Wijzigingen forum

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

SenNet Medewerker

17 mar 2020, 17:10

Reini schreef:
17 mar 2020, 17:01
Pb's kunnen niet worden verwijderd ook niet op PC, je kan ze wel aanvinken maar de bevestigingsformule wordt niet getoond.
Kan daar iets aan veranderd worden aub?
Mogelijk gebeurd tijden général error.
Is blijkbaar een algemeen probleem in deze versie van de forumsoftware, fix is toegepast!

lotte

31 mar 2020, 09:55

Voor de vernieuwing van sennet was Robol een vaste waarde op het onderdeel poézie en proza.
Na heel wat vruchteloze pogingen probeerde hij het, op aanraden, met de volgende manier :

ga naar Seniorennet
klik op aanmelden
klik op wachtwoord aanvragen
vulde gevraagde gegevens in
dan krijgt hij een mail van Seniorennet (ook altijd kijken bij spam of ongewenste mail)
met die gegevens in de mail moet hij kunnen inloggen.

Spijtig maar ook zo lukte het niet.
Einde sennet voor hem ?

SenNet Medewerker

31 mar 2020, 09:58

lotte schreef:
Einde sennet voor hem ?

Als je meer info over 'niet lukken' kan geven dan zullen we vast een oplossing vinden.

Wat lukt er exact niet?
Welke stappen neemt hij na het openen van die mail?
Eventueel welke boodschap er verschijnt?
...

lotte

31 mar 2020, 10:02

SenNet Medewerker schreef:
31 mar 2020, 09:58
lotte schreef:
Einde sennet voor hem ?

Als je meer info over 'niet lukken' kan geven dan zullen we vast een oplossing vinden.

Wat lukt er exact niet?
Welke stappen neemt hij na het openen van die mail?
Eventueel welke boodschap er verschijnt?
...
Thx en ik contacteer hem.

WillyV

01 apr 2020, 11:25

redpoppy,

Ondanks dat ik je aanwijzing van 15 mar 202, 15:26 heb gevolgd,krijg ik nog steeds berichten binnen van de topic.
Wat nu?

mvg,

WillyV
Intel Core i5-661/3,33GHz ; 2x2GB ; Windows 7 Home Premium 64 bit ; Microsoft Office 2010 Professional Plus ; HD1=500GB ; HD2=160GB ; Norton Security 5 ; CCleaner ; Malwarebytes Anti-Malware ;Windows Live Mail 2012.

redpoppy
Moderator SeniorenNet

01 apr 2020, 11:27

WillyV,

klik op gebruikerspaneel
klik op beheer abonnementen
geabonneerde onderwerpen
vinkje plaatsen bij de onderwerpen die je niet meer wil volgen ( eventueel allemaal)
klik op gemarkeerde niet meer volgen

misschien niet alles aangevinkt? of vergeten klikken op gemarkeerde niet meer volgen?
Luister naar ieders kritiek ,maar behoud uw eigen oordeel (Hamlet)

I :heart: Seniorennet

WillyV

01 apr 2020, 13:56

redpoppy,

Wanneer ik één onderwerp aanvink,lukt de verwijdering niet.Ik heb er nu meerdere aangevinkt en verwijderd : nu lukt het.

mvg,

WillyV
Intel Core i5-661/3,33GHz ; 2x2GB ; Windows 7 Home Premium 64 bit ; Microsoft Office 2010 Professional Plus ; HD1=500GB ; HD2=160GB ; Norton Security 5 ; CCleaner ; Malwarebytes Anti-Malware ;Windows Live Mail 2012.
Ice

07 mei 2020, 13:53

Waarom staan foto's die worden ge-upload naar een bericht in een forum nu opeens ondersteboven??

SenNet Medewerker

07 mei 2020, 15:32

Dat is bij mijn weten niet het geval, je hebt misschien je foto omgedraaid genomen? iPhone staat daar bijvoorbeeld bekend om die info over de oriëntatie weg te schrijven in de Exif data ipv de foto zelf te draaien.
Ice

07 mei 2020, 21:42

07 mei 2020, 15:32
Dat is bij mijn weten niet het geval, je hebt misschien je foto omgedraaid genomen? iPhone staat daar bijvoorbeeld bekend om die info over de oriëntatie weg te schrijven in de Exif data ipv de foto zelf te draaien.
Ja, hoor, ik ga altijd op mijn hoofd staan om foto's te nemen... :mrgreen:

De foto's werden niet genomen met iPhone maar met iPad.
Zo staan de foto's in mijn Verkenner:
Afbeelding
En zo ziet de foto eruit nà upload:
Afbeelding

De foto's worden dus toch omgedraaid door de upload want de extensie van de foto's is een gewone .jpg, het is een .jpg bestand...:
Afbeelding
:?: :?:

SenNet Medewerker

07 mei 2020, 23:27

Ice schreef:

Je staat misschien niet op je kop maar hebt wel de iPad (wat dezelfde camera software als iPhone gebruikt, vandaar mij opmerking) in feite omgekeerd vast als je fotos neemt...

In de discussie dat Sita linkt is dit idd al eens eerder uitgelegd
Ice

08 mei 2020, 00:37

07 mei 2020, 23:27
Ice schreef:

Je staat misschien niet op je kop maar hebt wel de iPad (wat dezelfde camera software als iPhone gebruikt, vandaar mij opmerking) in feite omgekeerd vast als je fotos neemt...

In de discussie dat Sita linkt is dit idd al eens eerder uitgelegd
Met dank aan Sita en hovel:
Wat is er aan de hand?

Digitale cameras en bij uitbreiding ook smartphones en tablets slaan een gemaakte foto altijd op dezelfde manier op(*). Namelijk zoals de foto-sensor het beeld ziet en doorgeeft.
...
Het automatisch juist draaien van het beeld in de digitale camera kost veel tijd en vraagt veel van de batterij(*). Daarom wordt het beeld opgeslagen zoals het van de foto-sensor komt en voegt men een EXIF-orientatie indicator toe.
De EXIF-orientatie indicator geeft aan hoe een afbeelding moet gedraaid worden om deze juist weer te geven.

Alle (recente) foto weergave en bewerkings software herkent de EXIF-orientatie indicator en geeft de foto correct weer. De gebruiker merkt niets.

Echter een probleem treed op wanneer de EXIF-orientatie indicator niet herkent wordt en een foto rechtstreeks wordt weergegeven zonder voorafgaandelijke bewerking. bv. op een website.
Dan staat de foto gedraaid.
........
(*) Vandaag komen beide situaties voor:
- Sommige toestellen slaan een foto op zoals die van de foto-sensor komt waardoor de foto mogelijk gedraaid wordt opgeslagen. De exif-orientatie indicator geeft dan aan hoe de foto moet gedraaid worden op deze juist weer te geven.
bv. de iPhone van Danny, mijn Ipad air, ... (mogelijk geld dit voor alle iPhones en iPads)

- Andere toestellen slaan een foto altijd op de juiste manier op. De exif-orientatie indicator wordt volledigheidshalve ook toegevoegd en geeft aan dat de foto niet gedraaid moet worden.
bv. mijn smartphone ASUS Zenfone Max Plus

Kan dit automatisch juist draaien op basis van de Exif-indicator ook toegepast worden op een website?
Ja dit kan. Ik weet niet hoe dit bij seniorennet zit maar bij websites die draaien onder het Drupal CMS bestaan modules die een foto automatisch juist draaien tijdens het opladen.
Op welke manier een iPad wordt vastgehouden tijdens het maken van foto's heeft geen enkele invloed op de manier van opslaan/software/toegevoegde bestandsinformatie aan de foto vermits de exif-orientatie indicator dient om informatie te verschaffen hoe de foto moet gedraaid worden om een juiste weergave te krijgen bij het uploaden op een website als ik het goed begrijp..
Zelfs als ik met de iPad omgekeerd foto's neem, dan nog zal na upload via de vaste pc de foto nog ondersteboven getoond worden.

De oplossing is dus voor foto's, genomen met de iPad, deze énkel te uploaden op de iPad en niet via de vaste pc...of door de omslachtige manier met FotoPhilter, Faststone Image Viewer, XnView, IrfanView, ...en daar bedank ik voor.. :mrgreen:

SenNet Medewerker

08 mei 2020, 11:54

Ice schreef:
08 mei 2020, 00:37
Op welke manier een iPad wordt vastgehouden tijdens het maken van foto's heeft geen enkele invloed op de manier van opslaan/software/toegevoegde bestandsinformatie aan de foto vermits de exif-orientatie indicator dient om informatie te verschaffen hoe de foto moet gedraaid worden om een juiste weergave te krijgen bij het uploaden op een website als ik het goed begrijp..
Ik ben niet in het bezit van een iDevice dus ik kan dit niet zelf demonstreren, maar het juist vasthouden heeft net wel invloed op hoe je sensor georiënteerd is en dus hoeft er geen correctie opgeslagen worden in de Exif data om je foto niet ondersteboven weer te geven.

Probeer het anders gewoon eens door je iPad 180° te draaien en zo foto te posten?
Ice

08 mei 2020, 12:56

Probeer het anders gewoon eens door je iPad 180° te draaien en zo foto te posten?
Dat zal ik meteen eens proberen..