Westerse democratie en de islamideologie: fricties
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Moslimkandidaten op rechtse lijsten worden niet gepamperd omwille van hun (ex-)moslim zijn. Vb. Assita Kanko en Darya Safai.E.T. schreef: ↑08 mei 2020, 18:34Meen je dat? Zelfs de n.v.A is zo fier als een gieter op hun autochtone kandidaten, ook CD&V en Open VLD hebben mensen op hun lijst waarvan jij de naam niet kan uitspreken ...Waarom zit de meerderheid van moslimkandidaten daar? Omdat linkse partijen hen pamperen en hen naar de mond praten. Dat zul je van rechtse partijen niet horen.
Je uitspreken tegen kritiek op de islamideologie kan dus eigenlijk alleen als je rechts denkt?

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Een ware christen mag niets doen dat zijn naasten ergernis kan geven, voor een moslim is wereldse muziek spelen tijdens de heilige maand, ergernis geven.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
Ja als alle leven uitsluitend god toebehoort, dan verandert de relatieve waarde van een leven sterk. In een totalitair systeem is ieders leven niet het hoogste goed, er is maar een heilig doel; het voortbestaan van het systeem. Dat zien we zelfs in zogenaamd democratische landen waar politieke partijen van middel tot doel zijn geworden en waar oudere mensen ook minder waard zijn dan jongeren.
-
Je trekt wel heel gemakkelijk de lijn door van 'totalitair systeem' naar 'dat zien we zelfs in zogenaamd democratische landen'. Daardoor worden die op slinkse manier mee in de schaduw van het totalitair systeem gezet.

Honni soti .... Ik bedoel niet dat onze regimes totalitair zouden zijn; wel dat elke organisatie streeft naar haar eigen voortbestaan en dat die doelstelling vaak primeert op het algemeen belang, vb. de houding van politieke partijen tijdens de corona crisis. In een totalitaire religie is er maar een prioriteit: god zelf, daardoor verkleint de relatieve waarde van een mensenleven.
Laatst gewijzigd door socrates op 09 mei 2020, 11:14, 1 keer totaal gewijzigd.
-
De linkse regering gaat door met haar plannen om 600.000 illegale immigranten amnestie te verlenen. Dat houdt in dat ze mogen werken in Italië en dat ze een verblijfsvergunning krijgen en dit voor alvast 6 maanden.
Ook te lezen in Il Giornale.
Een linkse regering en immigratie + legalisatie van (hoofdzakelijk) moslims ... Het moet toch weer eens lukken.

In Zweden is het aantal schietpartijen en bendegeweld stevig aan het stijgen. Maar de premier van Zweden, Stefan Lofven, zegt dat de oorzaak van die toename in het aantal misdrijven niet te wijten is aan de immigranten. Zijn uitleg: de oorsprong van het probleem ligt bij 'segregatie', armoede en werkloosheid. De typisch linkse verklaring dus.
Lofven is een dwaas en een 'social justice warrior'. In Zweden lijkt sociale rechtvaardigheid belangrijker dan wat échte 'justice' zou moeten zijn.
Een paar zinnen die uit de koker van Lofven gekomen zijn:
"De segregatie is er omdat er ... te veel werkloosheid is in die gebieden. Maar dat zou hetzelfde geweest zijn met om het even wie daar zou wonen. Als je mensen die in Zweden geboren zijn daar zou laten wonen, dan zou het resultaat hetzelfde geweest zijn. Met Zweedse mensen die in dezelfde condities wonen, krijg je hetzelfde resultaat. Omwille van de economische kloof, zou de sociale onrechtvaardigheid er hetzelfde geweest zijn" aldus de premier.
De cijfers er even bij nemen.
De werkloosheid piekte in Zweden in de nasleep van de grote recessie in 2010 tot op het niveau 8,6%. Maar de lokale Sven en Nils begonnen elkaar toch niet af te schieten. Er werden in het volgende jaar 17 mensen gedood door vuurwapens.
Tegen 2018 was het werkloosheidsniveau gedaald tot 6,3%, maar toch werden 43 mensen doodgeschoten dat jaar. In de eerste 6 maanden van 2019 werden al 23 schietpartijen met fatale afloop genoteerd.
Moord en doodslag zijn sinds 2008 meer dan verdubbeld.
In 2017 schreef de krant Dagens Nyheter al dat migranten achter 90%van de schietpartijen zaten in Zweden. De daders waren in meerderheid mensen uit het Midden-Oosten en Noord-Afrika.
Lofven is een dwaas en een 'social justice warrior'. In Zweden lijkt sociale rechtvaardigheid belangrijker dan wat échte 'justice' zou moeten zijn.
Een paar zinnen die uit de koker van Lofven gekomen zijn:
"De segregatie is er omdat er ... te veel werkloosheid is in die gebieden. Maar dat zou hetzelfde geweest zijn met om het even wie daar zou wonen. Als je mensen die in Zweden geboren zijn daar zou laten wonen, dan zou het resultaat hetzelfde geweest zijn. Met Zweedse mensen die in dezelfde condities wonen, krijg je hetzelfde resultaat. Omwille van de economische kloof, zou de sociale onrechtvaardigheid er hetzelfde geweest zijn" aldus de premier.
De cijfers er even bij nemen.
De werkloosheid piekte in Zweden in de nasleep van de grote recessie in 2010 tot op het niveau 8,6%. Maar de lokale Sven en Nils begonnen elkaar toch niet af te schieten. Er werden in het volgende jaar 17 mensen gedood door vuurwapens.
Tegen 2018 was het werkloosheidsniveau gedaald tot 6,3%, maar toch werden 43 mensen doodgeschoten dat jaar. In de eerste 6 maanden van 2019 werden al 23 schietpartijen met fatale afloop genoteerd.
Moord en doodslag zijn sinds 2008 meer dan verdubbeld.
In 2017 schreef de krant Dagens Nyheter al dat migranten achter 90%van de schietpartijen zaten in Zweden. De daders waren in meerderheid mensen uit het Midden-Oosten en Noord-Afrika.

Wat dacht je hiervan: vind degene die geschoten heeft en iemand verwond of gedood heeft. Onderzoek of het zelfverdediging of bescherming van eigendom was . Geef haar/hem de kans om haar/zijn versie van het verhaal op te hangen. Gooi waar mogelijk alle social justice argumenten in de vuilnisbak en haal de schutter uit de maatschappij. Voor lange tijd.
Betreft het iemand met dubbele nationaliteit? Neem die van het gastland af.
Betreft het iemand met dubbele nationaliteit? Neem die van het gastland af.

De président van de 'vluchtelingen welkom' afdeling van Cherbourg voegt de daad bij het woord. Hij herbergt een 7-tal vluchtelingen in zijn eigen woning.
Geen enkele goede daad blijft ongestraft: Jean Dussine, zo heet die voorzitter, is een oud-leraar. Hij is in zijn eigen huis vermoord door een 21-jarige Afghaanse vluchteling. Die heeft hem met een ijzeren staaf toegetakeld tot er geen leven meer zat in Jean D.

Een Afghaan is in Zweden beticht van verkrachting en aanranding van een meisje van 15. Zij was de dochter van het gezin waar hij mocht verblijven.
De Afghaan beweert echter dat zíj degene was die seksuele avances maakte en dat hij al het mogelijke deed om die te ontlopen, precies omdat zij nog maar 15 was.
De man stond al op een lijst om gedeporteerd te worden. Hij was het land binnengekomen onder de 'middelbare school - wet' : kinderen onder 18 die beweerden vluchtelingen te zijn, konden volgens die wet in Zweden blijven om er school te lopen. bron (Zweeds)
Bij eerder onderzoek is gebleken dat bijna 80% van de 9.000 personen die in dat geval waren, ouder bleken te zijn dan 18. En quasi 100% van diegenen die over hun ouderdom hadden gelogen, waren mannen.
De Afghaan beweert echter dat zíj degene was die seksuele avances maakte en dat hij al het mogelijke deed om die te ontlopen, precies omdat zij nog maar 15 was.
De man stond al op een lijst om gedeporteerd te worden. Hij was het land binnengekomen onder de 'middelbare school - wet' : kinderen onder 18 die beweerden vluchtelingen te zijn, konden volgens die wet in Zweden blijven om er school te lopen. bron (Zweeds)
Bij eerder onderzoek is gebleken dat bijna 80% van de 9.000 personen die in dat geval waren, ouder bleken te zijn dan 18. En quasi 100% van diegenen die over hun ouderdom hadden gelogen, waren mannen.

sibarita - Lid geworden op: 29 nov 2004, 22:44
https://www.hln.be/nieuws/buitenland/tw ... ~a09e4a04/
Daders naar hier halen , beschermd door het statuut van vluchteling .

Daders naar hier halen , beschermd door het statuut van vluchteling .
Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850