zetel al wou laten brengen. Ze hadden er alle begrip voor als ik daar nog wat wou mee wachten. Wel, ik kijk de kat nog een beetje uit de boom. Ik ben benieuwd hoe hij eruit ziet, het is al van in januari geleden dat hij besteld is...
Nog een gezellige namiddag verder.
-
wingerd - Lid geworden op: 05 mei 2010, 23:13
Toch maar eens eventjes iets komen zeggen : onze lieve hond die ik hier Woef noemde, is gisteren gestorven. Ze leed aan arthrose en geraakte 's morgens helemaal niet meer recht. Dierenarts kon pas 's avonds komen. We zijn dan bij haar blijven zitten want ze had het heel moeilijk. Pillen hielpen deze keer niet. Kon met moeite zwaar ademhalen en plots...was ze er niet meer.
Ze was bijna 13 en onze liefste vriend.
Ze was bijna 13 en onze liefste vriend.
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Goede middag alle seizoentjes,
uit de wind is het goed maar er zit een koude wind
maar het gaat beteren, toch voor een paar dagen
we zien het wel...
ai wingerd, wat erg, jullie goede vriend woef overleden,
mijn medeleven.... 't is altijd te vroeg als je een dier moet afgeven
eigenlijk net zoals bij een mens, onthou de mooie momenten samen..
sterkte, je zal hem missen...
Helena, ook al druk bezig geweest...
ik heb ook de ramen gewassen want die grote vogels(kauwen en duiven)
laten telkens een serieuze "drets" achter en natuurlijk tegen de ramen
zo'n vies zicht... het gebeurde niet dikwijls maar de laatste weken
was het regelmatig van dat...
een dik souvenir, bah
clive, M-M, anjelierken, wilde eend, M-J, en wie ik 'vergeet' sorry
voor allen een fijne dag verder, ik ga nog een kopje thee maken,
daar krijg ik warm van want ik heb geen 'overschot'
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Zo spijtig van Woef.
Het geeft toch veel verdriet een trouwe viervoeter die er niet meer is.
Ik voel met jullie mee, Wingerd.
Voor de rest alles oké hoop ik.
Het geeft toch veel verdriet een trouwe viervoeter die er niet meer is.
Ik voel met jullie mee, Wingerd.
Voor de rest alles oké hoop ik.
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
Hallo iedereen,
Wingerd: innige deelneming met het overlijden van Woef.Woef heeft een mooi leven gehad bij jullie, denk aan de mooie momenten samen.En ja, je gaat die nog een tijdje missen, dat was een volwaardig lid van het gezin hé.
Ganse dag in de tuin bezig geweest en voor morgen is er ook nog een beetje werk.
Ik denk dat ik van mijn leven nog nooit zoveel brood gebakken heb als nu.Wij gaan al weken niet meer naar de bakker.En bijna dagelijks bak ik.Ik heb verschillende soorten bloem staan en bak verschillende soorten brood.
Heb manlief nog niet horen klagen
, dus zal het wel goed zijn.
In de namiddag naar vader gebeld, gelukkig nam hij op.Nu weet ik waarom hij soms niet opneemt, als het onderhoudspersoneel komt poetsen, zetten ze de telefoon op een andere plaats.Nu staat die op zijn tafel en kan hij eraan.Op die andere plaats niet.Zal het nog even afwachten , en als het nog gebeurt de hoofdverpleger verwittigen.Bij vader is alles oké.
Wingerd: innige deelneming met het overlijden van Woef.Woef heeft een mooi leven gehad bij jullie, denk aan de mooie momenten samen.En ja, je gaat die nog een tijdje missen, dat was een volwaardig lid van het gezin hé.
Ganse dag in de tuin bezig geweest en voor morgen is er ook nog een beetje werk.
Ik denk dat ik van mijn leven nog nooit zoveel brood gebakken heb als nu.Wij gaan al weken niet meer naar de bakker.En bijna dagelijks bak ik.Ik heb verschillende soorten bloem staan en bak verschillende soorten brood.
Heb manlief nog niet horen klagen
In de namiddag naar vader gebeld, gelukkig nam hij op.Nu weet ik waarom hij soms niet opneemt, als het onderhoudspersoneel komt poetsen, zetten ze de telefoon op een andere plaats.Nu staat die op zijn tafel en kan hij eraan.Op die andere plaats niet.Zal het nog even afwachten , en als het nog gebeurt de hoofdverpleger verwittigen.Bij vader is alles oké.
-
Voor Wingerd en echtgenoot :
Ik heb vandaag dikwijls aan jullie gedacht ....
Je zal Woef enorm missen .. Dit zal ook zijn tijd nodig hebben , maar Woef heeft bij jullie een heerlijke tijd gehad : "een gouden mandje " noemen ze dat .
Probeer de mooie momenten te herinneren ,maar het gemis blijft .. Ben ook wel een beetje boos op die dierenarts van jullie dat die niet kon komen .. maar het zal daar ook wel druk zijn ... en misschien kon die ook niet echt helpen ..
Jullie hebben al heel zware maanden achter de rug ... ik hoop van harte voor jullie dat er nu een einde komt aan de tegenslagen ... Ik stuur alvast een dikke knuffel XXX

Ik heb vandaag dikwijls aan jullie gedacht ....
Jullie hebben al heel zware maanden achter de rug ... ik hoop van harte voor jullie dat er nu een einde komt aan de tegenslagen ... Ik stuur alvast een dikke knuffel XXX

-
Dag seizoentjes allemaal ,
Anjelierken : ik wou dat ik dat ook kon , zo zelf brood bakken ... Dat zal zeker veel lekkerder smaken dan bij de meeste verkooppunten ...// Fijn dat je nu je vader aan de telefoon kon horen .. Toch ook weer straf dat ze soms zijn telefoon uit zijn buurt zetten ....
Clive : ook voor jou veel moed ! de MRI's die nog moeten gedaan worden .../// De volgende dagen wordt het beter weer : Matice zal blij zijn als zijn tunnel buiten open mag
HVT en Oma C : duchtig aan het werk ! petje af !! Hier is ook nog veel te doen .. Vandaag heb ik heel veel foto's gesorteerd en opgeruimd want veel ander werk ging nog niet met die rug ...
/ Als ik bij de osteopate ben geweest , doet dat een paar dagen serieus pijn .. Nadien betert het dan wel ..
MJ : hoe gaat het met jullie ??
Aan alle seizoentjes : een goede nachtrust , in de mate van het mogelijke .... Veel moed en sterkte !
Anjelierken : ik wou dat ik dat ook kon , zo zelf brood bakken ... Dat zal zeker veel lekkerder smaken dan bij de meeste verkooppunten ...// Fijn dat je nu je vader aan de telefoon kon horen .. Toch ook weer straf dat ze soms zijn telefoon uit zijn buurt zetten ....
Clive : ook voor jou veel moed ! de MRI's die nog moeten gedaan worden .../// De volgende dagen wordt het beter weer : Matice zal blij zijn als zijn tunnel buiten open mag
HVT en Oma C : duchtig aan het werk ! petje af !! Hier is ook nog veel te doen .. Vandaag heb ik heel veel foto's gesorteerd en opgeruimd want veel ander werk ging nog niet met die rug ...
MJ : hoe gaat het met jullie ??
Aan alle seizoentjes : een goede nachtrust , in de mate van het mogelijke .... Veel moed en sterkte !
-

@ Wingerd en echtgenoot,
Het spijt mij zo te lezen dat Woef overleden is. Het gaat een heel gemis zijn in jouw gezin. Jullie hebben de juiste keuze gemaakt hem te laten inslapen al is dat een hartverscheurende.
Maar hij heeft de rest van zijn bestaan een prinsenleven gekend en nog meer.
Maar dat maakt het verdriet erom niet minder natuurlijk.
Ik bied jullie dan ook onze oprechte deelneming aan en heel veel moed en sterkte.
En dat dit jaar maar vlug mag voorbij mag zijn en jullie volgend jaar er een beter mogen hebben.
Liefs.
-

Goedemorgen Seizoentjes,
Gisteren moeten stoppen met het HH. Die bronchitis sleept langer aan dan ik wil. Ben ook meteen klam als ik me inspan. Vandaag rustig terug starten waar ik gisteren gebleven was, het werk is niet gaan lopen.
Wilde eend, ik hoop dat jouw rug vlug minder pijn doet, zo vervelend en vermoeiend een pijnlijke rug.
Het lijkt wel terug een zonnige dag te worden. Gisteren is manlief dan alleen gaan wandelen met Matice en heeft de grote tour gedaan. En zijn oefeningen. Er liep weer een hond los en manlief waarschuwde van ver de eigenaar zijn hond terug aan te lijnen. Dat deed hij dan wel onmiddellijk en dat bleek nodig te zijn, want toen ze elkaar kruisten , bleek dat de eigenaar de grote hond totaal niet onder controle had.
Ga de tunnel van Matice in de tuin leggen als het gras wat droger is.
Er zijn veel Seizoentjes met pijn en ongemakken vind ik, aan iedereen heel veel sterkte en moed.
Ga Matice zijn ontbijt klaarmaken.
Aan iedereen een mooie zonnige woensdag. Liefs en een dikke knuffel voor elk.