In de Vier Seizoenen reeks 18 Lente 2020

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Muddy Maddy

06 mei 2020, 09:13

Goede morgen seizoentjes,

Wingerd: ons mede leven met het overlijden van Woef. Ze heeft een gouden mandje bij jullie gehad.

niet veel te vertellen of ik maak me kwaad omwille wat ik gisteren gehoord heb.
dus Fijne dag en keep safe.
Cats Rule!

Oma-C

06 mei 2020, 09:30

Afbeelding

Goede morgen allen, ondertussen is schoondochter al
gekomen met wat ze van de beenhouwer voor mij
meebracht, :wink: goed op tijd want ze gaan
een toerke fietsen samen en ze moeten genieten nu het kan... :)
ik betaal straks alles tegelijk met pc-banking
en ondertussen was mijn berichtje verdwenen :twisted:
dus opnieuw.... :mrgreen:

M-M, niet kwaad worden, dat is niet goed voor je hartje...
denk maar dat wat je gehoord hebt komt van
mensen die niet slimmer zijn.....sterkte,
ik hoopte al dat je niet ziek was :roll:

clive, sterkte doe maar rustig aan je ziet wel
dat het werk niet gaat lopen :oops: maar je bent
van gewoontes niet rap vanaf :oops: geniet van de zon...

anjelierken, niet fijn dat je vader niet aan de telefoon kon
ik zou ook vragen aan de verzorging of ze er een beetje attent
op willen zijn, het is het enige contact dat jullie hebben hé
sterkte ook, en lekker hé vers zelfgebakken brood :wink:

Helena, een mooie dag voor al jouw werkjes die er altijd zijn...
sterkte en moed :)

wilde eend, die pijnen komen er omdat we ouder worden
dat is niet fijn maar 't hoort erbij... hopelijk heb je na de verzorging
minder pijn, sterkte ook...

wingerd, denk maar dat jullie woef een prinsenleventje had bij jullie
maar daarom is het afscheid niet minder pijnlijk... sterkte

M-J, nog maskers aan 't maken? mooi als het klaar is maar dan zijn we gerust
en tegen dan zullen we er eentje krijgen van "de staat"???

Ik wens allen ook wie ik niet genoemd heb een fijne woensdag
maak er het beste van...tot later :)
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

wingerd

06 mei 2020, 12:08

Nog eventjes verduidelijken, niet dat dat nu zo'n grote rol speelt : Woef is eigenlijk een natuurlijke dood gestorven want de dierenarts kon niet direct komen. Wij denken dat haar hart het heeft begeven, is het van de pijn en de stress geweest of van de ontstekingsremmers, dat weten we niet maar plots rolde ze op haar zij en was dood. In het andere geval had de dierenarts haar sowieso een spuitje moeten geven want ze mocht zo niet blijven afzien.

anjelierken

06 mei 2020, 13:22

Hallo iedereen,

Wilde eend2 en oma-c: ik vond het al raar dat vader soms niet opnam.Ik had niet gedacht dat het onderhoudspersoneel de telefoon zou verplaatsen.Maar eigenlijk zouden ze dat moeten weten hé.

MM: je niet druk maken, je kan er toch niks aan veranderen.Mensen roddelen nu eenmaal, maar leuk is anders.

Eigenlijk ook niet veel te vertellen, ben nog in de tuin bezig.
Manlief is wandelen met Spaanse woef.
Normaal moest Spaanse woef zijn jaarlijkse inentingen krijgen in maart, maar ben nog niet geweest naar dierenarts door de corona.Ja, zo dringend zal dat wel niet zijn.

Dames, tot morgen allemaal.

Helena van Troje

06 mei 2020, 14:05

Hallo iedereen,

Twee wassen hangen op.
De badkamer is onder handen genomen.
In afwachting van de droge vloer een stukje gestreken.
Vanaf nu stop want het is op.
Een beetje lezen op een zonnig windvrij plekje.

Fijne dag nog

wingerd

06 mei 2020, 17:01

Bedankt allemaal !

Oma-C

06 mei 2020, 18:45

Allen een gezellige avond, geniet van wat kan
vanaf zondag wordt het kouder en terug natter :roll:

ik ga de vuilzak klaarzetten die moet buiten voor morgen
de blauwe zak is nog niet vol die zet ik niet buiten
dus alleen de witte huisvuilzak.. :)

Sterkte wie het nodig heeft en slaapwel voor later, :wink:

Muddy Maddy

07 mei 2020, 08:18

Goede morgen seizoentjes,

gisteren kreeg ik een telefoontje: of Ir. mocht komen werken?
Normaal moet ik op anderhalve meter van haar blijven of niet in dezelfde kamer.
Ventje zei dat ze mocht komen. Ze gaat alle ramen buiten moeten poetsen. die van den buro was direct akkoord toen ventje zei: de ramen.
Aangezien die heel vuil zijn, is dat geen rap/rap werkje. gelukkig komt ze net na de middag, dan is de zon juist weg aan deze kant.
ben na het nieuws aan de traaggegaarde kippebillen begonnen en ze waren klaar toen ventje zei: ik heb gedaan met werken. Tiens, dat was vast zo gepland. nadien kreeg ventje een vreetbui en de bijhorende "neveneffecten". ik denk dat hij zo'n 5 keer op de wc pot heeft gezeten. :roll:
we hebben wel 2 discs van DS9 erdoor gejaagd.
Ook gisteren lag zijn gsm op te laden en belde er een collega die verkeerdelijk dacht dat ik nancy was omdat ik antwoorde als: met de secretaresse van.... ik vroeg hem of hij martin was omdat ik die zijn stem al gehoord had. net toen die alles uitgelegd had aan mij, kwam ventje eraan.
Nog gisteren waren buren v 25 jaar getrouwd! Zijn ouders zijn geweest en bleven buiten net als het nadere bezoek. geen bloemen want de bloemenwinkel is dicht.
heb ook een messenger gesprekje gehad met de aanstaande echtgenoot van nichtje. hij vertelde me dat ze augustus afwachten en indien negatief nieuws wordt het huwelijk verzet naar '21. ik heb hem vriendelijk bedankt en nog eens mijn hoofd geschud over die bende aangetrouwde familie.
hij komt in iets terecht waar hij zeer sterk in zijn schoenen zal moeten staan.
heb onmiddelijk opnieuw mijn pak besteld. komt het ook niet toe, dan zal het zeker een teken zijn.
Volgende week zal moeder wel willen dat ik afkom. ze ging een mondmasker opzenden want de onze hebben we nog niet.
ook nieuws van mijn glitterlijm: ze komt ( waarschijnlijk) vandaag toe! dan kan ik eindelijk het princessekaartje maken voor de dochter van moeders buurvrouw. Stefanie heeft geen zin om maandag te beginnen werken. Ze zei had ik het geweten: ik was altijd thuis gebleven bij de Kids.
Ventje moet wc- reinigers meebrengen als hij naar de carref. gaat. Ik heb lange tijd heel veel sanitaire reinigers gehad, maar die raken ook op. ( van zo'n 1+1 actie)
Zelfs mijn groene koffie capsules maar die kan ik aanvullen als we naar moeder moeten en langs de aldi passeren.
ventje zei: maandag alle winkels open en allen daarheen. dat was ook zo toen de frituur zijn deuren weer opende. Alleen de horeca is nog niet open: er wordt nu al gepraat van 3 tot 4 faillisementen.
( hier zijn dat dus de 4 overgebleven cafè's)
Wingerd: jullie waren bij haar toen ze stierf en dat was het belangrijkste. Daarop wachten veel dieren. Een laatste moment met baasje.
Anjelier: bij honden is het anders, maar katten kan je gerust na de basisvaccins niet meer in enten.
dat is bij de onze ook niet gebeurd omdat ze binnen(koer)katten zijn. Nu Gimly alleen is, komt hij uiterst zelden buiten ook niet als wij er zitten. Bij Mies waren we verplicht. die zat buiten en had 3 tuinen tot het hare. Dat van buurvrouw met kat, de tuin erachter en de onze. Zat ze bij die van buurvrouw met kat, dan moest de kat doen wat Mies wilde. Slapen op het terras in de schaduw of in het gras onder de boom in het midden. En Cindy gehoorzaamde. :D
Ga mijn koffie opdrinken.
Fijne dag en Keep Safe!
Cats Rule!

Oma-C

07 mei 2020, 09:08

Afbeelding

Een goede donderdagmorgen alle seizoentjes :wink:
Heerlijk zo'n zonnetje als je opstaat.
Vandaag de gewone donderdagse huistaken en
dan zien wat er nog kan... :)

M-M Hopelijk kan het trouwfeest toch nog doorgaan
want het is een raar jaar... straks de poetsvrouw
dan kan de zon weer binnen schijnen, geniet ervan :lol:

Ik hoop dat jullie allen nog goed gezond blijven :roll:
heb weer een bericht gekregen van Be-Alert,
ik ga het nog eens goed lezen want van de uitleg op tv
versta je maar de helft wat de 1e minister zegt :oops: :oops:
Allen een gezellige dag en tot later :)

clive

07 mei 2020, 09:20

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Wingerd, dan heeft Woef toch een zachte dood gehad als haar hartje er zo plots mee stopte. En jullie waren bij haar. Sorry dat ik verkeerdelijk had aangenomen dat ze ingeslapen was door de dierenarts. Sterkte.

Muddy Maddy, het wil wat zeggen, de trouw van jouw nichtje. Had jij jouw broekpak niet geannuleerd ?
En ventje last omdat hij teveel gegeten had. Hopelijk voelt hij zich vlug beter. En Ir mag de ramen wassen. Dat zou ik volgende week als ik me wat beter voel, opnieuw moeten doen.

Anjelier, wij hebben gisteren ook wat bloemetjes gekocht voor de tuin. Geen grote hoeveelheid, maar zo een aantal om de tafels in de tuin op te vrolijken. En Matice was na het kopen van de bloemetjes weer 2 tennisballen rijker om in zijn tunnel te gooien. Die ligt alweer klaar in de tuin.

MJ, alles goed met jullie. Jullie mogen dan wel naar het zeetje. Het zou jullie beiden deugd doen.

Oma-C, jij kunt vandaag op jouw terras heerlijk genieten van deze dag in de schaduw.

Wilde eend , gisteren tijdens de wandeling met Matice, heel klein kuikentjes gezien, zo lief.
En nog even volhouden, we komen er wel, stapje per stapje.

HVT, nog steeds alles aan het opruimen ? En de gele kamer in orde aan het maken.

Matice is toch wel echt een dankbare krullenbol, had hem dan gisteren 2 nieuwe tennisballen gekocht, ze waren per 2 verpakt, en dat beestje doet alsof hij een miljoen gekregen heeft. Springt nu ook over de tunnel, wat een grappig zicht is. Die tunnel is echt wel een schot in de roos.

Zo, ik ga stilaan beginnen. Shopping gaat maandag open, hou nu mijn hart al vast wat een drukte dat gaat geven, alleen qua verkeer al. Blijf nog lekker thuis volgende week, denk dat dat het verstandigste gaat zijn.

Ik wens elkeen een mooie donderdag. Liefs en knuffel voor jullie allen.

Oma-C

07 mei 2020, 14:37

clive schreef:
MJ, alles goed met jullie. Jullie mogen dan wel naar het zeetje.
Het zou jullie beiden deugd doen.

Nee clive vanmiddag in het nieuws werd nadrukkelijk gezegd
dat niemand naar zee mag, ook niet de bewoners van vakantiehuizen
dat zal eerst beslist worden na de ministerraad van 18 mei...
We mogen nog niet teveel verwachten... 't kan nog gevaarlijk zijn
en niemand wil dat ze de zaken terug moeten draaien (denk ik) :oops:
Uit de brief van Be-Alert citeer ik:
De volgende fase is op dit moment voorzien voor 18 mei. De gemeenschappen en de onderwijswereld werken al samen om te zorgen voor een geleidelijke hervatting van de lessen in het basis- en het secundair onderwijs.

In de tussentijd zullen we samen met de deskundigen de haalbaarheid
en de voorwaarden bepalen voor:

De hervatting van de markten;

De heropening van musea, bibliotheken, dierentuinen etc.;
De heropening van beroepen met fysiek contact zoals kappers;
De uitbreiding van het aantal aanwezigen op bruiloften en begrafenissen;
De hervatting van de sporttrainingen in open lucht. De hervatting van sport- en culturele evenementen zal ook door de experts worden geanalyseerd op basis van de door de bevoegde ministers voorgelegde werkzaamheden, teneinde een nauwkeuriger tijdschema voor de verschillende fasen te kunnen voorstellen;
De kwestie van de daguitstappen, de tweede verblijven of de vakantiewoningen zal aan de orde komen tijdens de voorbereiding van fase 3 (geschatte datum: 8 juni).

Nu de stand van de electrameters doorgeven...dan vergeet ik het niet
en 't kan maar gedaan zijn... :roll: dus ben ik naar de kelder geweest
en nu aan de pc....'t is heerlijk buiten, geniet er allemaal van :wink:

mariajohanna

07 mei 2020, 16:41

Dag dames, geniet maar van het zonnetje, en morgen nog wat warmer. Het doet deugd . 😊

Neen, Clive, omaC heeft gelijk hoor, we mogen nog niet naar zee, en hopelijk komt er nu geen brief voor de meterstanden door te geven, die van hier thuis mogen we nu ingeven, die brief hebben we al gekregen. Zal het seffes eens gaan opnemen.

Wingerd, Woef overleden, sterkte hoor , en denken aan de mooie dingen die jullie samen mochten beleven...... Meer kan je spijtig genoeg niet doen. En een mooie foto van hem op een speciaal plaatsje zetten. De verwerking zal wat tijd kosten maar ook dat komt mettertijd in orde. Of het nu een mens is of een dier, iemand die ons lief is en ons ontvalt, is altijd moeilijk en heeft tijd nodig.....

En nu, dames, gaan jullie me hier terug meer zien. Mijn 'missie' is beëindigd, heb mijn kaartjesmateriaal opgeborgen en mondmaskers gemaakt. In totaal waren het er 60, de onze en voor de kinders bijgerekend.
Heb me moeten 'zetten' hoor, maar nu ben ik er vanaf en heb veel mensen kunnen helpen die nog geen hadden. Ze gaan bedeeld worden door een verpleegster, dus ik weet niet wie 'de gelukkige' zijn. Mijn vriendin ging ze vandaag komen afhalen, krijg ik foon dat ze haar voet heeft omgeslagen, door rap te willen zijn, en nu kan ze er bijna niet meer op gaan. Heb dan maar zelf de bus genomen (1 per uur) en 'busje op - busje af' gedaan, en was terug vlug thuis. Fijn dat de heen- en terugreis, zo wat op elkaar zijn afgestemd, kan natuurlijk alleen als je het verblijf niet 'rekt' , anders kan je 1 uur wachten, zo simpel is het. De bussen rijden bijna leeg rond, maar nu weet ik waarom, er mogen maar 9 personen op de bus. Zouden ze doorrijden als er een 10de aan de volgende halte staat te wachten? Ik zou het niet weten..... Feit is, dat ik al een mondmaskertje moest opzetten voor op de bus te wachten, ziet de chauffeur dat je het niet draagt, dan rijdt hij door..... Of dat waar is weet ik ook niet, maar ik ga het niet uittesten hoor !

Dus nu weten jullie waar ik mijn tijd in heb gestoken, en ik hoop dat er nu geen vraag meer voor binnenkomt. Heb er efkes genoeg van hoor.......

Dames, manlief wil boterhammetjes eten en ik ga hem daarbij moeten assisteren, anders duurt het nogal lang, eer hij het zelf klaarspeelt.
Hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot ..... de volgende ! 😉
Laatst gewijzigd door mariajohanna op 07 mei 2020, 19:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Helena van Troje

07 mei 2020, 17:35

morgen meer maar alles oké

Oma-C

08 mei 2020, 07:56

Afbeelding

Goede zonnige morgen allemaal... :wink:
een mooie dag vandaag, laat ons ervan genieten
volgende week als het kouder en grijs is
dan poetsen we voor 2 :oops: :oops:
vandaag het terras onder handen nemen
nu we buiten met water kunnen spelen :lol:

Ik wens alle dames een fijne dag en straks
een mooi weekend, ik stuur een sterkteknuffeltje
aan al wie het kan gebruiken... :)

clive

08 mei 2020, 08:32

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Sorry voor de vergissing die ik maakte aangaande dat de mensen met een tweede verblijf aan zee, reeds naar daar mochten gaan. Heb dat misverstaan en het was hier zeker niet de bedoeling nog meer verwarring zorgen, want die is er al genoeg.

Maandag gaat ook shopping terug open, ben benieuwd hoe dat gaat verlopen want dat gaat daar over de koppen lopen zijn. Je mag er wel maar een half uur vertoeven. Hoe ze dat gaan controleren weet ik niet. Nu, ik laat shopping keurig liggen waar het ligt, mij zie je daar de eerstvolgende weken niet. Daar er vanaf maandag wel meer volk op straat gaat lopen, heeft manlief me gevraagd vanaf dan toch mijn mondmasker aan te doen als ik bijvoorbeeld naar de groentekraam ga of naar de apotheek enz.
Moet binnenkort een 3X achter elkaar naar het ziekenhuis met de tram en daar is het sowieso verplicht en ook in het ziekenhuis is het verplicht eentje te dragen. Heb er 4, zodat ik telkens er 2 kan wassen na gebruik.

Aan MJ, fijn van jou dat je zoveel mondmaskers gemaakt hebt. Ze zullen vlug uitgedeeld zijn.

Het wordt een mooie zonnige dag. Pas zondag zou het weer omslaan, maar intussen kunnen we genieten van het zonnetje. Hoop dat de trimster van Matice vlug weer aan het werk kan, want Matice zijn krullen zijn wel heel erg lang geworden, zijn haar hangt ook voor zijn ogen. En hoor nu net dat ze maandag mag beginnen. Maar daarom zijn wij nog niet aan de beurt. Matice lijkt echt een beetje op een schaap.

Zo, ik ga eraan beginnen. Alles op mijn tempo doen en mij niet forceren.

Ik ga niet alle namen noemen, maar wens elk van jullie een zo'n mooi mogelijke dag zonder pijn of andere ongemakken. Liefs en een dikke knuffel voor jullie elk.