In t koffie en theehuisje: "Carpe Diem"
-
Lenk - Lid geworden op: 02 nov 2017, 20:54
Hallo leutertjes
Maar Marietteke toch. Nu ik wat omhoog krabbel ga jij wat een diepje zitten. Kopje je niet laten hangen. Komaan hé. Dikke virtuele knuffel hoor.
Ja Bertje, met kinderen nu is het leven voor de ouders niet gemakkelijk. Het probleem is ook dat die kinderen ook niet meer in hun dagelijkse routine zitten. Ouders moeten dikwijls werken en dan tegelijk hun kinderen begeleiden. Wat ook weer voor spanning zorgt.
Bloemeke je bent toch een vlijtige bijtje hoor. Als ik lees wat jij allemaal doet op een dag. En altijd met de glimlach en altijd positief. Ik bewonder je, weet je dat. En de toestand bij je schoonouders is erg, heel erg. Maar wat doe je eraan als ze koppig zijn. Mss is ze bang om alleen te zijn.
Omadina en Jadi. Ondanks ik (thuis)werk weet ik ook dikwijls niet welke dag we zijn. De dagen zijn hier ook altijd hetzelfde.
Ach een regendouche vind ik niet zo erg als ik naar huis kan en me direct van verkleden, drogen en opwarmen.
Heb dit dikwijls als ik met Lenka ga wandelen.
Jadi vocht ophouden is niet leuk. En oh ik houd geen vocht op en leg mijn benen ook in de zetel op op de salontafel. Gewoon omdat ik dat lekker vind. Hahaha
Ha dat wist ik niet dat Willem zijn zoon ook zingt. Weer wat bijgeleerd sie.
Vandaag dus ook weer gewerkt. Maar toen ik gedaan had om 16 uur, effe in de tuin in de zon gaan zitten. Deed deugd.
Daarna tijd om aan het eten te beginnen
Gewone kost, bloemkool met witte saus, dikke worst en gekookte aardappelen.
Daarna ga ik nog wat aan mijn legpuzzel puzzelen. Het is een Wasgij? Puzzel. Nog nooit gedaan is een puzzel waarvan je een beeld hebt op de doos van een verhaal, maar jij moet het verhaal afmaken, je fantasie gebruiken om het verhaal verder te zetten. Je ziet dus niet echt wat je puzzelt. Een uitdaging. Het zijn 1000 stukjes.
Bekske, dank je wel om elke dag een mooi plaatje te maken voor ons. Ondanks jezelf veel pijn hebt. Hopelijk snel terug hulp voor je.
Ghyra, Sita en Miesje, zwaai zwaai.
Maar Marietteke toch. Nu ik wat omhoog krabbel ga jij wat een diepje zitten. Kopje je niet laten hangen. Komaan hé. Dikke virtuele knuffel hoor.
Ja Bertje, met kinderen nu is het leven voor de ouders niet gemakkelijk. Het probleem is ook dat die kinderen ook niet meer in hun dagelijkse routine zitten. Ouders moeten dikwijls werken en dan tegelijk hun kinderen begeleiden. Wat ook weer voor spanning zorgt.
Bloemeke je bent toch een vlijtige bijtje hoor. Als ik lees wat jij allemaal doet op een dag. En altijd met de glimlach en altijd positief. Ik bewonder je, weet je dat. En de toestand bij je schoonouders is erg, heel erg. Maar wat doe je eraan als ze koppig zijn. Mss is ze bang om alleen te zijn.
Omadina en Jadi. Ondanks ik (thuis)werk weet ik ook dikwijls niet welke dag we zijn. De dagen zijn hier ook altijd hetzelfde.
Ach een regendouche vind ik niet zo erg als ik naar huis kan en me direct van verkleden, drogen en opwarmen.
Heb dit dikwijls als ik met Lenka ga wandelen.
Jadi vocht ophouden is niet leuk. En oh ik houd geen vocht op en leg mijn benen ook in de zetel op op de salontafel. Gewoon omdat ik dat lekker vind. Hahaha
Ha dat wist ik niet dat Willem zijn zoon ook zingt. Weer wat bijgeleerd sie.
Vandaag dus ook weer gewerkt. Maar toen ik gedaan had om 16 uur, effe in de tuin in de zon gaan zitten. Deed deugd.
Daarna tijd om aan het eten te beginnen
Gewone kost, bloemkool met witte saus, dikke worst en gekookte aardappelen.
Daarna ga ik nog wat aan mijn legpuzzel puzzelen. Het is een Wasgij? Puzzel. Nog nooit gedaan is een puzzel waarvan je een beeld hebt op de doos van een verhaal, maar jij moet het verhaal afmaken, je fantasie gebruiken om het verhaal verder te zetten. Je ziet dus niet echt wat je puzzelt. Een uitdaging. Het zijn 1000 stukjes.
Bekske, dank je wel om elke dag een mooi plaatje te maken voor ons. Ondanks jezelf veel pijn hebt. Hopelijk snel terug hulp voor je.
Ghyra, Sita en Miesje, zwaai zwaai.
-
jadi - Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
-
Bert
Zoon van Willem......
https://www.youtube.com/watch?v=jYghAIJSceA
'k versta het nie, maar het is goed vertaald
https://www.youtube.com/watch?v=jYghAIJSceA
'k versta het nie, maar het is goed vertaald
-
Bert
Goede morgen leutertjes,
weer een stralende morgen, met zonnetje en bijna geen wind.
Meer moet dat niet zijn als men 's morgens buiten komt.
Ben nu aan het luisteren naar de franstalige top 100 op Nostalgie.
Wat doen we vandaag? In ons kot blijven.

Jadi, ik wist dat ook niet van Willem zijn zoon. Daarmee, ik heb het even opgezocht.
Is niet slecht voor een beginneling hé.

Ik begin dat west-vlaams iets beter te begrijpen, hier een woordje opnemen, daar een zinnetje.
Het komt nog goed met mij, binnenkort spreek ik ook al zo.

Hallo Bekske, merci voor de mooie plaatjes elke dag. Hopelijk gaat het een beetje met de pijn.
Lenk, uw dagelijkse kost van gisteren, dat eet ik nog het liefst van allemaal.
Gewone kost, niets speciaal. In mijn jeugd was er niets anders, dus ben er ook mee groot geworden.
En ja, sommige ouders zitten wel degelijk in de problemen met de kinderen nu. Als beide ouders werken, waar moeten ze dan met de kinderen heen? Opvang in de scholen is ook maar een noodoplossing.
Marietteke, gaat het al wat beter met nu? Sterkte knuffel van op afstand......U niet laten gaan hé, krabbel mee met Lenk terug omhoog.
Bloemeke, hoe gaat het nu met u? Met het vocht in de beentjes? Tja, in 1 dag zal er wel nog niet veel veranderd zijn hé. Hopelijk brengen die pilletjes een oplossing.
En uw schoonouders zo koppig. Maar wat doet men er aan? Als ze niet willen meewerken.
Miesje, Omadina, Ghyra, Sita, hallooooooo, groetjes aan jullie.
Tot latersss...
weer een stralende morgen, met zonnetje en bijna geen wind.
Meer moet dat niet zijn als men 's morgens buiten komt.
Ben nu aan het luisteren naar de franstalige top 100 op Nostalgie.
Wat doen we vandaag? In ons kot blijven.
Jadi, ik wist dat ook niet van Willem zijn zoon. Daarmee, ik heb het even opgezocht.
Is niet slecht voor een beginneling hé.
Ik begin dat west-vlaams iets beter te begrijpen, hier een woordje opnemen, daar een zinnetje.
Het komt nog goed met mij, binnenkort spreek ik ook al zo.
Hallo Bekske, merci voor de mooie plaatjes elke dag. Hopelijk gaat het een beetje met de pijn.
Lenk, uw dagelijkse kost van gisteren, dat eet ik nog het liefst van allemaal.
Gewone kost, niets speciaal. In mijn jeugd was er niets anders, dus ben er ook mee groot geworden.
En ja, sommige ouders zitten wel degelijk in de problemen met de kinderen nu. Als beide ouders werken, waar moeten ze dan met de kinderen heen? Opvang in de scholen is ook maar een noodoplossing.
Marietteke, gaat het al wat beter met nu? Sterkte knuffel van op afstand......U niet laten gaan hé, krabbel mee met Lenk terug omhoog.
Bloemeke, hoe gaat het nu met u? Met het vocht in de beentjes? Tja, in 1 dag zal er wel nog niet veel veranderd zijn hé. Hopelijk brengen die pilletjes een oplossing.
En uw schoonouders zo koppig. Maar wat doet men er aan? Als ze niet willen meewerken.
Miesje, Omadina, Ghyra, Sita, hallooooooo, groetjes aan jullie.
Tot latersss...
-

Goede morgen iedereen
Het is in een Speedy Gonzales style dat ik langs kom
Mijn dag is goed gevuld.
Met ditjes en datjes, en moetens en niet moetens
Enfin kortom elke minuut telt nu woeha
Deze namiddag mogen we naar het wooncenter om 15u om een geschenkje af te leveren voor moederdag..
Dus dat doen we dan maar ..Hopelijk is oma blij
En nu verder doen....
Fijne dag allen
toedeloe
menu: kipfilet met appelmoes
en nu zoeffffffffffffffffffffffffffff....................
-
zonnebloemetje - Lid geworden op: 08 aug 2011, 22:36
halloooo een goeie namiddag iedereen
deze voormiddag de nodige boodschappen gedaan en het was al na 12.30u toen we thuis waren dus dan het middageten klaargemaakt en dan wat later nog wat tv gekeken om te zien wat de nieuwe maatregelen zijn die de regering vandaag had besproken
en nu een lekker koffietje gedronken sè
Bertje proficiat met jou nieuwe iphone en is jou broekzak groot genoeg om die in te steken ????
en ik heb nog maar 2 dagen van die pilletjes genomen , maar het is er niet op verslechterd dus nog efkes geduld denk ik
Bekske ook voor jou een fijne woensdag vandaag
Lenk ja mijn schoonmoeder wil niet alleen thuis zitten zegt ze , maar vroeg of laat zal dat er toch eens van komen hé en als je al meer dan 90 jaar bent dan mag je toch niet klagen vind ik dat je al zo lang kon samen zijn maar ze is echt nooit content en er nooit iets goed voor haar
jadi ik slaap al meer dan 45 jaar op een kussen met mijn benen en als ik in de zetel zit dan liggen mijn benen altijd op de poef maar ik ben beginnen sukkelen met mijn benen na mijn operatie van die nieuwe knie die niet goed gekomen is en van het ene komt het andere vind ik
marietteke hopelijk voel jij je vlug weer beter en is je dipje weer rap voorbij
veel sterkte nog en we zullen duimen dat alles rap weer goed komt
en zeker een knuffeltje terug hoor en gelukkig mag dat nog via de pc
omadina , Sita , miesje en ghyra
halloootjes
allé en nu ga ik nog eens rond met mijn zeemvel sè om het nodige stof ( dat ik nie zie liggen ) weg te vegen zodat alles weer proper en netjes is want dat heb ik graag
voor iedereen nog een aangename woensdag verder
daaaaag

deze voormiddag de nodige boodschappen gedaan en het was al na 12.30u toen we thuis waren dus dan het middageten klaargemaakt en dan wat later nog wat tv gekeken om te zien wat de nieuwe maatregelen zijn die de regering vandaag had besproken
en nu een lekker koffietje gedronken sè
Bertje proficiat met jou nieuwe iphone en is jou broekzak groot genoeg om die in te steken ????
en ik heb nog maar 2 dagen van die pilletjes genomen , maar het is er niet op verslechterd dus nog efkes geduld denk ik
Bekske ook voor jou een fijne woensdag vandaag
Lenk ja mijn schoonmoeder wil niet alleen thuis zitten zegt ze , maar vroeg of laat zal dat er toch eens van komen hé en als je al meer dan 90 jaar bent dan mag je toch niet klagen vind ik dat je al zo lang kon samen zijn maar ze is echt nooit content en er nooit iets goed voor haar
jadi ik slaap al meer dan 45 jaar op een kussen met mijn benen en als ik in de zetel zit dan liggen mijn benen altijd op de poef maar ik ben beginnen sukkelen met mijn benen na mijn operatie van die nieuwe knie die niet goed gekomen is en van het ene komt het andere vind ik
marietteke hopelijk voel jij je vlug weer beter en is je dipje weer rap voorbij
veel sterkte nog en we zullen duimen dat alles rap weer goed komt
en zeker een knuffeltje terug hoor en gelukkig mag dat nog via de pc
omadina , Sita , miesje en ghyra
halloootjes
allé en nu ga ik nog eens rond met mijn zeemvel sè om het nodige stof ( dat ik nie zie liggen ) weg te vegen zodat alles weer proper en netjes is want dat heb ik graag
voor iedereen nog een aangename woensdag verder
daaaaag

*** Zie het leven van de zonnige kant ***-
Bertje wij luisteren ook naar radio Nostalgie naar de Franse top 100

Bert
Bloemeke, gisteren was het de Belgische top 100.
Heb die helemaal beluisterd en mijn favoriet stond er een paar keer in en die stond ook op nr.1.
Arno dus. Als je die wat beter kent is dat een sympathieke man.

Heb die helemaal beluisterd en mijn favoriet stond er een paar keer in en die stond ook op nr.1.
Arno dus. Als je die wat beter kent is dat een sympathieke man.
-
Bert
LES 1 in het west vlaams 

. Het zal nog wel een poosje duren voor ik dat volledig snap.
https://www.youtube.com/watch?v=sMJKNVxpUbk
Het is hier kalmpjes hé.
https://www.youtube.com/watch?v=sMJKNVxpUbk
Het is hier kalmpjes hé.
-
halloooo een goeie avond allemaal
voila sè alles blinkt weer want stof is zeker mijn vriend niet hoor
en ondertussen ist alweer tijd voor het avondeten
Bertje ik vind Arno ook een sympathieke gast hoor en ik hoor hem echt graag bezig op zijn Ostends
en hij is een tijdje geleden geopereerd van kanker , ik ben benieuwd hoe het met hem gaat , hopelijk is alles goed met hem
allé ik krijg al honger sè
marietteke , jadi , Bertje , Bekske , omadina , Lenk , miesje , Sita en ghyra
nog een gezellige avond voor iedereen
daaaaag

voila sè alles blinkt weer want stof is zeker mijn vriend niet hoor
en ondertussen ist alweer tijd voor het avondeten
Bertje ik vind Arno ook een sympathieke gast hoor en ik hoor hem echt graag bezig op zijn Ostends
en hij is een tijdje geleden geopereerd van kanker , ik ben benieuwd hoe het met hem gaat , hopelijk is alles goed met hem
allé ik krijg al honger sè
marietteke , jadi , Bertje , Bekske , omadina , Lenk , miesje , Sita en ghyra
nog een gezellige avond voor iedereen
daaaaag

Hallo iedereen,
Fris en gezond weer in de startblokken sè
We vliegen er weer eens in
Om te beginnen met boodschappen te doen
En Eureka de kinderen met vier mogen zondag komen.
Toch nog een stukje mooi moederdag..
Want bij velen zullen er moeten afhaken..
Zo jammer...
Bed gemaakt, geswifferd en nu boodschappenlijstje maken
Fijne dag allemaal
toedeloe
menu: *oosterse waterzooi (aangekocht gisteren bij de traiteur) met rijst
*het zag er zo lekker uit