Moeten mijn drivers, ..... van de laptop geupdadet worden?-opgelost

Vragen/antwoorden betreffende computer software.

de willy

16 mei 2020, 21:19

Hey dag helpers,

Op sommige sites komen er randmeldingen dat mijn drivers moeten geupdadet worden. Dan staat er een aanklikwoordje (balkje) dat ik kan aanklikken hetgeen ik natuurlijk niet doe. Kan iemand mij zeggen hoe ik dat kan controleren en eventueel de drivers en .....veilig kan updaten? Mijn adobe flash player wordt bij Google Chrome ook geblokkeerd.

groetjes,

de willy
Als de nood het hoogst is, is de redding nabij.

Laptop: Aspire E1-771
MS Windows 8.1 64bit, Intel Core i5.3230M
CPU@2.60GHz, 4 GB Ram, Intel HD Graphics 4000 Micr.Office 2007, AVAST, Malw.Anti-Malw,
Ccleaner, Int.expl.11, Win. Live Mail 2012, Ggle Chrome

abbs
Contacteer:

17 mei 2020, 09:09

de willy schreef:
16 mei 2020, 21:19
Op sommige sites komen er randmeldingen dat mijn drivers moeten geupdadet worden. Dan staat er een aanklikwoordje (balkje) dat ik kan aanklikken hetgeen ik natuurlijk niet doe. Kan iemand mij zeggen hoe ik dat kan controleren en eventueel de drivers en .....veilig kan updaten? Mijn adobe flash player wordt bij Google Chrome ook geblokkeerd.
Aan dat soort programma's kan je beter nooit beginnen hierdoor krijg je vaak malware.
Dan zijn er twee soort dingen die geupdate kunnen moeten worden.

1. Drivers: dit zijn stuurprogramma's voor Windows en voor allerlei apparaten (zoals netwerkadapters, beeldschermen, printers en videokaarten)
2. Updates voor programma's (dit spreekt vanzelf).

Vaak krijg je voor update voor Drivers een melding van Windows en anders kan je ze downloaden bij de site van het product zelf (van je beeldschermen, printers en videokaarten).

Updates voor je programma's gaan ook meestal via het programma zelf, hiervoor zijn wel speciale programma's die je kunnen helpen (een voorbeeld UCheck dit programma is er in een gratis of betaalde vorm).
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)

de willy

22 mei 2020, 19:04

Dag Abbs,

Ik ben bij Acer gaan zoeken voor updates van drivers en aan de hand van mijn laptop Aspire E1-771 heb ik het volgende gevonden:

https://www.driverscape.com/manufacture ... -771/92451

Het eerste is een "utility" dat ik eerst zou kunnen gebruiken om mijn laptop te screenen naar ontbrekende updates.
Vooraleer ik dat "uitprobeer" vraag ik toch eerst uw mening. Mijn laptop is aangekocht in 11/2014.

Wil je mij helpen a.u.b.?

met vriendelijke groeten,

de willy

CPU@2.60GHz, 4 GB Ram, Intel HD Graphics 4000 Micr.Office 2007, AVAST, Malw.Anti-Malw,

hovel

22 mei 2020, 19:44

de willy schreef:
22 mei 2020, 19:04
Dag Abbs,

Ik ben bij Acer gaan zoeken voor updates van drivers en aan de hand van mijn laptop Aspire E1-771 heb ik het volgende gevonden:

https://www.driverscape.com/manufacture ... -771/92451
Opgepast die website is niet van Acer!

De website met downloads , waaronder drivers, van Acer voor uw laptop vind je hier:
Productondersteuning voor Aspire E1-771

Er zijn 4 driver downloads, allemaal uit 2015. De kans is dus groot dat er geen nieuwe driver versies bestaan voor uw laptop.

Negeer gewoon die berichten. Dit is reclame in een poging u iets te laten doen wat niet nodig is en mogelijk zelfs schade berokkent aan up laptop.

de willy

22 mei 2020, 20:06

Dag Hovel,
Bedankt voor je reactie!

Mijn laptop dateert van 2014 en die drivers zouden van 2015 zijn? dan zouden die wel kunnen gebruikt worden, denk ik.

Maar ware het niet dat die site die u mij doorgaf afgesteld is op "windows 10". Wanneer je die 10 wijzigt naar mijn windows 8.1, zijn het 16 drivers maar wel van 2013. Dus inderdaad, ik denk dat ik niets hoef te doen.

bedankt voor je hulp,

de willy

abbs
Contacteer:

23 mei 2020, 08:37

Hallo,

Zoals @hovel al schreef het is niet noodzakelijk om nu de drivers te updaten.

Zolang je geen problemen heb hoef je de drivers niet te updaten het werkt niet zoals de update voor software.
Software update je vooral voor veiligheid en verbetering/vernieuwing van het programma.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)

benq

23 mei 2020, 08:49

de willy schreef:
22 mei 2020, 20:06
Dag Hovel,
Bedankt voor je reactie!

Mijn laptop dateert van 2014 en die drivers zouden van 2015 zijn? dan zouden die wel kunnen gebruikt worden, denk ik.

Maar ware het niet dat die site die u mij doorgaf afgesteld is op "windows 10". Wanneer je die 10 wijzigt naar mijn windows 8.1, zijn het 16 drivers maar wel van 2013. Dus inderdaad, ik denk dat ik niets hoef te doen.
de willy

@ de willy,
Ik heb het hier wat laat gelezen,
U heeft een Acer,
Normaal staat op uw laptop standaard Acer Care Center
Gebruik dit om updaten, is er geen update dan is uw laptop in orde.

https://www.acer.com/ac/nl/BE/content/s ... are-center

Afbeelding
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol: