In de Vier Seizoenen reeks 18 Lente 2020
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15
@ Oma-C, ja, ik heb me ook mateloos geërgerd aan die massa mensen op de Meir en voor de IKEA en de ACTION, daarom zijn wij het mensDOM en is het het dierenRIJK.
Als dat zo gaat doorgaan gaat het coronavirus weer welig tieren en zitten we in no time terug bij het begin van de felle lockdown.. Diegenen die de regels volgen , gaan weer gestraft worden door hen die dit niet doen.
Kan me er echt boos in maken
.
Gelukkig zijn onze Seizoentjes hier op het topic heel wat verstandiger, waarvoor dank.
Liefs.
Als dat zo gaat doorgaan gaat het coronavirus weer welig tieren en zitten we in no time terug bij het begin van de felle lockdown.. Diegenen die de regels volgen , gaan weer gestraft worden door hen die dit niet doen.
Kan me er echt boos in maken
Gelukkig zijn onze Seizoentjes hier op het topic heel wat verstandiger, waarvoor dank.
Liefs.
-
wilde eend 2 - Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40
Dag seizoentjes allemaal,
Oma C : ja, vorig jaar in maart toen de buren begonnen met de ramen uit te breken en s'avonds om 22u30 nog keihard muziek speelden , heb ik een eerste keer vriendelijk gevraagd of het wat minder kon omdat ik wou gaan slapen . Toen zetten ze de muziek stiller . Nu , 3 weken geleden zette hij de "disco bar" keihard aan op een zondagmorgen om 9U . Ik ben gaan zoeken waar hij zat , want hij was nergens in de buurt van de radio te zien . Hij zat vooraan in zijn garage te werken en de radio stond achteraan ..... ik weer beleefd gevraagd of dat wat stiller kon . Uit wraak zet hij het dan namiddag terug op en even luid . dat is dus dat ik het hier tot binnen hoor ..Dus zet ik maar mijn eigen muziek aan bij mij , in de hoop het lawaai en gebonk niet te horen ..
Paaszaterdag parkeert hij dus zijn aanhangwagen op mijn oprit , zonder iets te vragen , en begint dan namiddag tegen mijn te schreeuwen omdat ik ( na 5u wachten) geprobeerd had die aanhangwagen zelf weg te duwen ..... " Zo gaan we hier niet beginnen "zei hij .. Je reclameert ook altijd dat er muziek speelt ." / Ondertussen heb ik een hele map vol met foto's van pesterijen en verkeerd parkeren dat hij ongevraagd doet .
Feit is dat dat mijn huisbaas , die ik van alles verwittigd heb , geen kosten wil doen voor een tussenscheiding of een draad tussen de twee grondstukken , want dat kost geld .... /
Ondertussen ben ik maar volop aan het opruimen ... als ik ooit moet verhuizen ... maar eigenlijk wil ik hier niet weg ..... 15 jaar is alles goed gegaan met de vorige gebuur . Dat was de vader van de huidige buurvrouw .
Sorry , voor het epistel ... het is opgeven en vertrekken .... of berusten en proberen te blijven ....
Oma C : ja, vorig jaar in maart toen de buren begonnen met de ramen uit te breken en s'avonds om 22u30 nog keihard muziek speelden , heb ik een eerste keer vriendelijk gevraagd of het wat minder kon omdat ik wou gaan slapen . Toen zetten ze de muziek stiller . Nu , 3 weken geleden zette hij de "disco bar" keihard aan op een zondagmorgen om 9U . Ik ben gaan zoeken waar hij zat , want hij was nergens in de buurt van de radio te zien . Hij zat vooraan in zijn garage te werken en de radio stond achteraan ..... ik weer beleefd gevraagd of dat wat stiller kon . Uit wraak zet hij het dan namiddag terug op en even luid . dat is dus dat ik het hier tot binnen hoor ..Dus zet ik maar mijn eigen muziek aan bij mij , in de hoop het lawaai en gebonk niet te horen ..
Paaszaterdag parkeert hij dus zijn aanhangwagen op mijn oprit , zonder iets te vragen , en begint dan namiddag tegen mijn te schreeuwen omdat ik ( na 5u wachten) geprobeerd had die aanhangwagen zelf weg te duwen ..... " Zo gaan we hier niet beginnen "zei hij .. Je reclameert ook altijd dat er muziek speelt ." / Ondertussen heb ik een hele map vol met foto's van pesterijen en verkeerd parkeren dat hij ongevraagd doet .
Feit is dat dat mijn huisbaas , die ik van alles verwittigd heb , geen kosten wil doen voor een tussenscheiding of een draad tussen de twee grondstukken , want dat kost geld .... /
Ondertussen ben ik maar volop aan het opruimen ... als ik ooit moet verhuizen ... maar eigenlijk wil ik hier niet weg ..... 15 jaar is alles goed gegaan met de vorige gebuur . Dat was de vader van de huidige buurvrouw .
Sorry , voor het epistel ... het is opgeven en vertrekken .... of berusten en proberen te blijven ....
-
Dank je , Clive en alle seizoentjes voor het medeleven ....
Soms lucht het wat op om het eens te kunnen zeggen of schrijven ...
15 jaar lang was het hier een fijne buurt .. nooit problemen gehad . Eén rotte appel palmt nu alle geburen in en de sfeer is verpest ...
////////////////////////////////////
Ben blij voor alle omaatjes hier die hun kleinkindjes terug hebben mogen zien ...
Wat betreft het winkelen vandaag ...
geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt om tussen die massa te gaan staan of lopen ... voor zaken die niet levensnoodzakelijk zijn ...
ik duim voor alle seizoentjes hier , die handelen met verstand ..
Dat was mijn preek ....
een goede avond voor iedereen en hopelijk een goede nacht !!
Soms lucht het wat op om het eens te kunnen zeggen of schrijven ...
15 jaar lang was het hier een fijne buurt .. nooit problemen gehad . Eén rotte appel palmt nu alle geburen in en de sfeer is verpest ...
////////////////////////////////////
Ben blij voor alle omaatjes hier die hun kleinkindjes terug hebben mogen zien ...
Wat betreft het winkelen vandaag ...
ik duim voor alle seizoentjes hier , die handelen met verstand ..
Dat was mijn preek ....
een goede avond voor iedereen en hopelijk een goede nacht !!
-

Goedemorgen Seizoentjes,
Wilde eend, heel veel sterkte, ik leef echt met jou mee.
Matice wou al een paar dagen zijn VYJO nimmer drinken, een vitaminedrankje dat hij door zijn matige eetlust wel echt zou moeten drinken. Heb er vandaag in zijn kommetje een schijfje kalfsworst in stukjes ingedaan en ja hoor, het kommetje moet ik nimmer afwassen. Hij krijgt hier als beloning ofwel kalfsworst, frikadellenkoek of zure frut. Dat zijn 3 soorten vleesjes die hij dolgraag heeft en dan heeft hij ook iets extra's binnen.
Vandaag boven poetsen. En nieuwe dekbedden leggen. En de oude strijken. Ga me beperken tot deze taak en doe verder niets. De 2 benedenverdiepingen zijn voor het slapen gaan volledig opgeruimd.
Zo, ik ga plaats maken voor de andere Seizoentjes. Liefs en een dikke knuffel aan jullie allen.
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Goede morgen alle seizoentjes,
wilde eend ik begrijp jouw frustratie,
maar ergens anders is het ook afwachten of het
rustiger is...kan je de oprit niet saboteren door
er zelf voor te gaan staan met je auto?
je zal toch zelf ook wel eens weg moeten...
op straat kan je moeilijk iets anders doen en de politie
komt niet omdat er iemand voor je oprit staat
en je ondervindt dat na het afwerken van de bouw
de stilte niet zal terugkomen...kunnen alle buren samen niet....?
ja ik denk maar wat...
clive neem genoeg rusten 't is niet omdat je je beter voelt
dat je beter bent sorry.... sterkte
anjelierken ik kan me voorstellen dat die kleintjes hard gegroeid zijn..
je hebt ze nu toch eens gezien
alles seizoentjes een fijne dinsdag, hier is de zon alweer weg
afwachten wat het wordt, de wind is precies wat minder
Groetjes allen en tot.....
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
@ Oma-C, niet ongerust zijn, ga enkel de badkamer en de slaapkamer doen, nieuwe dekbedden leggen en dan daar dweilen. Voel me al wat beter, maar ben bijlange nog niet 100%. En daar ga ik rekening mee houden. Je bent lief zo aan mij te denken.
Dikke knuffel.
Dikke knuffel.
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Zoals ventje zei als de winkels open zijn: allen daarheen. Ze zoeken het zelf.
ik heb ook nog 't een een 't ander nodig maar ik ga niet naar stad. Zelf nog niet naar het shoppinske, waar ze een action en de boekhandel hebben en ik heb dan ook nog iets nodig van 't kruidvat.
Wilde eend: die buurman van je heeft nogal wat noten op zijn zang.
denkt waarschijnlijk dat de nulmeridiaan door zijn gat loopt.heeft waarschijnlijk een of ander complex. Goed dat je het allemaal kan bewijzen. Bestaan er bij jou geen "mediators" die eerst de twee kanten van het verhaal gaan aanhoren en dan een oplossing zoeken? Hier kan je bij de wijkagent zo'n consult aanvragen.
Hier heeft buurman nog een tijdje een camera aan zijn living raam gehangen, gericht op de straat onder de noemer dat als hij een optreden gehad had, hij zijn santeboetiek hier gewoon kon parkeren en dat ze er niet in konden. Maar hij heeft 'em mogen weg doen. iets met de wet op de privacy. Wat die buurman van al dan niet vreemde origine doet is pure pesterij.
Morgen naar moeder. Ventje moet 4 dossiermappen en een aantal dossiers terug mee doen. gelukkig heb ik een kartonnen doos. Vrijdag moet hij dan weer gaan werken. Dan is de capaciteit van de kazerne ver weg 100% operationeel.
Kaartjes voor schoonbroer en zus zijn opgezonden. morgen dat van Hans meenemen want we passeren als we naar huis gaan, het postpunt en dat kan die ook verzonden worden. ik ga een map maken zodat ik op locatie er een paar kan maken. want de middagfilm op vitaya heb ik al gezien.
En wie hier niet mee akkoord gaat gaan dat èn pappie weg is èn mammie mee moet is Gimly.
we gaan het morgenavond mogen horen! Miauw, jullie hebben me alleen gelaten!
Zo, ga nog een kopje koffie vragen. vanmiddag eten we mergueze met noedels.
Fijne dag en Keep Safe.
Zoals ventje zei als de winkels open zijn: allen daarheen. Ze zoeken het zelf.
ik heb ook nog 't een een 't ander nodig maar ik ga niet naar stad. Zelf nog niet naar het shoppinske, waar ze een action en de boekhandel hebben en ik heb dan ook nog iets nodig van 't kruidvat.
Wilde eend: die buurman van je heeft nogal wat noten op zijn zang.
Hier heeft buurman nog een tijdje een camera aan zijn living raam gehangen, gericht op de straat onder de noemer dat als hij een optreden gehad had, hij zijn santeboetiek hier gewoon kon parkeren en dat ze er niet in konden. Maar hij heeft 'em mogen weg doen. iets met de wet op de privacy. Wat die buurman van al dan niet vreemde origine doet is pure pesterij.
Morgen naar moeder. Ventje moet 4 dossiermappen en een aantal dossiers terug mee doen. gelukkig heb ik een kartonnen doos. Vrijdag moet hij dan weer gaan werken. Dan is de capaciteit van de kazerne ver weg 100% operationeel.
Kaartjes voor schoonbroer en zus zijn opgezonden. morgen dat van Hans meenemen want we passeren als we naar huis gaan, het postpunt en dat kan die ook verzonden worden. ik ga een map maken zodat ik op locatie er een paar kan maken. want de middagfilm op vitaya heb ik al gezien.
En wie hier niet mee akkoord gaat gaan dat èn pappie weg is èn mammie mee moet is Gimly.
we gaan het morgenavond mogen horen! Miauw, jullie hebben me alleen gelaten!
Zo, ga nog een kopje koffie vragen. vanmiddag eten we mergueze met noedels.
Fijne dag en Keep Safe.
Cats Rule!
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
zo we zien terug een beetje klaarder dan de vorige dagen.
maar veel is er niet te vertellen, want als je zo regelmatig naast iets naast pakt, kan je niet veel uitspoken.
tweede oog op 15/6
nog een fijne dag iedereen
maar veel is er niet te vertellen, want als je zo regelmatig naast iets naast pakt, kan je niet veel uitspoken.
tweede oog op 15/6
nog een fijne dag iedereen
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
Hallo iedereen,
Wilde eend2: kan me heel goed voorstellen dat je je ergert aan buur, ik zou er ook niet tegen kunnen.Misschien zoals MM zegt een bemiddelaar, die mee zoekt naar een oplossing.En heb je al met de overige buren gesproken , wat die ervan vinden.Die zullen er toch ook last van hebben.
Je sprak over verhuizen, dat vind ik nogal drastisch, vooral omdat je er zo graag woont.
Ik zou ook mijn auto op de oprit laten staan.
Deze namiddag moet Spaanse Woef naar dierenarts, manlief gaat alleen met hem.
Dames, tot morgen allemaal.
Wilde eend2: kan me heel goed voorstellen dat je je ergert aan buur, ik zou er ook niet tegen kunnen.Misschien zoals MM zegt een bemiddelaar, die mee zoekt naar een oplossing.En heb je al met de overige buren gesproken , wat die ervan vinden.Die zullen er toch ook last van hebben.
Je sprak over verhuizen, dat vind ik nogal drastisch, vooral omdat je er zo graag woont.
Ik zou ook mijn auto op de oprit laten staan.
Deze namiddag moet Spaanse Woef naar dierenarts, manlief gaat alleen met hem.
Dames, tot morgen allemaal.
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Goede namiddag allen,
Iets minder koud dan gisteren maar toch nog niet echt gezellig
Ik heb even iets opgezocht dus hier even langskomen
Nu bakske toe,.... alle dames een fijne dag verder
en voor later een goeie nacht... blijf gezond allemaal...
en tot morgen...

Iets minder koud dan gisteren maar toch nog niet echt gezellig
Ik heb even iets opgezocht dus hier even langskomen
Nu bakske toe,.... alle dames een fijne dag verder
en voor later een goeie nacht... blijf gezond allemaal...
en tot morgen...

“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
mammyretro - Lid geworden op: 17 nov 2016, 18:04
goede namiddag, ,
wilde eend ,wij hadden ook zo een buur in het begin
toen we hier woonden, sterk vervelend zou ik zeggen,
hier in frankrijk hetzelfde, mogen ze buiten
komen ze masaal buiten,zonder afstand en mondmasker
het is wel minder koud dan gisteren, ,een beetje regen gehad,maar die zotte wind
wilde eend ,wij hadden ook zo een buur in het begin
toen we hier woonden, sterk vervelend zou ik zeggen,
hier in frankrijk hetzelfde, mogen ze buiten
komen ze masaal buiten,zonder afstand en mondmasker
het is wel minder koud dan gisteren, ,een beetje regen gehad,maar die zotte wind
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi
-
Dan g seizoentjes allemaal ,
Fijn dat jullie zo met mij meedenken..
MM : inderdaad : een burenbemiddeling dat bestaat hier ook . En het eerste wat ze zeggen is ",praat met elkaar " / toch zeker vooraleer je de politie belt . Maar aan het stadium van beleefd praten en vriendelijk iets vragen , daar geloof ik niet meer in / dat heb ik geprobeerd . Dit soort "volk" ( het is gewoon een belg , geen vreemde ) denkt nu een maal dat ze alles mogen , en dat er voor hen geen wetten bestaan ....
Het enige wat ik zou bereiken is , dat hij nog veel meer luide muziek opzet en tussen 8 u en 22u s'avonds heb je daarover niks te zeggen .
De andere buren heeft hij zich te vriend gemaakt , dus die zwijgen ..
Ik ga proberen minder aandacht eraan te geven ......
/ het is buigen of barsten ...
Bedankt voor de steun allemaal ..
Fijn dat jullie zo met mij meedenken..
MM : inderdaad : een burenbemiddeling dat bestaat hier ook . En het eerste wat ze zeggen is ",praat met elkaar " / toch zeker vooraleer je de politie belt . Maar aan het stadium van beleefd praten en vriendelijk iets vragen , daar geloof ik niet meer in / dat heb ik geprobeerd . Dit soort "volk" ( het is gewoon een belg , geen vreemde ) denkt nu een maal dat ze alles mogen , en dat er voor hen geen wetten bestaan ....
Het enige wat ik zou bereiken is , dat hij nog veel meer luide muziek opzet en tussen 8 u en 22u s'avonds heb je daarover niks te zeggen .
De andere buren heeft hij zich te vriend gemaakt , dus die zwijgen ..
Ik ga proberen minder aandacht eraan te geven ......
Bedankt voor de steun allemaal ..
-
mariajohanna - Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49
Fijne avond iedereen,
Vandaag kaartjes voor de junimaand kunnen 'afwerken' !
Nu tv-avondje
MH, valt het mee, de pijn van de operatie aan je oog? Hopelijk niet.....
Hou jullie allemaal zo goed mogelijk, hier de verwarming opgezet, begon het fris te krijgen.....
Tot .... de volgende.
Vandaag kaartjes voor de junimaand kunnen 'afwerken' !
Nu tv-avondje
MH, valt het mee, de pijn van de operatie aan je oog? Hopelijk niet.....
Hou jullie allemaal zo goed mogelijk, hier de verwarming opgezet, begon het fris te krijgen.....
Tot .... de volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
dank je wel Wilde Eend
pijn doet het niet behalve buiten in de wind
pijn doet het niet behalve buiten in de wind