In t koffie en theehuisje: "Carpe Diem"

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

puzzel

03 jun 2020, 07:06

Halsema wil gewoon aardig gevonden worden door o.a BN-ers
Ze was in de Kamer goed, toch?

Bekske

03 jun 2020, 07:54

Afbeelding

jadi

03 jun 2020, 10:40

Goede morgen iedereen, toch wat minder warm dan gisteren..
Deze morgen (gisteren ook) drukte aan de schoolpoort. Al die kleintjes terug naar school..Sommige met traantjes andere blijgezind er zijn van soorten hé. Soms had ik compassie bij enkele de boekentas is soms groter dan het kindje..
En dan de vertederde beeld van een papa of opa die het rugzakje draagt van één of andere prinses...
Sommige hebben een mondmasker aan , anderen niet
Verder is het stil alleen de vogels zijn 's morgens actief wat hun morgenconcert betreft..
Ons paard is loom, en doe de meeste moeite om zijn benen te verzetten. De koeien liggen er bij..
Remie blij je weer te zien, hou je goed man
Flower wat de conditie betreft houden zo
Puzzel spreek jij nu van de Burgemeesteres van Amsterdam ? Had zij dat toegelaten ??????
Ik heb ook op het nieuws gezien van die betoging in Amsterdam. Waar zitten de mensen toch met hun gedachten..Komaan zeg is het nog niet erg genoeg zo...
Bertje zin in een koffiekoek,ik weet dat het NIET mag (ventje is ook diabeet)maar af en toe een zonde moet kunnen denk ik..En het is 's morgens je werkt het nog af..Maar toch voorzichtig zijn met die zonden. Pa zaliger was 25j diabeet...Hij was heel punctueel chapeau voor hem, zei ik dikwijls tegen hem..Maar ook hij deed soms eens een kleine zonde..
Ann-W mooie bloemen brengt jij ons mee. Ik wens je veel succes met uw nieuwe fiets
MIesmarpel ja Agatha Christie, Miss Marple en Poirot ook Midsummer dat kunnen wij hier ook smaken.En er zijn er nog enkele waar ik nu niet direct opkom
Omadina en hoe was de premiére van het tennisspel???..
Hallo grootjegerda
Dag Thijli
Marietteke gelukkig kan je nog bij je zus in de tuin..Het doet deugd even buiten en even
Zonnebloemetje uw binnen terras is weer een "bijoetje" daar kan je genieten en tot rust komen. Hopelijk is het wat kalm ten huize schoonouders...zucht....niet gemakkelijk hé..sterkte voor jullie beidjes
.............even de patatjes afgieten...voor de koude schotel deze middag

Zo intussen zijn de eitjes hard gekookt en kan alles afkoelen voor straks

*Euch ik heb een vraagje van waar komen al die Nederlandertjes vandaan. Het is hier zo druk gekomen..WIL NIET ZEGGEN DAT JULLIE NIET WELKOM ZIJN HOOR !!! Integendeel hoe meer leven hoe meer vreugde :D
Ik ben gewoon nieuwsgierig :oops:

Ik wens iedereen een fijne dag.Geniet er van
toedeloe
O ja gisteren heb ik koude pastasalade klaargemaakt.
Menu vandaag: koude schotel met sla, tomaat, bloemkool, puntpaprika, wat kipsla, salami, eitje, préparé voor ventje. Ikke prosciutto ham en ossentong in vinaigrette
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

zonnebloemetje

03 jun 2020, 11:25

halloooo een goeie morgen allemaal

voila sè we zijn al thuis van rond 10u van het ziekenhuis waar ik vroeg een afspraak had en daardoor moesten we al om 7,30u vertrekken deze morgen en nu hebben we al van ons overdekt terras genoten en er een koffietje gedronken met een lekker vers croissantje er bij die we onderweg meegebracht hadden en dat smaakte hoor
gisteren hadden we het ook nogal druk met boodschappen en een afspraak in de namiddag
maar deze namiddag blijven we in ons kot en zullen we wel van ons terras genieten en daar dan ook gezellig onze koffie drinken

jadi volgens mij komen die Nederlandertjes hier schrijven omdat het hier een gezellig hoekje is en hier bij de leutertjes is iedereen welkom en wij kijken hier niemand buiten en zoals het k&t huisje nu is zijn het hier allemaal vriendelijke en leuke mensen
en over mijn schoonouders daar wil ik nu voor het ogenblik nie veel woorden meer aan vuil maken of ik word er nog groen van :evil: :twisted:

Bekske ook voor jou een fijne woensdag verder

Remie leuk dat je er weer bent want ik miste al jou berichtjes omdat ik die zo graag lees en hopelijk voel jij je weer tip top in orde

Bertje oei oei zo vroeg uit de veren vandaag en groot gelijk hoor dat je eens een koffiekoek eet want je kan je toch niet alles ontzeggen hé voor de tijd dat we hier lopen

puzzel ook een goeie morgen voor jou en voor de koetjes zal het ook beter zijn zeker dat het niet zo warm meer is

An-Wildflower proficiat met jou nieuwe aankoop en hopelijk heb je er nog heel veel plezier van

en verder kan ik nu niet meer scrollen maar ik heb hier ook veel mooie fotootjes gezien met hele mooie bloemen

marietteke , ghyra , miesje , omadina , Sita , Lenk , Flowers , grootjegerda en thijli

Afbeelding

en nu ga ik nog een beetje met mijn zeemvel rondgaan sè voor dat ik aan het middageten begin
onze menu voor deze middag
spaghetty met veel lekkere groentjes en kippengehakt er in en verschillende soorten gemalen kazen er bij

daaaaag

Afbeelding
Afbeelding *** Zie het leven van de zonnige kant ***
Bert

03 jun 2020, 12:22

Goede middag leutertjes,

heb wat bijgeleerd. Vanaf nu neem ik mijn fototoestel mee als ik een korte wandeling maak.
Nu ga ik alle tuintjes bekijken die ik passeer. Vroeger zag ik dat allemaal niet. Wel af en toe vluchtig een foto genomen met de gsm.
Een goed idee om er een soort van hobby van te maken.
Alhoewel, veel natuur is er hier niet, daar moet ik verder met de wagen naartoe.
Voorlopig in de buurt de tuintjes onveilig maken.
Tot latersss...

Afbeelding

Remie

03 jun 2020, 12:59

jadi schreef:
Zal ik jou/jullie nu eens van die nieuwsgierigheid verlossen, wat jouw vraagje over die Nederlanders betreft, die zo maar pardoes bij jullie binnen komen vallen Jadi.

Nou, hou je vast... deze Luitjes komen van een (besloten) forum dat plots ophield te bestaan, dus op een of andere manier zijn er verschillende hier bij jullie terechtgekomen.

En wat mezelf in 't bijzonder is opgevallen, die Belgen zijn toch verdomd aardige en gastvrije Luitjes joh..! Afbeelding

Vriendelijke groet,
AfbeeldingenAfbeelding
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

grootjegerda

03 jun 2020, 13:29

Goedemiddag allemaal,

ik ben verlaat deze dag om te groeten, mijn kleinzoon zat om half 8 al op de laptop
zijn huiswerk te maken.

Wat komen er toch mooie bloemen foto`s langs, toppie!!

Bert ook al verslaafd aan het fotograveren :D

Mijn hondje Chelsea is om 9 uur vanmorgen opgehaald, ze ging naar de trimsalon.
ben straks weer benieuwd.

Voor allemaal een fijne dag verder :D
Beterschap en sterkte voor alle zieken, en een knuffel voor die het nodig heeftAfbeelding

puzzel

03 jun 2020, 13:31

ik vind de friet van de Belgen zo lekker.
Ja Jadi, de Amsterdamse Burgemeester vond het goed van de demonstratie. Ze wist niet dat er zoveel mensen zouden komen, jaja ....

grootjegerda

03 jun 2020, 13:32

Remie schreef:

En wat mezelf in 't bijzonder is opgevallen, die Belgen zijn toch verdomd aardige en gastvrije Luitjes joh..! Afbeelding[/size][/color][/i]
Helemaal met je eens Remie Afbeelding
Beterschap en sterkte voor alle zieken, en een knuffel voor die het nodig heeftAfbeelding

grootjegerda

03 jun 2020, 13:35

grootjegerda schreef:
03 jun 2020, 13:32
Remie schreef:

En wat mezelf in 't bijzonder is opgevallen, die Belgen zijn toch verdomd aardige en gastvrije Luitjes joh..! Afbeelding[
Helemaal met je eens Remie Afbeelding

jadi

03 jun 2020, 14:53

puzzel schreef:
03 jun 2020, 13:31
ik vind de friet van de Belgen zo lekker.
Ja Jadi, de Amsterdamse Burgemeester vond het goed van de demonstratie. Ze wist niet dat er zoveel mensen zouden komen, jaja ....
Dat is echt niet slim, ze moeten weten dat mensen "kuddedieren" zijn . Ik heb geen ander woord daarvoor sorry..En er zit in Europa ook veel racisten het is niet alleen in Amerika
Maar soit, ik wil niet aan politiek doen want we zijn er niet voor betaald hé..
Gewoon even mijn mening gezegd...

jadi

03 jun 2020, 14:55

Remie schreef:
jadi schreef:
Zal ik jou/jullie nu eens van die nieuwsgierigheid verlossen, wat jouw vraagje over die Nederlanders betreft, die zo maar pardoes bij jullie binnen komen vallen Jadi.

Nou, hou je vast... deze Luitjes komen van een (besloten) forum dat plots ophield te bestaan, dus op een of andere manier zijn er verschillende hier bij jullie terechtgekomen.

En wat mezelf in 't bijzonder is opgevallen, die Belgen zijn toch verdomd aardige en gastvrije Luitjes joh..! Afbeelding
Voilà ik ben nu gerust :D merci om het mij te zeggen ik ga nu goed slapen :lol:

marietteke

03 jun 2020, 16:09

Afbeelding
hallo goeienamiddag ,
ik heb al zoveel mooie bloemen gezien , en ben op zoek gegaan ,
naar een fotootje , van de natuur , deze foto is vanop mijn terrasje genomen ,
een hele mooie grote boom , dus volop groen bij mij hé :D :D
Ja,ja, gooi het maar op de leeftijd, maar aan mijn conditie mankeert (nog) niets
haha , flowers , tja die conditie gaat ook wel wat bij mij ,
...maar de carosserie daar komt wél sleet op hoor :lol: :lol:
n wat mezelf in 't bijzonder is opgevallen, die Belgen zijn toch verdomd aardige en gastvrije Luitjes joh..
we love you to :lol: :lol: :lol:

Bertje , tof je fotoos ,
altijd leuk zo effe stilstaan bij de mooie natuur ,

grootjegerda , je hondje straks weer super mooi ,

Remie al weer terug de "ouwe"
goed dat je beter bent hoor ,

bloemeke al vroeg op pad , voor je ziekenhuis bezoek ,
en nog geen terrasje gaan doen in Sluis , ,?

An , wildflower , succes met je nieuwe aanwinst ,
en nog veel "rijgenot "

jadi , ja zal nu wel al een stuk drukker zijn aan de schoolpoort ,
zal wel terug een hele aanpassing zijn voor de schoolgaande jeugd ,

Miesje , ik heb ook al de boeken al gelezen , van de zeven zussen ,
ik ben aan de laatste bezig , "zon " , het zijn zes boeken , over zes zussen ,
maar de zevende boek ..dus de zevende zus , moet nog uitkomen ,

allee ik wens alle leuterkens
een fijne dag
geluk vind je onverwacht

puzzel

03 jun 2020, 17:03

twee poesjes weg, naar een boerderij in Zeeland. Een vriendin van onze jongste dropt ... ze daar.
Het poesje die ik met de spuit wilde grootbrengen, heeft het niet gered, dus begraven bij de andere.

Remie

03 jun 2020, 17:08

marietteke schreef:
03 jun 2020, 16:09
dus volop groen bij mij hé :D :D
Afbeelding

Vriendelijke groet,
AfbeeldingenAfbeelding
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...