Corona virus

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Fred1950

13 mei 2020, 15:55

Charlie Maru schreef:
13 mei 2020, 15:39
Nog een stinkend potteke ??

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/co ... ~a2365cf3/
De Belgische corruptie overstijgt die van de Siciliaanse maffia.

gast43

13 mei 2020, 17:10

Dat eens beginnen van eigen volk iets te gunnen waarom altijd buitenland .

Zou dat geen goeie zaak zijn .
Maar blijkbaar kennen ze dat niet binnen de regering .
Blijkbaar hebben ze ook geen pap gegeten om aankopen te doen
dat ze niet één keer maar meerdere keren al in zak zijn gezet .
Ook opleiding van hoog niveau :evil: :evil:
t'is maar belastinggeld geen erg komt wel in orde :oops:

gast43

13 mei 2020, 17:15

https://www.gva.be/cnt/dmf20200513_0495 ... 2234279190

Zaakvoerders Berchemse poetsbedrijven in de cel voor sociale fraude en witwas

BERCHEM - Vier zaakvoerders van schoonmaakbedrijven zitten in de cel omdat ze verdacht worden van grootschalige sociale fraude, witwas en valsheid in geschriften. De hoofdverdachte, Halil Y. uit Berchem, werd al voor gelijkaardige feiten veroordeeld.
Het Antwerpse arbeidsauditoraat viel vorige week binnen bij verschillende schoonmaakbedrijven in Berchem. De huiszoekingen kwamen er na een onderzoek naar gesjoemel door drie firma’s en hun zaakvoerders ...

Hier komen ze verhandelen en verrijken , en zoveel bedrijfjes oprichten , in plaats van vadertje staat te verrijken .Zouden wij eens moeten doen . Idem Brussel - Anderlecht en ga zo maar door .
Hebben al feiten gepleegd maar toch mogen ze nog verder doen wie is er dan laks . :idea: :?:

Daarmee dat poets bedrijven niet kwamen opdagen volgens pvda deze namiddag in parlement :mrgreen:

gast43

13 mei 2020, 17:25

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/fe ... ~ac4b2fad/

Federale overheid kampt met coronabesmettingen bij medewerkers: “Thuiswerk is veiliger”

Uit statistische gegevens, opgevraagd door senator Guy D’haeseleer (Vlaams Belang) bij de minister van Ambtenarenzaken David Clarinval (MR), blijkt dat federale overheidsdiensten met telewerk als algemene norm tijdens de coronacrisis, beter gespaard bleven van Covid-19 dan de diensten waar slechts gedeeltelijk thuiswerk werd toegestaan.

Ook geen voorzorgen genomen voor personeel :roll:

berretz

14 mei 2020, 06:45

Je kan een schoonmaakbedrijf toch niet vervolgen voor witwassen zeker.

gast43

14 mei 2020, 07:40

berretz

Zaakvoerders Berchemse poetsbedrijven in de cel voor sociale fraude en witwas.

Niet vervolgen . B.B.I en F.O.D zal dan doen in jou plaats verbetert nog :evil: :evil: :evil:
Trouwens is niet de eerste keer . Staan zware straffen op .

Wil.

14 mei 2020, 10:41

berretz schreef:
:lol:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

tokkio

14 mei 2020, 19:15

berretz schreef:
Schoonmaakbedrijf Halil Y. uit Berchem,wij wassen uw zwart geld witter dan wit. :mrgreen:
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

gast43

14 mei 2020, 19:55

Tokkio :wink: top .
Ice

14 mei 2020, 21:18

tokkio schreef:
14 mei 2020, 19:15
berretz schreef:
Schoonmaakbedrijf Halil Y. uit Berchem,wij wassen uw zwart geld witter dan wit. :mrgreen:
Met dash? Dash wast witter dan wit...

Afbeelding
Ice

14 mei 2020, 21:23

Vanaf vandaag EXTRA oppassen...het corona virus wordt steeds venijniger en agressiever...nadat je het virus hebt uitgescheten, vliegt het je naar de keel dus vooràl en zeer snel het deksel van je wc-pot dichtklappen, liefst met een harde klap zodat het virus even van slag is en veilig kan doorgespoeld worden...dan, na een wachttijd van een half uur, de pot en deksel ook goed en herhaaldelijk desinfecteren, uiteraard met volledige bescherming van handschoenen, mondmasker mét haarkapje en liefst een volledig beschermingspak.
Voor het doorspoelen en om zuinig te zijn met ons drinkwater, want er dreigt weer een tekort door het warme weer, kan men best voorlopig en elke dag de emmer gebruiken om zo het nodige vocht te verzamelen voor het herhaaldelijk verzuipen van het uitgescheten coronavirus tot het gevaar helemaal geweken is.
Gelieve bovendien extra gekruid, gezouten en sterk ruikende voedingswaren te nuttigen zoals en vooral véél look om het virus de lust te benemen om terug te keren of toch nog te ontsnappen als het wc-deksel opnieuw wordt opgelicht.

En...joepie, we mógen vanaf maandag weer naar de zoo!!
Maar eerst worden, tijdelijk natuurlijk, heel wat regeltjes opgelegd en dat zal je heel snel de fun ervan en de goesting ontnemen om de prijs van een vroegere, volle winkelkar te spenderen aan het bezichtigen van dieren in hun natuurlijke habitat terwijl de bezoekers nu gedwongen aan de ketting en met muilbanden aan de dieren gaan bekijken...zal dat even een aanpassing zijn, de dieren zullen niet weten wat voor vreemde vogels hen komen aanstaren vanover die rare muilbanden.

Eerst moet je reserveren want spontaan een bezoekje brengen of pas als het weer het toelaat (want wie zou nu in de zoo gaan rondlopen als het pijpestelen giet?) zit er niet meer in, voorlopig toch niet als we die huichelende leugenaars mogen geloven die ons om de haverklap fabeltjes over dooie mussen zitten wijs te maken...dat wordt dus roulette spelen - zou het morgen droog blijven? Of gaat het stormen? Een windhoos kan ook nog...is er overigens een annulatieverzekering voorzien voor bij overmacht?
Dan moet je natuurlijk, in open lucht, ook afstand houden...want het virus kan spríngen, jongen! Wel 4 meter vér.....en als de natuur roept, ben je verplicht de muilband om te doen want je kunt moeilijk vanop 1,5 meter just mikken in de wc-pot..
We kunnen beter in onze tuin de bbq aansteken en éne dikke biefstuk bakken (meer heb je niet voor de toegangsprijs) in afwachting van de terugkeer naar een NORMAAL leven zonder waanzin en opgedrongen smetvrees als de dolgedraaide kudde terug bij zinnen komt en dit belachelijk circus massaal de rug toekeert.

Ironie ten top: allerlei nooit geziene VERPLICHTINGEN opleggen noemen ze dan VERSOEPELING!

Oh en ja corona wordt meteen ook aangegrepen om de doorn in het oog van de elite, ons auto gebruik, te ontmoedigen en door te drijven: we moeten meer met de fiets gaan en blijven rijden: ze moeten en zullen ons uit de auto krijgen, als duurder maken niet werkt, dan moet het maar met de smoes voor onze gezondheid?....waar dat coronacircus toch allemaal niet goed voor is, hé? :evil:

Fred1950

14 mei 2020, 23:30

:lol:

Ge zijt een straffe madam :lol: Ik hoop voor u dat ge niet besmet geraakt, want dan zal al dat strafs wel eventjes anders gaan klinken vrees ik. :|

gast43

15 mei 2020, 09:22

Fred1950 dat denk ik ook .
Hopelijk dat iedereen er van gespaard blijft .

Alhoewel dat er gisteren iemand zegde tegen mij we gaan zien hoelang nog zal duren
dat ze normen gaan blijven volgen ( klanten) :evil: . Jullie doen voorzorgsmaatregelen maar niet iedereen .
Was in magazijn . Was klaar en duidelijke taal . Goeie verstaander moet dat geen twee keer horen ,
dat we allemaal voorzichtig moeten zijn , wat er buiten loopt . Niet iedereen volgt de regels .

Fred1950

15 mei 2020, 11:02

Ik volg in elk geval de Oostenrijkse regels op. En ik ga mijn mondmasker niet afzetten of mij "gewoon" gaan gedragen tot 3 weken nadat de laatste besmetting in België werd gemeld, al zou dat nog 10 jaar mogen duren.

En dat betekent ook geen café, restaurant, museum bezoek, "fun shoppen" , .... en dus alles zo veel mogelijk on-line kopen. De slappe maatregelen zonder controle zullen op lange termijn meer schade aan de economie toebrengen dan wat Oostenrijk aan maatregelen heeft genomen ( en nog neemt ). Oostenrijk, Zuid-Korea, Taïwan, China zullen geen tweede golf kennen, bij ons denkt men zelfs dat een tweede, derde golf als "normaal" en onvermijdelijk zal zijn. Kan het nog lakser , slordiger, onnozelder ? En omdat men dan geen lockdown meer gaat toestaan, gaan duizenden mensen ziek te bed liggen waardoor productie, distributie en dus de economie nog meer plat zal vallen dan nu.

Dicksy

15 mei 2020, 11:33

Fred1950 schreef:
Ik volg in elk geval de Oostenrijkse regels op. En ik ga mijn mondmasker niet afzetten of mij "gewoon" gaan gedragen tot 3 weken nadat de laatste besmetting in België werd gemeld, al zou dat nog 10 jaar mogen duren.
Na 10 jaar of misschien nog vroeger maar gelukkig niet besmet geraakt:

Afbeelding

:P :P :P