Hoekje: "De oase van rust" 2020
-
meme-rietje - Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
goeie morgen allemaal
nogmaals een goeie zaterdag
niks gevraagd aan Quickie, hij slaapt nog

nogmaals een goeie zaterdag
niks gevraagd aan Quickie, hij slaapt nog

Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan
-
corry - Lid geworden op: 08 mar 2005, 10:15

Goedemorgen
Zonnig, kijk met goesting straks een boswandeling te maken.
Huisdokter bezocht, het is me wat als je de wereld van nu betreed na zolang op een eiland te zitten zonder mondmasker te moeten dragen.
Cruiseschepen, wie gaat er nog op Cruise, met duizenden op een schip. Een handel welke grote kans heeft in het water te vallen. Vakantie in eigen land zal de boot niet missen.
De angst zit diep bij vele en ik hoor daar ook bij.
Kleren passen , daar pas ik voor.
Mijn kindjes knuffelen daar droom ik van.
Hartewens van iedereen je familie zonder terughoudendheid te ontmoeten.
Het komt wel goed !
Het heeft noch nooit hier zo stil geweest.
De tweede verblijvers zijn welkom als ze hun verantwoordelijkheid meebrengen.
Groetjes en blijf gezond,
ik tel alleen de zonnige dagen.
-
omadina - Lid geworden op: 11 dec 2005, 19:34
Goede morgen allemaal, en een mooi weekend, moederdag-weekend, hoe jullie dat ook doorbrengen !
Ik heb besloten nog eventjes te wachten, om iemand uit te nodigen . Lennert belde op dat hij het volgend weekend komt met zijn mama. Hij komt samen met zijn mama, haar vriend en hun hondje Simba. Ik kijk er wel naar uit, moet ik zeggen. Jaja, zei hij: we hebben er met tante Nathalie en tante Ilse over gepraat hoor !
Ik hoop dat het zo stilletjes aan weer normaler wordt, en dat mijn dochter Nathalie, die verpleegkundige is, ook wat meer vrije tijd krijgt, zodat ze ook eens met haar twee meisjes, Luna en Maïté van Herentals naar de zee mag komen voor een paar dagen, zoals ze normaal zouden doen met Pasen.... maar dan is het natuurlijk allemaal veranderd door die covid19, en gelukkig kan ze haar weinige vrije tijd doorbrengen in haar mooie kempenland, waar ze kunnen wandelen langs de kleine Nete met hun lieve hond Myra.
Dan denk ik ook aan mijn jongste die in Izegem woont, haar man en de twee kleinzonen, Danté en Mauro.
Ik zou normaal bij hen gegaan zijn met de 14de verjaardag van Mauro, op 28 maart. Dat is niet doorgegaan natuurlijk We bellen regelmatig en zenden berichtjes per messenger. Ondertussen ben ik gelukkig dat ik Mauro via messenger ook een beetje kan helpen met zijn Franse les, hij zit in het 2de middelbaar en dat pré-teaching via het internet is toch ook speciaal voor de kinderen.
We zullen dus nog maar eventjes geduld hebben, en hopen dat we spoedig terug wat meer contact kunnen hebben met de familie, en ook met de vrienden.
Ritavdm, ik heb toch al 1/3 van het boek uit, het is heel mooi hé, maar wel emotioneel en hartverscheurend wat die oorlog inhield... ja nu juist de 75ste verjaardag van het einde van de 2de wereldoorlog overal in stilte herdacht is.
Dag allemaal, hou jullie goed en wees voorzichtig !
omadina
Ik heb besloten nog eventjes te wachten, om iemand uit te nodigen . Lennert belde op dat hij het volgend weekend komt met zijn mama. Hij komt samen met zijn mama, haar vriend en hun hondje Simba. Ik kijk er wel naar uit, moet ik zeggen. Jaja, zei hij: we hebben er met tante Nathalie en tante Ilse over gepraat hoor !
Ik hoop dat het zo stilletjes aan weer normaler wordt, en dat mijn dochter Nathalie, die verpleegkundige is, ook wat meer vrije tijd krijgt, zodat ze ook eens met haar twee meisjes, Luna en Maïté van Herentals naar de zee mag komen voor een paar dagen, zoals ze normaal zouden doen met Pasen.... maar dan is het natuurlijk allemaal veranderd door die covid19, en gelukkig kan ze haar weinige vrije tijd doorbrengen in haar mooie kempenland, waar ze kunnen wandelen langs de kleine Nete met hun lieve hond Myra.
Dan denk ik ook aan mijn jongste die in Izegem woont, haar man en de twee kleinzonen, Danté en Mauro.
Ik zou normaal bij hen gegaan zijn met de 14de verjaardag van Mauro, op 28 maart. Dat is niet doorgegaan natuurlijk We bellen regelmatig en zenden berichtjes per messenger. Ondertussen ben ik gelukkig dat ik Mauro via messenger ook een beetje kan helpen met zijn Franse les, hij zit in het 2de middelbaar en dat pré-teaching via het internet is toch ook speciaal voor de kinderen.
We zullen dus nog maar eventjes geduld hebben, en hopen dat we spoedig terug wat meer contact kunnen hebben met de familie, en ook met de vrienden.
Ritavdm, ik heb toch al 1/3 van het boek uit, het is heel mooi hé, maar wel emotioneel en hartverscheurend wat die oorlog inhield... ja nu juist de 75ste verjaardag van het einde van de 2de wereldoorlog overal in stilte herdacht is.
Dag allemaal, hou jullie goed en wees voorzichtig !
omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !
-
deze morgen om 9h. gaat de bel
staat daar een vreemde man met een keteltje bloemen
zet dat op de grond en zegt "dag mevrouw" en is weer weg
ik kijk naar het kaartje en is van V. en co
ik natuurlijk een potje geweend
wat was ik blij verrast, voor mijn moederkesdag
staat daar een vreemde man met een keteltje bloemen
zet dat op de grond en zegt "dag mevrouw" en is weer weg
ik kijk naar het kaartje en is van V. en co
ik natuurlijk een potje geweend
wat was ik blij verrast, voor mijn moederkesdag
-
Ritavdm - Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Goeiemiddag
'k voel me al heel wat beter dan vanmorgen.
Reden : 'k heb kleine B zonet aan de lijn gehad en gezien via whatsapp, nu M..cke nog eens.
Meme-Rietje, leuk hé bloemen aan de deur ook al zou je net als de meesten hier denk ik je boeket graag ruilen voor een live bezoekje.
Geduld : 't komt !
Ik begin ook meer en meer geloven in het mensDOM als je ziet wat er allemaal gebeurt.
De bubbels rijgen zich aaneen als een grote schuimkop.
Mensen gebruik toch aub jullie gezond verstand en hou je aan de regels hoe moeilijk het soms ook is.
Menu : tomaatjes gevuld met gehakt en champignons met gebakken aardappeltjes.
Namiddagactiviteit : fietsen langs landelijke weggetjes
'k voel me al heel wat beter dan vanmorgen.
Reden : 'k heb kleine B zonet aan de lijn gehad en gezien via whatsapp, nu M..cke nog eens.
Meme-Rietje, leuk hé bloemen aan de deur ook al zou je net als de meesten hier denk ik je boeket graag ruilen voor een live bezoekje.
Geduld : 't komt !
Ik begin ook meer en meer geloven in het mensDOM als je ziet wat er allemaal gebeurt.
De bubbels rijgen zich aaneen als een grote schuimkop.
Mensen gebruik toch aub jullie gezond verstand en hou je aan de regels hoe moeilijk het soms ook is.
Menu : tomaatjes gevuld met gehakt en champignons met gebakken aardappeltjes.
Namiddagactiviteit : fietsen langs landelijke weggetjes
Oud maar niet Out
-
Hello
We zijn net terug van een pittig ritje, 50 km.
Onderweg de kaap van 10.000 km overschreden met mijn tweejarige KOGA.
Wie weet waar we geweest zijn ???

Nu zet ik me voor de rest van de dag in mijn (tuin)zetel met mijn boek.
Morgen Moederdag ook hier zal het er eentje worden zonder moeders en zonder kinderen. We halen later wel onze schade in.
We zijn net terug van een pittig ritje, 50 km.
Onderweg de kaap van 10.000 km overschreden met mijn tweejarige KOGA.
Wie weet waar we geweest zijn ???

Nu zet ik me voor de rest van de dag in mijn (tuin)zetel met mijn boek.
Morgen Moederdag ook hier zal het er eentje worden zonder moeders en zonder kinderen. We halen later wel onze schade in.
Oud maar niet Out
-
corry - Lid geworden op: 08 mar 2005, 10:15

Goedemorgen
Voor alle mama’s oma’s

Naar de bakker geweest een lange rij wachtenden stonden buiten. Mijn rug is niet tevreden.
Niet veel te melden, de dagen volgen zich op in dagelijkse dingen, gelukkig kan ik me vinden in boeken lezen op IPad.
Rietepetietje, heb je er enkele doorgestuurd.
Groetjes, geniet van jullie bezoek.
Hoop op gezond verstand, voor velen een brug te ver, hou mijn hart vast.
Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.
-
goeie morgen iedereen
ja dank je Corry, ze zitten er al in
weer zonder afbeelding
toch raar dat het niet lukt van mij
proficiat aan de mama's en de oma's
ja dank je Corry, ze zitten er al in
weer zonder afbeelding
toch raar dat het niet lukt van mij
proficiat aan de mama's en de oma's
-
Goeiemorgen
Eerst en vooral, voor alle vrouwtjes :

Ja die van het Antwerpse zullen misschien meer geluk hebben, ik gun het hen, en het met bezoek kunnen vieren.
Hier is het in mineur.
Wij gebruiken ons gezond verstand, laten het niet zakken zoals zovelen gisteren al; bangelijk.
Menu : asperges in hesp met een pastaslaatje !
Eerst en vooral, voor alle vrouwtjes :

Ja die van het Antwerpse zullen misschien meer geluk hebben, ik gun het hen, en het met bezoek kunnen vieren.
Hier is het in mineur.
Wij gebruiken ons gezond verstand, laten het niet zakken zoals zovelen gisteren al; bangelijk.
Menu : asperges in hesp met een pastaslaatje !
Oud maar niet Out
-
omadina - Lid geworden op: 11 dec 2005, 19:34
Goede morgen,
Aan alle Oase-maatjes een heel gelukkige Moederdag. Wel een beetje "onwennig", maar ja hoor Ritavdm, ik hou me zeker aan de regels. Hier is alles nog tamelijk rustig. Gisteren ben ik weer eens gaan wandelen, en op de dijk en het strand zie je enkele koppels en ook veel mensen die op hun eentje genieten van het brede strand .
Er waren wel al enkele wind-surfers; ik denk dat dat un mag.... misschien... maar die waren op grote afstand van elkaar.
Mémérietje, dat kan ik geloven dat je blij verrast was ! Ik sprong ook een gat in de lucht met mijn pakje, ik heb deze morgen al de douchegel gebruikt, en er zitten nog enkele tubekes en flesjes bij van mijn favoriete merk.
Corry, gelukkig woont je dochter niet ver, geniet maar van jullie ontmoetingen in jullie tuin. Blij te horen dat je toch weer een boswandelingetje doet.
Weer mooie foto's, ja waar is dat hé ? Ergens in de Westhoek, als ik lees dat je zo een 50 km gefietst hebt. Proficiat hoor, al 2000 km met je nieuwe fiets. Ik heb de mijne 1 jaar, zit toch ook al aan 997 km, de meeste van verleden jaar. Ik zal vandaag niet fietsen, denk ik, 't was hier zonet nog aan het regenen, maar nu begint het toch op te klaren, we zien wel deze namiddag.
Ik zal straks maar aan mijn middagmaal beginnen, lamscoteletjes, asperges en krieltjes. De soep moet ik maar opwarmen, heb die gisteren gemaakt. En ja, 't is moederdag, een klein "campari"tje met ijsblokjes als aperitiefje ....
Yvette, Vera Maria, Joke, Erika, Viv, jullie allemaal, en aan alle mama's en alle vrouwen, die toch ook in hun beroep vaak moeder zijn, zeker in de zorgberoepen, een heel gelukkige fijne dag !
Hou jullie goed, veel goede moed in deze bizarre tijd !
omadina
Aan alle Oase-maatjes een heel gelukkige Moederdag. Wel een beetje "onwennig", maar ja hoor Ritavdm, ik hou me zeker aan de regels. Hier is alles nog tamelijk rustig. Gisteren ben ik weer eens gaan wandelen, en op de dijk en het strand zie je enkele koppels en ook veel mensen die op hun eentje genieten van het brede strand .
Er waren wel al enkele wind-surfers; ik denk dat dat un mag.... misschien... maar die waren op grote afstand van elkaar.
Mémérietje, dat kan ik geloven dat je blij verrast was ! Ik sprong ook een gat in de lucht met mijn pakje, ik heb deze morgen al de douchegel gebruikt, en er zitten nog enkele tubekes en flesjes bij van mijn favoriete merk.
Corry, gelukkig woont je dochter niet ver, geniet maar van jullie ontmoetingen in jullie tuin. Blij te horen dat je toch weer een boswandelingetje doet.
Weer mooie foto's, ja waar is dat hé ? Ergens in de Westhoek, als ik lees dat je zo een 50 km gefietst hebt. Proficiat hoor, al 2000 km met je nieuwe fiets. Ik heb de mijne 1 jaar, zit toch ook al aan 997 km, de meeste van verleden jaar. Ik zal vandaag niet fietsen, denk ik, 't was hier zonet nog aan het regenen, maar nu begint het toch op te klaren, we zien wel deze namiddag.
Ik zal straks maar aan mijn middagmaal beginnen, lamscoteletjes, asperges en krieltjes. De soep moet ik maar opwarmen, heb die gisteren gemaakt. En ja, 't is moederdag, een klein "campari"tje met ijsblokjes als aperitiefje ....
Yvette, Vera Maria, Joke, Erika, Viv, jullie allemaal, en aan alle mama's en alle vrouwen, die toch ook in hun beroep vaak moeder zijn, zeker in de zorgberoepen, een heel gelukkige fijne dag !
Hou jullie goed, veel goede moed in deze bizarre tijd !
omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
-
vera-maria - Lid geworden op: 12 feb 2019, 19:39

Goedemorgen allemaal!
Hier miezert het...gelukkig buiten
Mooie foto’s Rita...fijn omdat allemaal per fiets te kunnen doen...mijn man zou ook graag een elektrische fiets voor mij kopen...ik fiets tamelijk graag maar het moet altijd plat zijn anders als ik weet dat het een lastig parcours is zet ik niet aan! En hier ons stadje ligt tamelijk hoog dus gelijk waar je naar toe fietst als je huiswaarts keert is het altijd omhoog! Dus ik overweeg van zo een fiets te kopen!
Voor deze middag heeft mijn ventje mij verwend...hij is al naar de viswinkel geweest en hij heeft verse oesters mee, sashimi van tonijn, tataki van zalm en als hoofdgerecht waterzooi van vis mmm...
En onze zoon en zijn gezinnetje komen deze avond aperitieven en daar heeft mijne schat ook oester voor meegebracht! Dus deze Moederdag zal er toch nog eentje worden met een gouden randje!
Wens jullie allen nog een fijne Moederdag daag...
You only have one life...live it!
-
Gepikt van hiernaast :
maar 'k vond het zo mooi !
Oma-Dina, lees eens goed 10.000 km in twee jaar dat is het.
Veve, moet je doen een elektrische fiets kopen, ik had ook nooit gedacht dat ik er zoveel genot aan zou hebben.
Je maakt me wel jaloers met je tafel voor straks en dan vanavond nog je zoon in huis. Geniet er maar van. Ik gun het je.
Zonet via via ook pakje ontvangen van I en haar gezinnetje, een mooi juweeltje dat ze zelf in een of andere workshop gemaakt heeft. LIEF !
maar 'k vond het zo mooi !
Oma-Dina, lees eens goed 10.000 km in twee jaar dat is het.
Veve, moet je doen een elektrische fiets kopen, ik had ook nooit gedacht dat ik er zoveel genot aan zou hebben.
Je maakt me wel jaloers met je tafel voor straks en dan vanavond nog je zoon in huis. Geniet er maar van. Ik gun het je.
Zonet via via ook pakje ontvangen van I en haar gezinnetje, een mooi juweeltje dat ze zelf in een of andere workshop gemaakt heeft. LIEF !
Oud maar niet Out
-
Als alternatief voor een Moederdagfeestje hebben mijn ventje en ik deze namiddag een mooie natuurwandeling gemaakt; 10 km. Blankaart wandelpad.
Weinig gevaar voor besmetting want we hebben geloof ik meer koeien dan mensen ontmoet.
We hadden blijkbaar ook beiden zin om te fotograferen, het toetel wisselde regelmatig van hand wat een mooie (al zeg ik het zelf) reportage opleverde.
Ik plaats er hier enkele maar wie meer wil zien moet maar eens naar mijn facebook gaan zien.

Deze namiddag had ik ook een ervaring die ik zeker 30 jaar niet meer gehad heb
mijn haar hing voor mijn ogen
Nu : pyjamatijd want 'k vrees dat ik weleens in slaap zou vallen in de zetel.
Weinig gevaar voor besmetting want we hebben geloof ik meer koeien dan mensen ontmoet.
We hadden blijkbaar ook beiden zin om te fotograferen, het toetel wisselde regelmatig van hand wat een mooie (al zeg ik het zelf) reportage opleverde.
Ik plaats er hier enkele maar wie meer wil zien moet maar eens naar mijn facebook gaan zien.

Deze namiddag had ik ook een ervaring die ik zeker 30 jaar niet meer gehad heb
Nu : pyjamatijd want 'k vrees dat ik weleens in slaap zou vallen in de zetel.
Oud maar niet Out