voorn schreef: ↑22 mei 2020, 14:44
Te kort aan water.
Niet te verschieten een mens was nu zijn handen 10 keer op aanraden.
Nee, voorn, je moet je handen veelvuldig désinfecteren met die bussen gel om die politieke vriendjes/bedrijven te sponsoren..zij moeten toch ook munt kunnen slaan uit de coronacrisis?
Je mag
geen drinkwater gebruiken om je handen te wassen met dit watertekort, net zomin als je je auto nog zal mogen wassen als het intussen niet gaat regenen.
Overigens is het volgens Prof dr patrick meire, ecosysteembeheerder univ antwerpen,
de fout van het politieke waterbeleid om versneld zoveel mogelijk water af te voeren naar zee dat de oorzaak is van het watertekort nu.
We moeten nu het beleid vervangen door zoveel mogelijk ophouden van dat water en dat is de volledige fundamentele switch in het waterbeheer die er moet komen
Dat we maximaal alle maatregelen moeten nemen om het water op te houden want uiteindelijk regen kunnen we vooralsnog niet maken.
Dus het vasthouden van water, daarop moet het beleid gericht zijn
Kathleen de schepper
Woordvoerster drinkwatermaatschappij de watergroep:
We zullen met zn allen spaarzaam moeten zijn als we willen dat er deze zomer water uit de kraan blijft stromen.
Wel, madam de woordvoerster, daarvoor moet je bij de politiek en het waterbeleid zijn...de politiek moet stoppen met versneld water af te voeren naar zee,
dan heeft de watergroep genoeg water om naar hun betalende klanten te transporteren.
En zolang ik betaal voor mijn drinkwater, zal ik gebruiken wat ik nodig heb,
de politiek wordt betaald voor waterbeleid, om ervoor te zorgen dat er water voorradig is
en
de watergroep wordt betaald voor hun dienst en product om hun betalende klanten te voorzien van water.
Maak dus van úw en het politiek probleem niet óns probleem, wij zitten er voor niks tussen, wij betalen enkel voor het water dat wij gebruiken en dat water moeten júllie voldoende voorzien en beschikbaar stellen, dat is jullie plícht, daarvoor worden jullie betááld.
Wáár jullie water halen en hoe jullie dat doen is niet onze zorg!
Vandaag wordt het einde van de ramadan gevierd door het suikerfeest, de turkse buren zijn allemaal vertrokken naar familie bijeenkomsten, te zien aan de vele, geparkeerde auto's op de opritten en in de straten waar gevierd wordt.