email doorsturen-opgelost
-
ANDRIES - Lid geworden op: 29 okt 2005, 17:16
Email doorsturen
Al enige malen heb ik gemerkt dat een bericht niet wordt doorgestuurd.
Bij mijn gmail adres heb ik bij instellingen, doorsturen en POP/IMAP aangegeven dat elk bericht moet worden doorgestuurd naar mijn hotmail adres dat ik permanent gebruik.
En dat heb ik nog nu eens 3x uitgetest door en bericht naar mijn gmail adres te sturen en dat komt aan maar het wordt NIET doorgestuurd.
Wat kan ik nog doen om dit correct te laten verlopen zoals ik dat graag wil?
Dank
Al enige malen heb ik gemerkt dat een bericht niet wordt doorgestuurd.
Bij mijn gmail adres heb ik bij instellingen, doorsturen en POP/IMAP aangegeven dat elk bericht moet worden doorgestuurd naar mijn hotmail adres dat ik permanent gebruik.
En dat heb ik nog nu eens 3x uitgetest door en bericht naar mijn gmail adres te sturen en dat komt aan maar het wordt NIET doorgestuurd.
Wat kan ik nog doen om dit correct te laten verlopen zoals ik dat graag wil?
Dank
-
Luc Verstraete - Lid geworden op: 14 mei 2020, 15:19
onlangs had ik een probleem met het versturen van email in Outlook, ik kreeg telkens een foutmelding, 554 of andere en de verwijzing naar een technieker.
Mijn vaste technieker met meer dan 30 jaar ervaring nam mijn PC over en vond geen fouten, waarna hij mij naar de helpdesk van Proximus verwees en mij laconiek "veel moed" toewenste.
Gedurende een volle week heb ik maar liefst ZES verschillende helpdeskers aan de lijn gehad, via het nr. 0800.22 800.
Men zou er de moed en zijn zinnen bij verliezen: telkens kreeg ik een verschillend antwoord, de een sprak de ander tegen, maar in fine kwam het er altijd op neer dat de fout bij een instelling van mijn PC lag.
Opnieuw nam ik contact met mijn technieker die ten einde raad Outlook herinstalleerde en van bij hem geen probleem had om email te versturen...maar zijn provider is wel TELENET.
Bij mij thuis werkte het verzenden helemaal niet en ik was ten einde raad.
Gelukkig ontmoette ik toevallig een vriend die net hetzelfde probleem had voorgehad en evenveel onzalige ervaring met de helpdeskers van Proximus.
Ik kreeg van hem de GOUDEN TIP die hij ook van iemand had gekregen:
- een "aanvraag indienen om zelf IP-adres te verwijderen", volgens instructies van Proximus op:
https://www.proximus.com/nl/investors/r ... st-ip.html
- het IP adres (een getal van 4x3 cijfers) is gemakkelijk te vinden op:
https://www.mijn-ip.net/ip-adres-zoeken/
na half uur wachten is het probleem van 1 week na een interventie 2 minuten opgelost!
Het Ip adres is zelfs helemaal NIET veranderd, waarschijnlijk is er een soort resetting gebeurd waardoor het probleem is opgelost...???
Om de leden van Seniorennet een hartaanval te besparen door het nutteloze contact met de helpdesk van Proximus wil ik dit graag posten.
Kan er mij iemand een (mail)adres van Proximus geven waar ik mijn ongenoegen kan ventileren en hen wat dringende bijscholing kan geven?
Mijn vaste technieker met meer dan 30 jaar ervaring nam mijn PC over en vond geen fouten, waarna hij mij naar de helpdesk van Proximus verwees en mij laconiek "veel moed" toewenste.
Gedurende een volle week heb ik maar liefst ZES verschillende helpdeskers aan de lijn gehad, via het nr. 0800.22 800.
Men zou er de moed en zijn zinnen bij verliezen: telkens kreeg ik een verschillend antwoord, de een sprak de ander tegen, maar in fine kwam het er altijd op neer dat de fout bij een instelling van mijn PC lag.
Opnieuw nam ik contact met mijn technieker die ten einde raad Outlook herinstalleerde en van bij hem geen probleem had om email te versturen...maar zijn provider is wel TELENET.
Bij mij thuis werkte het verzenden helemaal niet en ik was ten einde raad.
Gelukkig ontmoette ik toevallig een vriend die net hetzelfde probleem had voorgehad en evenveel onzalige ervaring met de helpdeskers van Proximus.
Ik kreeg van hem de GOUDEN TIP die hij ook van iemand had gekregen:
- een "aanvraag indienen om zelf IP-adres te verwijderen", volgens instructies van Proximus op:
https://www.proximus.com/nl/investors/r ... st-ip.html
- het IP adres (een getal van 4x3 cijfers) is gemakkelijk te vinden op:
https://www.mijn-ip.net/ip-adres-zoeken/
na half uur wachten is het probleem van 1 week na een interventie 2 minuten opgelost!
Het Ip adres is zelfs helemaal NIET veranderd, waarschijnlijk is er een soort resetting gebeurd waardoor het probleem is opgelost...???
Om de leden van Seniorennet een hartaanval te besparen door het nutteloze contact met de helpdesk van Proximus wil ik dit graag posten.
Kan er mij iemand een (mail)adres van Proximus geven waar ik mijn ongenoegen kan ventileren en hen wat dringende bijscholing kan geven?
-
Luc Verstraete - Lid geworden op: 14 mei 2020, 15:19
niettegenstaande PROXIMUS op de site in koeien van letters vermeldt dat je klacht kan indienen via telefoon of e-mail, blijkt dat helemaal NIET waar te zijn, klanten worden weeral bedrogen. Na telefonisch contact met de onbekwame helpdesk (mijn 8e) wordt mij gemeld dat er gewoon GEEN e-mailadres bestaat voor mijn klacht en dat ik mijn klacht schriftelijk moet indienen op het adres van Proximus, Koning Albert II laan 27 te 1000 Brussel. Men herhaalt dat mijn probleem blijkbaar te maken heeft met Outlook, hetgeen dus totaal vals is. Men beweert niets af te weten van de site waarop vermeld wordt dat een klacht kan ingediend worden via telefoon of per e-mail. …
Opnieuw ben ik een klein half uur vruchteloos aan de telefoon geweest omwille van een eenvoudig probleem dat Proximus blijkbaar niet wil herkennen.
HET IS ONVOORSTELBAAR DAT IK ALS TROUWE KLANT VAN PROXIMUS GEEN EMAILADRES KRIJG OM EEN KLACHT NEER TE LEGGEN…EEN INTERNETPROVIDER DIE GEEN EMAILADRES GEEFT, STEL JEVOOR !!!
Opnieuw ben ik een klein half uur vruchteloos aan de telefoon geweest omwille van een eenvoudig probleem dat Proximus blijkbaar niet wil herkennen.
HET IS ONVOORSTELBAAR DAT IK ALS TROUWE KLANT VAN PROXIMUS GEEN EMAILADRES KRIJG OM EEN KLACHT NEER TE LEGGEN…EEN INTERNETPROVIDER DIE GEEN EMAILADRES GEEFT, STEL JEVOOR !!!
-
Wiana - Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:04
Als het u een troost kan zijn, Luc, u bent zeker niet de enige ontevreden
Proximusklant ! Het heeft inderdaad niets met outlook te maken : een vriend
van me en ik hadden het met Windows Live Mail voor én met Thunderbird.
Ik heb wel een adres, maar of het soelaas zal brengen ???
klachten proximus :
affinity.mobile.nl@proximus.com
Overstappen naar Telenet heeft geen zin hoor : daar zijn er ook heel wat
problemen, hoorde ik van mensen uit de buurt .
Ik denk dat ... je het alleen maar moet "treffen"
Laat u weten als het iets opbracht aub ?
PS En ook hier is het zo : bij mijn buurman, die Telenetklant is, werkt alles prima
op mijn laptop . Het ligt dus duidelijk aan Proximus.
Proximusklant ! Het heeft inderdaad niets met outlook te maken : een vriend
van me en ik hadden het met Windows Live Mail voor én met Thunderbird.
Ik heb wel een adres, maar of het soelaas zal brengen ???
klachten proximus :
affinity.mobile.nl@proximus.com
Overstappen naar Telenet heeft geen zin hoor : daar zijn er ook heel wat
problemen, hoorde ik van mensen uit de buurt .
Ik denk dat ... je het alleen maar moet "treffen"
Laat u weten als het iets opbracht aub ?
PS En ook hier is het zo : bij mijn buurman, die Telenetklant is, werkt alles prima
op mijn laptop . Het ligt dus duidelijk aan Proximus.
-
hovel - Lid geworden op: 31 mei 2005, 15:37
Ga naar de website: https://www.proximus.be/ ,
Klik op Contact onderaan de pagina,
Scroll iets naar beneden en klik op Stuur een e-mail ,
Klik op Ik heb een andere vraag ,
Volg verdere stappen ...
Enkele weken geleden is dit probleem ook al eens aan bod gekomen in onderwerp Ik kan geen mails meer sturen
Wat het probleem is en hoe men zijn IP adres uit de zwarte lijst kan (laten) verwijderen staat ook vermeld bij de foutmelding (554).
Volg verdere stappen ...
Enkele weken geleden is dit probleem ook al eens aan bod gekomen in onderwerp Ik kan geen mails meer sturen
Wat het probleem is en hoe men zijn IP adres uit de zwarte lijst kan (laten) verwijderen staat ook vermeld bij de foutmelding (554).
-
hovel schreef: ↑16 mei 2020, 20:39Ga naar de website: https://www.proximus.be/ ,
Volg verdere stappen ...
Inderdaad, Hovel, en ik had ook beloofd om iets te laten horen ...
Jammer genoeg kan ik alleen maar beamen wat L.Verstraete schrijft :
op die manier wordt het écht niet opgelost.
Ik kreeg meerdere foons van de technische dienst :
ze beweren dat Proximus er niets mee te maken heeft!
Het zou een probleem zijn door één of andere update van windows (!)
waardoor de instellingen veranderd zijn (?)
-
hviaene - Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Ik ga bij kennissen al eens langs om problemen op te lossen (als het niet via Teamviewer gaat). En over het probleem Proximus -- Telenet kan ik het volgende zeggen, maar dat is mijn persoonlijke mening:
Tegenwoordig zijn 80% (en misschien zelfs meer) van de internet- en email problemen Proximus problemen. Wat er daar aan de hand is, weet je van buitenaf niet, maar ik heb de indruk dat daar iets grondig aan het mislopen is. Dat kan natuurlijk tijdelijk zijn, maar het is nu niet van gisteren dat dit tot uiting komt.
Telenet komt voor mijn part veel beter voor de dag voor het ogenblik. Minder problemen, en als je naar hun helpdesk belt en laat horen dat je een en ander al getest en geprobeerd hebt, dan krijg je snel beter gehoor. Of bij Telenet nu alles koek en ei is, ga je mij niet horen zeggen.
Maar er zijn nog alternatieven buiten Proximus en Telenet .......
Tegenwoordig zijn 80% (en misschien zelfs meer) van de internet- en email problemen Proximus problemen. Wat er daar aan de hand is, weet je van buitenaf niet, maar ik heb de indruk dat daar iets grondig aan het mislopen is. Dat kan natuurlijk tijdelijk zijn, maar het is nu niet van gisteren dat dit tot uiting komt.
Telenet komt voor mijn part veel beter voor de dag voor het ogenblik. Minder problemen, en als je naar hun helpdesk belt en laat horen dat je een en ander al getest en geprobeerd hebt, dan krijg je snel beter gehoor. Of bij Telenet nu alles koek en ei is, ga je mij niet horen zeggen.
Maar er zijn nog alternatieven buiten Proximus en Telenet .......
-
Zo zal het wel zijn, hviaene, en ik wil u maar al te graag geloven.
Maar overstappen naar Telenet is niet zo evident
- als ik dat al zou willen -
: alle "belangrijke instanties" communiceren via mijn skynet-adres.
Mijn buurman is slimmer geweest :
- en dat vind ik een gouden tip -
hij heeft zich met zijn gmail-adres geregistreerd bij
officiële en belangrijke instanties.
Geen gedoe dus, mocht hij later voor een
andere provider kiezen .
Maar overstappen naar Telenet is niet zo evident
- als ik dat al zou willen -
: alle "belangrijke instanties" communiceren via mijn skynet-adres.
Mijn buurman is slimmer geweest :
- en dat vind ik een gouden tip -
hij heeft zich met zijn gmail-adres geregistreerd bij
officiële en belangrijke instanties.
Geen gedoe dus, mocht hij later voor een
andere provider kiezen .
-
hviaene - Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
@Wiana
Heb je mijn laatste zinnetje gelezen?
Maar inderdaad, overschakelen van provider kan wat werk inhouden. Maar als ik me niet vergis moet je oude provider na opzeg nog 3 maanden je e-mail adres aktief laten, je hebt dus wat tijd om alles in orde te (laten) brengen.
En ik gebruik zelf ook 3 e-mail adressen om wat orde te kunnen houden. Voor bepaalde aktiviteiten gebruik ik er een, voor andere aktiviteiten een ander, en een hotmail account voor alle sites waar ik een e-mail adres MOET ingeven, maar waar in verder niet zo erg in geïnteresseerd ben. Met de inhoud en het paswoord van dat account gaan ze niet ver komen als de account ooit gehackt zou worden.
Heb je mijn laatste zinnetje gelezen?
Maar inderdaad, overschakelen van provider kan wat werk inhouden. Maar als ik me niet vergis moet je oude provider na opzeg nog 3 maanden je e-mail adres aktief laten, je hebt dus wat tijd om alles in orde te (laten) brengen.
En ik gebruik zelf ook 3 e-mail adressen om wat orde te kunnen houden. Voor bepaalde aktiviteiten gebruik ik er een, voor andere aktiviteiten een ander, en een hotmail account voor alle sites waar ik een e-mail adres MOET ingeven, maar waar in verder niet zo erg in geïnteresseerd ben. Met de inhoud en het paswoord van dat account gaan ze niet ver komen als de account ooit gehackt zou worden.
-
Jaja, hviaene, gelezen
Maar dat betekent eigenlijk problemen ontvluchten...
(daarom schreef ik ook : "als ik al wil veranderen.")
Problemen zijn er om aangepakt te worden, vind ik.
Ik ben nu eenmaal een vechter .
Alleen als ik kwaadwilligheid van de tegenpartij ondervind,
geef ik het op, maar dan helpt ook geen lievemoederen meer achteraf !
Tot hiertoe blijkt uit alle testen, dat de fout bij Proximus ligt.
Dan moet Proximus die fout rechtzetten, vinden we.
We zien wel ... Er kan natuurlijk nog altijd iets anders aan de hand zijn...
Er wordt aan gewerkt
U pakt het inderdaad goed aan, wat de adressen betreft !
Alleen... ik heb dat niet zo gedaan
Dank u wel, hviaene , U hoort van me
Jammer dat L.Verstraete niet meer reageert .
Maar dat betekent eigenlijk problemen ontvluchten...
(daarom schreef ik ook : "als ik al wil veranderen.")
Problemen zijn er om aangepakt te worden, vind ik.
Ik ben nu eenmaal een vechter .
Alleen als ik kwaadwilligheid van de tegenpartij ondervind,
geef ik het op, maar dan helpt ook geen lievemoederen meer achteraf !
Tot hiertoe blijkt uit alle testen, dat de fout bij Proximus ligt.
Dan moet Proximus die fout rechtzetten, vinden we.
We zien wel ... Er kan natuurlijk nog altijd iets anders aan de hand zijn...
Er wordt aan gewerkt
U pakt het inderdaad goed aan, wat de adressen betreft !
Alleen... ik heb dat niet zo gedaan
Dank u wel, hviaene , U hoort van me
Jammer dat L.Verstraete niet meer reageert .
-
verhaegen - Support SeniorenNet
Luc Verstraete
werd gebrandmerkt als spammer
gebeurd méér als men véél van die doorstuurmails ....
vandaar dat na een relaese en renew het terug ging
men kan bij proximus zichzelf van de spamlijst afhalen ook hoor
elke provider zijne antispam reageerd zo op dergelijke mails
https://www.proximus.com/nl/investors/r ... tion/abuse
werd gebrandmerkt als spammer
gebeurd méér als men véél van die doorstuurmails ....
vandaar dat na een relaese en renew het terug ging
men kan bij proximus zichzelf van de spamlijst afhalen ook hoor
elke provider zijne antispam reageerd zo op dergelijke mails
https://www.proximus.com/nl/investors/r ... tion/abuse
-
WillyV - Lid geworden op: 02 feb 2004, 18:57
Beste leden,
Ik heb dit probleem al laten weten via mijn topic "Windows Life Mail en Proximus" van 28 april 2020 te 15:21. Via de daar aangegeven link heb ik dan zelf mijn IP-adres uit de "Blacklist" kunnen verwijderen.Spijtig genoeg komt de fout telkens om de paar dagen terug en begint alles weer opnieuw.Als je het mij vraagt is er iets degelijk fout bij Proximus en willen ze het niet toegeven.
verhaegen,
Sorry dat ik het vraag,maar waarom is Luc Verstaete volgens jou een spammer?Hij schrijft daar immers dat hij juist hetzelfde heeft meegemaakt als de meesten van ons.
mvg,
willyV
Ik heb dit probleem al laten weten via mijn topic "Windows Life Mail en Proximus" van 28 april 2020 te 15:21. Via de daar aangegeven link heb ik dan zelf mijn IP-adres uit de "Blacklist" kunnen verwijderen.Spijtig genoeg komt de fout telkens om de paar dagen terug en begint alles weer opnieuw.Als je het mij vraagt is er iets degelijk fout bij Proximus en willen ze het niet toegeven.
verhaegen,
Sorry dat ik het vraag,maar waarom is Luc Verstaete volgens jou een spammer?Hij schrijft daar immers dat hij juist hetzelfde heeft meegemaakt als de meesten van ons.
mvg,
willyV
Intel Core i5-661/3,33GHz ; 2x2GB ; Windows 7 Home Premium 64 bit ; Microsoft Office 2010 Professional Plus ; HD1=500GB ; HD2=160GB ; Norton Security 5 ; CCleaner ; Malwarebytes Anti-Malware ;Windows Live Mail 2012.
-
verhaegen - Support SeniorenNet
al degeen die ettelijke mails doorsturen met bv. waarschuwingen , pps , enz .
worden als spammers aangemerkt
mails met véél adresbestemmelingen dus
en een automatische antispam kan dergelijks niet uit elkaar houden wat goed bedoelde zijn en slecht bedoelde
waarbij sommige goedbedoelde eigenlijk ook slechte zijn wegens broodje aap , en dergelijke van dit echt doorsturen aub belangrijk enz.
der is niks fout daar qua antispam
anders zou ikzelf al lang als spammer gebrandmerkt zijn , en met mij duizenden anderen
en als der iets zou mankeren zouden die van de mailgroepen wél van zich laten horen , daar zitten ook de helft proximusklanten bij
als die providers hunne antispam toeslaat is der altijd wél een reden voor , meestal klopt het wél
sennet heeft ook eens op de spamlijst gestaan een paar keer , maar dan bij telenet
maar sennet verstuurd dus enorm véél , en dan hebben ze hun lijst aangepast
maar voor een particulier is dat niet doenbaar
tenzij uw pc geinfekteerd is , en s'nachts gebruikt wordt door onbevoegden (op afstand door een botneck )
dan is het normaal dat die ook op de spamlijst verschijnt
worden als spammers aangemerkt
mails met véél adresbestemmelingen dus
en een automatische antispam kan dergelijks niet uit elkaar houden wat goed bedoelde zijn en slecht bedoelde
waarbij sommige goedbedoelde eigenlijk ook slechte zijn wegens broodje aap , en dergelijke van dit echt doorsturen aub belangrijk enz.
der is niks fout daar qua antispam
anders zou ikzelf al lang als spammer gebrandmerkt zijn , en met mij duizenden anderen
en als der iets zou mankeren zouden die van de mailgroepen wél van zich laten horen , daar zitten ook de helft proximusklanten bij
als die providers hunne antispam toeslaat is der altijd wél een reden voor , meestal klopt het wél
sennet heeft ook eens op de spamlijst gestaan een paar keer , maar dan bij telenet
maar sennet verstuurd dus enorm véél , en dan hebben ze hun lijst aangepast
maar voor een particulier is dat niet doenbaar
tenzij uw pc geinfekteerd is , en s'nachts gebruikt wordt door onbevoegden (op afstand door een botneck )
dan is het normaal dat die ook op de spamlijst verschijnt