In t koffie en theehuisje: "Carpe Diem"
-
omadina - Lid geworden op: 11 dec 2005, 19:34
Goede avond aan jullie allemaal !
Heb alles gelezen, en ja Marietteke, kan ik best geloven dat het beangstigend was gelukkig goed nieuws gekregen. Mijn vriend moet ook kortelings naar de huisarts voor zijn jaarlijks onderzoek en bloedafname. Hij stelt het maar uit, ja, ze zullen me testen op dat covid19, zegt hij dan. Ik begrijp het wel, maar hij is niet ziek, maar er staat al een 8 vooraan, dus is het toch voorzichtig zijn. Jaja, als we elkaar zien blijven wij op anderhalve meter afstand hoor !
Vandaag ben ik al druk bezig geweest, dat is het beste denk ik zo, om niet te veel aan deze vervelende tijd te denken. Op moederdag blijf ik ook alleen in mijn kot, mijn drie dochters hebben mij een cadeautje gestuurd, een assortiment mijn lievelingsmerk: "Rituals", met shampoo, douchegel, huidcrèmes, en ook handgel, mooi verpakt. Het is gisteren afgeleverd door PostNL.Ik ben er wel blij mee. Voor de rest houden we nu meer telefonisch contact en ook via messenger. Ik zou het niet over mijn hart kunnen krijgen één van hen te laten komen, en de andere niet.
Remie, van mij ook, Welkom hoor . Het is hier een mooi groepje met allemaal toffe mensen.
Ik weet niet meer wie dat schreef, was jij het Jadi, dat de tweede verblijvers weer naar zee mogen komen, dat is nog niet goedgekeurd hoor, maar de burgemeester van Middelkerke, je kent hem wel JMDedecker heeft weer van zich laten horen. Ik kan hem enigszins begrijpen, maar het moet nog eerst goedgekeurd worden in de Veiligheidsraad, en alle kustburgemeesters moeten hetzelfde willen hé, daarom zullen ze samenkomen, hoorde ik. In ieder geval heb ik nog niks gehoord van Koksijde-Oostduinkerke. Toch maar beter voorzichtig zijn, denk ik, want dan moeten de campings ook weer open...
Verder zal ik jullie allemaal nog een heel mooie avond wensen, hou jullie veilig en gezond !
omadina
Heb alles gelezen, en ja Marietteke, kan ik best geloven dat het beangstigend was gelukkig goed nieuws gekregen. Mijn vriend moet ook kortelings naar de huisarts voor zijn jaarlijks onderzoek en bloedafname. Hij stelt het maar uit, ja, ze zullen me testen op dat covid19, zegt hij dan. Ik begrijp het wel, maar hij is niet ziek, maar er staat al een 8 vooraan, dus is het toch voorzichtig zijn. Jaja, als we elkaar zien blijven wij op anderhalve meter afstand hoor !
Vandaag ben ik al druk bezig geweest, dat is het beste denk ik zo, om niet te veel aan deze vervelende tijd te denken. Op moederdag blijf ik ook alleen in mijn kot, mijn drie dochters hebben mij een cadeautje gestuurd, een assortiment mijn lievelingsmerk: "Rituals", met shampoo, douchegel, huidcrèmes, en ook handgel, mooi verpakt. Het is gisteren afgeleverd door PostNL.Ik ben er wel blij mee. Voor de rest houden we nu meer telefonisch contact en ook via messenger. Ik zou het niet over mijn hart kunnen krijgen één van hen te laten komen, en de andere niet.
Remie, van mij ook, Welkom hoor . Het is hier een mooi groepje met allemaal toffe mensen.
Ik weet niet meer wie dat schreef, was jij het Jadi, dat de tweede verblijvers weer naar zee mogen komen, dat is nog niet goedgekeurd hoor, maar de burgemeester van Middelkerke, je kent hem wel JMDedecker heeft weer van zich laten horen. Ik kan hem enigszins begrijpen, maar het moet nog eerst goedgekeurd worden in de Veiligheidsraad, en alle kustburgemeesters moeten hetzelfde willen hé, daarom zullen ze samenkomen, hoorde ik. In ieder geval heb ik nog niks gehoord van Koksijde-Oostduinkerke. Toch maar beter voorzichtig zijn, denk ik, want dan moeten de campings ook weer open...
Verder zal ik jullie allemaal nog een heel mooie avond wensen, hou jullie veilig en gezond !
omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !
-
zonnebloemetje - Lid geworden op: 08 aug 2011, 22:36
halloooo een goeie namiddag allemaal
deze voormiddag de nodige boodschappen gedaan sè en nu blijven we weer enkele dagen in ons kot tot maandag want dan heb ik een afspraak in het ziekenhuis voor een echo duplex voor mijn benen , en deze namiddag genoten van ons overdekt terras met een koffietje en wat lekkers er bij en daarna nog eens met mijn stofzuiger rond geweest zodat alles weer proper is en daarna nog eens mijn trap afgewassen want die wil ik ook graag spic en span
Remie welkom hoor om regelmatig een beetje koffie klets te houden
en alvast bedankt voor de bloemetjes ik vind ze heel mooi

Bertje jij hebt nogal dicipline hoor zo iedere dag je ritje doen op de hometrainer , proficiat
marietteke ben je al een beetje op je plooi nu dat je goed nieuws gekregen hebt ?????
en inderdaad er mag zomaar niemand over de grens zonder geldige reden en daarom is er ook controle , maar wij moesten naar de apotheek in Sluis en we hadden er ook de geldige bewijzen van mee , dus geen probleem hé
Sita het waren inderdaad vriendelijke agenten en zoals ze zeggen " de politie jou vriend " en als je de wet niet overtreed dan hebben ze ook geen reden om niet vriendelijk te zijn hé
Bekske ook voor jou een vrijdag groetje hoor
jadi amai mijn oren , die kleine van jou kan nogal serieus roepen hoor
Lenk wat een leuk gedacht om met je laptop in de tuin te zitten , groot gelijk hoor
omadina wat een leuke verrassing van jou dochters om je een pakketje op te sturen voor moederdag en ik kan geloven dat je daar heel blij mee bent en tis ook het veiligst hé als ze niet komen
miesje ook van het zonnetje aan 't genieten zeker en morgen komt er nog zo'n mooie dag
ghyra hopelijk alles goed met jou en Dieseltje ????
allé tis tijd voor het avondeten sè
voor iedereen geniet nog verder van jullie vrijdag
daaaaag

deze voormiddag de nodige boodschappen gedaan sè en nu blijven we weer enkele dagen in ons kot tot maandag want dan heb ik een afspraak in het ziekenhuis voor een echo duplex voor mijn benen , en deze namiddag genoten van ons overdekt terras met een koffietje en wat lekkers er bij en daarna nog eens met mijn stofzuiger rond geweest zodat alles weer proper is en daarna nog eens mijn trap afgewassen want die wil ik ook graag spic en span
Remie welkom hoor om regelmatig een beetje koffie klets te houden
en alvast bedankt voor de bloemetjes ik vind ze heel mooi

Bertje jij hebt nogal dicipline hoor zo iedere dag je ritje doen op de hometrainer , proficiat
marietteke ben je al een beetje op je plooi nu dat je goed nieuws gekregen hebt ?????
en inderdaad er mag zomaar niemand over de grens zonder geldige reden en daarom is er ook controle , maar wij moesten naar de apotheek in Sluis en we hadden er ook de geldige bewijzen van mee , dus geen probleem hé
Sita het waren inderdaad vriendelijke agenten en zoals ze zeggen " de politie jou vriend " en als je de wet niet overtreed dan hebben ze ook geen reden om niet vriendelijk te zijn hé
Bekske ook voor jou een vrijdag groetje hoor
jadi amai mijn oren , die kleine van jou kan nogal serieus roepen hoor
Lenk wat een leuk gedacht om met je laptop in de tuin te zitten , groot gelijk hoor
omadina wat een leuke verrassing van jou dochters om je een pakketje op te sturen voor moederdag en ik kan geloven dat je daar heel blij mee bent en tis ook het veiligst hé als ze niet komen
miesje ook van het zonnetje aan 't genieten zeker en morgen komt er nog zo'n mooie dag
ghyra hopelijk alles goed met jou en Dieseltje ????
allé tis tijd voor het avondeten sè
voor iedereen geniet nog verder van jullie vrijdag
daaaaag

*** Zie het leven van de zonnige kant ***-
Remie - Lid geworden op: 08 mei 2020, 09:35
Nonkel Bert schreef: ↑08 mei 2020, 18:00Hallo Remie, welkom hier in ons huisje. Kom gerust langs om een babbeltje te doen.
Nonkel Bert. Ook U
oma Dina.En naar zo'n groepje was ik nu juist naar op zoek.
Van mijn kant doe ik mijn best om gezellig mee te gaan doen, voelt al goed hier.

zonnebloemetje schreef: ↑08 mei 2020, 18:41Remie welkom hoor om regelmatig een beetje koffie klets te houden
ZonnebloemetjeOok ik wens alle Luitjes hier, een heel fijne avond en een goed weekend toe vanuit 't Moordrechtse.
Laatst gewijzigd door Remie op 08 mei 2020, 19:01, 2 keer totaal gewijzigd.
Vriendelijke groet,
en
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...
-
Lenk - Lid geworden op: 02 nov 2017, 20:54
Goede avond Leuterkes
Eerst ons nieuw leuterke welkome heten. Dus Remie bij deze, van de jongste telg hier, ook een van harte welkom. Gewoon binnenvallen en kletsen hé.
Veel te vertellen heb ik vandaag niet. Ja ik heb mijn legpuzzel gepakt en in de tuin gaan zitten deze middag. Deze ochtend klusjes.
Nog even snel naar keurslager mijn bestelling gaan afhalen. Lekker BBQ vlees voor morgen, met wat koude dingen erbij. Lekker op restaurant thuis. Niet op de BBQ hoor, ofwel op de gourmet ofwel in de pan, zien we wel morgen
Vandaag asperges (uit de tuin) met peterseliesaus en een kalfslapje.
Er is veel geschreven hier, leuk om allemaal weer te lezen. Dus ik hou het even kort.
Eten is klaar.
Zwaai zwaai iedereen.
Eerst ons nieuw leuterke welkome heten. Dus Remie bij deze, van de jongste telg hier, ook een van harte welkom. Gewoon binnenvallen en kletsen hé.
Veel te vertellen heb ik vandaag niet. Ja ik heb mijn legpuzzel gepakt en in de tuin gaan zitten deze middag. Deze ochtend klusjes.
Nog even snel naar keurslager mijn bestelling gaan afhalen. Lekker BBQ vlees voor morgen, met wat koude dingen erbij. Lekker op restaurant thuis. Niet op de BBQ hoor, ofwel op de gourmet ofwel in de pan, zien we wel morgen
Vandaag asperges (uit de tuin) met peterseliesaus en een kalfslapje.
Er is veel geschreven hier, leuk om allemaal weer te lezen. Dus ik hou het even kort.
Eten is klaar.
Zwaai zwaai iedereen.
-
-
koekoek tis ikke
ik kom nog efkes koekeloeren na het avondeten
Remie ook voor jou een fijne avond hoor daar in Moordrecht
Lenk laat het jullie smaken hoor morgen met het BBQ vlees en het zal zeker al mooi weer zijn
allé en nu nog efkes naar buiten om alles toe te doen
en daarna nog efkes relaxen in een warm badje sè want dat doet altijd deugd
voor alle leutertjes nog een gezellige avond verder
daaaaag

ik kom nog efkes koekeloeren na het avondeten
Remie ook voor jou een fijne avond hoor daar in Moordrecht
Lenk laat het jullie smaken hoor morgen met het BBQ vlees en het zal zeker al mooi weer zijn
allé en nu nog efkes naar buiten om alles toe te doen
en daarna nog efkes relaxen in een warm badje sè want dat doet altijd deugd
voor alle leutertjes nog een gezellige avond verder
daaaaag

jadi - Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54

Joehoe,....efkes binnen en buiten
Want ik wil voor het kijkkastje gaan zitten..
Mijn lage lenden doen nog altijd pijn van die lange wandeling gisteren..
Doemme toch, maar het zal ook wel voorbij gaan zekers
Remie van mij ook een hartelijke welkom...Zet je op uw gemak en drink een "bakkie leut" of zeggen jullie dat niet..
Ik heb eens op die kaart gekeken en zo te zien of heb ik het mis, is dat niet ver van Gouda ...Njammie lekkerrrr, lekkerrr...maar dan de jonge kaas is mijn favoriet
Ik kwam even een fijne avond wensen aan jullie allemaal
toedeloe zei moe
tot morgen
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
-
hallooooo
voila sè mijn warm badje heeft deugd gedaan en ik voel me weer helemaal fris
ik mag er niet aan denken dat ik ongewassen in mijn bed zou moeten kruipen , maar ja sè iedereen denk daar anders over hé
jadi oei pijnlijke lenden van te wandelen
en zo'n mooi poesje op jou afbeelding
allé ik heb al een lekker dessertje klaargezet tegen dat mijn ventje van uit de badkamer komt , maar hij is waarschijnlijk nog blijven plakken in zijn bureau
voor iedereen nog een gezellige avond verder
en nu ga ik mijn dessertje opeten en mij placeren in mijn zetel voor de tv
daaaaag

voila sè mijn warm badje heeft deugd gedaan en ik voel me weer helemaal fris
ik mag er niet aan denken dat ik ongewassen in mijn bed zou moeten kruipen , maar ja sè iedereen denk daar anders over hé
jadi oei pijnlijke lenden van te wandelen
en zo'n mooi poesje op jou afbeelding
allé ik heb al een lekker dessertje klaargezet tegen dat mijn ventje van uit de badkamer komt , maar hij is waarschijnlijk nog blijven plakken in zijn bureau
voor iedereen nog een gezellige avond verder
en nu ga ik mijn dessertje opeten en mij placeren in mijn zetel voor de tv
daaaaag

marietteke - Lid geworden op: 26 mar 2006, 19:31
ik kom iedereen een goede nachtrust wensen ,
en tot morgen ,

en tot morgen ,

geluk vind je onverwacht
-
Bedankt Jadi.

Inderdaad zeggen wij dat hier weleens, maar hier in onze omgeving/provincie (ZH) is het dan toch meestal "bakkie troost". Maar de bij de jeugd hoor je dat echt niet meer hoor.
En ook heeft U gelijk dat het Gouda inderdaad praktisch raakt, daar woont trouwens ook onze oudste zoon Marco met z'n vriendin.
Nu ga ik toch ook dit
geitending afsluiten, 't is morgen weer vroeg dag.....
Vriendelijke groet,
en
-
Goeiemorgen Luitjes 
Vanmiddag krijgen wij visite, alvast voor Moederdag morgen.
Morgen laten de weersverwachtingen 'n stuk kouder weer zien, dus daarom komen ze vandaag even langs vanwege de situatie.
Onze kinderen met aanhang komen vanwege de klote situatie met het corona niet binnen, willen zij beslist zelf niet..!
Zij komen bij het raam, waar een groot grasveld met bomen naast ligt.

'k Zet daar even wat campingstoelen en tafeltje neer zodat we voldoende afstand kunnen bewaren en even bij kunnen praten onder 't genot van.....
Weet U dat ook weer...
Vanuit 't Moordrechtse wensen wij U ook 'n fraaie dag toe....
Vriendelijke groet,
en
-
Bert
Goede middag leutertjes,
amai, wat heb ik lang geslapen. Het was tegen 8 uur voor ik uit mijn bedje was.

Remie, wat een vroege vogel ben jij. Ik heb me nog eens omgedraaid hoor toen de koffie gebracht werd.

Leuk dat de kinderen en kleinkinderen eens kunnen langs komen voor moederdag. Hier mag dat pas vanaf morgen.
Met 4 personen uit één zelfde gezin en deze mogen op hun beurt dan ook nergens anders meer heen.
Wat een vreemde wetten hier in België. Daar snapt een mens toch niets meer van hé.
Hallo Bekske. Weeral een mooi plaatje gemaakt.
Ik heb reeds mijn werk voor vandaag gedaan, de bloempot aan de voordeur water gegeven.
Dat zal zowat alles zijn voor vandaag. Op de home trainer ook veel te warm.
Nu een hapje eten, er komen lekkere geuren uit de keuken. Mijn vrouwtje is weer haar kookkunsten aan het testen. Maar ik eet het liefst gewone kost, geen speciallekes.
Allé, tot latersss...
amai, wat heb ik lang geslapen. Het was tegen 8 uur voor ik uit mijn bedje was.
Remie, wat een vroege vogel ben jij. Ik heb me nog eens omgedraaid hoor toen de koffie gebracht werd.
Leuk dat de kinderen en kleinkinderen eens kunnen langs komen voor moederdag. Hier mag dat pas vanaf morgen.
Met 4 personen uit één zelfde gezin en deze mogen op hun beurt dan ook nergens anders meer heen.
Wat een vreemde wetten hier in België. Daar snapt een mens toch niets meer van hé.
Hallo Bekske. Weeral een mooi plaatje gemaakt.
Ik heb reeds mijn werk voor vandaag gedaan, de bloempot aan de voordeur water gegeven.
Dat zal zowat alles zijn voor vandaag. Op de home trainer ook veel te warm.
Nu een hapje eten, er komen lekkere geuren uit de keuken. Mijn vrouwtje is weer haar kookkunsten aan het testen. Maar ik eet het liefst gewone kost, geen speciallekes.
Allé, tot latersss...
-
halloooo een goeie middag allemaal
amai het word een warme dag vandaag en wij hebben al van deze morgen van ons overdekt terras genoten voor ons ontbijt en het was er heerlijk en dan halverwege de voormiddag er ook nog eens onze koffie gedronken terwijl mijn ventje een beetje aan 't uitrusten was want hij heeft deze voormiddag al met zijn machientje rondgevlogen in ons kippenpark en nu ligt het er weer heel proper bij voor ons Treesje
ik ben natuurlijk ook bezig aan de wekelijkse wasjes want het is zaterdag en dan draait hier alles op nachttarief en dat is toch wel goedkoper
Remie amai jij bent vroeg wakker hoor , en dan was ik nog in dromenland denk ik
en jullie zullen mooi weer hebben om de kinderen te ontvangen voor moederdag , geniet er van
Bekske ook voor jou een fijne zaterdag hoor
Bertje wij hebben vandaag nog langer geslapen hoor , het was hier 8.30u toen we uit bed kwamen maar tis weekend en we moeten nergens naar toe vandaag dus dat mag al eens hé
marietteke , omadina , Lenk , Sita , miesje , ghyra , jadi
hallooooo
allé mijn droogkast roept , dus nu dadelijk de lakentjes weer op ons bed leggen sè
en daarna aan het middageten beginnen
onze menu voor vandaag
frietjes met vol au vent en een slaatje
en voor deze namiddag bij de koffie een lekker stuk rijsttaart
voor iedereen straks SMAKELIJK
daaaag

amai het word een warme dag vandaag en wij hebben al van deze morgen van ons overdekt terras genoten voor ons ontbijt en het was er heerlijk en dan halverwege de voormiddag er ook nog eens onze koffie gedronken terwijl mijn ventje een beetje aan 't uitrusten was want hij heeft deze voormiddag al met zijn machientje rondgevlogen in ons kippenpark en nu ligt het er weer heel proper bij voor ons Treesje
ik ben natuurlijk ook bezig aan de wekelijkse wasjes want het is zaterdag en dan draait hier alles op nachttarief en dat is toch wel goedkoper
Remie amai jij bent vroeg wakker hoor , en dan was ik nog in dromenland denk ik
en jullie zullen mooi weer hebben om de kinderen te ontvangen voor moederdag , geniet er van
Bekske ook voor jou een fijne zaterdag hoor
Bertje wij hebben vandaag nog langer geslapen hoor , het was hier 8.30u toen we uit bed kwamen maar tis weekend en we moeten nergens naar toe vandaag dus dat mag al eens hé
marietteke , omadina , Lenk , Sita , miesje , ghyra , jadi
hallooooo
allé mijn droogkast roept , dus nu dadelijk de lakentjes weer op ons bed leggen sè
en daarna aan het middageten beginnen
onze menu voor vandaag
frietjes met vol au vent en een slaatje
en voor deze namiddag bij de koffie een lekker stuk rijsttaart
voor iedereen straks SMAKELIJK
daaaag

*** Zie het leven van de zonnige kant ***