In de Vier Seizoenen reeks 18 Lente 2020

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

wilde eend 2

30 mei 2020, 20:24

Goedenavond seizoentjes allemaal,
Clive : gelukkig konden jullie snel terecht bij de dierenarts voor Matice zijn oor . Hopelijk herstelt hij goed .
HVT en OMA C : bezig met de strijd tegen de pollen en pluisjes .. ;-) //////////////////////
Je gelooft het bijna niet : vandaag geen muziek ( tot nu toe ) bij de ***buren. Er is een barbecue met 7 personen .. maar voorlopig is er alleen gepraat te horen ....
Voormiddag heeft hij een hoop onkruid weggedaan , netjes tot op de scheidingssteen aan zijn kant .. :? :? en gelukkig heeft hij mijn pioenrozen laten staan ... Ik mag dus hopen dat het stilaan de goede kant op gaat ... Oef !!!
Vandaag nog maar eens een lading naar het containerpark gebracht ..... langzaam aan komt er schot in de zaak en een beetje ruimte tussen de spullen ....
Ik wens iedereen een goede nacht en morgen een fijne dag!!
Denk aan de dieren en een schotel met water aub ... DANK !!!

anjelierken

30 mei 2020, 22:24

Hallo iedereen,

Clive: Matice een oorontsteking, gelukkig waren jullie er op tijd bij, want het is pijnlijk.
Operaties voor de boeg, niet leuk maar wat moet , moet.Met pijn blijven lopen is ook geen optie.

HVT: als ik groenten spoel, gebruik ik het spoelwater ook om de planten water te geven.
In de toekomst zullen we meer en meer water moeten besparen.Dat wordt een kostbaar iets.

Die pluisjes vindt je overal, ons kippen achteraan lopen echt op "wol".
2 van de kippen zijn broeds, die zitten terug voor enkele weken op de nest.De andere 2 kippen leggen nog eieren in die nest, dus moet ik die er steeds afhalen , wat ze niet leuk vinden.Vorig jaar was dat ook zo.

Spaanse woef is in diepe slaap, die heeft zijn rust niet gehad vandaag, de ukjes zijn hier geweest in de namiddag samen met de ouders.Toen we buiten zaten , zag ik plots ukkemeisje aan de binnenkant van de vijver zitten 8O , vlug erheen, ze zat tussen het groen, schoenen en broek nat.Zoonlief vroeg wat ze daar deed ?ze ging de "frog" vangen. We hebben kleine kikkertjes in de vijver.Ukkemeisje moet je toch echt in het oog houden .

Dames, tot morgen allemaal.

Muddy Maddy

31 mei 2020, 08:30

Goede morgen seizoentjes,

Fijn Pinksteren!

Wij hebben gisteren bbq gehouden. kippeboutjes in paprika marinade. met koude currysaus ( van de frituur) 's avonds elk een halve kippelookworst. ventje heeft gekeken naar 'ferris buelers day off' en ik heb het laatste gezien. dan gekeken naar marring millionairs en bride en prejustice: the forbidden weddings. Ja wadde, in de laatste was een moeder er toch serieus over met haar aanstaande schoonzoon die ze een varken vind. en een ander kon niet begrijpen dat haar dochter lesbisch was: ze moest met een man trouwen! In de kerk, dan pas kon hij zijn dochter weggeven net als haar zussen. en dan het belerend vingertje van een andere moeder.
Buren deden ook bbq maar dan 's avonds en er was dan al veel wind. ventje denkt dat we vandaag wel kunnen bbq-en maar niet buiten eten. ( wegens wind)
ons moeder belde: ik was de tijd uit het oog verloren. die rekent nog steeds in franken. ze moest nu echt weten hoeveel ze aan de belastingen moest betalen in franken. zeg, mopperde ventje dat weet ik niet dus calculator gebruikt. Toen zei ze dat het nog meeviel. vriendin 1 is altijd kwaad als moeder weer eens in franken rekent en er natuurlijk naast zit. de laatste keer zat ze juist met de 2 eurostukken voor de kat.
mijn gordijn met plaatsing komt op 600 euro, 150 vooraf en 5 weken wachttijd. moet tegen dinsdag bevestigen.
ik heb enorm veel last van hooikoorts op de moment. bloem en graspollen. er zaten vliegen in huis en Gimly zag ze wel vliegen maar kon ze niet vangen. Zijn broer was daar 'n krak in. daar hij lang was kon hij hoog springen. dan peuzelde hij de vlieg op.
Gimly ligt nu languit op de vloer van de living. beetje mekkeren tegen een meeuw op het dak van ilona. zijn staart doet overuren. te laat om een foto te maken, hij lag daarjuist open und bloos.
Straks ofwel een boterkoek opwarmen of weer een meloenmelange. ik heb nog frambozen en bramen ook. en een doos perziken maar aangezien ik geen fruitschaal heb om ze te doen rijpen...
ik vind ook mijn goesting niet in de aangeboden assortimenten fruitschalen.
we hebben een nieuwe bus luchtverfrisser in de keuken gestoken. het ruikt nu naar lavendel. maar ik ga straks daar toch nog van die kliko korrels in de zak smijten.
Er zal wel weer niets op tv zijn. of misschien dan verder kijken naar the cleveland indians nummer 3.
Ventje zijn verjaardags kado is toegekomen, moet nog geld overschrijven en ik krijg de helft van Gimly. hij heeft gisterenavond die oorlogsfilm uitgekeken en meteen nummer 2 gestart.
wij staan op de hoek van de zijstraat dus gaan ze ons niet liggen hebben morgen.
de enige straat waar beurtelings parkeren nog bestaat. allez, we zijn weer een unicum op den opex. :roll: Ventje zei dat er heel veel volk stond aan de lidl en mensen van bredene zeiden dat er ook lange rijen stonden met tweede verblijvers Die Lidl heeft een bakkerij. wij niet. er zou geen plaats zijn. De kassierster moet èn de karren ontsmetten en kassa doen. dus ventje een grote klodder gel op zijn handen en zo de kar vastgepakt. bij iedere niesbui of hoestje ben ik alert sinds ik weet dat zijn collega mogelijks besmet is. Die ging ook bbq doen maar ze kan nog niet deftig kauwen met haar getrokken wijsheidstanden. ventje zei de oplossing te hebben: gehakt!
Die meeuwen kunnen nogal kabaal maken, ze imiteren precies ruziënde stemmen ook, naast kattengeklaag. je weet nu niet als je half uit je slaap komt of er nu volk 's morgens vroeg thuisgekomen is of dat het meeuwen zijn. :?
Anjelier: Spaanse woef uitgeteld? Geen dutje kunnen doen en ukkemeisje in de vijver. hopelijk is die niet diep. Vrienden van ons hebben ook zo'n siervijver en ook al tweede kikkers op 1 steen gezien die zaten te zonnen of kleine kikkertjes aan het maken.
Clive: gelukkig was je er snel bij met Matice. Bij ons mag er slechts 1 persoon bij het huisdier en in de wachtkamer staan de stoelen ver uit elkaar. Hopelijk is het een makkelijke pillenslikker. Ons Mies was dat niet. die"deed" alsof ze geslikt had en dan floep de pil eruit. heb ze dan gemalen met de mortal en pestel en onder haar eten gedaan. toen lukte dat. want madam eiste whiskas maar likte de saus op. bij haar korrels liet ze de erwten staan.
Oma C: hier meer haar dan pluizen die binnen waaien. we gaan weer een ouderwetse vliegenvanger moeten hangen. boven hebben we een electronische muggendoder. 's nacht is de bibliotheek verlicht. maar je valt uiteindelijk toch in slaap.
HVT: was dat prentje nepeta dat op fb stond. ventje vroeg of je dat kon stekken. denk van niet.
Iedereen een fijne pinkerdag en Keep Safe.
Cats Rule!

Oma-C

31 mei 2020, 10:06

Afbeelding

Goede morgen alle maatjes, een fijn Pinksterweekend
zonnig is het al zeker :wink: geniet ervan... :)

Hier geen tv met zo'n weer, alleen het nieuws wil ik
elke dag zien hoewel het ook bijna altijd hetzelfde is... :oops:

M-M laat de BBQ maar smeken als je ervan houdt
moet je ervan profiteren met zo'n weer als tegenwoordig
Ik reken nog wel eens naar Bfr als het een heel groot bedrag is
dan schrik je zeker hoe duur het leven geworden is :oops:

Helena, hier in de buurt wordt ook veel in de tuintjes gewerkt
nu de mensen thuis zijn, werkende mensen moeten
genieten van vrije dagen en weekenden hé.. :lol:
en ik denk dat het meer stofwebben zijn dan spinnenwebben
heel vervelend, je kan bezig blijven... :oops:

anjelierken, dat zal schrikken geweest zijn als die kleine
in de vijver zat, je ziet hoe rap ze zijn en hun nieuwsgierigheid
is niet zo rap geblust... je moet veel ogen en oren hebben
bij dat kleine grut :oops: maak ze maar eens wijs dat
het gevaarlijk is, "gevaarlijk wa's da???"

wilde eend zou het kunnen dat de "buren" het gesnapt hebben
of is het stilte voor de volgende storm...? sterkte
en geniet van de voorlopige rust :roll: :wink:

Alle maatjes een fijn lang weekend en maak er het beste van...
Eender hoe...morgen is het al 1 juni :roll:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Helena van Troje

31 mei 2020, 10:47

Iets vroeger dan gewoonlijk.

MM ja dat is nepeta in het Vlaams kattenkruid.
Ik denk dat je die plant gewoon kan scheuren.
Uitsteken en in twee of meer doen.
Hij kruipt gewoon verder.
Binnen een paar weken moet ik die weer serieus intomen.
Nu zit die vol met allerlei insecten die op buien en hommels en zo lijken.
Ook de vlinders, als er zijn, komen daar op.
Het is het wat nog overblijft samen met de veronica (ereprijs), de verbena (ijzerhard), gilennia (braakwortel) en zo nog wat van de oorspronkelijke beplanting in 2013. Ondertussen zijn er heel wat verstekelingen bijgekomen.
Tot hiertoe was het nog te doen, maar nu smeekt de tuin om water.

Ach ja, het is Sinksen vandaag.

anjelierken

31 mei 2020, 13:16

Hallo iedereen,

MM: in de namiddag zitten die kleine kikkertjes te zonnen op een steen.Er zit ook 1 grote in.Die is er nog niet lang, onlangs zag ik hier iets voorbij springen aan het raam en de volgende dag zat die in de vijver. Langs de randen aan de binnenkant is het niet te diep, maar verder naar het midden wel , iets meer dan 1 meter, dat moet om de vissen te laten overwinteren .

Hier is ook alles poederdroog.Op het veld een beetje verder hebben ze plantjes gezet die ze dagelijks uren besproeien.Dat hebben we nog nooit gezien.We wonen hier 30 jaar en het is de eerste keer dat we sproeiers zien.

Vandaag een rustige dag.

mammyretro

31 mei 2020, 21:05

goede avond
clive beterschap voor matice oor ontsteking is pijnlijk

youpi,we mogen terug naar Belgie ,
deze namiddag heeft mijn zus ons uitgenodigt voor koffie en taart

volgende week beginnen we met ons behang, ,
papy wil nu de salon behangen, ,nu juist we terug mogen wandellen

bisous,en slaap wel
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi

Oma-C

31 mei 2020, 21:59

Nog een fijne zondagavond,
allen kunnen genieten van de zon?
Nog een goede nacht en tot morgen :wink:

Afbeelding

Muddy Maddy

01 jun 2020, 08:50

Goede morgen seizoentjes,

Iedereen een fijn pinksteren gehad?

Vandaag het restje bbq. de gekruide steaks. morgen moet ventje gaan werken naar brugge.
Woensdag komen ze voor de waterverzachter: die zijn onderhoud moest worden verzet en Donderdag dan de pijnkliniek ten minste als de CMS geen roet in het eten gooit want er ging een hoge kop op bezoek komen. :? ik heb nog geen bericht van dat taxi bedrijf gekregen want ik erg onbeleefd en onbeschoft vind. straks mag ik nog een lijnkaart halen bij Jan, per tram naar het station en daar de nr 1 nemen die langs het ziekenhuis passeert. met mijn mobiliteit zou ik dan beter om 12 uur vertrekken met wat sjans ben ik er om 13 uur als mijn afspraak begint.
Nog geen nieuws van ir. ga morgen zelf poolshoogte nemen ( noord of zuidpool) want ventje wil de oven gedaan hebben.
de week erop mag ik eindelijk een pedicure.
morgen gaan ze ook beslissen wat ze met mijn losse tegel gaan doen. had een fb messenger bericht naar paul gestuurd. als zijn vrouw zijn account gebruikt heeft dan zal ze het hem wel gezegd hebben want het was even na 8 toen de 'ping' van messenger ging. ik dacht dat Joyce weer een lumineus idee had.
Normaal staan er hier her en der nog auto's maar 't is een mirakel want ze staan hier allemaal juist en de kerkklok heeft 20 min geleden 8 uur geslagen.
mijn berichtje op fb heeft dus enkelen doen nadenken of hersencellen geactiveerd die aan het slapen waren. want gisterenavond stonden hier weer enkele vreemde auto's. ( of het kan ook dat ze denken nu weet de politie van meer en vrezen ze ook een roos briefje onder hun ruitenwisser.)
De chinees heeft op fb laten weten dat ze af en toe de telefoon van de haak laten want ze krijgen onwijs veel volk over de vloer. Zoals ventje zei: allen daar heen!
Misschien dat als ventje toch toestemming heeft om mij te voeren, we misschien dan 's avonds eens chinees kunnen eten mits de bestelling vroeg genoeg door te geven want ze geven al minder mooi weer uit. en mijn knoken laten nu al verwittigingen weten. mijn rechterbeen ( die waar die pees verkalkt is) wilde gisteren niet mee en ik heb er met Perskindol op gespoten. misschien zijn er haarden bijgekomen, ten minste dat denkt Dr Jonathan want die onstekingswaarden stonden hoog.vergelijkingsmatriaal heeft hij (nog) niet.
Moeder belde voor een gewoon praatje. heeft ze weer kort moeten houden want ze heeft weer last van haar darmen.Haar buurman was met zijn zoon naar Antwerpen gereden zaterdag om hun haar te laten knippen! ik dacht dat er toch ook herenkappers waren in brugge? Moet dat nu in Antwerpen?
Gisteren naar de Gimli Glider gekeken: een docu van NG over dat vliegtuig met te weinig brandstof die toch veilig landde. daarna naar panic in the skies omdat kate Jackson van charlies angels er in meespeelt. Die speelt ook mee in empty cradle. Geen Deep Space 9 want er moet een nieuwe disc op. dan maar gekeken naar csi las vegas. met dat we pas om 2 uur klaar waren met eten heb ik geen dutje gaan doen en tegen dat csi gedaan was, ben ik naar bed gegaan. ventje zei dat ik gedroomd heb want ik was aan het bewegen met mijn hand. zoals een kat beweegt in zijn slaap of een hond rennende bewegingen maakt. Ik heb inderdaad gedroomd maar weet niet meer wat.
Wakker geworden van de kerkklok en opgestaan omdat ventje zijn digitaal nieuws aan het lezen was en ik een muziekfragment hoorde. Moet nu elke morgen korsten uit mijn ogen wrijven met oogreiniger. zal wel weer iets te maken hebben met de allergie. vandaag zouden de boompollen iets minder zijn, maar de graspollen blijven hoog.
Morgen dan naar de boekhandel en de beenhouwer.
vanaf volgende week weer de normale handel en wandel. ventje gaan werken op dinsdag en donderdag. vrijdag boodschappen....
moet nog een vensterspons hebben want de laatste die mijn ramen gedaan heeft was een vervanging ( voor ir. en voor die afghaanse) en ik vind de spons niet.
Fijne dag seizoentje en geniet nog wat van de zon + Keep safe!
Cats Rule!

Oma-C

01 jun 2020, 09:13

Afbeelding

Goede morgen allen seizoentjes,
volgens de weerman begint vandaag de zomer
net nu het weer aan 't veranderen is :oops:
Ik dacht al wel, als we de zomer al maar
niet gehad hebben met het voorbije zomerweer... :roll:

M-M ik heb ook eens een mail gestuurd naar een taxibedrijf
met een vraag en ik heb er ook nooit een antwoord op gekregen
daar kennen ze alleen oproepen denk ik om een taxi te bestellen
maar op vragen antwoorden is moeilijk...raar maar waar
het is al wel een aantal jaren geleden :oops:
Succes voor de pijnkliniek in de week...

Alle seizoentjes nog een fijne 2e pinksterdag
Groetjes aan allen en tot later :wink:

clive

01 jun 2020, 09:20

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Mammyretro, hartelijk dank voor de beterschapswensen voor Matice, is echt heel lief van jou. Succes het behangen, het zal er mooi uitzien als het af is.

Muddy Maddy, voor raamdecoratie vragen ze echt wel veel geld, maar het gaat wel meteen een ander zicht geven.

Gisteren mijn boekje ingevuld voor mijn operatie en dan morgen een afspraak maken voor het verder invullen van het opnameboekje, bloed prikken en een ECG.
Heb de strijk al rug, het was een grote maar een heel gemakkelijke, was er op een uurtje doorheen. Heb wel in pyjama gestreken :oops: . Dadelijk gaan douchen.
Vond dat er gisteren een venijnig windje stond, ook op de hondenplein, maar had gelukkig een dun rood jasje aan. Ze hadden droevig nieuws, een Labrador die in de groep van de gevorderden staat is overleden op de leeftijd van 9 jaar, wat jong is. Maar begrijp de baasjes ook niet echt goed. Hij was plots heel erg ziek geworden, maar ze hebben hem gewoon slapen gelegd en hij is overleden gedurende de nacht. Als Matice zo ziek zou zijn, ga ik daar de nacht niet bij in, maar ga ik onmiddellijk naar de dierenarts en eventueel moet hij dan daar overnachten. Maar die mensen hebben een semi boerderijtje en manlief zegt dat die mensen anders reageren op zoiets omdat de hond eigenlijk moet waken en niet zoals onze krullenbol een luilekker leventje leidt. Maar vond het wel erg spijtig.

Zo, we gaan de oor van Matice verzorgen , dat moet 2X per dag gebeuren en dan ga ik douchen en boven de slaap- en de badkamer doen en daar even stofzuigen en de pyjama' s voor vanavond al klaarleggen.
En dan de rest van het licht HH doen en dan de groentjes van Matice schoonmaken en deze steamen.

Mag pas volgende week naar de kapper, nu wordt het echt wel tijd, zeer zeker mijn frou is echt wel veel te lang en dat is een beetje vervelend.

Ga niet alle namen noemen, maar wens jullie allemaal een zonnige maandag.
Liefs en een hele dikke knuffel voor jullie allen.

anjelierken

01 jun 2020, 13:12

Hallo iedereen,

Mammyretro: behangen is wel een werkje, maar nadien zitten jullie terug voor jaren goed.
Fijn dat je bij zus op de koffie kon, zal wel een tijdje geleden zijn dat jullie elkaar nog gezien hebben.

Ben in de tuin bezig, heb me goed ingesmeerd en met petje op tegen de zon.

Vanavond eten we een koude schotel, dat past bij zulk warm weer.

Helena van Troje

01 jun 2020, 16:00

Pas laat terug wakker geworden na een slechte nacht.
Deze voormiddag veel gedaan gekregen toch nog.
Nu aan het wachten op de levering van vers en gezond:groenten en fruit van de lokale boer.
Ik durf niet te ver uit de buurt uiteraard.
Zal straks als het wat afgekoeld is mijn dagelijkse wandelingetje gaan doen.
Alhoewel afkoelen zit er duidelijk niet in vandaag.
Dus weer een rotnacht in een veel te warme kamer.
Ik ben eens benieuwd wat die levering gaat zijn.

Ik weet niet wat de mensen ertoe aanzet in dichte drommen naar Nederland te rijden om een pintje te gaan drinken op een terras.
Voor mij betekent een terras hier in de stad een vieze stoel in de blakke zon met de duiven om en rond u en meestal is er dan ook nog een stinkend rioolputje in de buurt... en een ober die doet of je lucht bent...
In het park is het ook al niet veel beter. Lieve, maar super trage bediening in de ene gelegenheid e, in de andere gelegenheid is het altijd rommel en chaos troef.

Ik zou graag een toertje met de fiets doen, maar durf niet te ver van huis.
Ach we zullen morgen onze kans maar wagen als iedereen of toch bijna iedereen terug aan het werk is of naar school. Dan zal er overdag toch niet teveel circulatie zijn, hoop ik.

Ik ga me verwennen met een chocomousse. Zelf gekochte weliswaar, maar hij is lekker.

wilde eend 2

01 jun 2020, 18:16

Dag seizoentjes allemaal ,
HVT : bij mij ook geen haar op mijn hoofd dat er aan zou denken om zo ver te rijden om op een terras te gaan zitten ... en er is dan ook nog veel te veel volk en dus niet veilig .
Gisteren met de vriendin van 87 jaar in het bos gaan wandelen en met de nodige afstand op een bank zitten babbelen ...Dat is genoeg .
Vandaag heb ik weer 3 grote plastieken zakken vol gestoken met oude lakens en dekens die weg mogen .... :wink: :wink: en ik ben er nog niet helemaal doorheen . er zijn nog een paar kasten te doen ...Maar we vorderen langzaam maar zeker ..
Clive : hoe was het in de hondenschool op ben je niet geweest door de pijnlijke oor van Matice ??
Groetjes aan iedereen een vol goede moed verder....

Oma-C

01 jun 2020, 18:39

Afbeelding

Een goede avond, nu is het al beter buiten
Te warm is niet goed voor mij, dan blijf ik in de koelte :wink:
Straks koude schotel klaarmaken en morgen zie ik wel weer

Alle seizoentjes een gezellige avond en een goede nacht
ik slaap alleen onder een katoenen lakentje dat is te doen
en met de ramen open... :)
Slaapwel allen en tot morgen