Hoekje: "De oase van rust" 2020

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

omadina

05 jun 2020, 10:19

Goede morgen,

Raar om te zeggen misschien, maar ik heb deze morgen al genoten van de buien die gevallen zijn.
Ja, ik was hier toch binnen aan het werk, vrijdagmorgen, poetsmorgen, en de ramen waren de vorige week gewassen, dus hebben ze nu een douche gehad uit de lucht...
Gelukkig is het al opgeklaard, en ook al weer opgedroogd, dus deze namiddag misschien toch wel de fiets nemen ?

Rita vdm, ja, ik had me vergist, je leest zoveel na elkaar, ja 't was bij de kleindochter van Yvette. In ieder geval mooi ! Jullie hebben ook genoten van jullie samenzijn Yvette. Gelukkig is dat wat versoepeld, mooie foto's om te koesteren.
Veurne, ja dat zal ook wel een volgende fietstocht worden, en als de terrassen weer open zijn kan je toch iets drinken of eten, en weet je waar eens naar het toilet te gaan. Dank voor de foto's Ritavdm, mooie herinneringen voor mij.

Ja weeral de laatste dag van de werk -schoolweek, ik hoorde van mijn kleinzoon die in het 4de middelbaar zit, dat hij nu 3 halve dagen per week naar school mag, ja hij is wel blij daarom.

Maatjes, voor jullie allemaal, een heel gezellige dag. Hou jullie allemaal goed hé !
Groetjes, omadina
Afbeelding
duinenwandeling met de kleinzoon.
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

corry

05 jun 2020, 12:34

Afbeelding

Gisteren een dag vol activiteiten, kleinzoon Gunther om 8 u hier, na plaatsing van schutsels te komen afwerken, ik aan de kook, heeft veel voor zijn vriezer meegenomen.

Heb een allergie en weet niet van wat, uitslag met veel jeuk, straks pilletjes gaan halen welke huisdokter voorschreef.
.
Dinsdag naar dochter haar, verjaardag vieren en ook ons 59 jaar huwelijksdag,

Ivette, je kinderen en kleinkinderen houden van jou. Het gevoel kennen we en delen het hier.

Samen wandelen met nu en dan rusten is zo aangenaam. Staf is herboren en neemt stilaan werkjes van mij over.

De verhuringen gaan van start, samenkomsten met meer volk, zal toch wennen worden om het vertrouwen terug te vinden en dingen te doen welke zolang verboden waren.

Ik ga volgende week terug naar mijn oudjes, wel te verstaan met alle veiligheidsvoorschriften .

Groetjes

Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.

Ritavdm

05 jun 2020, 19:17

Goeieavond

JA we hadden regen nodig en nog
maar 'k ben het al moe
hier was het de hele dag lang zo van dat weer dat eigenlijk zelf niet wist wat het wou
en nog nauwelijks water gekomen

we zijn deze namiddag dan toch maar een toertje gaan wandelen tussen de bomen daar voel je het zo niet
en voor de rest van de middag : administratie :mrgreen:

Menu : tomaat garnaal met frietjes

We hadden beiden trek in mossels maar er waren er nog geen in de A....
Oud maar niet Out

Ivette

05 jun 2020, 22:53

Morgen, zaterdag om 20u15 op ARD show met Florian Silbereisen we l geen life show, het is een show zonder publiek wegens de Corona. Als ge het opneemt, best wat langer opnemen als ge het helemaal wilt want als er een Corona uitzending is begint de show pas na deze uitzending! De volgende sterren zullen optreden:
Gäste: Andrea Berg, Roland Kaiser, Howard Carpendale, Ben Zucker, DJ Ötzi, Giovanni Zarrella, Anna-Carina Woitschack und Stefan Mross, Daniela Katzenberger und Lucas Cordalis, Marianne Rosenberg, Semino Rossi, Thomas Anders, Ramon Roselly u. a.
zoals ge ziet weer veel oude gedienden, ik wilde het zoals ik gewoonlijk doe voor de liefhebbers toch laten weten!
Ivette

Michelly

06 jun 2020, 00:01

Granny M en Joy van harte bedankt voor jullie hulp. Ben gaan lezen en begrijp het niet allemaal, maar ben wel gerustgesteld. Van harte bedankt.
Michelly
De sterren zijn niet bang vuurvliegjes te lijken
(Rabindranath Tagore.)

06 jun 2020, 08:52

Michelly schreef:
06 jun 2020, 00:01
Granny M en Joy van harte bedankt voor jullie hulp. Ben gaan lezen en begrijp het niet allemaal, maar ben wel gerustgesteld. Van harte bedankt.
Michelly
Je bent gerust nu Michelly ...da's het voornaamste ..

Fijn weekend allemaal ... :wink:

meme-rietje

06 jun 2020, 09:54

goeie morgen iedereen
de zon komt piepen
maar het is toch frisjes
Rietjes je brengt me op een gedacht
Menu : tomaat garnaal met frietjes

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

vera-maria

06 jun 2020, 10:23

Goede morgen allemaal!
Fris en winderig is het vandaag.
Mooi Omadina jij en je kleinzoon...
Corry volgende week weer naar jou oudjes...gegarandeerd zitten er daar oudjes die nog jonger zijn dan jij :D
Rita en Meme-rietjes mmm...tomaat garnaal...ik maak ze met garnalen die ik zelf pel...veel werk aan maar ze zijn het lekkerst hé!
Ben gisteren naar de kapper geweest, had gevraagd om niet veel te knippen omdat ik mijn haar wat langer wil laten groeien want ik jeunde me met mijn coronakapsel...Enja ge moet juist aan ne kapper zeggen dat ze niet veel moeten knippen...vooraan heeft ze niet teveel geknipt vanachter heeft ze het helemaal opgeknipt...weg mijn langere haar in mijne nek...zie hier het resultaat...
Afbeelding
De foto is bij mijn mama genomen, na de kapper ben ik bij mijn make koffie gaan drinken want bij dekapper krijgt ge niks meer!
Bij thuiskomst vond mijn man mijn haar wel mooi maar zag toch ook liever mijn coronakapsel...wat vinden jullie?
Afbeelding
Ja sorry genoeg gezeverd over die haarperikelen...
Ja anders valt er niets te vertellen...
Wens jullie allen een fijnnweekend daag...
You only have one life...live it!

granny M

06 jun 2020, 11:11

Michelly; met veel plezier gedaan voor jou :D
Vera-Maria, ik zou zelf direct weer naar het Corona-kapsel gaan !! Maar misschien ligt het weer een beetje anders, als je het zelf weer doet....
Voor iedereen een fijn W.E. !

Ritavdm

06 jun 2020, 13:11

Goeie winderige zaterdag....

De bomen hier iets verder zijn precies zo aan 't spelletje bezig :
"van links naar rechts van voor naar achter....."
en mijn was vecht om van die lijn af te komen :wink:
'k heb mijn knijpers extra goed aangezet.

Menu : kalkoengebraad met boontjes en aardappel

Namiddagactiviteit : strijken of wandelen ????
Wat zouden jullie doen ????

Gisteren hebben mijn ventje en ik na overleg de beslissing genomen het feest voor ons 50-jaar huwelijk, voorzien voor 18 juli, een jaartje uit te stellen.
We willen geen risico's nemen om nu alles te plannen en binnen een paar weken te moeten horen dat het toch nog niet kan/mag.
We moeten het dus nog zeker een jaartje uit houden met elkaar :lol: , zal wel lukken.

Veve, je Coronakapsel oogt veel natuurlijker !
Oud maar niet Out

Ivette

06 jun 2020, 16:09

vera-maria, ik zie ook liever uw Corona kapsel, het is wel een heel andere stijl nu!
Ik kreeg vanmorgen een mail van De Meibloem dat de reis naar Salzkammergut eind juli doorgaat met de helft van de volgeboekte bus, wel met mondmasker aan enz. Ik heb dezelfde reis aangevraagd voor volgend jaar, dat zal veel makkelijker en comfortabeler zijn Ze moeten mijn voorschot + cadeaubon niet teruggeven maar gewoon overzetten naar volgend jaar. Toen ik in 2017 een nieuwe heup kreeg hebben ze dat ook uitstekend voor me geregeld, er is wederzijds vertrouwen. Natuurlijk was ik liever dit jaar gegaan maar niet in Corona omstandigheden! Hopelijk gaan de paar dagen Pfalz, rond 21 juli met Christa en Luc wel door we zien wel, luxeprobleem hé!

Rietjes, ik zal dan moeten uit de Pfalz aan uw Gouden Bruiloft denken maar het zal even gemeend zijn dat weet ge wel!
Ivette

meme-rietje

07 jun 2020, 09:04

Hallokes allemaal
ferm geregend deze nacht
koffie vriendin belde gisteren om te zeggen dat we weer koffie mogen gaan drinken
maar ik antwoorde dat ik nog gene grote amateur was om dat te doen
dus gaan we een wandeling maken op het wandelpad of in de Bergelen
daar staan op afstaand veel banken
niet te rap van stapel lopen voor die koffie
hebben nog tijd voor dat, het komt op geen week

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

omadina

07 jun 2020, 09:09

Goede morgen aan jullie allemaal en een fijne zondag !

De zon zit hier toch al tussen de wolken ! Van achter het raam, best aangenaam. Ik zie aan de wandelaars en fietsers dat ze toch een jasje dragen, dat zal wel nodig zijn.

Gisteren namiddag een bezoekje gehad van mijn jongste dochter Ilse en haar man Rinus, en mijn jongste kleinzoon Mauro. Ja hij is op 28 maart 14 jaar geworden, ik was uitgenodigd naar zijn verjaardagsfeestje, maar dat is niet doorgegaan, dus was ik heel blij hem terug te zien, zo een grote jongen geworden. Hij mag nu ook weer 3x per week naar school, zit in het 2de middelbaar en is blij dat hij terug naar school mag.
Broer Danté was niet mee, hij moest leren.
Yvette, ja ik hoop voor jou dat je je favoriete uitstap kunt maken. Dit jaar blij ik maar aan de kust, denk ik.
Vera Maria, ja je corona-kapsel vind ik ook mooi, misschien meer naturel, dat staat je goed en jong !
Mijn haar moet ook dringend geknipt worden, moet nog een afspraak maken bij de kapster.
Corry, ik ben heel blij voor jullie dat Staf zich weer fitter voelt. Ja dat heeft wel zijn tijd nodig, denk ik. Geniet nog maar van jullie wandelingen en ook van je bezoekjes bij de oudjes, zoals jij dat zegt !
Mémérietje , ik kijk altijd uit naar je leuk woordje, en je prentje erbij ! Mooi !
De groeten aan jullie allemaal ! Hou jullie goed hé ! omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

Ritavdm

07 jun 2020, 10:03

Goeiemorgen

Windstil, toch in vergelijking met wat we gisteren gehad hebben.

Mooi wandelen in Bergelen meme-Rietje, dat hebben wij ook al eens gedaan.
Als het weer meezit kun je gewoon een thermos koffie met ...... meenemen en rustig samen op een bankje genieten meme-Rietje.
'k zie het zo voor me : jullie elk aan een kant vd bank, koffie en koekjes in het midden.

Voor komende zondag (vadertjesdag) hebben we dan toch een tafeltje besteld in een zaak waar we er zeker van zijn dat alle regels opgevolgd worden.

Gisteren zijn we naar Menen geweest omdat mijn ventje daar iets moest afgeven en daar dan de stadswandeling gedaan.
Menslief is me dat een vieze vuile stad. 'k zou er zeker niet willen wonen !

Ivette, uitstel is geen afstel hé; ik zou het ook niet zien zitten op reis gaan met mondmasker.
Naar de markt kun je dinsdag wel weer hé want je kan/mag binnen om een koffie te drinken een te plassen.

Menu : plat national en een fruittaartje toe

Middagactiviteit : ?????
Oud maar niet Out

Ivette

07 jun 2020, 10:32

Mijn dochter stelt al voor 2 dagen aan onze Pfalz reis toe te voegen, ze jaagt me al op om onze (nieuwe) Feriënwohnung bij te boeken maar ik bel eerst nog eens met onze vrienden in Hinterweidenthal om te horen hoe het daar nu allemaal zit!
Ik hoorde vanmorgen op de radio dat in Oostenrijk de toeristen getest worden op Corona.
Er zijn ook al 2 dagen weer meer opnames hier, benieuwd hoe het er met al die heropeningen volgende week zal uitzien???

Ook met de markt wacht ik nog liever een week,het zal dan al wat meer soepel verlopen er is daar veel volk, allemaal de lijnen volgen en met afstand in de rij wachten aan het viskraam waar het anders al zo vreselijk druk is!

Ik vind dat ze het in de Duitse show gisteren zonder publiek met die ballonnen toch goed aangepakt hadden om de afstand te bewaren.

Ik wil nog een paar telefoons doen, goed weekend allemaal!
Ivette