Terrorisme en geplande terreurdaden in Europa
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Het is vandaag exact 2 jaar geleden dat een geradicaliseerde bekeerling twee vrouwelijke politiemensen neerschoot terwijl hij Allahu Akbar riep. Een derde slachtoffer was een 22-jarige leraar die gewoon in de auto zat te praten met zijn moeder. Weet iemand nog in welke gemeente dit plaatsvond? Fait divers, zoiets.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
-
squadra - Lid geworden op: 26 mei 2020, 18:34
Rellen in Minneapolis verspreiden, schoten gelost en doden gevallen en dit voor het doden van een crimineel, die niet goed te keuren is...……. maar wat een verschil hier bij ons.Wil. schreef: ↑29 mei 2020, 20:55Het is vandaag exact 2 jaar geleden dat een geradicaliseerde bekeerling twee vrouwelijke politiemensen neerschoot terwijl hij Allahu Akbar riep. Een derde slachtoffer was een 22-jarige leraar die gewoon in de auto zat te praten met zijn moeder. Weet iemand nog in welke gemeente dit plaatsvond? Fait divers, zoiets.
![]()
-
• Een tiener die een pakje kauwgom pikt in een winkel: een crimineel(...) en dit voor het doden van een crimineel (...)
• Een man die met een automatisch geweer 49 mensen doodschiet in de nightclub 'Pulse': een crimineel
Heb je nu ook niet de indruk dat het woord 'crimineel' een veel te brede inhoud dekt? Zouden er woorden bestaan die veel gerichter aanduiden met wie/wat we te maken hebben?

tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Die man was gaan winkelen met een vervalste bank kaard, ok dat is een misdrijf, maar moet men hem daarom wurgen????Rellen in Minneapolis verspreiden, schoten gelost en doden gevallen en dit voor het doden van een crimineel, die niet goed te keuren is...……. maar wat een verschil hier bij ons.
Als ze dat hier moesten doen,was Brussel ook in brand gestoken.......
Het is gewoon omdat hij zwart was, en een Amerikaan en een (een eenvoudige ) zwarte ,die kunnen niet door een deur.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
-
Minneapolis: een stad waar politieagenten wel eens graag los gaan.
In 2017 rapporteerde Justine Damond in een 911 oproep dat ze in een steegje een vrouw in nood meende te horen. Toen de politiewagen arriveerde wandelde Justine D. in het donker naar de politiewagen en sprak er de bestuurder/agent aan. Daarop opende de zwarte agent die op de passagierszetel zat het vuur en schoot de ongewapende, hulpzoekende blanke vrouw van vlakbij dood.

Ik kan me niet herinneren dat er toen rellen zijn uitgebroken en dat de stad werd platgebrand. Een stille protestoptocht, ja, dat wel.
Oh, ja, nog dit: de schutter/agent was een ex-Somaliër die in het politiecorps was opgenomen. Hij was toevallig een moslim. Zou dat er iets mee te maken hebben dat er weinig media-aandacht in onze MSM voor geweest is? Ik heb het in 2017 vermeld op dit forum.
In 2017 rapporteerde Justine Damond in een 911 oproep dat ze in een steegje een vrouw in nood meende te horen. Toen de politiewagen arriveerde wandelde Justine D. in het donker naar de politiewagen en sprak er de bestuurder/agent aan. Daarop opende de zwarte agent die op de passagierszetel zat het vuur en schoot de ongewapende, hulpzoekende blanke vrouw van vlakbij dood.

Ik kan me niet herinneren dat er toen rellen zijn uitgebroken en dat de stad werd platgebrand. Een stille protestoptocht, ja, dat wel.
Oh, ja, nog dit: de schutter/agent was een ex-Somaliër die in het politiecorps was opgenomen. Hij was toevallig een moslim. Zou dat er iets mee te maken hebben dat er weinig media-aandacht in onze MSM voor geweest is? Ik heb het in 2017 vermeld op dit forum.

De Amerikaanse president Donald Trump kondigde met het oog op de onlusten in het hele land na de dood van George Floyd aan de Antifa als terreurorganisatie te classificeren. Is dat er niet een beetje over...….ik denk het niet!
AFA en de AIVD[bewerken
In februari 2010 stuurde de Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (AIVD) een brief naar alle Nederlandse burgemeesters. In deze brief werd informatie verschaft over de werkwijze van AFA. Volgens de AIVD zoekt AFA juist de confrontatie op met in hun ogen 'rechtse' partijen en probeert ze dit soort bijeenkomsten te voorkomen door het lokale bestuur op "oneigenlijke wijze of onder valse voorwendselen" te benaderen. In de brief werd gesteld: "Wanneer AFA kennis heeft van een geplande demonstratie door rechts, worden gemeenten en bijvoorbeeld zaaleigenaren benaderd en gewaarschuwd voor materiële schade die het gevolg kan zijn van dergelijke demonstraties. Schade is in de regel echter juist het gevolg van AFA’s tegendemonstraties."
https://nl.wikipedia.org/wiki/Anti-Fascistische_Aktie
AFA en de AIVD[bewerken
In februari 2010 stuurde de Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (AIVD) een brief naar alle Nederlandse burgemeesters. In deze brief werd informatie verschaft over de werkwijze van AFA. Volgens de AIVD zoekt AFA juist de confrontatie op met in hun ogen 'rechtse' partijen en probeert ze dit soort bijeenkomsten te voorkomen door het lokale bestuur op "oneigenlijke wijze of onder valse voorwendselen" te benaderen. In de brief werd gesteld: "Wanneer AFA kennis heeft van een geplande demonstratie door rechts, worden gemeenten en bijvoorbeeld zaaleigenaren benaderd en gewaarschuwd voor materiële schade die het gevolg kan zijn van dergelijke demonstraties. Schade is in de regel echter juist het gevolg van AFA’s tegendemonstraties."
https://nl.wikipedia.org/wiki/Anti-Fascistische_Aktie
-
frits1955 - Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48
Antifa is geen organisatie maar een idee, een verschijnsel waaronder een heleboel acties tegen racisme etc. gerangschikt worden. Een idee kan je niet buiten de wet stellen.
Wie trouwens ogen in zijn hoofd heeft ziet wat er voor de zoveelste keer aan de hand is in de Amerikaanse binnensteden: de grote ongelijkheid tussen blank en zwart leiden regelmatig tot protesten en meestal is een gebeurtenis zoals het neerschieten van een onschuldige zwarte jogger of het vermoorden van zo'n Floyd de druppel die de raciale emmer doet overlopen en krijg je massale protesten die steeds gepaard gaan met gewelddaden en plunderingen. Antifa heeft daar bijzonder weinig mee te maken maar Trump kan moeilijk toegeven dat de manifeste ongelijkheid in zijn land aan de basis ligt van dit steeds weer opflakkerend geweld. Het kan natuurlijk ook de schuld van China, de fake media , het establishment of de WHO zijn....
Wie trouwens ogen in zijn hoofd heeft ziet wat er voor de zoveelste keer aan de hand is in de Amerikaanse binnensteden: de grote ongelijkheid tussen blank en zwart leiden regelmatig tot protesten en meestal is een gebeurtenis zoals het neerschieten van een onschuldige zwarte jogger of het vermoorden van zo'n Floyd de druppel die de raciale emmer doet overlopen en krijg je massale protesten die steeds gepaard gaan met gewelddaden en plunderingen. Antifa heeft daar bijzonder weinig mee te maken maar Trump kan moeilijk toegeven dat de manifeste ongelijkheid in zijn land aan de basis ligt van dit steeds weer opflakkerend geweld. Het kan natuurlijk ook de schuld van China, de fake media , het establishment of de WHO zijn....
-
Rellen VS Het oproer in de VS is nog maar een begin. “Er staat ons nog veel erger te wachten”, zo voorspelt professor Mia Bloom in een gesprek met HLN. “Er zijn mensen aan het werk die op een heuse burgeroorlog hopen”, aldus de Amerikaanse expert in politiek geweld.frits1955 schreef: ↑01 jun 2020, 13:09Antifa is geen organisatie maar een idee, een verschijnsel waaronder een heleboel acties tegen racisme etc. gerangschikt worden. Een idee kan je niet buiten de wet stellen.
Antifa is dan toch gevaarlijk!!!!!!
https://www.hln.be/nieuws/buitenland/ex ... ~ab8e656a/
-
Volgens mij weet jij niet wat "Antifa" betekent - dat wil zeggen "Anti-fascisme" en dat is geen groep of organisatie maar een algemene beweging.
Gevaarlijk is de schrijnende ongelijkheid en het alomtegenwoordige racisme in de VS - dat zou de voedingsbodem voor nog veel meer geweld kunnen zijn. Je moet een duidelijk onderscheid maken tussen "oorzaak" en "gevolg". Of is dat weer te moeilijk?
Gevaarlijk is de schrijnende ongelijkheid en het alomtegenwoordige racisme in de VS - dat zou de voedingsbodem voor nog veel meer geweld kunnen zijn. Je moet een duidelijk onderscheid maken tussen "oorzaak" en "gevolg". Of is dat weer te moeilijk?
-
AntiFa formeel erkennen als een terroristische organisatie schrijft de Nederlandse pers.
Terrorisme wordt gedefinieerd als het gebruik van geweld en intimidatie in het nastreven van politieke doelstellingen. AntiFa heeft deze titel verdiend door zijn gewelddadige acties in meerdere steden in Europa en de Verenigde Staten...……………………….
Of begrijpt gij het weer!!!!!!!
Terrorisme wordt gedefinieerd als het gebruik van geweld en intimidatie in het nastreven van politieke doelstellingen. AntiFa heeft deze titel verdiend door zijn gewelddadige acties in meerdere steden in Europa en de Verenigde Staten...……………………….
Of begrijpt gij het weer!!!!!!!
-
Beste jongen: een organisatie met een leider, met statuten etc; kan je buiten de wet plaatsen. Een idee of een algemene beweging kan je nooit buiten de wet plaatsen omdat je daar geen precieze omschrijving van kan geven. Het is niet omdat die wauwelende idioot in het Witte Huis zit te twitteren over Antifa dat dat ook klopt he.Dat is gewoon weer één van de duizenden leugens en verdraaiiingen die die psychoot loslaat op social media.
-
Dit moet ik toegeven, de leiders zijn niet zichtbaar en dus nog gevaarlijker dan ultra-partijen zowel op links en op rechts. Zou de mogelijkheid bestaan dat de organisatie ook politiek aanwezig met b.v. PVDA. Het IRA was daar een meester in.frits1955 schreef: ↑01 jun 2020, 14:08Beste jongen: een organisatie met een leider, met statuten etc; kan je buiten de wet plaatsen. Een idee of een algemene beweging kan je nooit buiten de wet plaatsen omdat je daar geen precieze omschrijving van kan geven. Het is niet omdat die wauwelende idioot in het Witte Huis zit te twitteren over Antifa dat dat ook klopt he.Dat is gewoon weer één van de duizenden leugens en verdraaiiingen die die psychoot loslaat op social media.
https://decorrespondent.nl/8167/waar-st ... 9-4e977f8b