Wanneer denken jullie dat het openbare leven in België enigszins terug normaal plaatsvindt?

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Wanneer denken jullie dat het openbare leven in België enigszins terug normaal plaatsvindt?

Peiling eindigde op 11 jul 2020, 13:29

Vanaf mei
0
Geen stemmen
De late zomer of vroege herfst
14
44%
Ergens in 2021
12
38%
Later
6
19%

Totaal aantal stemmen: 32

Fazal

06 mei 2020, 11:13

Fred1950 schreef:
06 mei 2020, 08:39
gast43 schreef:
06 mei 2020, 04:54
..... , je moet pijlen volgen en mag niet uitwijken
wie gaat tot einde van de straat wandelen en terugkeren om in midden van de straat naar de winkel te gaan .
.....
:lol: Je mag de tegenliggers wel kruisen ( de linker file oversteken ), maar wel voorrang van rechts houden en 1,5 m afstand houden, hé. :wink:
Misschien beter om de 20 meter verkeerslichten plaatsen!? :idea: :wink:

voorn

06 mei 2020, 11:23

Weeral moet een groep kritiek uiten.
De blinden vragen zich af hoe dat nu met hen moet. Enkelrichtingsstraten; pijlen in de winkels.
Ja dan moeten ze iemand meenemen zeker. Want een begeleidingshond zal het ook niet weten.
En ik zie ook geen ander middel.

gast43

06 mei 2020, 12:11

Te zot voor woorden Fazal en Voorn .
Kan wel begrip opbrengen , is niet gemakkelijk alles uitwerken
gaan altijd problemen de kop op steken .

Maar beste mensen de handelaars gaan wel hun best doen zij maar zeker .
Hebben er al alles aangedaan voor Moederdag , zal ander ook wel best meevallen .

Alleen de piek stijgt weer en sterfgevallen lees ik net dat is minder goed nieuws .
Crisiscentrum meldt 339 sterfgevallen, waarvan 110 in jongste 24 uur
En meer in de ziekenhuizen dan in rusthuizen ?

Alleen moet er altijd iemand de kop opsteken dat je denkt hoe is mogelijk .

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf202005 ... 3727102648

Afbeelding

N-VA wil dat regering bestelling stoffen maskers annuleert: “Dit is weggegooid geld”

Twaalf miljoen herbruikbare mondmaskers. Die heeft de federale regering beloofd, om uit te delen aan de hele Belgische bevolking. Ook al heeft ze de deadline van het openbaar vervoer gemist, waar ze sinds afgelopen maandag verplicht zijn. En ook voor de heropening van de scholen dreigen die mondmaskers te laat te komen. “Dit is weggegooid geld”, zegt N-VA-Kamerlid Michaël Freilich.

Charlie Maru

06 mei 2020, 12:58

gast43 schreef:
06 mei 2020, 12:11
Twaalf miljoen herbruikbare mondmaskers. Die heeft de federale regering beloofd, om uit te delen aan de hele Belgische bevolking................
't zal eerder twaalf miljoen keer een bericht in de mailbox zijn met de richtlijnen hoe je zelf een mondmasker moet maken. :roll:
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

gast43

06 mei 2020, 14:29

Beste Charly : Zij zo behulpzaam eerst beloven en erna van de kaart vegen had niks anders verwacht .

Stop deze aanbesteding nu het nog kan, en erken dat het fout was om deze belofte überhaupt te maken

MICHAËL FREILICH Nv-a

voorn

06 mei 2020, 15:12

Er mag terug bezoek ontvangen worden
Maar maximum 4 man en telkens dezelfde.
Wat is dat nu weer voor idiotie.
Moeten kinderen uit een groot gezin dan maar zien dat ze het uitvissen met bezoek aan ma en pa.
En vergeten dat kleinkinderen 4 grootouders hebben.
En ons haar wordt alsmaar langer

tokkio

06 mei 2020, 17:30

Stop deze aanbesteding nu het nog kan, en erken dat het fout was om deze belofte überhaupt te maken

MICHAËL FREILICH Nv-a
Is dat gene hanven duits......... :mrgreen:
Die heeft de federale regering beloofd, om uit te delen aan de hele Belgische bevolking. Ook al heeft ze de deadline van het openbaar vervoer gemist, waar ze sinds afgelopen maandag verplicht zijn.
Ze moeten dat geld eerst terug verdienen aan gas boeten...... :mrgreen:
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

voorn

06 mei 2020, 18:40

Men mag dus wel naar je kleinkinderen gaan al zijn ze met 7 thuis?
Maar zij mogen alleen met 4 naar mij.
Iets klopt er niet

tokkio

06 mei 2020, 18:55

voorn schreef:
Iets klopt er niet
Het klopt al bijna 2 maand niet Voorn,dit is een beging van dictatuur, men mag wel naar de supermarkt, maar niet op bezoek bij familie of vrienden, men mocht ook niet naar een doe het zelf zaak, men mag wel naar de aveve,maar niet naar een bloemenwinkel, de lijst waar men wel of niet mag gaan of doen is eindeloos,kafka in de hoogste graad,9 ministers van volks gezondheid, en ze willen allemaal hun zegje doen,en spreken steeds elkander tegen.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Fazal

06 mei 2020, 19:23

gast43 schreef:
06 mei 2020, 14:29
Zij zo behulpzaam eerst beloven en erna van de kaart vegen had niks anders verwacht .
Tja ... :roll: kijk en luister eens naar de beloftes vóór de verkiezingen, en zie daarna.
Dan weet je zowiezo al genoeg! :twisted:

Prima Vera

06 mei 2020, 19:42

voorn schreef:
Iets klopt er niet

Iets? Zeg maar liever niets! Ze proberen ons gewoon blij te maken met een dooie mus. Het enige dat ik zie gebeuren dat is dat deze maatregel in vele families véél ruzie en ergernis gaat geven. Ben ik blij dat wij maar één zoon hebben en dat er geen schoonouders zijn.

gast43

06 mei 2020, 21:38

Prima Vera .

Ruzie waarom , wat is belangrijkste de gezondheid van de kinderen en kleinkinderen .
Heb liever dat ze eerst aan hun eigen denken op dit moment is veel belangrijker .
Zij moeten ieder dag gaan werken .
Denk dat iedereen liever anders zou willen maar nu , denk dat we tweede piek
best kunnen missen .Kunnen we weer van o beginnen .

Fred1950

07 mei 2020, 00:21

Prima Vera schreef:
06 mei 2020, 19:42
voorn schreef:
Iets klopt er niet

Iets? Zeg maar liever niets! Ze proberen ons gewoon blij te maken met een dooie mus. Het enige dat ik zie gebeuren dat is dat deze maatregel in vele families véél ruzie en ergernis gaat geven. Ben ik blij dat wij maar één zoon hebben en dat er geen schoonouders zijn.
Wie geraakt daar nog wijs uit. :roll: Het resultaat zal zijn dat iedereen met iedereen in contact zal komen, en dat zonder controle ( hoe zou je dat ook allemaal in godsnaam gaan controleren) . Frau Merkel deed gelijkaardige voorstellen, maar die waren toch veel eenvoudiger en verstaanbaar te interpreteren.

En wat gaan ze doen als het aantal besmettingen hierdoor eind mei terug begint te pieken ? Naar het buitenland wegvluchten zoals tijdens de 2de Wereldoorlog? :roll:

voorn

07 mei 2020, 07:13

Er zit wel een medische logica in.
Als in een groot gezin al de kinderen op bezoek komen wordt de risico's op verspreiding groter
Maar wie wordt nu de uitverkorene, Of is de uitspraak op TV van een zoon met 2 broers,,,,,,niemand dan.
het beste

gast43

07 mei 2020, 07:48

Idd voorn zal beste zijn .

Bij ons mogen de kinderen zelf kiezen wat beste is .
Je maakt toch geen onderscheid tussen u kinderen

Als je dit leest is nog niet gaan liggen .

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/05/07 ... rasschaat/

Nu pas coronapiek in AZ Klina in Brasschaat
Het AZ Klina in Brasschaat stelt vast dat het aantal Covid-19-patiënten in het ziekenhuis nu pas piekt. Vanuit het ziekenhuis klinken dan ook waarschuwingen om heel voorzichtig te blijven, ook al worden de coronamaatregelen stilaan versoepeld.

Caroline Schouteden
14 uur geleden
Beste inwoners van Brasschaat, Schoten, Kapellen, Kalmthout, Wuustwezel en omstreken. Kortom, het noorden van Antwerpen.
Hierbij wil ik mijn bezorgdheid uiten.
De afgelopen dagen horen we enkel positief nieuws over de strijd tegen het coronavirus. Zojuist hoorde ik de nieuwe versoepeling van de maatregelen van de Veiligheidsraad waarbij sociaal contact in beperkte mate terug toegelaten is vanaf 10 mei.
Jammer genoeg wordt er niet vermeld dat onze regio nu pas zwaar getroffen wordt door het virus. In AZ Klina zien we nog steeds een stijging van het aantal Covid-patiënten. Het personeel ervaart dan ook een zeer hoge werkdruk om de beste zorgen te kunnen blijven garanderen.
Dus alstublieft, blijf de maatregelen van social distancing en adequate handhygiëne goed opvolgen en weet dat de versoepeling van de maatregelen voor onze regio eigenlijk nog wat vroeg is.

Stay safe!