Windows media player
-
flupke2 - Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Ik ontvang geregeld mails met in bijlage filmpjes in mp4-formaat. Normaal gezien dubbelklik ik op de bijlage waardoor WMP automatisch het filmpje in de bijlage wordt afgespeeld. Sinds enkele dagen speelt het filmpje echter niet meer af. WMP gaat wel open maar speelt het filmpje niet af. Er verschijnt enkel het blauwe scherm , een cirkeltje begint te draaien en bovenaan verschijnt " Windows media player ( reageert niet ) . Wanneer ik dan probeer om af te sluiten ( klikken op het kruisje in het rode vakje rechts bovenaan) verschijnt er een pop-up schermpje met de tekst " Windows media player reageert niet " en met twee mogelijkheden om aan te klikken . Ofwel " het programma sluiten " ofwel " wacht tot het programma reageert "
Kies ik voor " het programma sluiten" verschijnt een nieuw pop-up venstertje met de melding " kan RPC niet openen " . Als ik dan op OK klik sluit WMP af.
Hetzelfde gebeurt ook als ik een filmpje wil afspelen uit mijn bestanden .
Enkel als ik WMP eerst open en dan in de mediabiblitheek van WMP het filmpje opzoek kan ik het afspelen. Op die manier kan ik dus ook filmpjes die ik per mail ontvang uiteindelijk wel afspelen nadat ik ze eerst heb opgeslagen, maar dat is in feite niet de bedoeling.
Hoe los ik dit op ?
Ik gebruik dus Windows 10 en Windows media player.
Kies ik voor " het programma sluiten" verschijnt een nieuw pop-up venstertje met de melding " kan RPC niet openen " . Als ik dan op OK klik sluit WMP af.
Hetzelfde gebeurt ook als ik een filmpje wil afspelen uit mijn bestanden .
Enkel als ik WMP eerst open en dan in de mediabiblitheek van WMP het filmpje opzoek kan ik het afspelen. Op die manier kan ik dus ook filmpjes die ik per mail ontvang uiteindelijk wel afspelen nadat ik ze eerst heb opgeslagen, maar dat is in feite niet de bedoeling.
Hoe los ik dit op ?
Ik gebruik dus Windows 10 en Windows media player.
-
abbs - Lid geworden op: 16 dec 2016, 13:49
- Contacteer:
Hallo,
Probeer het volgende eens:
Klik link onder op de Start knop > klik op Instellingen > klik op Apps.
Het scherm Apps en onderdelen opent, hier staan al je geïnstalleerde programma's.
Scrol naar de app Windows media player en klik daarop, er opent een schermpje met wat mogelijkheden.
Klik op "Geavanceerde opties" onder de naam van de app selecteer op de pagina die wordt geopend de optie Herstellen als deze beschikbaar is.
Herstart je pc en kijk of het probleem weg is.
Het scherm Apps en onderdelen opent, hier staan al je geïnstalleerde programma's.
Scrol naar de app Windows media player en klik daarop, er opent een schermpje met wat mogelijkheden.
Klik op "Geavanceerde opties" onder de naam van de app selecteer op de pagina die wordt geopend de optie Herstellen als deze beschikbaar is.
-
verhaegen - Support SeniorenNet
dat is eigenlijk wél de normale gang van zaken hoor
eerst opslaan dan pas bekijken
waarom ?
dat zijn nu éénmaal de regels van microsoft
als ge dat opslaat wordt dat gekontroleerd door de antivirusscanner
als ge dat rechtstreeks vanuit ne mail doet soms ook , vandaar dat het dan soms lang duurd , of dat die mediaplayer stopt omdat die antivirus aan het kontroleren is
maar der kunnen verschillende redenen zijn waarom
kunt dat ook opslaan en dan der rechts op klikken en openen kiezen
waarom ?
als ge dat rechtstreeks vanuit ne mail doet soms ook , vandaar dat het dan soms lang duurd , of dat die mediaplayer stopt omdat die antivirus aan het kontroleren is
-
Ik kan het gevraagde niet uitvoeren : windows media player staat NIET in de lijst . Vindt ik wel eigenaardig vermits het programma wel staat in de lijst met "standaardapps"abbs schreef: ↑25 mei 2020, 17:20Hallo,
-
dat het "normaal" is wil ik wel geloven, jij kent er meer van dan ik. Maar waarom werkte het vroeger ( tot voor een paar dagen ) wel zoals ik het deed, en nu plots niet meer?verhaegen schreef: ↑25 mei 2020, 17:20dat is eigenlijk wél de normale gang van zaken hoor
waarom ?
Ook de werkwijze die jij aanhaalt werkt niet ( opslan , rechtsklikken en dan openen kiezen ) werkt NIET.
Ik krijg ook dan steeds de melding " kan RPC niet openen"
-
als je op dat bestand rechtsklikt en kiest voor :
kies 'openen met' > kies 'programma kiezen' > selecteer daar > windows mediaplayer >
en zet onderaan het vinkje (dit programma altijd gebruiken)
wat gebeurd er dan ?
https://www.dell.com/support/article/fr ... en?lang=nl
de rpc service zou normaal op automatisch moeten staan
kontroleer dat eens
typ in het zoekglas naast start :
services.msc en klik op het aangebodene services app
zoek daar in naar de rpc (remote procedure call )

kies 'openen met' > kies 'programma kiezen' > selecteer daar > windows mediaplayer >
en zet onderaan het vinkje (dit programma altijd gebruiken)
wat gebeurd er dan ?
https://www.dell.com/support/article/fr ... en?lang=nl
de rpc service zou normaal op automatisch moeten staan
kontroleer dat eens
typ in het zoekglas naast start :
services.msc en klik op het aangebodene services app
zoek daar in naar de rpc (remote procedure call )

-
Ook dan gebeurt hetzelfde als reeds voordien beschreven.
Ik heb ook eens geprobeerd zoals je voorstelt : " openen met" maar dan niet gekozen voor WMP , wel voor " Movies&TV" en dan speelt het wel af. De fout zit dus volgens mij ergens in WMP
-
en laat windows probleemoplosser der eens op los
https://support.microsoft.com/nl-be/hel ... ns#smchome
https://support.microsoft.com/nl-be/hel ... ns#smchome
-
Ik heb uw vorig bericht nog eens bekeken en de "services.msc" uitgevoerd zoals je beschreven hebt. Wat ik krijg is identiek aan hetgeen op jou afbeelding staat.
De probleemoplosser uit je laatste bericht ga ik nu proberen.
-
Ik heb de probleemoplosser geprobeerd : gedurende 8 (! ) uur heeft die gewerkt : op een pop-up scherm een blauwe balk die steeds opnieuw liep met de melding ' problemen vaststellen ' . Resultaat : niets . na die 8 uur heb ik de pc afgezet.
-
al een herinstallatie geprobeerd of overwogen ?
Als u Windows Media Player wilt installeren, probeert u het volgende:
Klik op de Startknop , typ functiesen selecteer Windows-onderdelen in- of uitschakelen..
Scroll naar beneden en vouw Mediafuncties uit, leeg het Windows Media Player selectievakje en klik op OK.
Start uw apparaat opnieuw op. Windows Media Player moet nu zijn verwijderd.
Herhaal stap 1.
Scroll naar beneden en vouw Mediafuncties uit, selecteer het Windows Media Player selectievakje en klik op OK.
Start uw apparaat opnieuw op. Windows Media Player moet nu opnieuw zijn geïnstalleerd.
https://support.microsoft.com/nl-nl/hel ... -player-12
Als u Windows Media Player wilt installeren, probeert u het volgende:
Klik op de Startknop , typ functiesen selecteer Windows-onderdelen in- of uitschakelen..
Scroll naar beneden en vouw Mediafuncties uit, leeg het Windows Media Player selectievakje en klik op OK.
Start uw apparaat opnieuw op. Windows Media Player moet nu zijn verwijderd.
Herhaal stap 1.
Scroll naar beneden en vouw Mediafuncties uit, selecteer het Windows Media Player selectievakje en klik op OK.
Start uw apparaat opnieuw op. Windows Media Player moet nu opnieuw zijn geïnstalleerd.
https://support.microsoft.com/nl-nl/hel ... -player-12
-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
Flupke: Codec probleem
Je kan eens "K-Lite" codec pack installeren, kan geen kwaad.
Staat hier al jaar & dag geinstalleerd.
https://codecguide.com/download_k-lite_ ... k_mega.htm
Je kan eens "K-Lite" codec pack installeren, kan geen kwaad.
Staat hier al jaar & dag geinstalleerd.
https://codecguide.com/download_k-lite_ ... k_mega.htm
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
-
Ik heb uitgevoerd wat zowel verhaegen ( verwijderen en opnieuw installeren ) als charlie maru (K-lite codec pack installeren) voorgesteld : alles blijft zoals reeds in mijn eerste posting beschreven .
Ik heb dan eens geprobeerd met het programma dat in windows 10 zit , namelijk " movies& tv " . En daarmee lukt het afspelen perfect zoals het voordien ging met WMP .
Ik ga dan ook niet meer verder zoeken en proberen, tenzij iemand me toch nog een goede oplossing voor WMP zou aanreiken.
Ik heb dan eens geprobeerd met het programma dat in windows 10 zit , namelijk " movies& tv " . En daarmee lukt het afspelen perfect zoals het voordien ging met WMP .
Ik ga dan ook niet meer verder zoeken en proberen, tenzij iemand me toch nog een goede oplossing voor WMP zou aanreiken.