Wanneer denken jullie dat het openbare leven in België enigszins terug normaal plaatsvindt?

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Wanneer denken jullie dat het openbare leven in België enigszins terug normaal plaatsvindt?

Peiling eindigde op 11 jul 2020, 13:29

Vanaf mei
0
Geen stemmen
De late zomer of vroege herfst
14
44%
Ergens in 2021
12
38%
Later
6
19%

Totaal aantal stemmen: 32

figaretto

09 mei 2020, 11:15

En wat als zich onder die vier personen een ééneiige tweeling bevindt ? Geldt dan ook nog de regel van vier of schakelen we over naar de oude regel van drie ? Kan de negenproef hierbij uitsluitsel bieden ? :roll:

Fazal

09 mei 2020, 11:25

Dat reglement is gewoon niet haal- en bovendien, niet controleerbaar.
Mensen zullen van alles uitvinden om de dag of de week nadien anderen te bezoeken of te ontvangen.

gast43

09 mei 2020, 11:50

Fazal : idd zo is het .

Fred1950

09 mei 2020, 11:52

gast43 schreef:
09 mei 2020, 11:13
......
Begrijp de overheid niet ( Kort samengevat u eigen kinderen mogen komen maar schoonzoon niet ,
.....
De dochter wordt door de andere dochter ( of zoon ) besmet en na een kleine week besmet die de schoonzoon. :roll: Gans die regeling is klinkklare onzin, van een Belg kan je dit soort discipline niet verwachten.

Nieuwe lockdown ? De besmettingscijfers zijn met vandaag erbij reeds 3 dagen lang boven de 500 gestegen, terwijl die van de dagen ervoor bijna niet meer boven de 300 kwamen. Vandaag zijn er 585 nieuwe besmettingen geregistreerd, en dit is een weekendcijfer. Ik hou mijn hart vast voor maandag. :cry:

gast43

09 mei 2020, 11:56

Fred1950 .

Mijn kinderen komen niet , hebben ze zelf gezegd , die doen daar niet aan mee .
En wij als ouder geven hun 100% gelijk .
De overheid willen de burgers sussen met zo een dagen .
Maar de gevolgen :?: :idea:

Dicksy

09 mei 2020, 12:03

Fred1950 schreef:
Vandaag zijn er 585 nieuwe besmettingen geregistreerd, en dit is een weekendcijfer. Ik hou mijn hart vast voor maandag. :cry:
De eerste bestemmingen in onze gemeente waren marokkaanse familieleden. Toeval? Kan zijn, het moet ergens beginnen zeg ik dan. Dus ik kijk uit naar het einde van de ramadan en dan vooral in de grootsteden waar grote concentraties leven van groepen die de ramadan volgen.
Het suikerfeest, familiefeest bij uitstek voor de moslim.
Als dan de lockdown terug verstrengd wordt vrees ik dat het kot te klein gaat zijn in België. Dan zullen er velen foert zeggen en doen.

E.T.

09 mei 2020, 12:04

Meest gehoorde noodkreet op Tele-onthaal: Ik heb géén vrienden, laat staan vier. :|
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

Fred1950

09 mei 2020, 12:21

Dicksy schreef:
Fred1950 schreef:
Vandaag zijn er 585 nieuwe besmettingen geregistreerd, en dit is een weekendcijfer. Ik hou mijn hart vast voor maandag. :cry:
De eerste besmettingen in onze gemeente waren marokkaanse familieleden. Toeval? Kan zijn, het moet ergens beginnen zeg ik dan. Dus ik kijk uit naar het einde van de ramadan en dan vooral in de grootsteden waar grote concentraties leven van groepen die de ramadan volgen.
Het suikerfeest, familiefeest bij uitstek voor de moslim.
Als dan de lockdown terug verstrengd wordt vrees ik dat het kot te klein gaat zijn in België. Dan zullen er velen foert zeggen en doen.
Raar, waren de Marokkanen ook al op skivakantie in Tirol geweest ? Het besmettingscijfer en dodental in Marokko zelf ligt nochtans zeer laag ( nu 5711 besmettingen , 186 doden ) in vergelijk met België.

Dicksy

09 mei 2020, 12:55

Fred1950 schreef:
Dicksy schreef:
De eerste bestemmingen in onze gemeente waren marokkaanse familieleden. Toeval? Kan zijn, het moet ergens beginnen zeg ik dan.
Raar, waren de Marokkanen ook al op skivakantie in Tirol geweest ? Het besmettingscijfer en dodental in Marokko zelf ligt nochtans zeer laag ( nu 5711 besmettingen , 186 doden ) in vergelijk met België.
Fred, lezen wat er staat a.u.b. Ik heb het speciaal voor u in het zwart gezet. Ik heb niet geschreven ‘de eerste besmettingen in België.’
Wat weet ik waar of bij wie ze het gehaald hebben maar ze waren wel de eerste in onze gemeente.

Fazal

09 mei 2020, 13:03

Dicksy schreef:

ik kijk uit naar het einde van de ramadan en dan vooral in de grootsteden waar grote concentraties leven van groepen die de ramadan volgen. Het suikerfeest, familiefeest bij uitstek voor de moslim.
Dat zou wel eens kunnen, want veel plichtsgevoel hebben die mensen niet.
En zich naar onze wetten en reglementen voegen, lukt hen over het algemeen ook al niet.

Fred1950

09 mei 2020, 15:02

Dicksy schreef:
09 mei 2020, 12:55
Fred1950 schreef:
Dicksy schreef:
De eerste besmettingen in onze gemeente waren marokkaanse familieleden. Toeval? Kan zijn, het moet ergens beginnen zeg ik dan.
Fred, lezen wat er staat a.u.b. Ik heb het speciaal voor u in het zwart gezet. Ik heb niet geschreven ‘de eerste besmettingen in België.’
Wat weet ik waar of bij wie ze het gehaald hebben maar ze waren wel de eerste in onze gemeente.
Ok, dat moet één of andere "blanke man" die net uit skivakantie kwam op een Marokkaan gespuwd hebben. Kan niet anders ....

( p.s. ik ga uw "bestemmingen" niet blijven corrigeren naar "besmettingen" :twisted: :lol: )

tokkio

09 mei 2020, 17:20

Fazal schreef:
09 mei 2020, 11:25
Dat reglement is gewoon niet haal- en bovendien, niet controleerbaar.
Mensen zullen van alles uitvinden om de dag of de week nadien anderen te bezoeken of te ontvangen.
Misschien gaan ze iedereen verplichten om een groot plakkaat te dragen, waar opstaat waar ze geweest zijn :D :mrgreen:
“België is een roestige oldtimer met drie platte banden, een verdwenen vierde wiel, een geblokkeerde motor en zeven regeringen achter het stuur...
Dat komt niet van mij ,maar van "Ivan Van de Cloot en Leo Neels"alleen mogen , of willen ze niet paard en kar noemen,maar het normale leven zal nog heel lang duren,het wel of niet ,waar en bij wie we mogen gaan,heel die lockdown, het sluiten van bedrijven,het wel of niet opengaan van winkels het aantal rusthuis en andere doden, komt door die 7 regeringen,met hun kramikige auto,waardoor ze niet vooruit ,maat eerder achteruit gaan.
Ze hebben vanaf het beging, en dat is in januari verkeerd gecommuniceerd,en slechte beslissingen genomen,men moest de bevolking gewaarschuwd hebben dat er een erge pandemie op komst was(dat wisten ze al van het WGO,
Was het nu zo moeilijk om te zeggen dat het een gevaarlijke virus is,(inplaats van een griepje) dat doden kan eisen, en dat men daarvoor zo veel mogelijk moet binnen blijven, en wie buiten moet een mandmasker moet dragen,(maar ze lachten het weg)en dat de regering er alles gaat aan doen om voor het nodige bescherm materiaal zal zorgen(dat nu nog altijd heel onduidelijk is),dat daarvoor de bedrijven en de winkels niet moeten sluiten, maar dat iedereen afstand moet houden?(mits de nodige afstand kon de economie verder draaien)
Maar Maggie ziet de bui al hangen,en wilt nu een kapitein,die kan de troep, opruimen, en hebben ze een pispaal.
De Block: "Nood aan 1 kapitein in plaats van 9"

De Belgische staatsstructuur maakt het opvolgen en indijken van de corona-epidemie in ons land extra moeilijk, herhaalde minister De Block nog eens. Er zijn maar liefst 9 ministers bevoegd voor volksgezondheid, gaf ze aan. "Ik denk dat we dat toch eens moeten herbekijken." Al vindt ze dat er al bij al goed samengewerkt is. "Maar er zou toch wel 1 kapitein op het schip moeten staan en geen 9. Want dan kan je je koers niet bepalen."
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/05/09 ... ragmenten/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

gast43

09 mei 2020, 19:14

Tokkio : De Block: "Nood aan 1 kapitein in plaats van 9"

De Belgische staatsstructuur maakt het opvolgen en indijken van de corona-epidemie in ons land extra moeilijk, herhaalde minister De Block nog eens. Er zijn maar liefst 9 ministers bevoegd voor volksgezondheid, gaf ze aan. "Ik denk dat we dat toch eens moeten herbekijken." Al vindt ze dat er al bij al goed samengewerkt is. "Maar er zou toch wel 1 kapitein op het schip moeten staan en geen 9. Want dan kan je je koers niet bepalen."

Tokio is niet van vandaag dat er 9 ministers van volksgezondheid ! ( Verminderen is direct opgelost )
Dat ze dan samen op één lijn zitten (als ieder zijn zeg heeft gedaan kunnen ze weer vooraan beginnen ) als er bij zijn die niet akkoord zijn :lol: Zo blijft de problematiek aanslepen .

Fred1950

09 mei 2020, 20:03

Iedereen stukjes van het "Nationaal debat" in het nieuws met onze bekendste virologen en epidemiologen gezien ? Zelfs "viroloog" De Wever mocht aan het debat deelnemen. :roll: Men spreekt daar doodleuk over een tweede golf en zelfs een derde golf. :roll: Die tweede en derde golf zal er bvb. in China, Z-Korea en zelfs in Oostenrijk nooit komen. :evil: , maar hier is dat blijkbaar geen probleem. Als de Belgische kind-volwassenen niet voorzichtig zijn zetten onze buurlanden ons land in quarantaine , dus niemand kan het land nog binnen of buiten. Gaan we dan lachen of gaan we dan bleiten ? :o

gast43

09 mei 2020, 22:08

Die debatten zijn al meer aan bot gekomen .
Dan ook geluisterd waar omdraait :lol: en zijn altijd andere ?
Heb je dan die man zie staan naast bartje die kon er niet mee lachen .
Gezonde mensen mogen buiten en zieke mensen moeten in hun kot blijven .
Misschien gaat hij 2 en 3 piek veroorzaken was toch maar griepje niks aan de hand .
Die piek schrikt altijd als ze hem horen :lol:
En weeral over de euro's wat had je nu anders verwacht :mrgreen:
Is al aan tellen zoveel minder bij starten van nieuwe regering zie je hem al komen :P
is al zijn rosse muntjes aan tellen . Gaat enorm traag .