In de Vier Seizoenen reeks 18 Lente 2020

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Helena van Troje

01 jun 2020, 20:02

Gelukt: wandelingetje met een extra blokje rond
Gelukt: aangekomen de bestelling groenten en fruit voor één week, voor één persoon.
Ik zal nogal mogen eten: drie maal per dag groenten en fruit
Gelukt: lekker gekookt: witloof gestoofd met een appeltje, kipfilet, hertoginnen aardappeltjes.

Slaap lekker!

clive

02 jun 2020, 08:36

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Wou bijna een maandagplaatje plaatsen, was een beetje in de war :) .
Heb net een afspraak gemaakt voor de huisdokter en maar goed dat ik nu reeds belde, want ik kan volgende maandag pas gaan. Dat wordt volgende week echt wel een hectische week, maandag dan naar de huisdokter, dinsdag ( eindelijk) naar de kapster, donderdag naar de tandarts en vrijdag word ik dan geopereerd.

Wilde eend, wij zijn ondanks Matice zijn oorontsteking naar de hondenschool geweest hoor. Hij had geen ziektebriefje van zijn dierenarts gekregen :D . Zijn oor is aan het verbeteren maar ze is nog niet genezen. Moeten volgende week op controle met hem. Dat komt er dan ook nog bij.

Gisteren vond ik het aangenaam warm buiten, niet te warm maar net goed. Hebben buiten gegeten.

Dadelijk 2 wasmachines instoppen, kan ik buiten nog drogen en deze avond de strijk ervan doen.

Zo, ik ga beginnen aan het HH en plaats maken voor de andere Seizoentjes.
Ik wens jullie allemaal een mooie dinsdag. Zoek de schaduw op want hoor net dat het 29°C wordt, dat is een beetje teveel van het goede. Liefs en een dikke knuffel voor jullie allemaal.

Oma-C

02 jun 2020, 08:52

Afbeelding

Een fijne dinsdag aan alle seizoentjes,
eerst de mailbox geleegd en beantwoordt,
die is ook weer leeg zolang het duurt :wink:

clive een drukke week volgende week
ik wens je succes met alle plannen en de operatie
hopelijk heb je niet teveel last nadien en kan
de kinesist je snel weer op de been helpen
je kan maar van je pijn vanaf zijn want dat is lastig...
ik heb een oude buurvrouw die ook voor
een nieuwe knie moet de 18e juni.. dat is al uitgesteld
van begin April... ze kan bijna niet meer stappen :roll:
al jaren uitgesteld van de schrik en nadien nog meer last hebben :oops:
Zo gaat dat... veel sterkte en moed...

Helena, je kan weer kokkerellen deze week, :lol: en kiezen
wat je wil koken.... geniet ervan, lekker al die vese groentjes en fruit.

Alle seizoentjes een fijn week er is al een dag minder
dus zal het weer rap weekend zijn...
Groetjes allen en tot.... :)
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Muddy Maddy

02 jun 2020, 09:25

Goede morgen seizoentjes,

Gimly wilde gisteren een bij pakken die binnengevlogen was. ventje een glas gepakt en een kartonnen viltje en bij buitengezet. hij mocht die eens gepakt hebben en gestoken worden. dat betekende een ritje dierenarts en twee paniekerige mensenouders.
steak was lekker.
vandaag is ventje werken dus ik moet op boodschap. is niet veel en moet niet ver.
ventje heeft zijn thuiswerk aka telewerk aangevraagd inclusief donderdag als ik naar de pijnkliniek moet. van zijn collega minder goed nieuws: die heeft gebeld dat ze de dokter moet laten komen, dus die is nog eens 14 dagen of langer out. Die gaat dit jaar nooit haar installaties afwerken.
De dochter had milde symptomen. Collega zal dus zeker voor 100% covid hebben. Ze hadden het gezegd tegen of na het weekend. en dan nog de man, weer 14 dagen en ventje is dan al in verlof.
dat is ook al aangevraagd. Gimly lag vanmorgen languit op het tapijt in de gang. heeft nog niet naar eten gevraagd.
dank zij een redelijke zeebries was het niet te warm in de slaapkamer. ik heb door de wekker geslapen en enkel wakker geworden als ik beneden de deur hoorde dichtslaan. dan ben ik naar de badkamer geweest maar toch nog wat gaan soezen.
daarjuist koffie gemaakt zonder capsule. :roll: zit weer met van alles in mijn hoofd dan.
morgen de waterverzachter die tussen 8 u 30 en 12 u 30 kan komen. Donderdag dan de pijnkliniek. ik denk dat ze eerst zo'n foto gaan nemen met radioactive isotopen. om te zien waar de haarden zitten en/of er nieuwe bijgekomen zijn. 't is nu morgen algemeen consult.
Na de foto zien we verder en hopen op goed nieuws. ze kunnen misschien al een andere behandelings methode hebben waar het nog langer duurt eer ge terug pijn krijgt. maar ik ga me niet laten opereren. nog niet.
volgende week heb jij het druk Clive, ventje ook. Die is vrijdagavond 3 dagen van wacht en ik mag eindelijk naar de pedicure volgende week woensdag. mijn haar is geen prior. Vrijdagmorgen naar de Deco winkel om te tekenen voor akkoord. 1 verduisterd "swift" gordijn in lichtblauw. 5 weken wachttijd. ( en dan is het bouwverlof)
ik wens je al succes voor vrijdag als je nr1 van de operaties ondergaat.
Matice zijn oortje bijna genezen, goed zo want zijn trimster komt. wat vonden de mensen die gekomen zijn om hem te bewonderen?
Oma C: moest de beenhouwer slaatjes verkopen dan heb ik er vandaag een mee. en voor vanavond nog geen idee. deze middag kan ik van de eenzame aardappel en ui een stoempje maken met een gekookt eitje. dat is weer lang geleden.
HVT: dat is veel groenten en fruit als er 3 porties daags in zitten. hoeveel kost zo'n doos van de landbouwer? ik geef nl geen geld uit aan die boxen waar alles in zit en waar je dagelijks een maaltijd op tafel zet. ik heb al te veel klachten gehoord ook. carref. biedt er ook een aan, maar die schijnt niet te vullen. vanaf morgen wordt het weer wat kouder dus je kamer ook.
terrasjes gaan doen daar ben ik ook niet voor, ik zit altijd binnen. kunnen ze me niet negeren die obers.
ben geen zonnekloper en zal dat ook nooit worden.
moet vandaag nog een kaartje maken.
ik weet wat gedaan vandaag. En eens een poging wagen in dat boek waar ik voor de uitbraak van de santeboetiek in bezig was. dit als de film op vitaya gedaan is of op niet veel trekt.
gisteren begonnen in DS9 maar op last memo gezet. het deed deugd in mijn bed te gaan liggen.
Zo, nu eerst loeren of er iets deftigs geschreven staat op fb en dan pillen pakken, aankleden en op boodschap.
Fijne dag seizoentjes en Keep safe.
Cats Rule!

clive

02 jun 2020, 09:58

Afbeelding

@ Muddy Maddy, die mensen zijn niet komen kijken naar Matice. Die hadden een gezin gevonden korter bij hen thuis en waar ze sneller terecht konden. De therapeut van de hondenschool had wel tegen Walter gezegd waarom deze mensen een Cobberdog wilde zien. Zij hadden een Golden Retriever, helaas uit een erg slecht nestje en die was zo vreselijk agressief dat ze na herhaalde beurten therapie de hond toch moeten hebben laten inslapen. En dat wouden ze geen 2 keer meemaken. En omdat een Cobberdog ( nu nog) loepzuiver van ras is, was hun oog op dit ras gevallen, ook door hun gesprek met de eigenaar / therapeut van onze hondenschool.
Gimly dan geluk gehad met het vangen van dat insect. Matice hapt daar ook altijd naar, is echt wel gevaarlijk als ze dat inslikken. Dat is dan inderdaad meteen naar de dierenarts en vlug ook.
Niels was bang van alle insecten, hij is ooit eens gestoken door een insect in zijn bil. Die werd meteen erg dik.Natuurlijk gebeurde dat op een zondag en moesten we naar de dierenarts van wacht. Die trok met een spuitje echt een hoeveelheid gif uit zijn bil. Moesten toen zijn steekwondje verzorgen met cortisonezalf en antibiotica. Dat herinner ik me nog. En vanaf dan was hij bang van elke insect. Maar gelukkig is het goed afgelopen met Gimly.
Liefs.

anjelierken

02 jun 2020, 12:10

Hallo iedereen,

Vele seizoentjes hebben het druk.

HVT: ik vind het een goed initiatief van de lokale boeren, denk dat de groenten en fruit verser is dan in de winkel.Er bestaat ook zoiets als plukboerderijen.Dan betaalt je 1x per jaar een som en kan je het hele jaar rond zelf gaan oogsten.
Witloof met een appeltje heb ik nog niet klaargemaakt, maar moet wel lekker zijn, ga dat ook eens doen.

Hier is net de "boomverzorger" weg.We hadden vorige week gebeld naar de gemeente voor de processierupsen.Die man kwam ze verdelgen.Die was helemaal ingepakt zoals een "ruimtemannetje".Hij heeft de nest verwijderd, maar de rupsen zaten allemaal dood in de nest.Dat kunnen wij niet zien van beneden.Waarschijnlijk hebben de vogels de levende rupsen gegeten, koolmeesjes en de koekoek zijn er dol op.Volgens hem was er maar 1 nest.

Het wordt heet vandaag, manlief is al vroeg in de ochtend met Spaanse woef weggeweest.Je zou denken die hond komt van Spanje , die kan tegen de hitte.Niet dus, nu ligt hij hier op de vloer , anders is het altijd in de zetel.

Dames, tot morgen allemaal.

Helena van Troje

02 jun 2020, 12:39

Goede Middag iedereen,

Lang geleden dat ik nog eens zo een lekkere sappige pruim heb gegeten.
Het fruitmandje is dus al goedgekeurd.
Hello Fresh dat hoef ik ook niet hoor,MM.
Voor wat ik allemaal heb valt de prijs best mee.
En van de Carrefour heb ik nog niet geprobeerd.
Ik doe dit maar omdat ze het thuisbrengen.
De groentjes uit de Colruyt zijn niet altijd even vers.
De helft van de tijd moet de jongste improviseren.
Vorige keer had ik aardappelen van de plukboerderij in de verre omgeving.
Die waren best lekker, maar of ze na de corona nog thuis leveren weet ik niet.
Ik zie me nog niet zo ver met de fiets om groenten en fruit, die dan verlept zijn tegen dat ik thuis kom.
Anjelier zelf plukken heb ik in mijn leven genoeg gedaan, zowel thuis als bij mijn zus.
Ik vrees dat dat er niet meer in zit.
Clive dat is ene heel programma de volgende dagen.
Oma-C die affaire met de bankkaarten hebben ze ooit al bij Okra uit de doeken gedaan (cfr. je mailtje).
Al veel gedaan deze morgen: de strijkmand is leeg, de hele boven is gedaan.
Terras is geveegd, pluisjes, pluisjes, pluisjes...ook in de badkamer...

Nog een zonnige gezellige voortzetting van de dag.

mariajohanna

02 jun 2020, 19:45

Dag dames, 😊
Veel te lezen hier, fijn. 😉 Maar 'onthouden' is weer iets anders, he 🤔.....

Clive, drukke en belangrijke week op komst voor jou. Het zal daarna wat revalidatie worden, en de genezing kan beginnen. Niet leuk allemaal, maar 'wat moet, dat moet' ......
Woorden van mijn zaliger schoonmoeder. En ja, alles komt terug op zijn pootjes terecht, je zal wel zien. De 'duimen' zullen overal fix rechtop staan, en aan brandende kaarsjes zal het ook niet ontbreken......

MH, ik heb nog nooit iets besteld in zo'n doos, van hello fresh, dus weet ik niet of er genoeg in zit en zo, maar heb al wel eens zo'n 'prijslijst' gezien, en dat bedrag is ook niet mis ..... en dan zou je nog als 'nieuwe klant' een korting krijgen.....
Ik koop ook enkel wat ik kan zien en of het niet 'verlept' is, en een boer hier in de buurt, die groentjes brengt...., Ik heb dat hier nog nooit geweten. 🤔 Op 2 minuten afstand heb ik hier een okaywinkel, en ik vind dat hun groenten en fruit er beter uitziet, dan in de Colruyt......

Wilde Eend, hoe is het nu met die gebuur van jou? Ik hoop goed, anders kan je altijd zeggen dat je nu 'hogerop' gaat, dat helpt al veel.....
En je huisbazen?'🤔 Het is niet dat je daar vriendelijk mee kan praten, dat ze niet in orde moet zijn voor de wet. Je weet wat je kan doen, heb je het 'juiste' aangereikt, maar ja, je moet het zelf willen, he...
En de vogeltjes weten hier de drinkbak voor hun al staan ! 😊 Ik denk soms dat ze zich daar ook in wassen, soms is rond de pot alles nat !

OmaC, heb je ook al een afspraak kunnen maken voor de 'ciste' te verwijderen? Ik hoop het, het duurt al lang genoeg, he. Hier wacht ik nog altijd op een belletje voor de oogarts, dat was het eerste dat hier 'afgelast' werd, intussen wel al de kapper gepasseerd, en de pedicure heeft me ook al kunnen helpen ! 😊

En nu ga ik jullie laten, het is niet meer zo boeiend warm, en kan ik de tomatenplanten in de serre gaan water geven. Er hangen al tomaten aan !

Dames, nog een fijne avond en tot ... de volgende!
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

clive

03 jun 2020, 08:18

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Vandaag boven poetsen en nieuwe dekbedden leggen. Dan nog de strijk ervan en een aantal kleine puntjes en houd ik het voor bekeken.
De airco = erdoor. Er komt in de slaapkamer en in de living airco, die je later kunt uitbreiden naar andere kamers, maar dat is voor de volgende eigenaar. Zijn gisteren gaan kijken naar de "bakken" die in de slaapkamer en de living komen te hangen en die je dus ziet. Hebben voor een merk gekozen die heel strakke bakken heeft in het zilvergrijs. Dat is een materiaal dat ook terugkomt in bepaalde facetten in de living en in de slaapkamer en vonden dat dus de beste keuze. Het boren in de muren ( stof) is minimaal en ze hebben een stofzuiger mee, maar ga toch alles afdekken. Manlief en ik zijn blij dat de kogel door de kerk is, want hij moet vanaf 8 juni veel meer thuiswerken en zit dan ook lekker koel en in de slaapkamer is het echt wel nodig, want we slapen onder het dak, daar is het bij echt warm weer niet uit te houden. Heb ook zo'n koelertje waar je ijsblokken en water moet indoen, maar dat koelt echt niet genoeg af. Onze slaapkamer ligt op het zuiden. We hebben een merk genomen die geen lawaai maakt = ook belangrijk natuurlijk. Hoop een beetje dat de installatie kan gebeuren voor mijn operatie. Onze 3 vakanties in TEXEL die we normaal gingen doen, zijn door het Coronavirus allemaal in het water gevallen, dus op zich is de airco eigenlijk betaald.

Ik ga plaats maken voor de andere Seizoentjes. Ik ga niet alle namen noemen, maar wens elk van jullie een prettige woensdag. Liefs en een dikke knuffel.

Muddy Maddy

03 jun 2020, 08:40

Goede morgen seizoentjes,

ventje is om brood en beleg en middag eten. we wachten de technicus van de waterverzachter af.
Morgen beslist om toch maar voor de veiligheid een taxi te reserveren want komt die kwiesten nu wel of niet af, in elk geval ventje terug naar hier rijden is te nipt. Ik ben in elk geval mijn aanzag voor die hoge koppen al lang kwijt. ge kunt er geen staat op maken en 'k ken da. aankomen: koffieklets. daarna effe toertje, aperitief en blabla met elke dienstoverste en dan Lunch met de nodige natjes en droogjes.
Maakt niet uit of er al dan niet alcohol geschonken wordt ( nu is het de regel O% gedurende de dienst en op de schepen)
die vent heeft een chauffeur.
Gisteren met eigen ogen gezien dat Gimly "spiegelgedrag" vertoonde. Bij de boekhandel werkte diens bankcontact niet en ik had amper cash geld. dus weer naar huis. Gimly "beroofd" van wat geld en weer op pad. thuisgekomen voelde mijn keel al dik van de slijmen door de pollen en hup... die eruit en een paar uur nadien, werd Gimly misselijk. heeft ook slijm gebraakt. Toen ventje thuis kwam was hij al genezen en ik heb hem dat het zakje kattekruid van Willemien gegeven. hij was door het dolle heen en vanmorgen was hij er ook mee aan het spelen zei ventje.
heb een kaartje gemaakt maar dat is niet 100% gelukt. maak misschien vandaag een nieuw.
mijn linkerkuit is het er dus niet mee eens dat ik zo'n afstand maak en dat maal 4. Die is stakestijf.
maar ik moest wel. ben dan niet naar de beenhouwer gegaan dus heeft ventje gisteren gyros klaargemaakt.
ik eet nog paprika.
Dus morgen mijn plan trekken. Er gaan woorden vallen als dien tiep uiteindelijk niet opgedaagd is.
de pijnkliniek is al 3 keer uitgesteld door die santeboetiek. nu morgen weten we of collega de sigaar is.
dus nu wachten.
en wachten.
Fijne dag seizoentjes. keep safe
Cats Rule!

Oma-C

03 jun 2020, 09:18

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes :wink:
de zon is iets minder hevig en de lucht
wat meer betrokken, er komt ander weer
je ziet het zo..... de tuintjes zullen juichen als
er regen komt... :oops:

Straks komt de voetenverzorgster, dus moet
ik zorgen dat mijn huistaken klaar zijn...
en ik ook... :wink:

Ik wens allen sterkte en een fijne woensdag
groetjes allemaal en tot later :)

Helena van Troje

03 jun 2020, 12:02

Goede middag iedereen.

Een van de taakjes van vandaag was de foto's die nog in dozen op zolder stonden van voor de tapijt legging weer naar de gele kamer brengen en in de lege kasten steken. Dat is gebeurd. Viel dat tegen. Dacht ik dat ik heel die santenboetiek uitgeklaard had, blijkt dat niet te zijn.
Ik heb enkel de talloze albums van ons moeder haar reizen met haar oud-gidsenleidng leeggemaakt.
Dat resulteerde in een volle zak gemengde plastiek =roze zak. Plus een halve zak restafval, want foto's mogen niet in het oud papier...Ofwel restafval, ofwel KGA.
Nu vind ik nog maar meer paarden en katten en vogels en bloemen en onbekende vergezichten en half bekende mensen....Dus, op een keer weer eens mijn moed bijeenpakken en daar nog eens grote kuis in houden en ordelijk schikken in de talloze albums met opschrift katten en kinderen, koeien van "Waar" de gebuur...

Ik heb het willen voelen dat het weer gaat veranderen.En ik ruik het ook in de lucht.
Hoewel de lucht begint hier weer naar benzine te ruiken. Gedaan met de rust, gedaan met de zuivere lucht.

Amuseer jullie nog.

anjelierken

03 jun 2020, 13:35

Hallo iedereen,

Clive: van die airco gaan jullie content zijn, wij hebben er ook , zowel beneden als boven op de slaapkamer.Die maken ook amper geluid.Die hangen tegen de muur , dus je kan er goed onder poetsen.Onze airco doet tevens ook dienst als verwarming ( een warmtepomp).We hebben nog een houtkachel, die doet enkel dienst als het in de winter goed vriest.Want ik denk dat we er dan met de warmtepomp niet komen.

Ben nog even in de tuin bezig, want vanaf morgen regen.Ben al blij dat het eens regent, het is puur zand.

Ukkepuk was gisteren blij dat hij naar school kon.Ik had het anders verwacht want hij is zo graag bij mama en papa.De 2 jongsten zaten in de créche, voor ukkemeisje 2 was het haar eerste volledige dag.Ze had al eerder 2x 2uur geweest om te wennen.

Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C

03 jun 2020, 18:30

Alle seizoentjes een mooie dag gehad vandaag
het weer is nog meegevallen :wink:
en we moeten ervan profiteren zolang het goed is :)
en vandaag was het minder warm maar toch aangenaam.

Mijn voeten zijn weer goed verzorgd, ik ben tevreden
't was nodig , de pedicure met een gezichtsscherm
en ik met een masker aan... veiligheid voor alles hé...:)

Ik wens jullie allen een fijne avond verder en voor
later een goede nacht...
Succes aan MM bij de dokter morgen...
en goede moed voor clive voor de operatie binnenkort
Iedereen een fijne dag nog en tot morgen... :wink:

Afbeelding

wilde eend 2

03 jun 2020, 20:02

Dag seizoentjes allemaal ..
Veel moed voor MM en ook voor Clive voor volgende week !!
Ik ben vandaag begonnen met opruimen in de berging en die is bijna even groot als de living ......dus daar staat nog een en ander opgestapeld .... Heb dus duchtig gesorteerd... en mijn rug is er niet mee akkoord ... 8O 8O 8O :roll: :roll: :oops: :oops: Ben moeten stoppen en gaan rusten ...
Morgen hopelijk verder doen zodat weer een hoop naar de kringloop of het containerpark kan gebracht worden ..
Hiernaast is het redelijk kalm ........... voorlopig .. :roll:
Aan iedereen een goede nachtrust en veel moed !!