In t koffie en theehuisje: "Carpe Diem"

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Remie

06 jun 2020, 16:54

Afbeelding Luitjes Afbeelding

Alle lampen kunnen nu in huis hier overdag ook weer gewoon uit, alle vensters zijn weer proper gemaakt door onze jongste zoon Peter.

Afbeelding

Voor het menu gaat ze dit gebruiken van wat ik ervan begrijp:

Afbeelding

Zal best wel weer wat worden, eigenlijk heb ik zelden of nooit iets te klagen i.v.m. haar kookkunsten.

Weet U dat ook weer...

Vanuit 't Moordrechtse wensen wij U ook nog 'n fraaie dag verder en avond toe....

Vriendelijke groet,
AfbeeldingenAfbeelding
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

zonnebloemetje

06 jun 2020, 18:49

halloooo een goeie late namiddag allemaal

amai wat is er hier veel wind al gans de dag en deze morgen vroeg ook nog een regenbui er bij
ik ben al gans de dag aan van alles bezig en ook aan de wasjes
en na de middag heb ik dan een beetje gerust en wat tv gekeken en er daarna weer ingevlogen
en nu ben ik ook nog een lekker koekebroodje aan 't bakken om morgenochtend vers van te eten
we zijn dus gisteren namiddag met mijn schoonmoeder naar hun kamer weest kijken in het rusthuis en eerlijk gezegd als ik een rusthuis zou open houden dan zou ik zo'n oude en vuile kamer niet eens aan iemand durven tonen maar mijn schoonmoeder die had weer oogkleppen op omdat ze daar zo rap mogelijk wil gaan wonen en dan mag er niks negatief gezegd worden van haar en opeens vroeg ze aan ons iets in verband met de verdeling van de meubels en ik deed nog maar mijn mond open om te helpen en goeie raad te geven en ze vloog alweer uit tegen mij en ik moest weeral zwijgen en mijn mond houden
en de laatste tijd voel ik mij steeds slechter ondanks dat ik altijd positief ingesteld ben omdat ik iedere keer dat ik mijn mond open doe direct moet zwijgen , een mens zou er echt van in een depressie geraken om er nooit meer uit te geraken
dus zal ik nog maar eens proberen al mijn moed bijeen te rapen om nog niet dieper in die put te vallen maar er zal niet veel meer mogen gebeuren denk ik want te is te

Remie wat heb jij geluk dat jou zoon de ramen komt lappen
en laat jullie menu maar smaken hé
wij hebben deze middag vol au vent met puree en een slaatje gegeten en het was lekker

mama-inge amai al zo vlijtig geweest in de tuin
dan zal het bij jou wel beter weer zijn zeker dan hier

thijli smakelijk en laat de soep en de spaghetti maar smaken hoor

marietteke ja hier moet hun appartement ook leeggehaald worden als ze verhuisd zijn naar het rusthuis en doordat mijn ventje alleen is , is alles voor ons hé want in zo'n kamer in het rusthuis kan je natuurlijk niet zoveel zetten als in een appartement waardoor er dan nog veel achterblijft
en hopelijk is alles nu weer goed met Louizeke ????

An-Wildflower al een broodje gebakken vandaag awel ik ben ook een lekker broodje aan 't bakken
en morgen bak ik er nog één

puzzel een beetje vroeger in je bedje kruipen hé als jij je overslaapt :P :P

jadi wij hebben nog zo'n poes gehad zo'n witte met halflang haar , onze mousti

grootjegerda ook voor jou een fijne zaterdag verder

Lenk en vind lenka het niet vervelend als ze door de regen moet wandelen ???

ghyra , Bekske , miesje , omadina , Bertje , Sita , en Flowers
halloooootjes

allé tis alweer etenstijd sè
voor iedereen nog een gezellige avond verder

daaaaag

Afbeelding
Afbeelding *** Zie het leven van de zonnige kant ***

Remie

06 jun 2020, 19:01

zonnebloemetje schreef:
06 jun 2020, 18:49
ik deed nog maar mijn mond open om te helpen en goeie raad te geven en ze vloog alweer uit tegen mij
en de laatste tijd voel ik mij steeds slechter ondanks dat ik altijd positief ingesteld ben
Brutaal vraagje misschien Z-Bloemetje: Waar/hoe staat je man in deze kwestie?
Sterkte..!

Vriendelijke groet,
AfbeeldingenAfbeelding

zonnebloemetje

06 jun 2020, 19:44

awel Remie tis van mijn man natuurlijk ook zijn moeder en ik ben zijn vrouw
dus probeert hij dan ook om de kerk in het midden te houden en gisteren heeft hij haar dan ook op de vingers getikt omdat ze uitvloog tegen mij

leuke avond nog

Afbeelding
Afbeelding *** Zie het leven van de zonnige kant ***

An-W

06 jun 2020, 20:21

Zonnebloemetje ik heb met je te doen .
Ze mag juist dankbaar zijn met jullie hulp en raad .
Veel wijsheid en sterkte wens ik jou.

Hier regent het ondertussen flink . Goed voor de tuin .
Allemaal een hele fijne avond gewenst .

Afbeelding
'Voor iedereen met ellende of ziekte : sterkte , moed, hoop , kracht en beterschap.'

mama-inge

06 jun 2020, 20:21

Zonnebloemetje, lastige situatie met schoonmoeder.

Het was hier vanmorgen nog droog en af en toe kwam het zonnetje achter de wolken vandaan.
Vanmiddag hebben we een paar flinke buien gehad, zelfs hagel
Man en hond waren drijfnat toen ze thuis kwamen van de wandeling.

Het grootste deel van de tuin is gras, dus echt lang ben ik er niet mee bezig.
Ga nog wel wat veranderen, want er mogen van mij nog wel wat meer planten.
Toen we hier net kwamen wonen was het allemaal tuin met planten en 1 wildernis.
Kinderen waren klein en man door de week van huis, dus moest ik alles alleen doen en dat lukte niet.
Dus toen voor gras gekozen, maaier er over en het ziet er weer netjes uit.

Remie

06 jun 2020, 21:58

zonnebloemetje schreef:
06 jun 2020, 19:44
gisteren heeft hij haar dan ook op de vingers getikt omdat ze uitvloog tegen mij
Oké, gelukkig zitten jullie aardig op één lijn.

Vriendelijke groet,
AfbeeldingenAfbeelding

puzzel

07 jun 2020, 06:40

gdm, ben maar blij dat je man het in jouw bijzijn, voor je opnam, Zonnebloemke, want anders zou je je zo alleen voelen. Hier noemen ze dat je van de kouwe kant bent. In ieder geval kan er dan niet nog meer "ruzie" zijn.
Nu is alles opgeruimd en ze zijn dadelijk in het "nieuwe" rusthuis = voor jullie ook ff rust (nemen)?.

Ik ga al best op tijd naar bed, om 10 uur is bij mij het licht uit, maar ook als ik later ga ivm een feest of zo, heb ik slaapproblemen. Maar vannacht ging het weer. En we gaan er weer tegenaan op de zondag>de kikkers hebben me in ieder geval al begroet.

Hier heeft het ook geregend=goed voor de tuintjes her en der, maar verder is het nog een druppel op een gloeiende plaat.....

Remie

07 jun 2020, 07:48

Afbeelding

Afbeelding Goeiemorgen Luitjes Afbeelding

Beetje verlaat aanwezig hier vandaag.
Eerst effe de belangrijkere zaken afgehandeld, betalingen gedaan die niet automatisch gaan, tja.. die mensen hebben net zo goed recht om op tijd hun Afbeelding binnen te hebben.

Verder vandaag hebben we nog geen idee wat we doen, laten alles maar zo’n beetje op ons afkomen…..

Weet U dat ook weer...

Vanuit 't Moordrechtse wensen wij U ook 'n fraaie dag toe....

Vriendelijke groet,
AfbeeldingenAfbeelding

Flowers

07 jun 2020, 09:19

De brugwachter met zijn 'klomp'.
Wat ik mij eigenlijk afvraag,
is het een vrijwillige bijdrage of zijn daar vast bedragen aan verbonden.

omadina

07 jun 2020, 09:24

Goede morgen aan jullie allemaal en een fijne zondag !

De zon zit hier toch al tussen de wolken ! Van achter het raam, best aangenaam. Ik zie aan de wandelaars en fietsers dat ze toch een jasje dragen, dat zal wel nodig zijn.

Gisteren namiddag een bezoekje gehad van mijn jongste dochter Ilse en haar man Rinus, en mijn jongste kleinzoon Mauro. Ja hij is op 28 maart 14 jaar geworden, ik was uitgenodigd naar zijn verjaardagsfeestje, maar dat is niet doorgegaan, dus was ik heel blij hem terug te zien, zo een grote jongen geworden. Hij mag nu ook weer 3x per week naar school, zit in het 2de middelbaar en is blij dat hij terug naar school mag.
Broer Danté was niet mee, hij moest leren, ja die is al 18 jaar , 't gaat allemaal zo snel hé !

Zonnebloemetje, ik heb echt met jou te doen, ik kan echt niet begrijpen hoe je schoonmoeder zich zo durft opstellen.... ik heb drie dochters, hou van allemaal evenveel, en zou niet willen dat iemand moet opdraaien voor mijn problemen, familieruzies zijn zo triest hé .

Mama Inge, jij bent nog jong... de leeftijd van mijn dochters, dus ja ik ben oma, van 6 lieve, al grote kleinkinderen, 3 meisjes en drie jongens !
Voor jullie allemaal, een mooie zondag, geniet van de zonnestralen, die hier alles aan het opfleuren zijn, na de buien van deze nacht !
Groetjes, omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

puzzel

07 jun 2020, 09:48

wat ik me afvraag, kijken jullie "Belgen" veel Ned. t.v. , houden jullie onze politiek bij en hebben jullie daar een mening over (ik moet bekennen dat ik eigenlijk van de Belgische politiek weinig weet) en wat is jullie mening over de Ned. demonstraties nu, is dat in België ook zo erg en (vaak) volle pleinen enz.?

Het gaat zo vlug hé omadina, vooral als je ze ff niet kunt zien.

grootjegerda

07 jun 2020, 10:12

Afbeelding
Beterschap en sterkte voor alle zieken, en een knuffel voor die het nodig heeftAfbeelding

An-W

07 jun 2020, 10:27

Goedemorgen allemaal ,

Ja die klomp van de brugwachter , wat doe je daar in ? Ben ook benieuwd .

Ik hoop dat de Belgische Black Live Matters demonstratie in Brussel vandaag beter verloopt dan die in Nederland . Ik snap zowiezo al dat gedemonstreer nooit ( wat helpt het ? ) en zeker in deze tijd niet .

Wij hebben heerlijk uitgeslapen vanochtend en zien nog wel wat de dag ons gaat brengen.

Fijne zondag allemaal .

Even lachen ( is gezond ! ) :

Afbeelding
'Voor iedereen met ellende of ziekte : sterkte , moed, hoop , kracht en beterschap.'

Flowers

07 jun 2020, 10:42

An-Wildflower schreef:
07 jun 2020, 10:27
Ik snap zowiezo al dat gedemonstreer nooit ( wat helpt het ? ) en zeker in deze tijd niet .
Nu mogen in bijv. een theater maar een paar personen en op pleinen duizenden, dit kunnen ze mij niet uitleggen.
Buiten zal het gevaar minder zijn, maar als iedereen zo uitbundig staat te schreeuwen maakt het de besmetting weer groter.
Binnenkort ongetwijfeld weer extra drukte in de ziekenhuizen.