In t koffie en theehuisje: "Carpe Diem"
-
Remie - Lid geworden op: 08 mei 2020, 09:35

Goeiemorgen Luitjes 
Vandaag ga ik gewoon verder met waar ik gisteren gestopt ben.
±12 Uur weer thuis voor ’n boterhammetje en daarna mijn middag
enz……..Er zal de komende tijd niet veel veranderen in mijn doen en laten, totdat ik zover ben… dat ik het ruime sop weer kan kiezen.

Weet U dat ook weer...
Vanuit 't Moordrechtse wensen wij U ook 'n fraaie dag toe....
Vriendelijke groet,
en
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...
-
We zullen je missen Nonkel, hoop niet voor al te lange tijd.Nonkel Bert schreef: ↑22 mei 2020, 15:04ik laat het even zoals het is en neem voor onbepaalde tijd verlof.
Vriendelijke groet,
en
-
Oma Dina, ook hier bij ons zal 't beperkt zijn in de jachthavens, geen kantine of toiletgebouw mag gebruikt worden had ik vernomen.Voor mij niet echt belangrijk, heb alles aan boord, oké geen douche... dat moet dan maar aan 't aanrechtje met bakken warmwater en handdoeken op de vloer of in de rivier.
Vriendelijke groet,
en
-
omadina - Lid geworden op: 11 dec 2005, 19:34
Goede morgen, en voor jullie allemaal een fijn weekend !
Het is misschien wat minder warm, maar tussen de wolken schijnt de zon.
Gisteren was een eerder rustige dag, eerst wat klusjes typisch voor de vrijdag, en nu is alles weer "spic en span" in orde. Remie, ik heb toevallig ook van die groene boontjes klaargemaakt, lekker en gezond !
Jadie, ja ik vind ook dat mijn nauwe jeans en zomerbroeken precies ook wat meer aanspannen. Mijn kleindochters zeiden wel: oma dat is juist mooi... maar toch , ga toch wat op mijn eetgewoonten beginnen letten, en aperitief en hapjes, ja 't kan zo lekker zijn, maar toch maar een beetje matigen.
Maar ik heb goed nieuws ontvangen, op 2 juni mogen we weer tennissen, ons dubbelspel samen met de vrienden en vriendinnen, leeftijdsgenoten allemaal. Er zijn zelfs een paar 80-plussers bij, die nog goed mee doen. En ja, al winnen we graag, we spelen om ons te amuseren. Ja, het is ook een technisch spelletje. Er zijn wel veel regels waar we ons moeten aan houden, en ja geen cafetaria, geen kleedkamers met douches, geen toiletten, alles is voorlopig nog dicht... maar we passen ons we aan, en gelukkig woon ik niet ver, kan direct terug naar huis gaan om te douchen.
Ja Remie, jij doet dat goed op je boot, we moeten er het beste van maken , zo is het toch !
Zonnebloemetje, Lenk, Marietteke, Bekske, iedereen, wiens naam me niet direct te binnen schiet, nog een mooie dag, en een gezellig weekend !
omadina
Het is misschien wat minder warm, maar tussen de wolken schijnt de zon.
Gisteren was een eerder rustige dag, eerst wat klusjes typisch voor de vrijdag, en nu is alles weer "spic en span" in orde. Remie, ik heb toevallig ook van die groene boontjes klaargemaakt, lekker en gezond !
Jadie, ja ik vind ook dat mijn nauwe jeans en zomerbroeken precies ook wat meer aanspannen. Mijn kleindochters zeiden wel: oma dat is juist mooi... maar toch , ga toch wat op mijn eetgewoonten beginnen letten, en aperitief en hapjes, ja 't kan zo lekker zijn, maar toch maar een beetje matigen.
Maar ik heb goed nieuws ontvangen, op 2 juni mogen we weer tennissen, ons dubbelspel samen met de vrienden en vriendinnen, leeftijdsgenoten allemaal. Er zijn zelfs een paar 80-plussers bij, die nog goed mee doen. En ja, al winnen we graag, we spelen om ons te amuseren. Ja, het is ook een technisch spelletje. Er zijn wel veel regels waar we ons moeten aan houden, en ja geen cafetaria, geen kleedkamers met douches, geen toiletten, alles is voorlopig nog dicht... maar we passen ons we aan, en gelukkig woon ik niet ver, kan direct terug naar huis gaan om te douchen.
Ja Remie, jij doet dat goed op je boot, we moeten er het beste van maken , zo is het toch !
Zonnebloemetje, Lenk, Marietteke, Bekske, iedereen, wiens naam me niet direct te binnen schiet, nog een mooie dag, en een gezellig weekend !
omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !
-
grootjegerda - Lid geworden op: 15 mei 2020, 11:04
GOEDEMORGEN ALLEMAAL,

Beterschap en sterkte voor alle zieken, en een knuffel voor die het nodig heeft
-
jadi - Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54

*Mijn dochter haar kater 16jaar oud, die aan het zonnen is
Goede morgen iedereen
Een fris windje met zon dat zijn de ingrediënten hier
Wat de dag brengt weet ik nog niet..Hoe dan ook de voormiddag is
voorbij gegaan met debatten hier ten huize...
Nu die ten einde zijn trekt ieder van zich, zich terug in zijn cocon
Manlief in zijn Man cave, zoon met zijn gsm...
En ikke hier, maar niet voor lang ik moet aan het eten beginnen sè
Verder wens ik iedereen een fijne zaterdag toe
toedeloe
menu: aardappelbrokjes in frietvet, met sla, tomaat, garnaal en gerookte zalm.
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
-
Wat is U hier ingetogen
stukje, zo ken ik U niet..! 
====================================================================
Luitjes 
‘k Ben vanmorgen lekker druk (te druk) geweest met mijn bootje de "REMIE".
Denk dat daardoor mijn middag
abrupt verstoord werd door ‘n flinke hypo. Maar oké, dat was ook weer snel verholpen.
En wat schaft de pot vandaag

Weet U dat ook weer...
Vanuit 't Moordrechtse wensen wij U ook nog 'n fraaie dag verder en avond toe....
Vriendelijke groet,
en
-
marietteke - Lid geworden op: 26 mar 2006, 19:31

hallo goeienamiddag ,
morgen mag ik terug op zondagochtend koffieklets bij zoon ,
in "onze bubbel " en met afstand hé ,
ik mag morgenvroeg mee naar de hondenschool ,
sookie gaat voor de allereerste keer naar school ,
was allemaal uitgesteld hé ,
ik mag wel niet mee binnen , maar ik ga mee omdat schoondochtertje moet rijen ,
en ikke vanachter met de hond , want mijn zoon staat met de vroege ,
gisteren een ventilator gaan kopen , ik had mijne oude boven gehaald ,
en die was stuk , dus nu maar een andere gaan halen ,
want als het straks weer zo warm wordt , dan zijn ze weer allemaal uitverkocht ,
hey Bertje , ..aan vakantie toe ,
geniet ervan hoor , en hopelijk rap weer terug ,
jadi , ha,ha die poes ,
met 'n "klak ' , en ze kan het precies nog verdragen ,
grootjegerda ,
mooie spreuk ,
omadina , leuk dat je terug mag "dubbel " spelen met tennis ,
ik moet nog altijd wachten voor onze joga ,
zal pas ergens in juni zijn , denk ik ,
maar we wachten maar braafjes af hé ,
Bekske fijne dag lieveke
Remie , nog veel vaar plezier ,
bloemeke en hoe is het met de nieuwe aanwinst ,
al een beetje aan 't roderen zeker ,
ghyra hopelijk lukt het wat met de verhuis ,
lenk sita miesje puzzel
fijne dag allemaal
geluk vind je onverwacht
-
Marietteke, deze domme Hollander kan jullie taaltje nog niet helemaal goed volgenmarietteke schreef: ↑23 mei 2020, 15:48in "onze bubbel " en met afstand hé ,
want mijn zoon staat met de vroege ,![]()
Maar heb je voor mij deze keer effe wat uitleg bij het door mij in het rood gezet?
Wat een geweldig hondje, heeft mensenkennis, wilde gelijk al bij mij naar binnen.

Vriendelijke groet,
en
-
puzzel - Lid geworden op: 18 mei 2020, 16:25
nou een iets langere boodschap , want inderdaad GDM was wel heeeeeel kort, Remie.
De koeien zijn binnen, lagen op hun gemak te luieren, ik liep daar in mijn shirtje, maar ik waaide er bijna uit, zou toch wat zijn ...., maar het was dus helemaal niet koud. De koeien sjokten naar binnen en ik er achteraan.
De koeien zijn binnen, lagen op hun gemak te luieren, ik liep daar in mijn shirtje, maar ik waaide er bijna uit, zou toch wat zijn ...., maar het was dus helemaal niet koud. De koeien sjokten naar binnen en ik er achteraan.
-
zonnebloemetje - Lid geworden op: 08 aug 2011, 22:36
halloooo een goeie avond allemaal
vandaag een beetje druk gehad met van alles en nog wat
ik heb zojuist ook een beetje opgekuist buiten want het is hier gans de dag droog gebleven met heel veel wind en omdat het zo droog is lag er hier een zwarte laag stof buiten die van de velden komt en daardoor kunnen wij hier al gans de dag niks open zetten want dat zwart stof waait direct binnen door de felle wind en das echte vuiligheid en dus heb ik rond de deur het meeste opgekuist en ik heb er echt warm van en mijn pijnlijke rug laat zich ook weer voelen en die was de laatste dagen juist ietske beter aan 't worden , en direct mag ik morgen weer herbeginnen met alles op te kuisen want het waait nog altijd veel
mijn ventje is deze voormiddag naar zijn moeder geweest om een werkje te doen
hij heeft er een nieuwe knop geplaatst van de thermostaat van de verwarming want die was kapot gedraaid door zijn vader die dement is en de houder van de wc rol heeft hij vorige week ook van de muur getrokken en das al de eerste keer niet meer sinds hij dement is dat hij dat kapot doet
en hij is sinds woensdag nog altijd in het ziekenhuis door dat hij gevallen heeft en er mag nog altijd geen bezoek binnen in het ziekenhuis waardoor wij gisteren aan de ingang enkele zakken zijn gaan afgeven met propere was en ook de vuile was hebben we terug mee gekregen
allé tis alweer tijd voor het avondeten en ik ben moe
dus voor alle leutertjes nog een gezellige avond verder
daaaaag

vandaag een beetje druk gehad met van alles en nog wat
ik heb zojuist ook een beetje opgekuist buiten want het is hier gans de dag droog gebleven met heel veel wind en omdat het zo droog is lag er hier een zwarte laag stof buiten die van de velden komt en daardoor kunnen wij hier al gans de dag niks open zetten want dat zwart stof waait direct binnen door de felle wind en das echte vuiligheid en dus heb ik rond de deur het meeste opgekuist en ik heb er echt warm van en mijn pijnlijke rug laat zich ook weer voelen en die was de laatste dagen juist ietske beter aan 't worden , en direct mag ik morgen weer herbeginnen met alles op te kuisen want het waait nog altijd veel
mijn ventje is deze voormiddag naar zijn moeder geweest om een werkje te doen
hij heeft er een nieuwe knop geplaatst van de thermostaat van de verwarming want die was kapot gedraaid door zijn vader die dement is en de houder van de wc rol heeft hij vorige week ook van de muur getrokken en das al de eerste keer niet meer sinds hij dement is dat hij dat kapot doet
en hij is sinds woensdag nog altijd in het ziekenhuis door dat hij gevallen heeft en er mag nog altijd geen bezoek binnen in het ziekenhuis waardoor wij gisteren aan de ingang enkele zakken zijn gaan afgeven met propere was en ook de vuile was hebben we terug mee gekregen
allé tis alweer tijd voor het avondeten en ik ben moe
dus voor alle leutertjes nog een gezellige avond verder
daaaaag

*** Zie het leven van de zonnige kant ***-
Lenk - Lid geworden op: 02 nov 2017, 20:54
Remie een bubbel is een gezin dat in 1 huis woont. Vertaal het als een ballon. Of wat je krijgt als kinderen bellen blazen en bubbel. Een vacuüm
De rest lees je hier https://www.standaard.be/cnt/dmf20200506_04948218
Bloempje ik zag nog geen foto van je nieuwe auto. Ik miste iets denk ik.
Bert weeral weg lees ik. Prettige vakantie zou ik zeggen. Pff.
Dank jullie allen voor de steun. Het overlijden blijft spoken in mijn kopje.
Ja omadina het spookt in mijn hoofd. Vooral omdat het geen natuurlijke dood was.
Marietteke veel fun gewenst op de hondenschool. Zal je veel plezier en ontspanning geven. Geniet ervan lieveke.
Weet je Bekske, stiekem, ik kijk altijd hier eerst naar jouw ochtend prentjes met of zonder tekst.
De rest lees je hier https://www.standaard.be/cnt/dmf20200506_04948218
Bloempje ik zag nog geen foto van je nieuwe auto. Ik miste iets denk ik.
Bert weeral weg lees ik. Prettige vakantie zou ik zeggen. Pff.
Dank jullie allen voor de steun. Het overlijden blijft spoken in mijn kopje.
Ja omadina het spookt in mijn hoofd. Vooral omdat het geen natuurlijke dood was.
Marietteke veel fun gewenst op de hondenschool. Zal je veel plezier en ontspanning geven. Geniet ervan lieveke.
Weet je Bekske, stiekem, ik kijk altijd hier eerst naar jouw ochtend prentjes met of zonder tekst.