Religieuze leiders, hier en elders

hier is plaats voor alle wereldreligies

Wil.

14 mar 2020, 14:22

Een imam in de VS zegt dat hij naar de States is gekomen omdat hij daar godsdienstvrijheid heeft. Die gebruikt hij om de islamideologie te verspreiden zodat die over de ganse aarde kan toegepast worden.

In het Westen lopen er heel wat mensen rond (ook op dit forum) die menen dat de islamideologie gewoon 'een religie' is zoals het christendom. Ze zouden toch best eens dieper nadenken.

Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.

18 mar 2020, 17:05

Afbeelding

Paus Franciscus bidt in de Marcello al Corso kerk in Rome. Daar hangt het kruisbeeld dat volgens de gelovigen geholpen heeft om de uitbraak van de pest in het begin van de 16e eeuw te overwinnen. Nu gelooft de paus dat zijn gebeden zullen bijdragen tot het terugdringen van de corona-infectie.

En voor het geval dat alleen nog niet zou volstaan, heeft Franciscus ook nog eens gebeden voor het beeld van Maria, Salus Populi Romani, voor de gezondheid van de Romeinen.

Ook dat beeld is al eens een paar keer rondgedragen in processies om andere grote plagen te bezweren.

Baat het niet, dan schaadt het niet, zeker?

Dicksy

18 mar 2020, 21:43

Wil schreef:
Baat het niet, dan schaadt het niet, zeker?
Geloof, toch echt iets raar.
God......Als je H(h)em nodig hebt is hij er niet en heb je hem niet nodig is hij overal. 8O

Wil.

14 apr 2020, 14:06

De islamitische geleerde Dr. Taher Al-Lulu heeft een middel gevonden om het immuunsysteem te versterken. De eeuwenoude islamitische technieken zullen ons redden: vasten , rituele reiniging en natuurlijk ... bidden!

De wijze man haalt bewijzen aan. Hij verwijst naar een Japanse wetenschapper die een Nobelprijs heeft mogen ontvangen voor zijn onderzoek naar de invloed van het vasten op het immuunsysteem.

Dat vasten hier in het Westen wordt niet meer gedaan zoals het moet, denk ik, want tijdens de vasten is het aantal coronagevallen alleen maar toegenomen.

werewoef

14 apr 2020, 20:46

Tav Will

Deze Salus Populi Romani - Beschermster van het Romeinse volk - bevindt zich in de oudste Mariakerk , de Santa Maria Maggiori, in Rome . Deze ikoon zou volgens de overlevering geschilderd zijn door de evangelist Lucas himself .Aan het einde van de zesde eeuw werd Rome geplaagd door de pest en op voorspraak van de Moeder Gods werd deze epidemie beteugeld . Ook de overwinning op de Turken bij Lepanto in 1571 is aan haar te danken en op 15 augustus 1838 kreeg de ikoon van de Moeder Gods een kroon uit dankbaarheid voor de beeindiging van de cholera-epidemie die Rome toens teisterde .

Allemaal redenen te over opdat de Paus het verzoek inwilligt om een vijfde dogma over de H. Moeder Gods af te kondigen .

mvg-werewoef
AMEN en AUM

URSULAMI

15 apr 2020, 11:53

De Kerk van Jezus Christus van de Heiligen der Laatste Dagen, ook wel bekend als de Mormoonse Kerk, heeft 100 miljard dollar aan donaties verzameld voor liefdadige, belastingvrije en niet-gerichte donaties.
Dit werd gemeld door The Washington Post, onder verwijzing naar een klacht van een informant die was ontvangen door de Amerikaanse belastingdienst.

Naar verluidt gaf de informant David Nielsen, die eerder voor Ensign Peak Advisers werkte, de investeringseenheid van de kerk, zijn beëdigde verklaring.

Zoals vermeld in de verklaring, heeft de kerk haar leden misleid door 'donaties te verzamelen in plaats van ze aan een goed doel te schenken'. Bovendien zei de verklaring dat kerkleiders belastingvrije bijdragen gebruikten om de twee bedrijven te helpen. Beide handelingen kunnen, als ze zich hebben voorgedaan, als crimineel worden beschouwd en als reden voor het intrekken van de status van een kerk van een non-profitorganisatie waarvan de activiteiten niet worden belast.

Voor zijn waakzaamheid wil Nielsen de gebruikelijke vergoeding ontvangen die wordt betaald aan informanten die gevallen van schending van belastingwetten melden - een percentage van de geïnde belastingen.

De verklaring van Nielsen is niet alleen van belang voor de belastingdienst, maar ook voor het grote publiek dat geïnteresseerd is in de financiële situatie van de Mormoonse kerk, die sinds 1959 geen financiële overzichten over haar activiteiten heeft verstrekt. Zoals uit de verklaring blijkt, zamelt de kerk jaarlijks 7 miljard dollar in, waarvan 6 miljard dollar om de kerk zelf te financieren, en wordt het resterende miljard overgemaakt aan de investeringseenheid - dezelfde Ensign Peak Advisers. Volgens Nielsen is het investeringsfonds van de kerk sinds de oprichting in 1997 gegroeid van $ 12 miljard naar $ 100 miljard.

Volgens The Washington Post weigerden kerkfunctionarissen commentaar te geven op de situatie en zeiden dat de kerk geen "informatie over specifieke transacties of financiële beslissingen" verstrekt.

De mormoonse kerk in Oekraïne werd opgericht in 1991 en is sindsdien voortdurend gegroeid. Eind 2015 waren er 11.536 leden van de kerk, die verenigd waren in 51 kerkparochies.

Wil.

18 apr 2020, 14:14

Straffe beleggers. Die moeten 'hulp van boven ' hebben gekregen.

Wil.

18 apr 2020, 14:21

De Egyptische predikant Mohammed Al-Hefnawi Al-Ansari heeft een video op youtube gezet. Daarin uit hij zijn blijdschap om het coronavirus dat ervoor zorgt dat pubs gesloten zijn, dat cinema's en bordelen leeg zijn.

Hij bidt tot Allah dat Hij het virus weghaalt van de moslims en dat Allah het zou gebruiken om de ongelovigen, de tirannen en de atheïsten te vernietigen. En natuurlijk ook de sjiieten, die ketters.

Hij mag dan best een kenner van de religie van de vrede zijn, toch komt zo'n bede ons ongelovigen en atheïsten tamelijk vreemd over. Waarschijnlijk heeft hij ergens iets verkeerd geïnterpreteerd. Dat moet wel, hé? Merk op dat hij een duidelijk onderscheid maakt tussen 'wij, goede moslims' en 'al de anderen' die moeten verdelgd worden.

URSULAMI

09 mei 2020, 08:29

Aartspriester Dimitry Smirnov,

voorzitter van de Patriarchale Commissie voor Familie, Bescherming van Moederschap en Jeugd, Decaan van de Faculteit der Orthodoxe Cultuur van de Peter the Great Military Academy of Strategic Missile Forces, Protopriest Dimitri Smirnov

noemde de praktijk van het heiligen van nucleaire wapens de Russisch-orthodoxe kerk. 'We wijden alle voorwerpen in die een persoon gebruikt: huis, en zelfs kleding en auto's. En kernwapens zijn zo'n geweldige uitvinding. Dankzij deze wapens bestaat Rusland nog steeds',

zei de priester in een interview met Tokyo Shimbun

figaretto

09 mei 2020, 10:38

URSULAMI schreef:
09 mei 2020, 08:29

noemde de praktijk van het heiligen van nucleaire wapens de Russisch-orthodoxe kerk. 'We wijden alle voorwerpen in die een persoon gebruikt: huis, en zelfs kleding en auto's. En kernwapens zijn zo'n geweldige uitvinding. Dankzij deze wapens bestaat Rusland nog steeds',

zei de priester in een interview met Tokyo Shimbun
U moet er bijdenken dat deze Russische kernwapens voor een deel gevuld zijn met wijwater. Wie ze op zijn dak krijgt is meteen ook gedoopt en gaat recht naar de hemel. Men noemt dit win/win.

Wil.

09 mei 2020, 23:24

"Als gij vrede wilt, bereid u dan voor op de oorlog"

Fazal

10 mei 2020, 17:11

figaretto schreef:
09 mei 2020, 10:38
U moet er bijdenken dat deze Russische kernwapens voor een deel gevuld zijn met wijwater. Wie ze op zijn dak krijgt is meteen ook gedoopt en gaat recht naar de hemel. Men noemt dit win/win.
Dat doet er mij aan denken dat het hier eens dringend zou moeten regenen. :|

werewoef

10 mei 2020, 20:14

Tav Figaretto e.a

Als afweer kan je ook dat schietgebedje prevelen tot Ons Lief Vraa ; ge wèt wel dat van in de oorlog van vietig nl. "" Ons lieve Vrouwke , geef hem (kernraket ) een douwke dat ie valt in de polder en niet op onze zolder "" .

Gebeurt dat niet , dan geldt het motto van ; ik citeer :

quote "" Put your head between your legs, and kiss your ass goodbye "" unquote . :wink:

werewoef
AMEN en AUM

Wil.

31 mei 2020, 17:04

In Oeganda heeft een islamgeleerde en imam, Sheikh Hussein Byaruhanga Husain, zijn eigen dochter van 24, Rahema Kyomuhendo, in brand gestoken omdat ze zich bekeerd had tot het christendom.

Deze vooraanstaande man van de 'religie van de vrede' heeft ergens een hoofdstuk verkeerd begrepen, zo mag men besluiten.

Wil.

11 jun 2020, 14:32

Islamgeleerden: ze houden er rare manieren op na.

De Ghanese kenner van de islam, Mallam, heeft een jonge kerel van 18 de pink afgesneden. Waarom? Ligt voor de hand ( :wink: ), nietwaar? De jongeman was beschuldigd van diefstal. In feite mag die kerel nog van geluk spreken dat het bij één vinger is gebleven. Een hele hand kwijt was ook best mogelijk geweest voor dat vergrijp. De diefstal ging over een klok aan de muur, wc-papier (!) en een pijpenkop.

Afbeelding

De islamgeleerde is ondervraagd door de politie. Of er verder nog iets uit voortgevloeid is, is niet bekend.