TRUMP wordt een goede president
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Geef eens een voorbeeld van hun typisch onaangepast gedrag dat een wittekop van bij ons nooit zou doen.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Ik heb dat nergens gezien op de Twitterpagina van DVL. Heb je dat verzonnen?E.T. schreef: ↑05 jun 2020, 11:23Het extreme politiegeweld tegen een zwarte Amerikaan is uitgegroeid tot een wereldwijde aanklacht tegen racisme. Duizenden mensen delen hun verhaal - over hoe ze dagelijks harde woorden, maar ook subtiel racisme moeten incasseren. Van ‘bruine aap’ tot niemand die naast hen wil komen zitten op de trein, of een vrouw die haar handtas dichter tegen zich aandrukt wanneer iemand met een andere huidskleur haar kruist: ook deze Vlamingen maken het nog altijd mee.
Nu zal het wel zijn dat mensen met een andere huidskleur af en toe iets moeten "incasseren". Maar geldt dat ook niet voor iemand met ros haar?
"Hey, rosse, kom eens hier." Is dat racisme? Want het is een opvallend uiterlijk kenmerk waar iemand geen controle over heeft.
Of iemand die er wat bovenuit steekt?
"Hey, lange, kom eens hier". Is dat racisme?
Maar "Hey, zwarte, kom eens hier", ja, dat is onmiddellijk racisme.
Subtiel racisme, dat ruikt naar Calimerogedrag.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Het is niet alles/niets, Sof.
Net zoals het verband roken/kanker een statistische juistheid bevat, zo is dat ook met gedrag dat je veel vaker ziet bij iemand met vreemde roots dan bij een autochtoon.
Voorbeeld: dubbel parkeren in een enkelrichtingstraat waardoor iedereen achter de eerste auto moet wachten. Typisch gedrag bij Noord-Afrikaanse jonge mannen met een auto.
Voorbeeld 2: Er ontstaat een schermutseling tussen een politieagent en een allo. Binnen de kortste keren hebben de allo's een 20 of 30-tal maatjes verzameld en keren ze zich samen tegen de politieman.
Gebeurt zoiets ook door 'wittekoppen' ? Ik denk wel dat het al ooit eens zou kunnen gebeurd zijn. Neen, ik kan dat niet ontkennen. Maar de frequentie waarmee het voorkomt maakt duidelijk bij wie het onaangepast gedrag zich openbaart. Net zoals de frequentie van de kankergevallen zich in de groep van de rokers manifesteert.

squadra - Lid geworden op: 26 mei 2020, 18:34
Voorbeeld 2: Er ontstaat een schermutseling tussen een politieagent en een allo. Binnen de kortste keren hebben de allo's een 20 of 30-tal maatjes verzameld en keren ze zich samen tegen de politieman.
Gebeurt zoiets ook door 'wittekoppen' ? Ik denk wel dat het al ooit eens zou kunnen gebeurd zijn. Neen, ik kan dat niet ontkennen. Maar de frequentie waarmee het voorkomt maakt duidelijk bij wie het onaangepast gedrag zich openbaart. Net zoals de frequentie van de kankergevallen zich in de groep van de rokers manifesteert.
[/quote]
Maar Fred kan je nu toch niet altijd ongelijk geven. Als Fred dezelfde straffen wil opleggen aan de alo.... als in Amerika aan de politie zouden er veel, VEEL, problemen opgelost zijn.
[/quote]
Maar Fred kan je nu toch niet altijd ongelijk geven. Als Fred dezelfde straffen wil opleggen aan de alo.... als in Amerika aan de politie zouden er veel, VEEL, problemen opgelost zijn.
-
E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
Behalve dat het halve land (USA) op z'n kop staat net omdat de straffen aan de politie net het probleem zijn.
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
-

Het is op deze en andere berichten dat de nieuwe CD&V voorzitter doelde om Bogaert te stoppen.
-
ET, jij schreef dat 'Driesje' weer straffe stoten had getweet gisteren. In feite ben jij degene die zomaar wat verzint, niet?
Bovendien vraagt de voorzitter zich af waarom ze dan toch zo graag hier zijn. Hij stelt niet voor om ze terug te sturen. Maar JIJ hebt gesuggereerd dat Dries dat gezegd heeft.
Ik vind toch dat je je zinnen beter moet laten overeenkomen met wat jij echt bedoelt, ET. Als die VB'ers alles even losjes uit de pols zouden schudden als wat jij hier presteert, dan hadden ze een serieus probleem.

DelaVega - Lid geworden op: 22 apr 2014, 17:05
Intussen staan er nog miljoenen moslims aan de grenzen van de kuffar én racisten te wachten om binnen te mogen komen.
Laatst gewijzigd door DelaVega op 06 jun 2020, 10:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Windows 8.1; Geïnstalleerd geheugen 8,00 GB; 64-bits besturingssysteem; Intel(r)Core (TM) i5 4440 CPU @ 3.10GHz; Internet Explorer 11; Ccleaner; MWB; AdwCleaner; Windows Defender.
-
Gewoon uit de krant:
Vanmorgen reageerde ook CD&V-voorzitter Joachim Coens meteen op Twitter en floot hij Bogaert terug. “Uitgesloten dat we een coalitie vormen met partijen die haaks staan op de manier waarop wij naar mens en samenleving kijken. Vlaams Belang-parlementsleden hebben dat deze week nogmaals bewezen. Dus nee, Hendrik Bogaert, coalitie is niet mogelijk.” Verschillende CD&V-toppers, waaronder federaal minister van Justitie Koen Geens en Vlaams minister van Werk Hilde Crevits, deelden die boodschap ook.
Vlaams minister van Welzijn Wouter Beke zegt bij een commentaar van Vlaams Belang-voorzitter Tom Van Grieken dan weer dat “alle mondmaskers samen nog niet zullen volstaan om zulke opmerkingen uit onze samenleving te weren. Dat wij met deze mensen zouden besturen, is gewoonweg onbegrijpelijk. Neen tegen nog meer haat en verdeeldheid.”
Misschien moeten wij maar eens concluderen dat het VlaamsBelang niet wil regeren.
Vanmorgen reageerde ook CD&V-voorzitter Joachim Coens meteen op Twitter en floot hij Bogaert terug. “Uitgesloten dat we een coalitie vormen met partijen die haaks staan op de manier waarop wij naar mens en samenleving kijken. Vlaams Belang-parlementsleden hebben dat deze week nogmaals bewezen. Dus nee, Hendrik Bogaert, coalitie is niet mogelijk.” Verschillende CD&V-toppers, waaronder federaal minister van Justitie Koen Geens en Vlaams minister van Werk Hilde Crevits, deelden die boodschap ook.
Vlaams minister van Welzijn Wouter Beke zegt bij een commentaar van Vlaams Belang-voorzitter Tom Van Grieken dan weer dat “alle mondmaskers samen nog niet zullen volstaan om zulke opmerkingen uit onze samenleving te weren. Dat wij met deze mensen zouden besturen, is gewoonweg onbegrijpelijk. Neen tegen nog meer haat en verdeeldheid.”
Misschien moeten wij maar eens concluderen dat het VlaamsBelang niet wil regeren.
-
Rosse, lange, dikke, dunne, schele ... zijn geen rassen, per definitie kan er geen racisme tegen zijn
Zwarten (alleé die met een donkere huidskleur, die anderen waren gewoon fout in den oorlog) zijn wel een RAS. Net als wij blanken een RAS zijn en kunnen dus te maken krijgen met racisme.
Zwarten (alleé die met een donkere huidskleur, die anderen waren gewoon fout in den oorlog) zijn wel een RAS. Net als wij blanken een RAS zijn en kunnen dus te maken krijgen met racisme.
-
Terug naar Trump, een stukje uit z'n speech:
Er is nu geen probleem meer in Minnesota. De stad was belegerd, zoals nooit iemand eerder had gezien.
De mensen waren op de vlucht voor de politie, de geweldige politie
Daar moet je dus trots op zijn dat mensen vluchten voor de politie ...
Er is nu geen probleem meer in Minnesota. De stad was belegerd, zoals nooit iemand eerder had gezien.
De mensen waren op de vlucht voor de politie, de geweldige politie
Daar moet je dus trots op zijn dat mensen vluchten voor de politie ...
-
Bij de CD&V gaat het blijbaar om de vorm van de boodschap:
" (...) die haaks staan op de manier waarop wij naar mens en samenleving kijken "
Het zou moeten gaan over de inhoud. Indien men inhoudelijk een programma kan opstellen dat voor iedereen aanvaardbaar is, dan zou er geen bezwaar hoeven te zijn.
Toen Chroetsjov met zijn schoen op het spreekgestoelte klopte in de VN-vergadering, dan was daar qua vorm iets opmerkelijks gebeurd, maar dat sloot toch niet uit dat men inhoudelijk met de SU probeerde akkoorden af te sluiten?
Indien het VB voorstelt om een enorme boot vol immigranten terug de zee op te sturen en dan het stopje eruit te trekken, dan is dat een inhoudelijk onaanvaardbaar voorstel. Maar als men voorstellen lanceert zoals bv. in Denemarken al zijn aangenomen, dan zou daarover kunnen gediscussieerd worden, vind ik.
" (...) die haaks staan op de manier waarop wij naar mens en samenleving kijken "
Het zou moeten gaan over de inhoud. Indien men inhoudelijk een programma kan opstellen dat voor iedereen aanvaardbaar is, dan zou er geen bezwaar hoeven te zijn.
Toen Chroetsjov met zijn schoen op het spreekgestoelte klopte in de VN-vergadering, dan was daar qua vorm iets opmerkelijks gebeurd, maar dat sloot toch niet uit dat men inhoudelijk met de SU probeerde akkoorden af te sluiten?
Indien het VB voorstelt om een enorme boot vol immigranten terug de zee op te sturen en dan het stopje eruit te trekken, dan is dat een inhoudelijk onaanvaardbaar voorstel. Maar als men voorstellen lanceert zoals bv. in Denemarken al zijn aangenomen, dan zou daarover kunnen gediscussieerd worden, vind ik.

Uit de website van Min. BuZa:E.T. schreef: ↑05 jun 2020, 17:23Rosse, lange, dikke, dunne, schele ... zijn geen rassen, per definitie kan er geen racisme tegen zijn![]()
"In 1965 werd het Internationaal Verdrag inzake de Uitbanning van alle Vormen van Rassendiscriminatie opgesteld. Dit verdrag, dat België in 1999 bekrachtigde, kwam er als reactie op verschillende vormen van racistisch beleid zoals dat van nazi-Duitsland of de apartheid in Zuid-Afrika.
Het verdrag verbiedt elk onderscheid op grond van “ras”, kleur, etnische of nationale afkomst en is erop gericht racistisch ingegeven daden en uitspraken te verbieden en te bestraffen."
Volgens mij is iemand 'rosse' noemen, hem onderscheiden op basis van haarkleur. Het is net hetzelfde als iemand op basis van huidskleur onderscheiden (=discrimineren).
De wet heet trouwens de wet 'tegen racisme en discriminatie' . Het hoeft dus niet enkel om een 'mensenras' te gaan, maar het kan ook om een andere vorm van discriminatie gaan.
Art. 21 van het Handvest van de EU verbiedt :
“elke discriminatie, met name op grond van geslacht, ras, kleur, etnische of sociale afkomst, genetische kenmerken, taal, godsdienst of overtuigingen, politieke of andere denkbeelden, het behoren tot een nationale minderheid, vermogen, geboorte, een handicap, leeftijd of seksuele geaardheid […]”.
Hier gaat het over een anti-discriminatiewet en die is niet dezelfde als de zgn. antiracismewet in dit land.
Conclusie: iemand omwille van zijn genetische kenmerken (rosse) bv. harder doen werken dan anderen of op gelijk welke manier negatief behandelen (constant rosse noemen) zit voor de EU op hetzelfde niveau als iemand zwarte noemen om hem een negatief gevoel te bezorgen.

Men = al degenen die een regeerprogramma onderhandelen.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.