Hoekje: "De oase van rust" 2020

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

vera-maria

27 mei 2020, 10:23

Goede zonnige morgen allemaal!
Amai Meme-rietje ook ambtetant met die blaren op je vingers!
Corry spannend voor de meisjes zo wachten op hun babyzusje...
Omadina niet laten hé van hier ne keer langs te komen, is fijn om langs deze weg ons oasemaatjes te horen!
Gisteren op vraag van een vriendin eens bij haar langs geweest toen ik van mijn mama’s kwam, moet praktisch voor haar deur passeren...we hebben buiten op haar terras met de nodige afstand weer bijgebabbeld en een alcoholvrije mohito gedronken!
Mijn mama had nog haar nieuwjaar tegoed van haar kinderen...dit heb ik gekocht voor haar een vaas met eucalyptustakken en een paar takken roze bloempjes...zijn nepbloemen maar ze zien er echt uit!
Afbeelding
Ons mama was er heel content mee...
Anders heb ik niets te vertellen...
Wens jullie allen nog een aangename woensdag daag...
You only have one life...live it!

Ritavdm

27 mei 2020, 10:32

Goeiemorgen

Wie zijn gat verbrandt moet op de blaren zitten
zegt men weleens; op je vingers zitten moeilijker hé meme-Rietje :wink: :wink:
Hopelijk toch niet teveel pijn; als je zoiets voor hebt weet je pas hoeveel je die vingers eigenlijk gebruikt hé, voor vanalles en nog wat. Geduld 't komt weer goed.

De Kinesiste heeft me weer eens goed onder handen genomen, menslief wat kan dat deugd doen.

Zitten jullie te wachten op fotootjes of verslag van gisteren ?
Niets ! 't is gewoon een klein fietstochtje geworden langs plaatjes die ik al ...tig keer gefotografeerd heb.
Deze namiddag misschien beter :wink:

Blijven komen hoor Oma-DIna, de zin en spirit zullen wel terugkomen.
Oud maar niet Out

Ivette

27 mei 2020, 11:50

Natuurlijk omadina moet je hier blijven komen, er hebben er al zoveel afgehaakt.
Ik zelf kom niet elke dag misschien omdat er met dat voortdurend thuiszitten geen nieuws is om hier te vertellen. Gelukkig genieten we nog van goed weer maar tot ik weer naar de WC kan gaan blijf ik liever in mijn "kot", veel comfortabeler!
Deze namiddag komt Sander nog eens kijken hoe het zit met Facebook, ik ben er nog altijd niet opgeraakt, heb nochtans al hulp gekregen ook van Seniorennet, wat er fout is weten we ook niet. Annelien en Sander zijn nochtans heel bekwaam om met de computer te werken. Het maakt me natuurlijk bang om een Smartphone te kopen, eerst moet het toch lukken met Facebook! Als het gelukt is laat ik het weten!
Rote Rosen en Sturm der Liebe , de 2 soaps die ik in de namiddag opneem hebben ook geen uitzendingen meer. Ze beginnen alle twee helemaal opnieuw, raar in Rote Rosen is er maar één acteur Thomas die nu nog meedoet .Ook heel anders het gaat maar om één
gezin, ook heel andere zichten op de stad, ik vind de latere beter.
Ik heb wel het voordeel dat ik die eerste uitzendingen nooit gezien heb.
Sturm der Liebe is nu net spannend, kan ik nog tot vrijdag zien, dinsdag zijn het ook uitzendingen uit 2006, ik ben benieuwd.
Oh ja ik vond donderdag de Colombus met Dieter Coppens heel goed, heel mooie streek ook!
Ivette

Michelly

27 mei 2020, 19:58

Ik vind dat ik mijn rust verdiend heb deze avond. M. en ik hebben weer de poets gedaan boven en beneden en dan heb ik nadien wel behoefte aan wat rust. Mijn poetshulp voor alle veertien dagen is er al niet meer sinds februari en daar heeft stof totaal geen begrip voor. Dus stofzuigen, schrobben, afstoffen en sanitair poetsen wordt door ons tweetjes dan maar verwerkt en dan merk ik hoeveel ik heb ingeboet op die bijna vijf jaren na die zware operatie. Soms vraag ik me af hoe ik nog kan functioneren nadat er zoveel verwijderd is. Ben echt niet meer in balans maar moet het ermee doen en de ene dag gaat dat al beter dan de andere. Niet klagen of zeuren en doen. Tenminste: ik probeer het dan toch.
Michelly
De sterren zijn niet bang vuurvliegjes te lijken
(Rabindranath Tagore.)

Ritavdm

27 mei 2020, 20:38

Michelly, je bent en blijft een moedige te bewonderen dame !
Velen zouden het al opgegeven hebben na alles wat je al overkomen is.

Benieuwd waar wij vandaag geweest zijn ?

Naar ons tweede verblijf natuurlijk nu het weer mag :

Afbeelding

maar kieken dat ik ben doordat we met de fiets waren had ik de sleutels thuis vergeten :

Afbeelding

dus terug naar Boe...... en 't was geen makkelijke weg hoor :

Afbeelding

'k heb onderweg nog een gebedje gedaan bij de heilige die aanbeden wordt voor vergeetachtigheid :

Afbeelding

Maar al bij al we hebben genoten van ons tochtje en hebben heel wat moois gezien en de veiligheidsvoorschriften nageleefd :

Afbeelding

en we zitten terug aan ons derde verblijf :

Afbeelding
Oud maar niet Out

Ritavdm

28 mei 2020, 07:59

Goeiemorgen

'k zit weeral in de startblokken om straks mijn Coronakapsel te laten kortwieken ; konden we het virus zelf maar zo makkelijk laten verdwijnen :roll:

Verwacht vandaag en morgen maar geen fiets-uitstap-verslag;
de fiets is voor service bij de fietsenhandelaar (aan te raden na 10.000 km)
en mijn compagnon is aan een paar klusjesdagen toe.
Oud maar niet Out

meme-rietje

28 mei 2020, 08:30

goeie morgen iedereen
zonneke is er weer maar er is weer veel wind en koude wind

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

corry

28 mei 2020, 08:41

Goedemorgen

Straks naar dochter en vriend, is van Kerstavond geleden.

Omadina, soms is er bij mijn de rekker ook uit, het leven zonder angsten om besmet te worden begint zijn tol te eisen.

Gisteren veel gedaan, ik ben de voortrekker, Stafke de aanhangwagen.
Zijn operatie heeft veel opgelost, toch is hij ook achteruit gegaan , heeft meer tijd nodig om te handelen.
Zou de zware narcose daar de schuld van zijn ?

Rietepetietje, had zulk al eens voor bij elektrische eierkoker, , waren niet mijn vingers maar onderarm, een heel gevoelige plaats.

Veveke , heel mooi gedaan , je hebt er zicht op.

Rietjes, haartjes kort, wat zal dat deugd doen, ikke morgen JOEPIE

Ivette, je eerste maal op fb, heel raar dat het je niet lukt. Proberen met een ander e-mail adres en nieuw wachtwoord. Ken er ook niet veel van, maar op vaste pc is het bij mij met ander adres en wachtwoord .

Wat een blauwe hemel zonder strepen, wij zien vanuit ons tuintje de vliegtuigen opstijgen.

Michelly, je bent een dame met pit en heel veel wilskracht. 5 jaar geleden begon je aan een lijdensweg , zienderogen als gezonde vrouw .
Je bent er nog, duim voor je . Geniet van de mooie lentedagen, ook van je kinderen en kleinkinderen, terug contact met hen is toegelaten.

Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.

vera-maria

28 mei 2020, 09:15

Goede zonnige morgen allemaal!
Corry geniet van jullie uitstap naar de dochter...ik weet dat narcose slecht is voor oude mensen, normaal komt het na een tijdje weer goed hoor...je kan er zelfs tijdelijk narcosedementie van hebben!
Michelly chapeau voor jou wilskracht!
Rita waar is jullie tweede verblijf, en is dat een beetje te onderhouden zo een kasteel?
Niet veel te vertellen, deze namiddag met ventjes auto naar de bandencentrale voor de wissel naar zomerbanden, normaal gaat hij altijd zelf maar hij zit met een belangrijke meeting en heeft me gevraagd of ik dit wilde doen, tuurlijk doe ik dat voor mijne schat!
Ik ga patatjes schillen, heb gisteren een zakje nieuwe gekocht en die ga ik nu koken om dan deze middag koude patatjes te eten in een zelfgemaakt sausje met verse bieslook en zelfgemaakte mayonaise mmm...dat is een zomerfavoriet van me die koude patatjes die ik zelf maak en daar hoort deze middag een koude schotel bij natuurlijk met asperges in hesp gedraaid en opgevulde eitjes enz!
Ga aan de slag daag....

Ivette

28 mei 2020, 09:54

Oh Corry, wat mijn kleindochter en kleinzoon al geprobeerd hebben, ook alles in orde gedaan maar ik word niet geaccepteerd bij facebook, zij zijn nochtans heel bekwame computerwerkers, we verstaan het niet. Als dit helemaal niet lukt kan ik ook geen smartphone kopen dus nog wat afwachten!
Zeer waar Veve dat zelfgemaakte mayonaise veel lekkerder is maar alweer een probleem voor een alleenstaande om ze goed en lang te bewaren!
Een ferme bravo Michelly alhoewel ik het schandalig vind dat ge in uw toestand u bekaf moet kuisen, u zou toch hulp moeten kunnen krijgen.

Raar, na Rita's foto's had ik hier een tekst gepost en vind die nu niet meer terug.Gelukkig kon ik die nog kopiëren bij de uiltjes en hier is hij dan:
Hey Rietjes, jullie waren aan het kasteel van Aartrijke waar wij zo dikwijls gaan eten zijn, ik vind het daar heeeeeel schoon ook om te wandelen. Het was de laatste plaats waar wij veel wandelden: er staan daar veel banken overal zodat hij tijdig kon uitrusten. Op het laatst was het bijna meer uitrusten dan wandelen! Men kan daar ook dicht parkeren, direct
tegen het bos en op de hoek in de drie koningen lekkere pannenkoeken eten, mens waren dat toffe, aangename namiddagen, kon ik maar één terughalen!!!
Ik weet wel dat het mag: ik heb uw prachtige foto van het kasteel opgeslagen bij de mijne ervan, zal ze eens zoeken en hier dan posten.
Nu ga ik brood halen anders is het fijn volkoren uitverkocht in onze bakkerij.
Tot later!
Ivette

omadina

28 mei 2020, 10:34

Goede morgen jullie allemaal !
Eerst en vooral dank voor jullie aanmoedigingen. Soms is het voor iedereen moeilijk, en ik wil niet zitten zagen of klagen, en ik wil ook graag contact met jullie allemaal bewaren.
En hopen, dat we op een mooie dag elkaar nog eens terug kunnen zien !

Gisteren heb ik naast boodschappen, ruiten wassen, en nog een beetje strijken, een beetje koken en eten,.... ja de dagelijkse routine-zaken, ook nog een wandelingetje, van 2 uurtjes gedaan, door de noorderduinen. De natuur is nu wel heel mooi, alle soorten veldbloemetjes en de klaprozen staan te bloeien.
Als ik thuiskwam wilden ik nog een beetje lezen, maar voelde dat mijn ogen bijna dichtvielen, dan heb ik maar mijn boek opzij gelegd en eens gebeld naar mijn oudste dochter.

Vera Maria, mooi, die mooie vaas met de bloemen, je make zal zeker heel blij geweest zijn. 't Zal goed staan in haar woonplaats.
Michelly, ik val in herhaling, maar jij bent een sterke moedige, lieve dame, ik bewonder je !
Ik zeg hetzelfde als Yvette, ik begrijp niet dat je poetshulp nog niet kan komen, hier komen ze wel al hoor, hoor van G. dat ze weer wekelijks 2 uur komt.

Rita vdm, mooi het kasteel van Aartrijke, zeker mooie tweede verblijf ... haha een beetje veel onderhoud, toch ?

Corry, wat je vertelt van Stafke, ik ondervind dat bij G. Hij geeft het nu zelf toe, en zijn kort geheugen... soms niet te geloven, dat hij niet meer weet wat hij een half uur geleden gedaan of gezegd heeft. Dat zijn toch wel ernstige problemen. Hij heeft drie kinderen, hij heeft toch veel voor hen gedaan.... de rest laat ik in het midden, en zwijg erover.
Voor vanmiddag heb ik een zelf samengesteld slaatje gemaakt, en kleine patatjes en een stukje kalfsgebraad.
Van namiddag toch een fietstochtje gepland !
Groetjes, omadina
Afbeelding
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

Ritavdm

29 mei 2020, 07:52

Goodmorning sunshine !

Afbeelding
Oud maar niet Out

meme-rietje

29 mei 2020, 09:10

goeie morgen allemaal
als ik thuis ben probeer ik ook een kleedje te dragen
er komen daar langs onder twee daglichten uit
en het trekt op niks
straks moet ik om vlees zal maar weer mijn lange broek aan doen
of ik heb direct plaats in de winkel :lol:
gisteren is er iemand komen wieden
langs voor en langs achter en de dakgoot van het tuinhuis vermaakt
in drie uur had hij gedaan
de vorige keer had ik er bijna heel de week aan gezeten
in utentrutjes met veel pijn
van mijn hart een steen gemaakt en gezegd, ik kan het niet meer
alles is weer in orde, met te betalen ben ik kwitte
en ik mag hem nog vragen voor klusjes

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

omadina

29 mei 2020, 09:49

Hallo, aan jullie allemaal !
Good morning sunshine ! Ja dat is wel een goede openingszin, Ritavdm, op deze zonnige vrijdagmorgen !
We zullen maar proberen ervan te genieten.
Ik ben al een paar uurtjes bezig geweest, en zo is alles weer netjes.

De rest van de dag, dat zie ik wel... zou wel eens naar de markt willen gaan, maar die is nu verplaatst naar een brede straat, die afgesloten is voor het verkeer.
Ik vraag me af of er veel volk op afkomt; er is sowieso minder volk aan de kust, enkel de vaste bewoners en enkele tweede verblijvers..... en zolang de horeca niet open is, zelfs geen terras, hou ik het maar bij natuurwandelingen of het nodige" winkel-hieren", mooi woord, vind ik toch .

Mémérietje, groot gelijk, dat je het onderhoud van je tuin door iemand anders laat doen. Ja, op de duur wordt het te zwaar, zeker als vrouw alleen,ik heb dat ook ondervonden, het was ook een reden waarom ik mijn huisje met tuin verkocht heb.

Aan jullie allemaal, nog een mooie dag !
groeten, omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

vera-maria

29 mei 2020, 10:34

Goedemorgen allemaal!
Mooie foto Omadina!
Groot gelijk Meme-rietje dat je iemand laat komen voor je tuin!
Morgen komt hij eindelijk de tuinman, hij komt vooraan nieuwe bodembedekkers planten en siergrassen, en vanachter ook nieuwe struiken planten!
Volgend jaar komt er dan een nieuw tuinhuis met een lounge aangebouwd...ons oude tuinhuis is wel 36 jaar oud en is ondertussen in slechte staat en het is ook veel te klein geworden!
Ook onze living is aan een opknapbeurt toe maar mijn ventje is volgend jaar op pensioen en hij gaat die klus klaren, hij is een crack in schilderen en behangen!
Heb daarnet een afspraak gemaakt met de kapper, ik mag volgende week vrijdag gaan, er mag niet veel geknipt worden alleen wat versneden zodat het wat luchtiger valt...ik ben veel gemakkelijker met mijn haar wat langer het valt een hele week goed en moet het juist kammen want het valt vanzelf in model!
Anders niets te melden, deze namiddag heb ik zoals elke week om 14u zangles via Skype.
Het menu deze middag koude patatjes met sla en tomaten en een gelapoburger, is een rundshamburger met kaas in en licht pikante kruiden!
Wens jullie nog een fijne vrijdag daag...