In t koffie en theehuisje: "Carpe Diem"

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

grootjegerda

29 mei 2020, 18:32

Puzzel het is niet verkeerd om dat hier ook te doen.
Bij "voorstellen is dat algemeen"
nu zit je Carpe Diem.
Beterschap en sterkte voor alle zieken, en een knuffel voor die het nodig heeftAfbeelding

zonnebloemetje

29 mei 2020, 18:59

hallooooo een goeie avond al bijna weer

eerst efkes uitrusten en hier iets komen schrijven , want ik heb daarjuist een koekebroodje in de oven gestoken en daarvoor eens met mijn stofzuiger rondgevlogen nadat ik een beetje mijn keuken had afgewassen , maar deze namiddag hebben we toch van ons overdekt terras genoten in de schaduw om onze koffie te drinken want er kan niet altijd gewerkt worden
maar de laatste tijd kom ik precies tijd tekort en dan nog wat geloop er bij doordat mijn schoonvader sinds donderdag in het rusthuis is maar soit het zal wel beteren zeker

marietteke oeps voel jij je nog zo jong ???? ik dacht dat jij van het zelfde jaar van mijn ventje was
en de was van mijn schoonvader die doet mijn schoonmoeder thuis zelf maar wij moeten die ophalen doordat er nog beperkt bezoek is want mijn schoonmoeder mag maar 1x in de week voor een half uur op bezoek in het rusthuis door corona hé

thijli wat erg van jou hondje , hopelijk is dat beestje rap weer beter
en ik ben sinds de jaren 70 een grote fan van Rob de Nijs en wij zijn toen verschillende keren op verschillende plaatsen in Nederland naar de fandag geweest
en ik ga volgende maand op pensioen ( 65 jaar ) en mijn ventje ( Picasso* ) heeft hier ook nog geschreven een tijdje geleden

Bertje deze voormiddag binnenpretjes gehad in de winkel , ja tis toch erg hé met sommige mensen die de regels aan hun voeten vegen
en ik zie dat jou baard ook weer in de plooi ligt door jou kapper , awel ik vind een baard altijd mooi en mijn ventje heeft er ook één

Sita , mijn schoonvader was de laatste weken alweer 2x in het ziekenhuis beland doordat hij gevallen had en doordat hij dement is was zijn toestand er zeker niet op verbeterd want de eerste keer was hij gevallen door dat hij weer een beroerte gekregen had en vorige week heeft hij dan ook zijn neus gebroken door te vallen

grootjegerda wat een leuke afbeelding die jij geplaatst hebt deze morgen
en hopelijk heb jij ook van jou vrijdag genoten vandaag

omadina wij denken er ook aan om op een appartement te gaan wonen en ons huis te verkopen
maar we willen eerst iets vinden die ons aanstaat en niks overhaast doen
trouwens een mooie foto van aan zee

An-Wildflower leuke fotootjes van jou kruiden , ik heb ook verschillende soorten tijm en bieslook en lavendel staan in potten en ik kan er niet voorbij gaan zonder er aan te ruiken

jadi ik maak iedere jaar confituur van rabarber en ik vind die super lekker maar rabarberconfituur heb ik nog nooit geproefd uit de winkel

Bekske hopelijk heb jij ook een leuke vrijdag gehad vandaag

puzzel opgestaan met een punk kapsel zie ik , das eens wat anders hé

Remie hopelijk al wat beter , spoedig herstel

Lenk werk jij nog altijd thuis ???? of moet je alweer met het openbaar vervoer gaan werken

ghyra , miesje , en Flowers
halloooooo

allé tis alweer etenstijd sè en daarna ga ik de visjes nog een vers badje geven
want morgen ist zaterdag en wasjesdag en ik heb daar bovenop ook nog een afspraak bij mijn kapster voor nieuwe krulletjes
voor iedereen nog een gezellige avond verder

daaaaag

Afbeelding
Afbeelding *** Zie het leven van de zonnige kant ***
Bert

29 mei 2020, 19:01

Allé, ben hier voor de tweede keer op een dag. Mijn record is zeker verbroken.
Thijli, ja, muziek jaren 60 en 70 hoor ik ook zeer graag. Nederlandstalig iets minder, maar er zitten er ook
tussen die ik wel kan smaken.
De namen hier, dat komt wel in orde hoor. Is ook veel in één keer hé.
Puzzel, daar heeft u goed aan gedaan met u voor te stellen bij "voorstellen". Dit is indertijd niet bij
me opgekomen om dit te doen. Ben ook niet van slimste hé 🤣🤣🤣
Maar nu schrijft u bij het k&t huisje, leuk van u!!!
Ja, de mensen doen steeds alles na van iemand anders hé. Als u plots ziet dat de donderdag een kalme dag is, zijn ze daar allemaal de donderdag na enkele weken.
Marietteke, was jij aan het zagen?? Niet op gelet. Ofwel ben ik dat gewoon van thuis ......😆🤣.
Johan Verminnen, ik denk dat hij ongeveer van mijn leeftijd is. Maakte mooie muziek.
Ook altijd mooie foto's van u met uw zus.
Hey Sita, ik kon nog net terugscrollen tot bij u. Bedankt voor uw bezoekje.
Remie, al wat aan de beterhand ondertussen?
Jadi, genoten op het terras? Woont u daar graag op jullie nieuw appartement?
Omadina, prachtig die foto!!! Men zou zin krijgen om naar de zee te gaan, maar het mag niet zeker??
Leuk als men aan de kust woont.
Bloemeke, bezige bij, al aan het kuisen geweest vandaag???
Lenk, fijn dat u mijn plaatje gepikt hebt. Amai, alles vernieuwen rond de achterdeur????
Ik ben er nog niet aan toe om me in te schrijven bij FB. Ik heb er al veel aan gedacht, maar ben ook een eeuwige twijfelaar.
An, was er nog iets over op de markt na uw bezoekje???😁😁😂
Sorry als ik niet iedereen een antwoordje geef.
Mijn lijstje is af en opgeslagen, nu moet ik niet meer zoeken naar de namen.
Er staat ééntje niet op, ik zelf natuurlijk. 🙄🙄😂😂

A ja, jullie mogen gewoon Bert zeggen hoor, of Bertje, of nonkeltje (hé Miesje 😀)
Nonkel Bert was ook maar een idee van de kleinkinderen van mijn broer. Die nonkel mag er gerust af.
Ik vraag me af of dit zou kunnen bij de moderators, die nonkel er af halen.
Wij hebben geen kinderen, dus ja.....ook geen kleinkinderen. Wij zijn veel bij mijn broer en zijn kleinkinderen zijn daar soms. Maar ze waren daar rap om te helpen een naam zoeken, de sloebers.

Bloemeke, Marietteke, Ghyra, Bekske, Miesje, Omadina, Jadi, Sita, Lenk,
Remie, Flowers, Grootjegerda, Puzzel, An-Wildflower, Thijli

Afbeelding

Nu vlug mijn toerke doen want ik had nog geen tijd vandaag. En ook, het was te warm......
nog een fijne avond allemaal.
😎😎

Lenk

29 mei 2020, 22:16

An-Wildflower schreef:
28 mei 2020, 09:19
Goedemorgen allemaal ,

@Lenk , heb jij een labrador die Lenka heet ? Wat leuk .
De facebook pagina 'ge zijt van... ' heb ik ook op fb " je bent ......... als " heet dat bij ons haha.
Wat vind jij van thuiswerken ?
Mijn man wilde er eerst niets van weten , nu wil hij niet meer anders.
( voor mij gaat dat niet op , ik werk in een winkel )

@Jadi , wat ga jij veel supermarkten af zeg . Is dat nog veilig bij jullie ?
Ik merk hier dat ze de afstand regels steeds meer " vergeten " .
Ik doe alleen nog boodschappen tussen 18.30 en 19.30 , dan is het rustig. ( maar ik ben dan ook heel bang voor dit nare virus ). Ik vind de boodschappen niet persee duurder geworden gelukkig .

Fijne donderdag allemaal .

Afbeelding
Ja ons bruintje noemt Lenka. En Lenk is mijn Nick. Eerlijk ik ga met pensioen op 1 sept 22. Ik wil niet meer fysiek naar het werk. Ik vind thuiswerken fijn. Het was effe zoeken maar alles is gewoon lekker; nu heb mijn plaatsjes in huis en tuin. En dit zonder stoorzender voor man.

puzzel

30 mei 2020, 06:16

gdm, wat een rust, zelfs de kikkers zijn stil ....

Bekske

30 mei 2020, 08:22

Afbeelding
rustig weekend en zaterdag groetje

grootjegerda

30 mei 2020, 09:52

GOEDEMORGEN ALLEMAAL.

Afbeelding
Beterschap en sterkte voor alle zieken, en een knuffel voor die het nodig heeftAfbeelding

grootjegerda

30 mei 2020, 10:25

DEZE IS VOOR REMIE

Afbeelding

thijli

30 mei 2020, 11:06

Afbeelding
Iedere dag een lach

An-W

30 mei 2020, 11:07

Bert , ik haal altijd mijn fruit op de markt . De markt is allang niet meer goedkoper dan de supermarkt hier , maar ik vind het fruit wel smakelijker op de markt , en je helpt ook nog de lokale ondernemers een beetje he ?

Lenk , met welke leeftijd mogen jullie in Belgie met pensioen ? Hier in NL is dat momenteel 66 en 4 maanden.

Sita en Marietteke , die unieke tegel mettertijd lijkt me wel wat . Dank voor het antwoorden .

Remie , ik hoop dat je snel weer opgeknapt bent hoor . Beterschap voor je !

Zonnebloemetje , haartjes weer mooi in de krul ?

Iedereen hier in het koffie en theehuisje wens ik een heerlijke zonnige zaterdag .

Afbeelding
Laatst gewijzigd door An-W op 30 mei 2020, 20:21, 1 keer totaal gewijzigd.
'Voor iedereen met ellende of ziekte : sterkte , moed, hoop , kracht en beterschap.'

puzzel

30 mei 2020, 13:02

weer twee poeskes geboren, wist niet waar ze waren, maar onze dochter was net hier en die heeft net zolang gezocht tot we ze vonden. Mijn man kende dit plekje al, maar ... .Ik denk niet dat ze het overleven. We hebben er nog twee: Pieke en Pien, maar die komen ze woensdag ophalen. Zitten in de garage in een hele hoge doos, waar ze niet uit kunnen, maar eentje kan dat wel, dus nu er iets overheen gelegd.

marietteke

30 mei 2020, 15:31

Afbeelding
hallo goeiemiddag ,
vanmorgen al "komiskens" gedaan ,
en vanmiddag 'n uurtje gaan fietsen , was wel véél wind ,
is natuurlijk leuk als je meewind hebt natuurlijk , :lol:

puzzel ,
oh ! zal wel schattig zijn zo'n kleine poesjes ,
hopelijk krijgen ze ergens 'n goede thuis ,
euh ..vraagje , wat is eigenlijk gdm?

Ann , wij hebben hier een super goede Delhaize ,
en die hebben ook altijd mooi en vers gerief ,
maar ja op de markt ook wel hoor :lol:

thijli,
ook een fijne dag gewenst ,
als ik je naam lees , moet ik altijd aan 'n vogeltje denken , :lol:

Gerda , ja 'n heerlijk zonneke vandaag , zalig ,

Bekske hallo

Lenk
in welke winkel werk jij ?
Marietteke, was jij aan het zagen?? Niet op gelet. Ofwel ben ik dat gewoon van thuis ......😆🤣.
haha Bert , ...dat heb jij gezegd hé :lol: :lol: :lol:

Remie nog altijd in de "lappenmand "
of ondertussen al wat beter ?
marietteke oeps voel jij je nog zo jong ???? ik dacht dat jij van het zelfde jaar van mijn ventje was
oeps bloemeke , mijn grijze hersencellen zijn wat aangetast , denk ik ,
haha , nu dacht ik echt dat ik in juli 67 zou worden ,
jeetje ben gaan rekenen en ja ..je hebt gelijk ,
ik word er verdorie 69 , was me dat effe schrikken seg :lol: :lol: :lol:

omadina , en is het al wat drukker nu aan 't zeetje ?

miesje sita jadi
fijne dag allemaal
geluk vind je onverwacht

An-W

30 mei 2020, 18:28

@ Gerda , puzzel , Flowers , Remie , Thijli ( Inge en Waterloper ? ) :

Jullie moeten veel groetjes hebben van onze Belgische vriendin Boterbloempje .
Ze komt misschien hier nog op een later moment , maar haar man moet nu thuiswerken , dus hij heeft de pc nodig .

Ik heb haar verteld dat er hier leuke en gezellige mensen zitten op het forum :D
Ze weet ons in elk geval te vinden . :wink:
'Voor iedereen met ellende of ziekte : sterkte , moed, hoop , kracht en beterschap.'

puzzel

30 mei 2020, 18:36

de poeskes krijgen een goed thuis op een boerderij in Zeeland. Maar moeten bij hen wennen aan het boerderij-leven

An-W

30 mei 2020, 20:18

Marietteke , weet je niet meer hoe oud je bent ? :D
Heb ik ook soms last van .
Je bent zo oud als je je voelt hihi .

Ik vermoed dat gdm wel goedemorgen of goedemiddag moet zijn ?

Ik kom jullie hier nog even wat wilde bloemen brengen die ik net op mijn na-het-eten-wandelingetje heb gekiekt.
( ik heet tenslotte niet voor niets wildflower he ? :lol: )

Fijne zaterdagavond allemaal .

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding