In t koffie en theehuisje: "Carpe Diem"

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

An-W

27 mei 2020, 19:57

Jadi , dat recept van jou klinkt erg lekker .

Remie , beterschap en doe kalm aan hoor .

Verder iedereen van zijn/haar corona-kapsel af gelukkig .

Marietteke , het plaatjes plakken is gelukt hoor , dank je wel .

Ik ben net terug van de na-de-maaltijd-wandeling en ga strakjes lekker bankhangen.
Wens jullie allemaal een hele fijne avond en goede nachtrust .

Afbeelding
'Voor iedereen met ellende of ziekte : sterkte , moed, hoop , kracht en beterschap.'
Bert

27 mei 2020, 20:49

Afbeelding

goede avond leutertjes,

rap nog even komen kijken of er nog koffie is. Nu ik geen terrasjes meer kan doen in de namiddag
kom ik hier maar tegen de avond een koffietje drinken hé.
Mijn corona kapsel is weer mooi geknipt, Niet te geloven hoeveel haar er op de grond lag.
Ik was wel verschoten dat mijn haardos eigenlijk flink uitgedund is ook. Daarmee dat er zoveel haren in de kam zaten de laatste tijd. Ach ja, ik stoor mij daar niet veel aan. Het is zoals het is.
Ik heb ook mijn baard terug mooi kort laten zetten. Doe ik normaal zelf met de baardtrimmer
maar ik was nu toch bij de kapper, dus ineens alles (bijna 😉🤣🤣) laten knippen.
Mooi weertje gehad vandaag. Meer moet het niet zijn.

Fijne avond nog leutertjes, en voor straks slaapwel.

Nog even mijn plaatje erbij plaatsen.
Afbeelding

Lenk

27 mei 2020, 22:37

Hey iedereen

Hier een lastig iets gehad, sinds zaterdag kon de achterdeur niet meer open. Lenka in de war ze kon niet meer vrij in en uit haar tuin. Deze ochtend kan de deur terug open. Er was iets gebroken in het beslag. Beslag bestaat niet meer. Resultaat deur kan enkel open en toe. Op kiepstand niet meer. Als we dat terug willen alles compleet vernieuwen. Ik bedoel alle ramen en deuren van dit deel hè niet het beslag want dat bestaat niet meer. Het zal onze tijd wel duren hier.

Lenka mocht wel als compensatie haar avond wandelingen zelf kiezen. Tja was afwisselend voor me. Een lab kiest wel een heel speciale route hahaha. Maar ze genoot oké dan hè. Mijn lieverd tevreden ik tevreden.

ook heb ik de voordelen Facebook ontdekt. Zeker de ge zijt van...... en dan je gemeente. Er was een pakje voor ons geleverd op het verkeerde huisnummer. Was als zoekertje op deze pagina gezet en Buurman van twee huizen verder kwam aanbellen omdat hij onze naam herkende.

ik ben ons pakje gaan afhalen, en de buren van veel verder in de straat zijn blij met een verse frisse bio sla uit onze tuin als dank je wel.

soms kan het leven tijdens dit rotbeest fijn zijn. Het contact met gemeente bewoners wordt nauwer. Zo heb ik mondmaskers gratis van een naaikransje van mensen die zich nuttig wilde maken. Wel zo’n dingen geven mij een boost deze tijden.

wat het werk betreft ik denk dat ik nog lang thuis ga zitten werken.

Bertje ik heb jouw hartplaatje van de leuterkes opgeslagen. Ik wil dit koesteren.

Remie, man niet ziek worden hè. Komaan zeg. Ik verwacht wel heel veel foto’s van je vaarroute en de buurt van Gouda.

zo en nog even lekker zitten. Morgen weeral laatste werkdag en weeral eenverlengd weekend. Heerlijk.

puzzel

28 mei 2020, 06:12

Goedemorgen, lekker sla van jezelf en een leuk bedankje, Lenk, zo gaf ik dan eieren: toch veel lekkerder dan die uit de winkel en het gebaar is ook "lekker".

Bekske

28 mei 2020, 07:08

Afbeelding

jadi

28 mei 2020, 08:31

Afbeelding

Goede morgen iedereen net als Rietjes zit ik ook in de startblokken om te vertrekken.
Bed is opgemaakt, HH is gedaan, kortom een vrije dag nog voor ons
Maar eerst nog een verplicht telefoontje doen maar daar zijn ze maar open om 9u..En hopelijk geraken we vlug binnen.
Daarna de wekelijkse boodschappen, Aldi, Renmans, Colruyt...Lidl heb ik gisteren gedaan..
Niet te geloven wat er allemaal in ons mond terecht komt..En ook in de goedkopere winkels is alles duurder geworden vind ik...
Aan iedereen een fijne dag
toedeloe
menu:kweetnognie....
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

An-W

28 mei 2020, 09:19

Goedemorgen allemaal ,

@Lenk , heb jij een labrador die Lenka heet ? Wat leuk .
De facebook pagina 'ge zijt van... ' heb ik ook op fb " je bent ......... als " heet dat bij ons haha.
Wat vind jij van thuiswerken ?
Mijn man wilde er eerst niets van weten , nu wil hij niet meer anders.
( voor mij gaat dat niet op , ik werk in een winkel )

@Jadi , wat ga jij veel supermarkten af zeg . Is dat nog veilig bij jullie ?
Ik merk hier dat ze de afstand regels steeds meer " vergeten " .
Ik doe alleen nog boodschappen tussen 18.30 en 19.30 , dan is het rustig. ( maar ik ben dan ook heel bang voor dit nare virus ). Ik vind de boodschappen niet persee duurder geworden gelukkig .

Fijne donderdag allemaal .

Afbeelding
Laatst gewijzigd door An-W op 28 mei 2020, 10:11, 1 keer totaal gewijzigd.
'Voor iedereen met ellende of ziekte : sterkte , moed, hoop , kracht en beterschap.'

omadina

28 mei 2020, 10:02

Goede morgen aan jullie allemaal, ! Voor jullie alvast een gezellige mooie zonnige dag !

Het is weer enkele dagen geleden dat ik hier nog langs kwam. Vanmorgen ook al één en ander gedaan.
Daarbij doe ik soms ook boodschappen voor een goede vriend die minder goed te been is.
Zeker in deze tijden moeten we elkaar toch helpen. Ik doe ook altijd boodschappen op de minst drukke ogenblikken van de dag, meestal rond 16 tot 17 uur. Binnen draag ik altijd een mondkapje. Ik heb zo wat mijn twijfels als dit helpt, maar ja , wat niet baat, niet schaadt, denk ik dan maar.

Vanmiddag een lekker slaatje met een stukje kalfsgebraad, en een wijntje, als troost hé ....
Mijn vriend komt eten, ja we blijven in onze "bubbel", ...ondertussen kennen onze Hollandse vrienden dit woordje nu ook al. Ja we leren elke dag wel bij.

Aan jullie allemaal, een mooie zonnige dag, probeer er op jullie eigen manier van te genieten !
omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

jadi

28 mei 2020, 11:27

An-Wildflower schreef:
28 mei 2020, 09:19

@Jadi , wat ga jij veel supermarkten af zeg . Is dat nog veilig bij jullie ?
Ik merk hier dat ze de afstand regels steeds meer " vergeten " .
Ik doe alleen nog boodschappen tussen 18.30 en 19.30 , dan is het rustig. ( maar ik ben dan ook heel bang voor dit nare virus ). Ik vind de boodschappen niet persee duurder geworden gelukkig .

Fijne donderdag allemaal .

Afbeelding
Ja dat is perfect mogelijk om al die supermarkten te doen..Er was nergens veel volk..Morgen zal het anders zijn net voor de feestdagen
De supermarkten liggen allemaal bij elkaar, en ik draag ook een mondmasker.Baadt het niet schaadt niet..
We zijn verplicht van een winkelkar te nemen.De karren worden ontsmet.Intussen ontsmet ik ook mijn handen.En tevens na alles in de auto geplaatst te hebben..Kar terug brengen en weer handjes ontsmetten.We zijn maar een groot uur weg geweest, en al die supermarkten gedaan..
En ik moet dan gans de week niet meer buiten..Of het zou een uitzondering moeten zijn
Hier in België is het wel duurder geworden..En volgens dat ik ergens gelezen heb in Nederland niet...
Jullie zijn gelukzakken (maar het is jullie gegunt :D )

grootjegerda

28 mei 2020, 11:31

Afbeelding

Jadi bedankt voor het recept, wat zullen jullie gesmult hebben!

Remie van deze kant wens ik je veel beterschap, en hoop je gauw weer te zien hier.

Zonnebloemetje weer druk geweest, Schoonvader in tehuis.

Bert is ook zijn corona kapsel kwijt.

Lenk wat zullen jouw buren lekker smullen van die sla uit eigen tuin, mmm

Omadina blijft nog lekker in de bubbel.

Voor iedereen een fijne dag verder.
Beterschap en sterkte voor alle zieken, en een knuffel voor die het nodig heeftAfbeelding

An-W

28 mei 2020, 13:01

@Jadi , " gelukzakken " zijn wij . Leuk woord vind ik dat .
Wij zeggen " gelukvogels " :lol:

Ik ben in de tuin bezig , met de kruiden en de groentjes kweek .

In mijn groente tuintje staat ( als alles opkomt ) : lente-ui / courgette / 2 soorten wortel / paksoy / andijvie / rode kool / knolselderij en okrah ( heeft mijn oudste mee terug genomen uit Nepal ) . In de kweekbak staat nog pompoen , maar weet niet of dat het gaat doen dit jaar .

In mijn kruiden tuintje staat : thijm , peterselie , rozemarijn , oregano , stevia plantje , kaaps knoflook plantje en een curry plantje .

In de plantenbak staat de bieslook in bloei , de bloemen kan je ook eten ( lekker in salade ).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

jadi

28 mei 2020, 13:59

An-Wildflower schreef:
28 mei 2020, 13:01
@Jadi , " gelukzakken " zijn wij . Leuk woord vind ik dat .
Wij zeggen " gelukvogels " :lol:

In de plantenbak staat de bieslook in bloei , de bloemen kan je ook eten ( lekker in salade ).
Geen geluksvogels in België :lol: wel pechvogels :lol: :lol: :lol:
Ik wist dit niet dat je van bieslook ook de bloemetjes mag op eten..Ik dacht dat het vergis was
Dank voor de tip, een mens is nooit te oud om te leren

grootjegerda

28 mei 2020, 14:38

Dat ziet er goed uit An, lekker alles uit eigen tuin.
Wij krijgen vaak uit de moestuin van vrienden.
Beterschap en sterkte voor alle zieken, en een knuffel voor die het nodig heeftAfbeelding

marietteke

28 mei 2020, 15:09

Afbeelding
wat mis ik het zeetje , en op deze foto te zien , was het wel koud hé ,
Dus nu al het derde jaar dat we niet gegaan zijn ,
eerts mijn zus haar ziekte , en u het allemaal beter is met haar ,
is die coronavirus de spelbreker , pfff . tja als we maar gezond mogen blijven h" ,

Ann , ziet er tof uit , je groententuintje ,
en lekker vers én gezond ,
ik heb op mijn balkoneke een pot staan , daar planten we elk jaar ,
wat aardbeidjes in , we vinden het leuk om ze zo te zien groeien ,

Gerda ook een fijne dag voor jou ,

omadina , en ondertussen al wat gaan tennissen , ?

Lenk , ja Lenka zal niet goed kunnen volgen ,
dat ze voor een gesloten deur staat ,
maar gelukkig heeft ze haar wandeling toch ,

jadi , laat je menu smaken ,
wat het ook zal zijn :lol: :lol:

bekske hallo

Bertje , je kan weer mooi geknipt voor de dag komen ,
en je baard ook mooi gedaan ,

flowers ja 'n mens moet naar zijn lichaam luisteren ,
teveel ..is nooit goed ,

bloemeke , en alles ok met de "tuut "
en begrijpt je schoonvader waar hij nu is ?

fijne dag allemaal
geluk vind je onverwacht

grootjegerda

28 mei 2020, 15:25

Ja Marietteke het coronavirus gooit veel roet in het eten pfff
daar zijn we voorlopig nog niet vanaf.

Leuke foto, wie ben jij?