In de Vier Seizoenen reeks 18 Lente 2020

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

wilde eend 2

23 mei 2020, 09:55

Dank je MJ en OMA C en MM : ben blij dat ik hier bruikbare raad krijg ..
Heb hem gisteren niet meer gezien ... en vandaag voorlopig ook nog niet ....
Straks moet ik gaan boodschappen doen : als hij naar hier toe komt , zal ik proberen te zwijgen ... maar ik ga jullie raad opvolgen en zo spoedig mogelijk een afspraak maken voor een gesprek met de politie .
Ik heb bijna niet geslapen ....
Morgen heb ik met een vriendin afgesproken om te gaan wandelen ...
Gisteren heb ik nog heel veel opgeruimd , dus ik kan weer de inhoud van een volle auto naar het containerpark brengen vandaag . Wat weg is , is weg ... als verhuizen de enige optie wordt ...... :cry: :cry: :cry:
Dank voor jullie medeleven .... groetjes en tot straks ...

clive

23 mei 2020, 10:27

Afbeelding

@ Wilde eend, echt doen hoor naar de politie gaan. Een goed nabuurschap ga jij toch nooit hebben met deze pestkop. En teveel is teveel en hij is al talloze keren over de grens gegaan, maar dat laatste van gisteren is strafbaar. Ga dus een klacht indienen. Binnenkort ga jij er echt onderdoor gaan en dat mag onder geen voorwaarde gebeuren. Ik wens je heel veel moed en sterkte.

Liefs en een hele dikke sterkteknuffel.

wingerd

23 mei 2020, 15:10

wilde eend
ik sta achter alle goede raad die hier al gegeven is
wij vrouwen mogen ons niet laten doen :x

anjelierken

23 mei 2020, 16:20

Hallo iedereen,

Wilde eend2: de toestand is aan het escaleren, volg aub de raad op die hier gegeven wordt.Daar moet een einde aan komen, zo kan het niet verder.Weet dat we allemaal achter je staan.

Veel wind buiten, maar verder mooi weer.
Ga straks rabarbertaart bakken, nu is de rabarber op z'n best.Vanaf half juni komt er teveel oxaalzuur in, en wordt afgeraden dit nog te eten.Rabarberconfituur ga ik niet maken, heb nog van vorig jaar.

Zoon belde ook, die ging ook blij zijn als binnenkort de kleuterschool open ging, en de 2 kleinsten naar de opvang.Hij werkt van thuis uit nu, maar dat is bijna niet te doen.Denk dat er zoveel jonge gezinnen met dit probleem kampen.Schoondochter begint ook terug vanaf eind mei.

Dames, tot morgen allemaal.

wilde eend 2

23 mei 2020, 19:51

Dank u allemaal , lieve seizoentjes ... voor de steun en de goede raad .
Heb zonet ook een fijne babbel gedaan aan de telefoon met Oma Senga : zij kan hier nog steeds niet inloggen , tot haar spijt ..Maar ze stuurt aan iedereen veel groeten.
Tot nu toe is het rustig hiernaast . Ik heb hem voorlopig niet meer aan mijn deur of aan de keuken gezien .
Maar ik ga er maandag direct werk van maken .. en contact opnemen met de politie om mijn situatie eens uit te leggen .
Ik heb ook zoveel vriendschap van mijn kat Mollie ... soms slaapt ze met haar kopje tegen mijn wang ... Ze voelt het aan als er iets niet goed gaat .
Bij mijn moeder zaliger hing er de keuken een spreuk : " Kwade dagen gaan ook voorbij " ....
We werken eraan .... Welgemeend DANK aan jullie allemaal ...

Helena van Troje

24 mei 2020, 00:12

Afbeelding

de rabarbertaart van de oudste met mijn rabarber

Helena van Troje

24 mei 2020, 00:13

beetje groot uitgevallen, sorry, ik ben al blij als ik een foto geplaatst krijg vraag me niet hoe ik die kleiner maak

mariajohanna

24 mei 2020, 00:18

Jammer , Wilde Eend, ik heb je tel nr niet, ik had het wel graag gehad, voor je nog verder te helpen. Misschien via pb? Je moet niet, het mag. Ik wil hier niet verder gaan, waar de hele wereld kan mee volgen, dat zal je wel begrijpen? Maar deze practijken moeten gewoon stoppen...... En dat kan jij, hoe zeggen ze dat ook alweer ? 'twee minuten politieke moed ' !
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

clive

24 mei 2020, 08:52

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Wij zitten al klaar om naar de hondenschool te gaan, de eerste keer sinds de lockdown en onder strikte voorwaarden, zoals afstand bewaren en mondmasker aan. Dus bepaalde oefeningen zullen niet kunnen doorgaan, net omwille van die afstand, maar er zijn er genoeg om een gans uur te vullen
Ben blij dat ik kan gaan en het is heerlijk weer om buiten te zijn.

Na de hondenschool de strijk doen. Daarna kan ik doen wat ik wil.

Wilde eend, veel sterkte en moed .

Liefs aan jullie allen en een dikke knuffel. Probeer er een mooie zondag van te maken.

Oma-C

24 mei 2020, 09:22

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes :wink:
de zon is er nog tussen dikke wolken door
afwachten wat er komt vandaag...
we hebben gisteren nog een lichte regenbui gehad
alles nat maar niet genoeg voor de grond :oops:
Het zou eens een goeie week elke nacht
goed moeten regenen dat is een begin maar ja,
meestal is het alles of niets...

Helena plaatjes verkleinen doe ik met paint voor ik ze opsla,
maar ik weet niet of dat bij jou hetzelfde is aangezien
je met Mac werkt?
Zal een lekkere taart zijn... 't ziet er mooi uit :lol:

anjelierken, ja het is geen pretje met 3 kinderen thuis
en dan thuis werken, ik kan het me voorstellen
kindjes begrijpen niet wat "werken" is hé :oops:

clive kan zich weer uitleven op de hondenwei :lol:
en ze hebben goed weer dat valt mee, Matice zal z'n gangen gaan :wink:

wilde eend , groetjes terug aan senga, en doe maar wat je plant
er moet een stop op zoveel arrogantie en treiteren
denk aan jezelf en je gezondheid dat is het belangrijkste :)

Dag wingerd, alles oké daar bij jullie, al een beetje
over het verdriet van het verlies van jullie hond?
Veel sterkte ....

Allen een fijne zondag en stay safe :roll:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Muddy Maddy

24 mei 2020, 09:41

Goede morgen seizoentjes,

Ventje heeft geen goesting om op te staan dus heb ik hem gezegd dat hij dan maar moet blijven liggen. Moeder was gisteren pas wakker toen ik zelf belde dus daar alleen doorgegeven wat moest en dan kon zij eten en ik pillen pakken.
Gimly is wel content met het gezeldschap. Hij was zichzelf gisteren uitgebreid aan het wassen toen hij ophield en zijn poot in de lucht hing.
Wilde eend: ik ben het met anjelier eens dat de toestand aan het escaleren is en hij je mogelijk gisteren met rust liet om en ik zeg dat niet om je nog banger te maken op zijn wraak te broeden.
ik ben zelf ook gestalkt door mijn ex- bazin en omdat die bevriend was met de politie dacht ze van d'r gang te kunnen gaan. we hadden een antwoordapparaat zodat we hoorbare bewijzen hadden, maar ik liep zodra de telefoon rinkelde naar een andere kamer en deed de deur dicht. Trillend als een blad in de wind. Die was echt met je hoofd aan het spelen. Zelf was ze eigenlijk ook niet erg goed in d'r bovenkamer. Toen ventje mijn eindkassa moest komen doen en alles klopte zei een van de operatoren van een andere cinema dat ze dus niet spoorde. ze had zelf plannen om ventje zijn job te laten verliezen omdat ze toevallig enkele commandanten kenden die naast de cinema een soort kantoor hadden. Die hebben d'r vierkant uitgelachen. Er waren nog andere plannen met mij maar toen ging de boel failliet en werd de echte dader gevonden van de reden waarom ze mij ontslagen had. ja, een kwaaie dag gaat ook voorbij en achter iedere wolk zit de zon. Zoals MJ zegt pak je 2 min courage op. ik wens je verder veel sterkte en een dikke steunkuffel.
Anjelier: rabarber eet ik zo. uit het vuistje. als ik er kan krijgen. confituur eet ik nooit en mag ook niet tenzij light maar dan zit er niet veel smaak in. Mijn grootmoeder maakte altijd confiteur van aardbeien en soms aardbeien en rabarbar. met van dat wit spul dat ze er op goot om af te sluiten. daar ging een deel naar de vriendinnen en een deel naar de kelder. dat waren veel potten.
Vandaag Kip aan ons spit. er zal wel een poezebeest blij zijn. Ventje hoopt dat de kip geheel gekuisd is vanbinnen. dat was bij de laatste kip niet het geval.
Zo, aan alle seizoentjes een fijne dag en keep safe.
Cats Rule!

wilde eend 2

24 mei 2020, 09:46

Dag seizoentjes allemaal,
Maria Johanna , ik heb jou een PB gestuurd .
Hier schijnt de zon maar er is nog steeds zo goed als geen regen gevallen , ook niet de voorbije dagen ... :( /////////
Het gaat al wat beter hier :-)
De wandeling met mijn vriendin van 87 jaar gaat helaas niet door vandaag .Ze is gevallen en zal morgen naar de dokter moeten ..
Dus ga ik verder met kasten opruimen ... Het lucht op als er weer een deel is opgeruimd . Dan kan dat morgen naar de kringloopwinkel . :-) Een opgeruimd huis ... geeft een opgeruimd gemoed .. of zoiets ...
HVT : dat ziet er een mooie taart uit met rabarber . :-)
Clive : het zal fijn zijn op de hondenschool ... Matice zal het ook leuk vinden.
Aan iedereen : een fijne zondag .. tot straks ! :-)

clive

24 mei 2020, 13:30

Afbeelding

Goedemiddag,

Zijn al een tijdje terug van de hondenschool, het was frisser dan ik dacht. Maar Matice heeft zo enorm zijn best gedaan, alle oefeningen foutloos gedaan. Ik ben echt trots op hem.
Na de hondenschool dan gestopt aan de bloemenwinkel en wat mooie bloemetjes gekocht voor buiten en een grote groene stenen kikker gekocht. Die staat nu mooi te wezen op het terras boven. Dat is een klein winkeltje, maar die zijn zo goedkoop met hun bloemen, planten, bloemstukjes en tuinbeeldjes dat je je soms afvraagt hoe ze het volhouden aan die prijzen. Onderandere de kikker die ik nu gekocht heb, kostte daar de helft minder dan in Schilde waar ik hem vorige keer heb zien staan, maar daar heb ik hem laten staan net omdat ik hem te duur vond. En de bloemiste zelf is zo'n vriendelijke dame. Omdat ik nogal veel had was ze met me meegekomen naar de auto en Matice zat in zijn autobench en die wou ze perse zien. Ze vond onze krullenbol echt wel een mooie hond. Zij hebben een Labrador, ook een heel mooie hond, maar zij gaan naar een andere hondenschool.
Op de hondenschool werden de maatregelen zo goed als kon gevolgd, maar er gebeurden met de oefeningen toch fouten, heb mijn mondmasker wel de hele tijd gedragen en dan toen ik ervan terugkwam mijn handen super ontsmet en toen ik thuiskwam heb ik ze meteen heel goed gewassen en ontsmet.

Zo, wens elk van jullie een hele fijne zondag. Als jullie gaan wandelen of fietsen, jasje aandoen, want het is frisser dan je denkt. Liefs.

anjelierken

24 mei 2020, 16:13

Hallo iedereen,

HVT: die taart is een echt kunstwerkje :D , ziet er wel lekker uit.Die van mij was ook lekker maar veel minder mooi.Ik doe kruimeldeeg in een taartvorm , daarop grove stukken speculaas, hierbovenop de rabarbermoes die gezoet is met bloemsuiker en zeer goed laten uitlekken, daarop een enkele vlokjes boter en een beetje cassonadesuiker.Dan bakken in een oven van 200° gedurende 35 min.Om de rabarber minder zuur te hebben , kun je de stukjes rabarber in kokend water leggen gedurende 8 min.( het water mag niet meer koken).

MM: het witte spul dat over de confituur wordt gegoten is parafine, ik doe dat ook zo.

Net thuis van lange wandeling.Hier in de gemeente hebben we wandelknooppunten, (is hetzelfde als bij fietsknooppunten), en 1 ervan hebben we eens uitgewandeld.Is de eerste keer dat we dit doen, maar gaan het nog doen.Zo leer je steeds nieuwe trage wegen kennen.

Dames, tot morgen allemaal.

Helena van Troje

24 mei 2020, 17:17

Ja, een van de commentaren van een van de vriendinnen uit hun kring was:
" Vernis erover en aan de muur hangen"